Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 861 320
  • 19 219

jerry

Jäsen
Viestin lähetti tiikeri
Yritin tuossa katsella RealPlayerilla taas kerran yhtä elokuvaa. Kaikki muut leffat, jotka omistan se kyllä näyttää loistavasti, kuten myös niissä olevat teksitykset. Mutta kun yritän avata tätä yhtä kyseistä pätkää, niin tulee eteen ilmoitus "Luokkaa ei ole rekisteröity". Pitää ilmeisesti ladata joku plugin, mutta mistä tiedän että mikä olisi se oikea joka pitää ladata? Tai jos vika ei ole siinä, niin missä sitten...

Tiedä sitten mistä johtuu, mutta ainakin lataamalla täältä GSpotin, saat tietää onko koneellasi tarvittavat codecit tuon elokuvan katseluun.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Opera ja Jatkoaika

Operan käyttäytymistä tunteville kysymys: Jatkoaika on alkanut käyttäytyä omituisesti Operalla selattaessa. Kun tulen ensimmäistä kertaa tuohon Näytä uudet viestit -ruudulle, kaikki toimii näppärästi. Voin klikata viestiketjun nimen vieressä olevaa nuolta, joka vie minut ketjun ensimmäiseen uuteen viestiin. Osoiteriville tuleva teksti sisältää avaimen "goto=newpost".

Kun olen lukenut kaikki uudet viestit, painan reloadia tuolla uusien viestien ikkunalla. Lukiessani joku teistä mussukoista on kirjoittanut sädehtivän kiistakirjoituksen ketjuun XXX, jonka olen siis hetkeä aiemmin avannut. Nyt, yrittäessäni uudelleen avata ketjua tuosta nuolikuvakkeesta, osoiteriville tulee mielestäni aivan oikean muotoinen osoite, mutta sivu ei lataudu, vaan jää tyhjäksi.

Testasin juuri hommaa siten, että laitoin sivucachen pois päältä, mutta asia ei korjaantunut.

Muilla selaimilla en vastaavaa ole huomannut, mutta kun tuo Opera on niin näppärä noiden hiirikomentojensa ansiosta, ei hennoisi vaihtaakaan.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Re: Opera ja Jatkoaika

Viestin lähetti Andrej
Muilla selaimilla en vastaavaa ole huomannut, mutta kun tuo Opera on niin näppärä noiden hiirikomentojensa ansiosta, ei hennoisi vaihtaakaan.

Samat löytyvät myös Mozillasta. Ongelmassa en osaa auttaa.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Opera ja Jatkoaika

Jep, kiitos sopulille vinkistä. Pitänee tuossa illemmalla yrittää säätää Mozilla miellyttäväksi. Voi kyllä hetken kestää...
 

MadMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, LFC
Re: Re: Re: Opera ja Jatkoaika

Viestin lähetti Andrej
Jep, kiitos sopulille vinkistä. Pitänee tuossa illemmalla yrittää säätää Mozilla miellyttäväksi. Voi kyllä hetken kestää...
Jos haluat kevyemmän selaimen, niin suosittelen lämpimästi Mozilla Firebirdiä. Se on tehty Mozillan pohjalle, mutta siitä on otettu kaikki ylimääräinen pois (irc-client, e-mail ja html-editori). Kyseisen softan voit hakea osoitteesta <URL:http://downloads.mozdev.org/seb/MozillaFirebird-webinstall-beta8.exe>. Tuo hakee ja asentaa uusimman nightly-build version koneellesi - esim. eilinen versio (20030611) on yksi parhaita Firebird versioita. Taitaa olla vieläkin saatavilla tuon installerin avulla, kun eivät ole vielä ehtineet julkaista tämän päivän versiota.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
MadMan:

Tuon version juuri otin, ja noiden Extensioiden avulla tästä näyttää saavan ihan kelpo pelin. Tosin tarkemmin ehdin tutustua vasta kotosalla, C++-kääntäjä ei näemmä aina ole tarpeeksi hidas. Joutuu välillä tekemään töitäkin.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Re: Re: Re: Re: Opera ja Jatkoaika

Viestin lähetti MadMan
Jos haluat kevyemmän selaimen, niin suosittelen lämpimästi Mozilla Firebirdiä.

Itse käytän juuri tätä, mutta muutamia lapsentauteja on tullut toki vastaan. Flash-tuki ei ole ihan ongelmaton, ja mouse-gesturet jouduin vaihtamaan oikealle(eli oikealle) napille käsin tuolta konffis-fileestä.

Ai niin juu... tällänenkin löytyy.
 

MadMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, LFC
Re: Re: Re: Re: Re: Opera ja Jatkoaika

Viestin lähetti sopuli
Itse käytän juuri tätä, mutta muutamia lapsentauteja on tullut toki vastaan. Flash-tuki ei ole ihan ongelmaton, ja mouse-gesturet jouduin vaihtamaan oikealle(eli oikealle) napille käsin tuolta konffis-fileestä.

Ai niin juu... tällänenkin löytyy.
Uusimmassa mouse gesturesien (optimoz:n tekemä) nightly buildissa tämä bugi on korjattu. Eli hae se 2.6. tullut nightly, niin toimii asetukset.

Flashin kanssa itselläni ei ole ollut mitään ongelmia.

edit: Joudut asentamaan firebirdin uusiksi, ennen kuin asennat tuon mouse gesturesin uusimman version, koska tuon vanhan version uninstallointi ei onnistu.
 
Viimeksi muokattu:

Nahkaparturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiseeraan TuToa
polttava romppuasema

Helppistä!

Olen tässä paininut uuden tietokoneen kanssa ja ongelma on seuraava; Kopioin CD:ltä musaa koneelle ja nyt yritän polttaa sen tyhjälle CD-R-levylle. Kopioituani levyn kovalevyltä D-asemalle kone herjaa "aseta levyke asemaan D", vaikka siellä on jo tyhjä, uusi levy (koitin jo toistakin levyä).

Käyttöjärjestelmä on Windows XP Home Edition. Oma kalpea aavistukseni on, ettei taida olla koko koneessa poltto-ohjelmaa...

Onkos kellään kokemusta vastaavasta.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Re: polttava romppuasema

Viestin lähetti Nahkaparturi
Helppistä!

Olen tässä paininut uuden tietokoneen kanssa ja ongelma on seuraava; Kopioin CD:ltä musaa koneelle ja nyt yritän polttaa sen tyhjälle CD-R-levylle. Kopioituani levyn kovalevyltä D-asemalle kone herjaa "aseta levyke asemaan D", vaikka siellä on jo tyhjä, uusi levy (koitin jo toistakin levyä).

Käyttöjärjestelmä on Windows XP Home Edition. Oma kalpea aavistukseni on, ettei taida olla koko koneessa poltto-ohjelmaa...

Onkos kellään kokemusta vastaavasta.

Ihan semmonen että kopioita musiikit wavina vai mp3:na. Koska jos kopiot mp3:na niin ne pitää kääntää waviks, ennen ne kuuluu normaaleissa cd-soittimissa. Ja levy pitää myös sulkea, että se toimii normaalissa cd-soittimessa.
Nero on passeli ohjelma polttamiseen. Se kääntää mp3:et lennosta waviks ja älyää vielä sulkeakkin cd:n ellei toisin määrätä.
Muistathan myös että kopioitten levittäminen eteen päin on laitonta. Omista levyistä saa ottaa varmuus kopion, mutta levittäminen on kiellettyä.

EDIT: käsittääkseni XP:ssä on jonkun näköinen cd:n kärvennys ohjelma itessään.
 
Viimeksi muokattu:

Spede#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti tonttu83
Nyt sitten pitäisi saada hoidettua levyn osiointi, mutta enhän minä sitä osaa tehdä. Käyttöjärjestelmänä on XP Home Edition.
Itse hoidin tuon levyn osioinnin Partitoin Magic 8.x ohjelmalla oli varsin helppokäyttöinen ohjelma.Alko ainakin minulla herjaamaan kun tota XP:tä asentaessa yritin osoida tota levyä, no en sitte osoinut kun ei onnistunut ja otin Partition Magicin avuks ja sillä onnistu ja helposti.Koitappa tuolla ohjelmalla pitäs onnistua.
 

JanJ

Jäsen
Re: polttava romppuasema

Viestin lähetti Nahkaparturi
Olen tässä paininut uuden tietokoneen kanssa ja ongelma on seuraava; Kopioin CD:ltä musaa koneelle ja nyt yritän polttaa sen tyhjälle CD-R-levylle. Kopioituani levyn kovalevyltä D-asemalle kone herjaa "aseta levyke asemaan D", vaikka siellä on jo tyhjä, uusi levy (koitin jo toistakin levyä).
Mulla on ihan sama ongelma Nero-ohjelmalla. Käyttiksenä Win XP Pro. HP:n omalla ohjelmalla ei ongelmaa ole.
Tähän ois kiva saada joku vastaus.
 

Spede#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: Re: polttava romppuasema

Viestin lähetti JanJ
Mulla on ihan sama ongelma Nero-ohjelmalla. Käyttiksenä Win XP Pro. HP:n omalla ohjelmalla ei ongelmaa ole.
Tähän ois kiva saada joku vastaus.
No tuo todennäköisesti johtuu tosta HP:n asemasta ei oikein nero osaa sillä polttaa tai no se riippu kyllä että mikä HP:n asema.
Ja toiseksi tuo nero on äärettömän huono ohjelma musiikin polttoon, sen alueen kun saisivat kuntoon ni se ois täydellinen.
Musiikin polttoon kannattaa käyttää jotain toista ohjelmaa, muissa tapauksissa nero on ehdoton ykkönen.
 

Procamp

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nyt meni hermo

Elikkä mistä ihmeestä johtuu seuraava:
Sähköpostiohjelmani on alkanut latamaan uudelleen jo inboxissani olevia maileja. Juuri äsken softa ilmoitti, että kevyet 89 uutta viestiä ja ne kaikki ovat jo tulleet aikoja sitten mulle. Tätä on nyt katkunut muutaman viikon ja tietääkseni mitään asetuksia en ole sorkkinut. Kai tän vois kopioida vitutusketjuunkin...
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Re: Re: Re: polttava romppuasema

Viestin lähetti Spede#17
No tuo todennäköisesti johtuu tosta HP:n asemasta ei oikein nero osaa sillä polttaa tai no se riippu kyllä että mikä HP:n asema.
Ja toiseksi tuo nero on äärettömän huono ohjelma musiikin polttoon, sen alueen kun saisivat kuntoon ni se ois täydellinen.
Musiikin polttoon kannattaa käyttää jotain toista ohjelmaa, muissa tapauksissa nero on ehdoton ykkönen.

Missä tuo neron musanpolton huonous tulee esille? Ainakin itse olen ollut sangen tyytyväinen jo useita vuosia vrt. ennen käyttämäni easy cd creator. Asemana Lite-On jossa oli bundlena toi Nero.
 

#99#

Jäsen
sininen ruutu

elikkäs tulee koneen näytölle sininen ruutu johon seuraava teksti

STOP:
Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x000000D1 (0xE2E77040, 0x000000FF, 0X00000001, 0XBEAF2AEA)
Address BEAF2AEA base at BEAEC0000
datestamp 3d2b4434 mrxsmb.sys
Beginning physical memory dump..

mitä tämä tarkoitaa ? käyttiksenä win 2000
 

jerry

Jäsen
Re: sininen ruutu

Viestin lähetti #99#
elikkäs tulee koneen näytölle sininen ruutu johon seuraava teksti

STOP:
Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x000000D1 (0xE2E77040, 0x000000FF, 0X00000001, 0XBEAF2AEA)
Address BEAF2AEA base at BEAEC0000
datestamp 3d2b4434 mrxsmb.sys
Beginning physical memory dump..

mitä tämä tarkoitaa ? käyttiksenä win 2000

Click
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Re: sininen ruutu

Viestin lähetti #99#
elikkäs tulee koneen näytölle sininen ruutu johon seuraava teksti

STOP:
Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x000000D1 (0xE2E77040, 0x000000FF, 0X00000001, 0XBEAF2AEA)
Address BEAF2AEA base at BEAEC0000
datestamp 3d2b4434 mrxsmb.sys
Beginning physical memory dump..

mitä tämä tarkoitaa ? käyttiksenä win 2000

Tällaisia kysymyksiä kannattaisi hieman pohjustaa kertomalla kohtuu tarkkaan mitä oli tekemässä, kun tämä virheilmoitus katkaisi toimet.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Nero

Neron perusversiossa eli versiossa 5 oli tosiaan jotain pientä ongelmaa (ja vielä muutamissa kehitysversioissa senkin jälkeen).

Sen saa kuitenkin päivitettyä ilmaiseksi Aheadin sivuilta uusimpaan versioonsa eli tällä hetkellä 5.5.10.42.

Tämä on jo huomattavasti vakaampi ja kehittyneempi versio, eikä itselläni ole ollut sen kanssa koskaan minkäälaisia ongelmia vaikka poltan usein ja erilaisia tiedostoja.

Päivitys: ftp://ftp.nero.com/nero551042.exe

Siitä vaan sitten että "suorita ohjelma sen nykyisestä sijaintipaikasta".
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Työpaikan koneelta löytyi Exploit-ByteVerify niminen troijalainen. Itse en näistä viruksista ymmärrä juuri mitään. Joten kysyisin mitä tällainen troijalainen koneelle aiheuttaa ja miten siitä pääsee eroon?

Nyt koneelta löytyi vielä kaksi Downloader-DA nimistä trojania.
 
Viimeksi muokattu:

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Viestin lähetti Prookie
Työpaikan koneelta löytyi Exploit-ByteVerify niminen troijalainen. Itse en näistä viruksista ymmärrä juuri mitään. Joten kysyisin mitä tällainen troijalainen koneelle aiheuttaa ja miten siitä pääsee eroon?

Nyt koneelta löytyi vielä kaksi Downloader-DA nimistä trojania.


Exploit-ByteVerify
This detection covers Java applets that attempt to exploit the Microsoft Security Bulletin MS03-011 vulnerability. This severity of this vulnerability is considered to be critical. It allows an attacker to execute malicious code, simply by visiting an infectious website. Detections of this exploit do not necessarily mean that any malicious code was executed. It simply means that a Java applet was found to contain the exploit code. Conversely malicious code may have been run, which could result in any number of modifications to the system.

Downloaderista löytyi vaikka kuinka paljon eri variaatioita mutta DAsta en löytänyt mitään Symantecin, McAfeen, Nortonin tai F-Securen sivuilta. Näyttäisi että kaikki Downloader variaatiot yrittävät saada yhteyden johonkin nettisivuille ja imuroida sieltä toisenlaisen, todennäköisesti vaarallisemman troijalaisen. Suosittelen pikaista poistamista.

Poistaminen tapahtuu tietty uuusimilla virustorjuntaohjelmilla. Nämä molemmat oli luokiteltu LOW riskillä mutta silti kannattaisi päästä niistä eroon nopeasti.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Lapster
Poistaminen tapahtuu tietty uuusimilla virustorjuntaohjelmilla. Nämä molemmat oli luokiteltu LOW riskillä mutta silti kannattaisi päästä niistä eroon nopeasti.

McAfeen virustorjuntaohjelma poisti helposti Downloader-DA:t, mutta ilmoitti, että Exploit-ByteVerifya se ei pysty poistamaan.

Outoa kuitenkin, että nyt kun koneen scannaa viruksista, niin McAfee ei enää löydä tuota Exploit-ByteVerifya.
 

jaheka

Jäsen
Tähän väliin pieni kysymys koskien cd-asemaani. Onkohan toi vekotin rikki vai voisko jossain asetuksissa olla vikaa kun cd-aseman aukaisee niin se tulee nykien pihalle ja sitten kun laittaa levyn sisälle niin eihän se tunnista levyä ja pian se sylkäisee levyn pihalle? Asema on vajaat 3 vuotta vanha ja ollut todella vähäisessä käytössä eikä ole rutattu väkisin siään vaan aina käytetty nappia.. Eli osaisko joku neuvoa?
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Oon kasaamassa konetta ja näytönohjaimen kanssa on mietintää. Lähinnä valinta Radeonin ja Geforcen välillä mietityttää.

- MICRO-ONE ATI RADEON 9200 128MB TV/DVI-OUT AGP 77,00 €, olis aika halpa, vaikka onkin 128MB muistia. Halvimmatkin Geforcet maksaa 100 €:n paikkeilla ja muistia niissä on vain 64MB. Kumpi kannattaa ostaa, kokemuksia? Onko suuremmasta muistimääräs vielä mitään hyötyä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös