Toki, miksei onnistuisi?Viestin lähetti Sartjärvi
Onkos mahdollista saada vanhaa Dos-pohjaista ohjelmaa pyörimään Xp:ssä yhtäaikaa Windows-sovellusten kanssa?
Viestin lähetti Ruutiveijari
Toki, miksei onnistuisi?
Riippuu tietenkin hiukan DOS sovelluksesta, mutta itse ajan esimerkiksi yhtä vuonna 1990 suunniteltua LVI-programmia usein XP:n alla. Jotkin ohjelmat (esim. pelit) vaatii välillä vähän virittelyjä ja ehkä niiden käytöstä XP:lle tulkkaavia ohjelmia (esim. DOSBox).
Viestin lähetti Ruutiveijari
Toki, miksei onnistuisi?
Riippuu tietenkin hiukan DOS sovelluksesta, mutta itse ajan esimerkiksi yhtä vuonna 1990 suunniteltua LVI-programmia usein XP:n alla. Jotkin ohjelmat (esim. pelit) vaatii välillä vähän virittelyjä ja ehkä niiden käytöstä XP:lle tulkkaavia ohjelmia (esim. DOSBox).
Viestin lähetti Ted Raikas
Minulle tuo tietokoneen "kellottaminen" on jäänyt hivenen arvoitukseksi, etenkin se miten tuo toimenpide tehdään. Mene ja tiedä sitten mitä hyötyä siitä on, mutta ainakin AMD:n prossujen suhteen sanovat että ylikuumentumisen estämiseksi tuo kannattaisi tehdä. Noh, itselläni on nyt uusi kone hankittuna ja siitä tuo AMD:n Athlon prosessoori löytyy. Kysyisin nyt siis että miten tuo kellottaminen tapahtuu ja miten se tehdään?
Prosessorit kuumenevat ylikellottaessa enemmän kuin normaalikelloilla, joten kannattaa pitää huoli siitä, että prosessorituulettimesi riittää poistamaan ylimääräisen lämmön pois prosessorisi ytimeltä.Viestin lähetti Ted Raikas
AMD:n prossujen suhteen sanovat että ylikuumentumisen estämiseksi tuo kannattaisi tehdä.
Viestin lähetti jlammi
Pitäisi löytää softa mkä osaa palauttaa takaisin tuhotut filut levylle takaisin. Käyttöjärjestelmänä XP Professional. Hyviä ideoita? Osouttautuisi erittäin tarpeelliseksi.
Eli siis sen jälkeen kun roskakori on tyhjennetty. Pari filua on nyt hukassa.
Viestin lähetti rellu
Varmaan asiantuntijan mielestä tyhjä ja simppeli kysymys, joten saanen ns. idioottivarman vastauksen :)
Viestin lähetti rellu
Esitän simppelin ja omalaatuisen kysymyksen. Miten saan vanhat koneet tyhjättyä ihan 110% varmuudella kokonaan?
Tausta: mulla on nurkkiin jäänyt 3 keskusyksikköä - ainakin pari on sellaisia 386-luokan koneita ja yksi ehkä hieman parempi. Kaikissa Win95. Kaikkiin on myös jäänyt kiintolevyille jotain .wp, .doc ja .exe -tiedostojani. Kiintolevyn osaan kyllä tyhjentää, mutta.... tuttavani - melkoinen atk-guru ja -friikki - olisi kiinnostunut saamaan koneeni "varaosiksi" ja yhden koneen jonkin vanhan ohjelman vuoksi "dos-koneeksi". Koneellani on joitan tiedostoja, joiden en missään nimessä halua joutuvan hänelle (työasioita). Hän on joskus pyynnöstäni palauttanut minulle kiintolevyltä vahingossa poistamani tiedoston ja nyt mieltäni askarruttaa uskallanko edes tyhjättyä kiintolevyä/konetta hänelle antaa.
Varmaan asiantuntijan mielestä tyhjä ja simppeli kysymys, joten saanen ns. idioottivarman vastauksen :)