Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 855 444
  • 19 216

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Perkeles! Nyt iski jonkunlainen selainkaappari? Delta-homes nimeltään. Onko kellään mitään hajua miten tuon saa poistettua? Netissä on kyllä paljon ohjeita mutta hyvin ovat sekavia.

edit. Homma hoidossa.
 
Viimeksi muokattu:

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Hellou! Itselläni on eräs ongelma. Heitän tähän koneeni kokoonpanon vielä tähän alle, jotta näette kuinka pitkä bittipippelini on ja etten vedä millään sunnuntairaudalla, vaan ihan oikealla tietokoneella, eli ongelma ei ainakaan johdu tehonpuutteesta.

Prosessori Intel Core i5-4690k @3,9ghz (pysyvästi)
Jäähdytin Noctua NH-U12S
Poweri Seasonic Platinum Series 660W
Emolevy Asus Maximus VII Impact (Z97)
Case BitFenix Prodigy slime green Mini-ITX
Näytönohjain MSI Gaming series GeForce GTX 970
Muisti Kingston HyperX 2x4gb DDR3 @1600mhz
SSD Kingston HyperX Fury 240gb 500/500
HDD Western Digital Blue 1TB 7200RPM 64MB Cache

Pyörii oikeastaan kaikki pelit ultralla ja kovimmalla AA:lla, Witcher 3:sessa FPS tosin välillä tippuu jopa 45:teen, mutta useimmiten siinä 50-60 välimaastossa. Mainittakoon muuten, että GTA V on paskasti optimoitu peli, koska oma keskusmuistini (8gb @1600mhz) ei riitä sen pyörittämiseen. Pyörii täydellisesti kovimmilla asetuksilla n. 30-60 min, jonka jälkeen rupeaa lagimaan hurjasti ja kaikki RAM on yhtäkkiä käytössä.

Noniin, itse ongelma on hiiri. Käytän kahta Logitechin hiirtä, jotka ovat M305 (ostettu n. 3v sitten) ja M325 (ostettu tämän kuun alussa) -mallisia. Muuten toimivat hyvin, paitsi eivät oikeastaan toimi. Molemmat ovat siis langattomia logitechin hiiriä ja käytän niitä Razerin Goliathus -hiirimaton päällä ja normikäytössä toimivat vallan mainiosti, mutta pelejä pelatessa niiden käytöissä on tietynlaisia katkoja. Eivät siis toimi odotetunlaisesti.

Välillä pitää armottomasti vain nostella hiirtä ja hakea toimivaa kohtaa hiirimatolta ja en olettaisi hiirestä, mikä maksaa Jimssissä 35 euroa tämänkaltaista heikkoutta. Kun kunnollista kohtaa hiirimatolta ei löydy (missä hiiri toimisi normaalisti), se jättää huomiotta täysin kaikki painallukset, eli esim. jos CS:GO:ssa on viimeisenä kaverina jäljellä 1v1 ja avikka kädessä ja vastustaja tähtäimessä, niin jumalauta se ingoraa täysin ne klikkaukset ja ite sitten delaa NHL-termein "equipment issueiden" takia. Tämmöinen vituttaa aivan suunnattomasti.

Latasin vielä mm. tuon Logitechin "SetPoint" - vai mikä lie onkaan - turhuusohjelmiston, mikä ei tuonut minkäännäköistä ratkaisua ongelmaan ja itse Logitechin sivuilla lukee, että lataamani SetPointin (ja siihen sisältyvän Logitech Unifying Softwaren (minkä avulla saan saman Unifying-vastaanottimen kautta sekä M305 ja M325 hiiret yhdistettyä koneeseen) sekä FlowScrollin (ei välttämättä sisälly SetPointiin, mutta skrollaaminen ei liity ongelmaani)) pitäisi olla ainoa juttu, mitä ko. hiiren omistajana tarvitsee, eli mitään erillisiä drivereita yms. ei taida löytyä. Aika skeidaa.

Veikkaan, että mitään ei ole tehtävissä, vaan Logitech nyt vaan on paskaa (tietenkin jos jollain on ollut samaa ongelmaa, niin voi kertoa, jos on löytänyt siihen ratkaisun), mutta olisin kiinnostunut siitä, että mitä hiirtä itse käytätte ja soveltuuko pelikäyttöön. Ajattelin max 70€ budjetilla hankkia uuden hiiren, millä pystyisi pelaamaan tarkkuutta vaativia pelejä, koska nyt on aivan kusista, kun kuolee joissain peleissä, koska välillä hiiri hetkellisesti "idlaa" ja se tekee tähtäämisen tai minkä tahansa tarkkuuta vaativan tehtävän aivan katastrofaaliseksi.
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Jaahas, hiiri toimiikin ihan ok, kun vastaanottimen singaali ei joudu kulkemaan oman vartalon läpi. Ompas urpo olo. Jännä muuten, että huomattavasti vanhempi M305 on tuntumaltaan paljon parempi, kuin M325. Oikeastaan ainoa, mikä tuossa M325 voisi olla parempi on tuo rulla, mutta sekin omalla tavallaan vituttaa. Mutta nyt olen kyllä tyytyväinen, kelpaa pelata Payday 2, kun pystyy tähtäämäänkin.
 

iki-ilves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mun tietotekniset ongelmat on niin vaatimattomia, että ei tarvi todellakaan olla expertti voidakseen auttaa minua.

Maanantaina pistin koneen päälle ja se kysy salasanaa. Pistin sinne mielestäni salasanoja monenkin vuoden takaa. Jostain syystä en kuitenkaan päässyt sisään. Menin tietokonehuoltoliikkeeseen ja selitin ongelmani, he lupasivat auttaa. Tänään menin hakemaan konetta ja minulle kerrottiin, että homaa ok salasanasi on tämä olkoon nyt vaikka heppu12. Menin kotiin ja koitin avata konetta. Siellä oli ensinnäkin jotakin muita profiileja, eli ylläpitäjä ja iki-ilveksen etunimi sukunimi. Sekä myös siellä jo ennen ongelmaakin ollut profiili Acer (joka on siis koneeni merkki). Pääsen ylläpitäjän ja etunimisukunimi profiileihin sisään, mutta niiden työpöydällä ei ole tiedostoja, jotka siellä oli ollut ennen. Sitten kun koitan käynnistää excelin, niin en löydä työpöydältä oikakuvaketta, enkä käynnistävalikosta excel ohjelmaa. löydän sen sijaan microsoft officen käynnistys kuvakkeen, jota klikkaan. Kone käyttäytyy niin kuin en olisi koskaan ladannut excelin lisenssiä (sitä pitkää numerorimpsua). Eikä mulla tietystikään ole tallella sitä. Excelin saan auki niin, että menen tiedostopolkuun koneen hakemistoon ja avaan sieltä vanhan excel-taulukon.

Koitan päästä Acer-käyttäjäprofiiliin käyttämällä korjaajan löytämää salasanaa heppu12. Silloin kone ilmoittaa, että "Palvelun käyttäjäprofiilipalvelun sisäänkirjautuminen epäonnistui. Käyttäjäprofiilia ei voida ladata. Olisin muuten voinut vannoa, että alunperin olin kokeillut salasanaksi heppu12 ja itseasiassa heppu13, heppu14 ja Heppu13 yms muut lähellä olevat vaihtoehdot, eikä se siis silloin alunperin auennut tuolla salasanalla.

Selittäkää mulle mikä koneessa on ollut vikana?
Mitä siellä huoltoliikkeessä on tehty?
Mitä mun pitää tehdä, että pääsen acer-käyttäjäprofiiliin sisään?
 

iki-ilves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Edelliseen selvennyksenä, että kyseessä oli siis käyttäjäprofiilin rikkoutuminen, joita kuulemma tapahtuu aika paljon. Ja koska koneellani oli ennen vain yksi käyttäjäprofiili, ei konetta voinut käyttää sen ainoan profiilin rikkouduttua. Nyt koneeseen on lisätty kaksi muuta profiilia, joiden kautta käyttö onnistuu. Samalla huollossa poistivat kuulemme useita satoja haittaohjelmia mun koneelta.

Seuraava ongelma: Haluaisin katsoa game of thronesin viimeisimmän jakson netistä. Olen tähän mennessä käyttänyt erästä free tv:tä noiden sarjojen katsomiseen. Nyt kun koitan päästä sivulle, niin siellä ilmoitellaan, että:

"Pankkitoimintojen suojaus on käytössä / Tapahtumia suojataan estämällä joitakin verkkosivustoja pankki-istunnon aikana. / Salli verkkosivusto, jos tarvitset sitä tapahtuman viimeistelemiseen. / Lopeta pankkitoimintojen suojausistunto, kun tapahtuma on valmis."

Kerran käytin tänään pankkiohjelmaa, mutta se on suljettu jo ajat sitten. Virusturvastahan tuo ongelma johtuu. Mitä namiskaa ja miten mun pitää säätää, että pääsen taas noille arveluttaville sivustoille katselemaan sarjoja?

On tämä tv-sarjakoukutus vaan melkoinen.
 

iki-ilves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jaahas, olen jatkoajan ainoa atk-ongelmallinen. Tässäpä uusi hermojen kiristyksen aihe: Käyn melko paljon eri nettipankeissa. Kun olen käynytkerran selaimella esim nordean nettipankissa, niin vaikka suljenkin sen mielestäni ihan asianmukaisesti, niin en pääse samalla selaimella tai uudellakaan selaimella esim op nettipankkiin. Ainoaksi keinoksi jää sulkea koko selain ja sen jälkeen avata toinen selain. Tämä on kohtuu vittumaista kun selaimen muissa ikkunoissa on hommia meneillään ja esim nettiradio soimassa. Miten säätäisin tuota f-securen virusohjelmaa niin että pääsisin samalla selaimella eri nettipankkeihin?
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Kuvittelin, että Jatkoajassa olisi yleinen osto- ja myyntiketju, mutta en löytänyt kuin Urheiluaiheisten tavaroiden. Joten menköön nyt tänne sitte...

Mulla on pikkuista vajaa kolme vuotta vanha Samsungin tabletti, Galaxy II 10.1 (jos nyt oikein muistin). Laitteessa ei ole mitään vikaa, mutta laturissa (tai sitten laturin kiinnityskohdassa) on. Takuu loppunut, eikä paikallisista liikkeistä löytynyt enää mistään laturia, jonka olisin voinut ostaa käyttöön. Uusi tablettihan tässä pitäisi ostaa ja olisin jättänyt tämän vanhan lapsille leluksi, mutta jos tuota latausongelmaa ei saada kuntoon, pitäisi ostaa uusi vekotin myös leluksi, jossa ei ole järkeä. Eihän kenelläkään olisi pölyttymässä laturia, josta voisi luopua korvausta vastaan? Miljoonia en siitä maksa, koska ei ole varmuutta auttaako ongelmaan, mutta kulut ja pienen rahan kyllä.
 

Katsoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, PiTa
Löytyisikö Excel apuja joltain

Minulla on haasteena kaksi excel -taulukkoa, jotka pitäisi saada yhdistettyä. Taulukoiden ainoa yhdistävä tekijä on nimi (omassa sarakkeessaan). Tavoitteena on saada kummankin taulukon tiedot yhteen taulukkoon siten, että yhdellä rivillä on kaikki yhtä nimeä koskevat tiedot.

Millä funkkarilla tätä pääsisi rakentamaan?
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Löytyisikö Excel apuja joltain

Minulla on haasteena kaksi excel -taulukkoa, jotka pitäisi saada yhdistettyä. Taulukoiden ainoa yhdistävä tekijä on nimi (omassa sarakkeessaan). Tavoitteena on saada kummankin taulukon tiedot yhteen taulukkoon siten, että yhdellä rivillä on kaikki yhtä nimeä koskevat tiedot.

Millä funkkarilla tätä pääsisi rakentamaan?

Varmaan on kätevämpiäkin, mutta minä käyttäisin VLOOKUP (PHAKU) funktiota. Excelin ohjeista löytyy paremmin apuja, mutta jos sulla on esim. taulukossa 1 sarakkeessa A ne nimet, sarakkeissa B, C, D jne. ne muut tiedot ja samalla tavalla taulukossa 2 A:ssa nimet, B:stä eteenpäin ne muut tiedot, niin siirtäisin ne tiedot taulukkoon 1 alla kuvatulla tavalla. Taulukon 1 ensimmäiseen tyhjään sarakkeeseen taulukon 2 B-sarakkeessa olevat tiedot kaavalla:
VLOOKUP(A1;'Taul2'A:B;2;FALSE)
A1 = kertoo sen nimen, minkä tietoja haetaan
'Taul2'A:B = kertoo mistä haetaan (taulukosta 2, sarakkeista A ja B, siellähän se nimi on A:ssa ja ekat tiedot B:ssä)
2 = monennestako sarakkeesta löytyvä tieto haetaan (sarake B on toinen eli 2)
FALSE = etsii vain täsmälleen täsmäävät nimet ja yhdistää tiedot (tai jotain sinnepäin, TRUE ei toimi koskaan)
Sitten kun tuota kaavaa kopioi alas, se toimii ihan nätisti joka riville. Jos kopioit oikealle, pitää sitä vähän muokata jotta toimii:
VLOOKUP($A1;'Taul2'$A:B;2;FALSE) ja tässä tuota numeroa 2 pitää kasvattaa aina oikealle kopioitaessa, jotta se hakee seuraavaksi C-sarakkeen eli kolmannen jne.

Auttoiko?
 

Sprot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers
Nyt pukkaa hitaus/nykimisongelmaa. Kyseessä ihan uusi Lenovo Z50-75 AMD A10-7300, 8gt Win 8.1 jne malli. Koneessa on aika paljon esiasennettua sontaa ja olen sitä yrittänyt poistella. Kone ei siltikään tunnu oikein toimivan sujuvasti, nykii esim. ihan peruskäytössä kuten YLE Areenan videot. Kaipaisin pikaisesti apuja esim. linkkien muodossa tai jos joku oikein "kädestä" pitäen jaksaa ohjeita antaa. Olen pari linkkiä löytänyt, mutta niistä ei suuremmin ole ollut apua. Kuinka helppoa olisi esim. asentaa koko Windows uudelleen? En sitä viitsisi tehdä koska kyseessä on kuitenkin kk vanha masiina.
 

Byvajet

Jäsen
Mistäköhän johtuu, että kone käynnistyy ärsyttävän hitaasti (käyttis Windows 8.1). Siitä, kun painan virtanappia, kuluu noin kymmenen minuuttia siihen, että saan edes selaimen toimivana auki.

Koneen käynnistyttyä kaikki toimii nopeasti ja moitteetta, mitään ongelmia ei ole.

Käynnistän koneen ehkä parin viikon välein (muulloin pistän sen lepotilaan), joten sinänsä ongelma on käytännössä pieni, mutta olisihan se kiva, ettei käynnistymistä tarvitsisi odottaa kymmentä minuuttia silloin kun koneen käynnistää.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Mistäköhän johtuu, että kone käynnistyy ärsyttävän hitaasti (käyttis Windows 8.1). Siitä, kun painan virtanappia, kuluu noin kymmenen minuuttia siihen, että saan edes selaimen toimivana auki.
Vaikuttaa siltä, että kun avaat koneen, ohjelmia avautuu taustalle automaattisesti liian suuri määrä. En muista ulkoa, miten Windows 8:ssa pystyy kontrolloimaan käynnistettäessä avautuvia ohjelmia, mutta Googlesta varmaan löytyy ohjeet.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt pukkaa hitaus/nykimisongelmaa. Kyseessä ihan uusi Lenovo Z50-75 AMD A10-7300, 8gt Win 8.1 jne malli. Koneessa on aika paljon esiasennettua sontaa ja olen sitä yrittänyt poistella. Kone ei siltikään tunnu oikein toimivan sujuvasti, nykii esim. ihan peruskäytössä kuten YLE Areenan videot. Kaipaisin pikaisesti apuja esim. linkkien muodossa tai jos joku oikein "kädestä" pitäen jaksaa ohjeita antaa. Olen pari linkkiä löytänyt, mutta niistä ei suuremmin ole ollut apua. Kuinka helppoa olisi esim. asentaa koko Windows uudelleen? En sitä viitsisi tehdä koska kyseessä on kuitenkin kk vanha masiina.

Koitappa ihan avata tehtävienhallinta (task manager) (löytyy esim oikealla hiirennapilla alapalkkia klikkaamalla) ja katsoa, että mikä / mitkä prosessit siellä konkreettisesti syövät prosessoreita / muistia / kovelevyä. Ja lyö sitten vaikka tähän ketjuun niiden nimiä jos ovat itselle hepreaa.

Silloin kun et tee koneella mitään, pitäisi esimerkiksi prosessorinkäytön olla alta ~5%:n. Kuulostaa siltä että sinne käynnistyy automaattisesti joku yksittäinen tai parikin ohjelmaa / taustaprosessia joka niitä resursseja jatkuvasti kuluttaa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Etsii rekisteristä avaimet polusta: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run ja poistaa vaan kaikki mitä ei tarvitse. Tuolla pitäisi olla joku 5-10 avainta max.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Etsii rekisteristä avaimet polusta: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run ja poistaa vaan kaikki mitä ei tarvitse. Tuolla pitäisi olla joku 5-10 avainta max.
Helpommin nuo löytyy Task Managerin (Tehtävien hallinta?) kautta kohdasta StartUp, eikä tarvitse poistaa, riittää että disabloi. Näin voi vielä korjata, jos vahingossa ottaa pois jonkun tarpeellisen .
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tädädädädä. Sanokaapas mikä mulla on ongelmana. Chromella selailen nettiä ja aika usein käy niin että videota ladatessa näkyy pari sekunttia mustaa pikselimössöä ja sitten taas video palaa normaaliksi? Ajurit tms perseellään?
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Onko normaalia, että 10/1M Elisa/Saunalahden ADSL-liittymällä nopeus on ajoittain siinä 5-8 megan tuntumilla, mutta ping näyttää välillä toistasataa (jopa 150-250)? Harvemmin näin, mutta jäi nyt vaivaamaan koska kupariyhteydenhän pitäs olla melko tasainen, toki joskus tulee ruuhka-aikoina vähän pätkimistä?

@Tinke-80
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Onko normaalia, että 10/1M Elisa/Saunalahden ADSL-liittymällä nopeus on ajoittain siinä 5-8 megan tuntumilla, mutta ping näyttää välillä toistasataa (jopa 150-250)? Harvemmin näin, mutta jäi nyt vaivaamaan koska kupariyhteydenhän pitäs olla melko tasainen, toki joskus tulee ruuhka-aikoina vähän pätkimistä?

Ei ole normaalia. Varmista vielä ettei ole mikään Hola tai muuta vastaavaa ilmais VPN silloin käytössä. Tai uTorrent tai muu vastaava ohjelma jäänyt päälle? Ja mitä tuloksia tämän sivun testi sanoo:

Ping test and Traceroute

Käytätkö muuten nettiä wlanin kautta? Jos on niin voisit myös tarkistaa onko käyttämäsi wlan-kanava tukossa esim tällä android-ohjelmalla: Wifi Analyzer – Android-sovellukset Google Playssa

-Tinke
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Ei ole normaalia. Varmista vielä ettei ole mikään Hola tai muuta vastaavaa ilmais VPN silloin käytössä. Tai uTorrent tai muu vastaava ohjelma jäänyt päälle? Ja mitä tuloksia tämän sivun testi sanoo:

Ping test and Traceroute

Käytätkö muuten nettiä wlanin kautta? Jos on niin voisit myös tarkistaa onko käyttämäsi wlan-kanava tukossa esim tällä android-ohjelmalla: Wifi Analyzer – Android-sovellukset Google Playssa

-Tinke
Holaa en taida käyttää enää ja uTorrent ainakin sillon tällön on päällä. Käytän Wlanin kautta nettiä koneisiin ja pleikkarissa ethernetjohdolla yhteys.

Lähinnä mietityttää yhteys pleikkarille. Sinne tulee noin 2-4 megaa ja parisensataa kbps ulospäin lähtee. Pingiä en edes lähde arvailemaan, mutta tuskin onko se sitten suoraan yhteydessä edes netin nopeuteen? Että noilla megoillahan pitäisi pelaamisen onnistua jos pingikin pysyisi mukana? Välillä Fifassa kaverin kanssa pelatessa huomaa kun viive lisääntyy.

Eli sinänsä ei haittaa koneelle tuo yhteyden heittely mutta pleikkarilla saattaa alkaa jo tuntua kun kaistaa tulee puoletkin vähemmän.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Ping on nettiyhteytesi viive joka on nettipeleissä melkein se tärkein asia joka pitää olla kunnossa. Kun peli lagaa niin kyseessä on yleensä aina netin viiveen kasvaminen liian suureksi. Kaistaa tuo pleikkarin FIFA ei varmaan paljoa vaadi. Voi olla että tietokoneesi käyttävät nettiäsi välillä liikaa (esim uTorrent, Steam, Windows Update jne) kun olet pelaamassa pleikkarilla. Tämä nettisi ruuhkaisuus aiheuttaa myös viiveen eli pingin kasvamisen liian suureksi jolloin peli lagaa. Kokeile pelata pleikkarilla ilman että koneesi ovat päällä? Se voisi rajata tätä vikaa.

-Tinke
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Ping on nettiyhteytesi viive joka on nettipeleissä melkein se tärkein asia joka pitää olla kunnossa. Kun peli lagaa niin kyseessä on yleensä aina netin viiveen kasvaminen liian suureksi. Kaistaa tuo pleikkarin FIFA ei varmaan paljoa vaadi. Voi olla että tietokoneesi käyttävät nettiäsi välillä liikaa (esim uTorrent, Steam, Windows Update jne) kun olet pelaamassa pleikkarilla. Tämä nettisi ruuhkaisuus aiheuttaa myös viiveen eli pingin kasvamisen liian suureksi jolloin peli lagaa. Kokeile pelata pleikkarilla ilman että koneesi ovat päällä? Se voisi rajata tätä vikaa.

-Tinke
Joo pitää koittaa, tosin aina kun pelailen niin rutiininomaisesti tulee suljettua koneelta kaikki yhteyttä vievät sivustot ja ohjelmat. uTorrent nyt useinkin päällä mutta ei kuitenkaan latausmielessä, vaan taitaa lähetellä pieniä määriä eteenpäin jotain tiettyä sarjaa esim. Tämän en uskoisi vaikuttavan mitenkään (?). Uusin firmis taitaa olla tossa onnettomassa Bewanin Elisalta toimittamassa boxissa, joten ei siitäkään kiinni ole. Puhelinkaapelin piuhakin on tuon ohjeistuksessa sanottavan 1,5m alle, vähän päälle metrin varmaan.

Sikäli ironinen tää ongelma koska lähiaikoina (kesä)töissä tullut vastaavanlaisia ongelmia sivusta katseltua. Luonnollisesti koitan lähteä ongelmaa koneelta purkamaan, mutta keltanokan aistini sanoo ongelman olevan välillä jakamo-modeemi jos tämä ei ker normaalia ole. Olisiko kaukaa haettua että voisi tää kyseinen 10/1M kaista toimia tasaisemmin (paremmin) ilman pingihyppyjä jos ulkojakamolta vaihtaisi Vmohbun parin toiseen, käyttämättömänä olevaan pariin?

Ja kiitokset vaivannäöstäsi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös