Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 852 971
  • 19 211

Bridgeman

Jäsen
Onko täällä skypen käyttäjiä? Mulla ilmaantu ongelma skypessä viimeviikolla että ystäväni eivät näe minu online tilassa vaikka olen siinä. Näen heidät normaalisti kyllä. Saan heidän viestit mutta he eivät saa minun viestejä ollenkaan. Joten ajattelin olisiko täältä apuja? Onko muilla vastaavaa ongelmaa?

Olisin kiitollinen jos pystytte auttamaan.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Onko täällä skypen käyttäjiä? Mulla ilmaantu ongelma skypessä viimeviikolla että ystäväni eivät näe minu online tilassa vaikka olen siinä. Näen heidät normaalisti kyllä. Saan heidän viestit mutta he eivät saa minun viestejä ollenkaan. Joten ajattelin olisiko täältä apuja? Onko muilla vastaavaa ongelmaa?

Olisin kiitollinen jos pystytte auttamaan.
Ootko koittanut luoda uutta tunnusta? Kannattaa kokeilla.
 

Bridgeman

Jäsen
Olen koittanut. Toimii sillä kyllä. Mutta vanhalla saan uudesta tunnuksesta viestit kumpaakin suuntaan. Eli vanhasta uuteen. Ja myös kaverini joka käyttää Windows pohjasta skypeä saa viestit normaalisti....
 

Sirad

Jäsen
Yrittää ladata netistä ohjelmaa, mutta kyseinen nettiosoite ei sisällä tuota tiedostoa.
Itsepäisesti tätä vielä kyselisin.

Saan tällasta herjaa, onkohan vika ohjelman tarjoajan sivustossa vai liian tarkassa WIN8:n suojauksessa?

Seuraavat virhesanomat havaittiin:
+ Kohteen https://www.zy.......sV2.application lataus epäonnistui.
+ Taustalla oleva yhteys suljettiin: SSL/TLS-suojatun kanavan luottamussuhteen muodostaminen ei onnistu.
+ Etävarmenne ei kelpaa tarkistusprosessin mukaan.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Kone on nyt tässä ~viikon ajan ajoittain katkonut nettiyhteyttä ja herjannut verkkokaapelin puutteesta. Yleensä ongelma ratkeaa kun verkkokaapelin poistaa hetkeksi kerran tai pari, mutta silti tuo sitä taas parin tunnin päästä tai seuraavana päivänä taas "muistuttaa". Vika ei korjaantunut edes neitseellisellä kaapelilla, vaan samaan tapaan reistailu jatkuu.

Syytänkö pakkasia, Win8 käyttistä, DNA:ta vai olisiko boxi paskana? Vähän sellainen kutina, että näitä on yleensä tapahtunut pakkasten aikaan ja talvi ei ole paras yhdistelmä omalla kohdalla. Turhaan ei viitsisi lähteä soittelemaan asiasta tai hakemaan uutta boxia jos homma ei siihen kuitenkaan ratkea.
 

J.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Markus Nurmi/HC/FCTPS, katsomokulttuuri
Ongelman tunniste:
Ongelmatapahtuman nimi: BlueScreen
Käyttöjärjestelmän versio: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Aluekohtaisten asetusten tunnus: 1035

Lisätietoja ongelmasta:
BCCode: 3b
BCP1: 00000000C0000005
BCP2: FFFFF88006EBBB34
BCP3: FFFFF880082794A0
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Ongelman kuvausta helpottavat tiedostot:
C:\Windows\Minidump\010915-22167-01.dmp
C:\Users\Käyttäjä\AppData\Local\Temp\WER-49436-0.sysdata.xml

Lue tietosuojatiedot verkossa:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x040b

Jos tietosuojatiedot verkossa eivät ole käytettävissä, voit lukea tietosuojatiedot myös offline-tilassa:
C:\Windows\system32\fi-FI\erofflps.txt


Tuollaisen virheilmoituksen kone heitti eilen kesken pelisettien ja buutti itsensä. Tänään ei vielä ainakaan ole ongelmaa näkynyt, mutta mihinköhän toi liittyy? blue screen tietty, mutta miksi mokoma tuli?
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Ongelma: Tietokone unohtaa yhteyden televisioon lähes aina kun laitteet ovat valmiustilassa tai sammuksissa. TV tunnistaa kaapelin olevan kytkettynä, (hdmi1 telkusta valittavana kun kaapeli kiinni, ei-valittavana kun irti) mutta valittaa "no signal" erroria. Uudelleentunnistaminen onnistuu epätavallisella korjaustavalla eli poistetaan käytöstä/otetaan käyttöön yleinen pnp-näyttö, minkä jälkeen kaapelin irroitus yleensä tehoaa ja TV-näyttää tietokoneen kuvan niissä asetuksissa, mitkä sille on aiemmin asetettu. Olen kokeillut paria eri näytönohjainta, uutta sekä vanhaa minkä tietokone löytää itse ohjainasetuksista, kummallakin sama ongelma esiintyy. Yleisen Pnp-näytön ohjaimen asetuksia olen myös yrittänyt hakea, mutta ilmoittaa nykyisten olevan kunnossa. Ja sitten se kysymys: Mites sais koneen toimimaan normaalisti, eli ilman tuota säätämistä gen pnp-näytön kanssa?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Minulla on vielä tällainen ilmeisen ikivanha Elisan laajakaista ja adsl speedstream-modeemi. Olin tuossa pari päivää reissussa, niin enää ei näytä tulevan yhteyttä. iMacin verkkoasetukset herjaa, että "Haettavat domainit: domain.invalid." Boxi on mielestäni kunnossa ja laskuosastokin ok. Elisan Help Desk:in mukaan itse liittymässä ei pitäisi olla mitään ongelmaa, mutta eivät nekään tuohon modeemiin saaneet yhteyttä tms.. Onko nyt siis seinässä vika, kun data ei kulje? Puhelinpistokkeeseenhan tuosta modeemista verkkopiuha menee. Piuhatkin on vaihettu ja modeemia buutattu.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
@Individual kokeile tätä (en ole sitten ole mikään Mac asiantuntija)

Mac
  1. Open the Network Status menu: Apple menu > System Preferences > Network.
  2. Select the active connectionfrom the Network Status menu and click Advanced.
  3. Click Renew DHCP Lease. This process may take a few minutes.
  4. Close the Network window.
  5. To flush the DNS cache, open the Terminal. (Go > Utilities > Terminal).
  6. Type in the following:
    dscacheutil -flushcache
  7. Reattempt the connection.
itse myös kokeilisin esim Googlen DNS-palvelimia.

linkki ohjeisiin: https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/using

-Tinke
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ilmeisesti samasta talosta on joku muukin valittanut tästä katkosta taloyhtiölle. Elisa on tsekannut linjat nyt ja heidän puoleltaan kaiken pitäisi olla kunnossa. Jäämme odottamaan.

Puhelin- ja nettiyhteydet siirrettiin toisella alustalle (?) taloyhtiössä, eli vanhat puhelinrasiat unholaan ja vastasuudessa data tulee atk-rasioista. Kiitos nam.
 
Viimeksi muokattu:

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Läppäriin muistia:

Läppäri tarttis varmaan lisää muistia. En oikein onnistunut löytämään minkä verran ja millaista muistia laitteseen on saatavissa ja mahdollisuus laittaa. Kone Asus X72D. Osaako joku expertti kertoa mitä tuohon voi ja kannattaa laittaa?
 

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Uutta hinnaltaan ja laadultaan rokkaavaa näyttöä pöytäkoneeseen etsimässä. Suosituksia? Max 150e Pelikäyttöön suurimmaksi osaksi.
 

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
@Benn

n. 30€ lisää niin saisit jo erinomaisen näyttiksen tuohon hintaa:

http://www.systemastore.fi/product_info.php?products_id=108450

linkki vie systemastoren nettikauppaan.

Jos hinta on liikaa niin laita pöytäkoneen speksit tähän niin koetetaan etsiä sopiva näyttis sinulle. Myös pelit mitä pelaat voivat auttaa näyttiksen etsimisessä.

-Tinke
NÄYTTÖÄ ei näytönohjainta :) Speksejä koneesta ei ole, koska en ole nähnyt koko pakettia edes vielä, kaverin ylijäämä kone, mutta pitäis olla ihan toimiva laite, pari vuotta vanha. Fps-peleihin ja peruskäyttöön.
 

el pebe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Haluaisin asentaa Windows 7:n uudestaan tekemällä järjestelmän palauttamisen tehdasasetuksiin. Käyttis oli koneessa uutena, ei siis ole asennuslevyjä. Kysymys kuuluu: mikä voi mennä vituralleen ja mitä pitäisi muistaa tehdä ennen kohtalokasta klikkausta?

Tietty olen kopioinut kaikki valokuvat, levyt, kirjainmerkit ynnä muut tärkeät datatiedostot ulkoiselle kovalevylle. Ne harvat ohjelmat joita käytän, ajattelin asentaa uudestaan manuaalisesti palautuksen jälkeen.

Lähinnä arvelluttaa mitä teen ajureiden kanssa? Olisiko Upgrade Advisorista (*) apua? Entäpä modeemin ajurit ja muut nettiyhteyden toimivuuden kannalta tärkeät asiat? Ja virusturva, onko jotain ehdottomia torjuntaohjelmia mitkä kannattaa ladata etukäteen? Oon niin pihalla noista. Joku Avastihan miulla vissiin on tuossa aina pyöriny.

Arvostaisin suuresti neuvoja, kiitos paljon jo etukäteen!

*) http://www.microsoft.com/fi-FI/download/details.aspx?id=20
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
@el pebe Windowsin oma Easy Transfer osaa siirtää hyvin tietoja vanhasta windowsista toiseen. Saat sillä myös Windowsin asetukset siirrettyä vanhalta koneelta toiselle.

http://www.sevenforums.com/tutorials/11470-windows-easy-transfer-transfer-computers.html (linkki vie sevenforumsin windows Easy transfer tutoriaaliin)

Ohjelmien asennukseen suosittelen Niniteä. https://ninite.com/ (linkki vie Niniten kotisivuille). Osaa asentaa montaa ohjelmaa peräjälkeen ilman että tarvitsee etsiä ja asentaa ohjelmia erikseen.

Virustorjuntaan Avast on ihan hyvä. Malvarebytesin Anti-Malware suosittelen muiden kuin viruksien torjuntaan: https://www.malwarebytes.org/ (linkki vie Malvarebytesin kotisivuille.)

En tiedä millä laitteella olet netissä mutta vain mokkulat vaativat erillisen ajurin. Ne löytyvät yleensä mokkulasta itsestään kun sen kytkee koneeseen.

En nyt tähän hätään enempää neuvoja keksi. Kysy lisää jos vielä et ole Windowsia uudelleen asentanut.

-Tinke
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Windowsissa on itsessään tietojen siirto uuteen koneeseen toiminto apuohjelmissa "windowsin asetusten siirtäminen"

tuo siis siirtää tilit ja ohjelma-assetukset jne. Voit valita myös softia siirettäväksi, tosin käytännössä tuo tarkottaa näiden softien asetuksia, itse softat on asennettava uusix enivei.

Ajuriasia on sitten sellanen, että anna vinkkarin asentaa oletukset, ja sen jälkeen ajat windowsupdaten ja hajet uudet ajurit, paitti tietty näyttiksen ajurin haet piirivalmistajan natiiviajureina joko Atin, Nvidian tai Intelin sivuilta.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
"windowsin asetusten siirtäminen" ja Windows Easy Transfer ovat sama asia. Ja ajuri asiaan sellainen että jos kyseessä on läppäri niin silloin läppärin valmistajan omat ajurit myös näyttikseen, muuten natiiviajurit AMD (=Ati nykyinen omistaja), Nvidian tai Intelin sivuilta.

-Tinke
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
@sekolust Oletko miten kiinni netissä? Kaapelimodeemilla, ADSL:llä vai millä? Onko kyseessä pöytäkone vai läppäri? Itse ehkä kokeilisin erillisellä verkkokortilla jos vika on pöytäkoneen/läppärin verkkokortissa? Tosin harvemmin nuo hajoaa. Myös modeemi voi vetää viimeisiään.

Jos kerran johto on vaihdettu niin vika on joko modeemissa tai verkkokortissa ja yleensä näistä kahdesta se modeemi hajoaa.

-Tinke
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Jos kerran johto on vaihdettu niin vika on joko modeemissa tai verkkokortissa ja yleensä näistä kahdesta se modeemi hajoaa.

Minä näistä mitään ymmärrä, mutta kyseessä on pöytäkone, kaapelimodeemi ja oma "tuomioni" oli tosiaan modeemi. Jännä vain, miten ongelmat tuntuvat ilmenevän juurikin pakkasten aikaan, jolloin tekisi mieli syyttää jotain muuta. Kuten läpimätää taloyhtiötä ja läpimätää matskua tuolla seinien sisällä. Ja tosiaan tuossa vajaa kuukausi takaperin vastaavien ongelmien ilmetessä tuli vedettyä pakasta uusi johto, joten joko kyseessä on helvetin huono tuuri (pakasta paska) tai vika on jossain muualla kuin johdossa.

Kiitosta tästä, täytynee hakea uutta modeemia jos ongelmia alkaa pukkaamaan vielä enemmän. Ja jos sekään ei jeesaa, niin ainakin on uudempi modeemi sitten käytössä ja kestämässä taas jokusen vuoden.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös