Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 860 421
  • 19 216

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Onnistuu Chromessakin. Osoitteessa chrome://plugins/ pääsee laajennuksia poistamaan / ottamaan käyttöön. Tätä tulee itse usein harrastettua: suoratoistot vanhalla versiolla (11,1,102,63) ja jos joku sivu vaatii uusimman version, niin vaihto integroituun versioon.
Pakko laittaa kiitos täältäkin. Olen pohtinut Flashin alaspäin päivittämistä, kun se on niin prkleen kankea.Vasta nyt kun satuin vanhoja viestejä selailemaan, tajusin että chromella tosiaan voi käyttää uutta ja vanhaa rinnakkain. Eipä oo flash-video ollut noin sulavaa ihan pariin vuoteen.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Onko mitään kotikonstia palauttaa hajonnutta kovalevyä? Lacien ulkoinen levy sanoi sopimuksen irti. Purin sen osiinsa ja siellähän oli aivan tavallinen Seagaten sata levy. Tyrkkäsin tämän sitten toiseen koneeseen kiinni. Resurssienhallinta kyllä löytää levyn, antaa sille asematunnuksen mutta väittää sen olevan tyhjä ja vieläpä levykooksikin väittää 0 kt. Levyllä olevan datan mieluusti ottaisin talteen.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Ilmeisesti kahden HDMI-lähteen liittäminen yhteen vastaanottimeen (tv-monitori) ei ole ihan piece of cake, jos vastaanottimessa on vain yksi HDMI-sisääntulo? (Koska on yksisuuntainen tms). Mulla on tuossa tuollainen HDMI-jakaja / haaroitin, mutta ei tule signaali läpi kuin toisesta laitteesta. Ilmeisesti moinen jakaja on tarkoitettu lähdesignaalin jakamiseen, ei sisääntuloon.. Mutta onko siis todellakin niin, etten saa kahta HDMI-laitetta yhteen ja samaan näyttöön, kun käytössä on vain yksi HDMI-sisääntulo?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Ilmeisesti kahden HDMI-lähteen liittäminen yhteen vastaanottimeen (tv-monitori) ei ole ihan piece of cake, jos vastaanottimessa on vain yksi HDMI-sisääntulo? (Koska on yksisuuntainen tms). Mulla on tuossa tuollainen HDMI-jakaja / haaroitin, mutta ei tule signaali läpi kuin toisesta laitteesta. Ilmeisesti moinen jakaja on tarkoitettu lähdesignaalin jakamiseen, ei sisääntuloon.. Mutta onko siis todellakin niin, etten saa kahta HDMI-laitetta yhteen ja samaan näyttöön, kun käytössä on vain yksi HDMI-sisääntulo?

Kesti 8 sekuntia googlettaa tämä:
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ed-HDMI-Switch-3-x-1-HDMI-kytkin-kaukosaatime

-Tinke
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Millä ohjelmalla Ruutu.fi:n videot saa nykyään ladattua koneelle? Viime kaudella toimi ainakin Flash Stream Hunter, mutta ei tunnu nyt koneen vaihdon jälkeen pelittävän tuo.
 
Suosikkijoukkue
KK
Hei. Mulla on ongelma pelatessa Xbox Onella. Kaikki muu nettipelaamisessa toimii, mutta en kuule kuulokkeista muiden ääniä. Modeemina toimii Thompson TG789vn. Asetukset omasta mielestäni ok. Ainakin mitä ymmärrän siltä. Osaako joku auttaa?
 

Timppa73

Jäsen
Hei. Mulla on ongelma pelatessa Xbox Onella. Kaikki muu nettipelaamisessa toimii, mutta en kuule kuulokkeista muiden ääniä. Modeemina toimii Thompson TG789vn. Asetukset omasta mielestäni ok. Ainakin mitä ymmärrän siltä. Osaako joku auttaa?
Xbox One "ominaisuus" useissa peleissä, joka on raportoitu jo alkuvuodesta
Workaround on käynnistää peli uudelleen kuulokkeet kytkettynä, toimii 50/50 todennäköisyydellä.
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Pakko tulla tänne anomaan apua, sillä en vain käsitä. Olen siis asentamassa AutoCAD ohjelmaa, mutta jostain syystä ei päästä edes asennuksessa alkuun, vaan alkaa valittamaan jostain ongelmasta. Liitteenä on kuvakaappaus tästä kohdasta mihin kaikki stoppaa. Jonkinmoinen apu olisi tarpeen, jos nyt vaikka ääneen ajattelu toisi tuloksia.
 

Liitteet

  • Sieppaa.JPG
    Sieppaa.JPG
    142,4 KB · kertaa luettu: 363

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Sain tänään uuden Lenovo-läppärin, jossa on Windows 8 käyttis, jonka sitten päivitin 8.1:ksi. Ongelma liittyy langattomaan verkkoyhteyteen ja mun reitittimeen, D-link DIR-615:een. Internet toimii erittäin huonosti langattoman netin kautta. Piuhalla saan 100 megaa irti, mutta langattomalla n. 4mb/s. Verkko myös pätkii tasaisesti. Kun asiaa googlettelin, niin löysinkin hyviä neuvoja, että kuinka asiassa kannattaisi edetä. Ohjeita on mm. täällä http://tamapaiva.blogspot.fi/2013/10/wlan-verkot-katosivat-windows-81.html

Kuitenkin, kun yritän päivittää ajurit, niin siihen sitten homma tökkääkin. Reititintä ei löydy laitehallinnasta verkkosovitinten alta, eikä muualtakaan. Laitteet- ja tulostimet -valikosta löytyy kyllä tuo reititin, mutta sen kuvake on epäaktiivinen ja en saa ajureita päivitettyä sitäkään kautta. En löydä D-linkin ajureita myöskään netistä. Reitittimen pitäisi kuitenkin olla WIN8 yhteensopiva. Liitteenä pari kuvaa ongelmasta.
 

Liitteet

  • verkko-ongelma.jpg
    verkko-ongelma.jpg
    43,1 KB · kertaa luettu: 316
  • upload_2014-9-19_4-15-51.png
    upload_2014-9-19_4-15-51.png
    11,4 KB · kertaa luettu: 285

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Sain tänään uuden Lenovo-läppärin, jossa on Windows 8 käyttis, jonka sitten päivitin 8.1:ksi. Ongelma liittyy langattomaan verkkoyhteyteen ja mun reitittimeen, D-link DIR-615:een. Internet toimii erittäin huonosti langattoman netin kautta. Piuhalla saan 100 megaa irti, mutta langattomalla n. 4mb/s. Verkko myös pätkii tasaisesti. Kun asiaa googlettelin, niin löysinkin hyviä neuvoja, että kuinka asiassa kannattaisi edetä. Ohjeita on mm. täällä http://tamapaiva.blogspot.fi/2013/10/wlan-verkot-katosivat-windows-81.html

Tuossa päivitetään läppärisi wlan-laitteen ajuri, ei reitittimen ajuri. Reititin ei tarvitse mitään ajureita joten niitä ei löydy tuolta laitehallinnasta. Päivitä tuo Broadcom 802.11n Network Adapterin ajuri niin voi lähteä toimimaan.

-Tinke
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tietokone se on älypuhelinkin, joten heitetään eksperteille kysymystä.

Viimeisimmän käyttöjärjestelmäpäivtyksen myötä Lumia 920:n erikseen asennetut sovellukset lakkasivat toimimasta. Eli kalenterit sun muut toimivat kuten aiemmin, mutta esim. Spotify, Fonecta Caller, What's App jne, eivät enää aukea. Puhelin ei herjaa mitään vaan klikatessa sovelluksen ikonia ruutu käy hetken pimeänä ja palaa takaisin samaan tilaan. Puhelin käytetty kiinni useampaan otteeseen.

Mikä neuvoksi?
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Tuossa päivitetään läppärisi wlan-laitteen ajuri, ei reitittimen ajuri. Reititin ei tarvitse mitään ajureita joten niitä ei löydy tuolta laitehallinnasta. Päivitä tuo Broadcom 802.11n Network Adapterin ajuri niin voi lähteä toimimaan.

-Tinke

Päivitin, mutta ihan yhtä huonosti toimii vieläkin. Aika tyhjää lyö omassa päässäni, että mitkä olisi seuraavat toimenpiteet.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Outlook temppuillut eilen ja tänään. Saapuneet sähköpostit tulivat ihan normaalisti, mutta sitten puolen tunnin päästä samat viestit tuli uudestaan. Ja sitten seuraavalla viestien tarkastus/vastaanottokerroilla sama juttu. Eilen puolenpäivän maissa teki tätä useamman tunnin ajan ja vajaat kymmenkunta kertaa. Sitten tokeni. Tänään aamulla toimi normaalisti, kunnes alkoi sitten iltapäivällä taas temppuilemaan.

Käytössä Outlook 13 ja Win7. Sama ohjelma ja sähköpostitili kahdessa koneessa ja päräytteli siis noita kummallekin koneelle. Muistelin, että olisi laitettu täppä ruutuun "säilytä saapuvia viestejä palvelimella", mutta nyt en kyllä löytänyt asetuksista edes moista kohtaa.

MItään päivityksiä en ole huomannut tulevan enkä ainakaan itse muuttanut asetuksia. Ja oma totaalisen maallikon vainuni viittaisi ehkä muutenkin ennemminkin tuonne sähköpostipalvelimen suuntaan, ettei esim. sinne jostain syystä menisi kuittausta siitä että viesti on toimitettu onnistuneesti.

Osaako kukaan antaa mitään vinkkejä? Vähän kyrpii nimittäin tyhjennellä koko ajan postilaatikkoa, kun kerralla saattaa räpsähtää nelisenkymmentäkin viestiä, eikä kaikkia voi kuitenkaan poistaa massana, ettei joku oleellinenkin viesti menisi siinä saman tien.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
HUOM. Näiden versioiden kanssa kun leikkii, eli poistelee ja latailee, on aina olemassa se vaara, että (hetkeen) ei mitkään flashia vaativat toistot pyöri. Lisäksi Adobe suosittelee aina käyttämään uusinta versiota sovelluksestaan jo ihan tietoturvan kannalta. Eli kannattaa itse miettiä haluaako näillä lähteä kokeilemaan.

Eipä jaksanut oikein toimia vieläkään kiekkopelejä katsellessa, joten ajattelin kokeilla tätä. Mutta: ei anna asentaa noita vanhempia. Kokeiliin juuri suosittelemaasi versiota, mutta asennusohjelma ilmoittaa, että tämä ei ole uusin Flash-versio, lataa uusin. Eikä tuota pysty ohittamaan asennusohjelmassa. Eikä mulla siis enää ole sitä uusinta koneella, se on kokonaan poistettu, eli sieltä se ei sitä haistele vaan vissiin jostakin muualta...
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Päivitin, mutta ihan yhtä huonosti toimii vieläkin. Aika tyhjää lyö omassa päässäni, että mitkä olisi seuraavat toimenpiteet.

Oletko katsonut jollain wlan scannerilla ettei naapurilla satu olemaan samalla kanavalla omaa wlaniaan?

itse käytän puhelimessani ilmaista wlan analyzer softaa:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=fi

Windowsille google ehdotti tätä:
http://www.xirrus.com/Products/Network-Management-and-Software/Network-Management/Wi-Fi-Inspector

-Tinke
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Oletko katsonut jollain wlan scannerilla ettei naapurilla satu olemaan samalla kanavalla omaa wlaniaan?

itse käytän puhelimessani ilmaista wlan analyzer softaa:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=fi

Windowsille google ehdotti tätä:
http://www.xirrus.com/Products/Network-Management-and-Software/Network-Management/Wi-Fi-Inspector

-Tinke

Kiitos jälleen neuvosta, mutta olen ainoana kanavalla neljä. Taitaapa mennä tuo WLAN-verkkosovitin vaihtoon, siinä kai sen vian pitäisi olla.
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Eipä jaksanut oikein toimia vieläkään kiekkopelejä katsellessa, joten ajattelin kokeilla tätä. Mutta: ei anna asentaa noita vanhempia. Kokeiliin juuri suosittelemaasi versiota, mutta asennusohjelma ilmoittaa, että tämä ei ole uusin Flash-versio, lataa uusin. Eikä tuota pysty ohittamaan asennusohjelmassa. Eikä mulla siis enää ole sitä uusinta koneella, se on kokonaan poistettu, eli sieltä se ei sitä haistele vaan vissiin jostakin muualta...
Itse törmäsin jollain koneella tuohon samaan enkä toistaiseksi muista mikä ratkaisu oli. Mikä Windows sinulla on käytössä? Luitko myös ton readme-tekstin mikä oli noitten versioiden mukana? Käytitkö Adoben sivuilta löytyvää, ladattavissa olevaa uninstalleria?
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Tuossa päivitetään läppärisi wlan-laitteen ajuri, ei reitittimen ajuri. Reititin ei tarvitse mitään ajureita joten niitä ei löydy tuolta laitehallinnasta. Päivitä tuo Broadcom 802.11n Network Adapterin ajuri niin voi lähteä toimimaan.

-Tinke
Sain tänään uuden Lenovo-läppärin, jossa on Windows 8 käyttis, jonka sitten päivitin 8.1:ksi. Ongelma liittyy langattomaan verkkoyhteyteen ja mun reitittimeen, D-link DIR-615:een. Internet toimii erittäin huonosti langattoman netin kautta. Piuhalla saan 100 megaa irti, mutta langattomalla n. 4mb/s. Verkko myös pätkii tasaisesti. Kun asiaa googlettelin, niin löysinkin hyviä neuvoja, että kuinka asiassa kannattaisi edetä. Ohjeita on mm. täällä http://tamapaiva.blogspot.fi/2013/10/wlan-verkot-katosivat-windows-81.html

Kuitenkin, kun yritän päivittää ajurit, niin siihen sitten homma tökkääkin. Reititintä ei löydy laitehallinnasta verkkosovitinten alta, eikä muualtakaan. Laitteet- ja tulostimet -valikosta löytyy kyllä tuo reititin, mutta sen kuvake on epäaktiivinen ja en saa ajureita päivitettyä sitäkään kautta. En löydä D-linkin ajureita myöskään netistä. Reitittimen pitäisi kuitenkin olla WIN8 yhteensopiva. Liitteenä pari kuvaa ongelmasta.

Tinken neuvojen lisäksi käy kattomassa löytyykö uudempaa firmwarea reitittimeen;
http://support.dlink.com/ProductInfo.aspx?m=DIR-615
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Sain tänään uuden Lenovo-läppärin, jossa on Windows 8 käyttis, jonka sitten päivitin 8.1:ksi. Ongelma liittyy langattomaan verkkoyhteyteen ja mun reitittimeen, D-link DIR-615:een. Internet toimii erittäin huonosti langattoman netin kautta. Piuhalla saan 100 megaa irti, mutta langattomalla n. 4mb/s. Verkko myös pätkii tasaisesti. Kun asiaa googlettelin, niin löysinkin hyviä neuvoja, että kuinka asiassa kannattaisi edetä. Ohjeita on mm. täällä http://tamapaiva.blogspot.fi/2013/10/wlan-verkot-katosivat-windows-81.html

Kuitenkin, kun yritän päivittää ajurit, niin siihen sitten homma tökkääkin. Reititintä ei löydy laitehallinnasta verkkosovitinten alta, eikä muualtakaan. Laitteet- ja tulostimet -valikosta löytyy kyllä tuo reititin, mutta sen kuvake on epäaktiivinen ja en saa ajureita päivitettyä sitäkään kautta. En löydä D-linkin ajureita myöskään netistä. Reitittimen pitäisi kuitenkin olla WIN8 yhteensopiva. Liitteenä pari kuvaa ongelmasta.

Tinken neuvojen lisäksi käy kattomassa löytyykö uudempaa firmwarea reitittimeen;
http://support.dlink.com/ProductInfo.aspx?m=DIR-615
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Itse törmäsin jollain koneella tuohon samaan enkä toistaiseksi muista mikä ratkaisu oli. Mikä Windows sinulla on käytössä? Luitko myös ton readme-tekstin mikä oli noitten versioiden mukana? Käytitkö Adoben sivuilta löytyvää, ladattavissa olevaa uninstalleria?

Windows 7 on käytössä. En käyttänyt Adoben Uninstalleria vaan Ohjauspaneelin poista sovellus -hässäkkää. Ja en lukenut manuaaleja, eikös se ole ihan homojen hommaa semmottinen? :)
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Windows 7 on käytössä. En käyttänyt Adoben Uninstalleria vaan Ohjauspaneelin poista sovellus -hässäkkää. Ja en lukenut manuaaleja, eikös se ole ihan homojen hommaa semmottinen? :)
Totta tuo, mutta kun kaikki muut keinot on käytetty, on heteromiehelläkin lupa avata ohjekirja (ja olut).

Jos ei tuota Adoben omaa uninstalleria käytä, niin koneella saattaa olla vielä esim. IE:lle erikseen asennettu (uudempi) versio flashistä, ja tällöin ei vanhemman version asennus onnistu, vaan tulee juuri tuo lainattu herja.

Eli näin se taisi itsellänikin aikoinaan olla: kun olin saanut putsattua kaikki flashin rippeet pois koneelta, niin jo onnistui vanhemman version asennus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös