Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 879 054
  • 19 245

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jatkoajan it-kingit auttakaa.

Tilasin Elisa Viihteen ja samalla meille tulee Elisan kuituyhteys. No ongelma tulee siinä, että se Elisan digiboksi tulee olohuoneen kulmaan television viereen, kun taas se kuitu tulee ulos aivan toiselta puolelta olohuonetta. Ja tuonne televisionurkkaukseen lähinnä pitäisi kiskoa rj45:sta sitten seiniä pitkin mikä taas ei puolisoa miellytä. Kulmauksessa ei ole datan ulostuloa joten kytkentäkaapilla käynti ei hyödytä.

Joten onko mahdollista jotenkin hoitaa asia langattomasti? Lähinnä mietin, että onnistuuko signaalin lähettäminen Elisan Wlanista toiseen wlanboksiin josta pystyisin sitten jakamaan sille digiboksille että PS3:lle nettiyhteyden? Jos tuo on mahdollista niin miten se käytännössä tapahtuu?

Varsin epäselvästi selitetty, kyselkää lisää jos ette ymmärtäneet.
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Joten onko mahdollista jotenkin hoitaa asia langattomasti?

Jos ei langattomasti, mutta sähköjohtoja hyväksikäyttäen? Olisiko HomePlug sopiva tarkoitukseesi? Eli data siirtyy sähköjohtoja pitkin sovittimien avulla.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Helpoin lienee joku ethernet over sähköverkko systeemi, mutta nuo vaativat toimiakseen sen, että käytettävät pistorasiat ovat samassa vaiheessa. En oikein tiedä miten sen voisi pistorasioista helposti varmistaa, mutta jos on keskukselle pääsy niin kaksi tapaa varmistaa asia. Jos ovat saman sulakkeen takana, niin silloin pitäisi toimia ja myös silloin, jos sulakkeet ovat saman pääkeskukselta tulevan johdon takna. Älä sörki ellet osaa, mutta sulakettahan voit vaaratta testata.

Noita itse laitteita voi katella sitten esim. verkkokaupasta tästä.

Elisan palstan mukaan, ensimmäisenä mieleen tulevat, langatomat sillat yms. eivät toimi.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Jatkoajan it-kingit auttakaa.

Tilasin Elisa Viihteen ja samalla meille tulee Elisan kuituyhteys. No ongelma tulee siinä, että se Elisan digiboksi tulee olohuoneen kulmaan television viereen, kun taas se kuitu tulee ulos aivan toiselta puolelta olohuonetta. Ja tuonne televisionurkkaukseen lähinnä pitäisi kiskoa rj45:sta sitten seiniä pitkin mikä taas ei puolisoa miellytä. Kulmauksessa ei ole datan ulostuloa joten kytkentäkaapilla käynti ei hyödytä.

Joten onko mahdollista jotenkin hoitaa asia langattomasti? Lähinnä mietin, että onnistuuko signaalin lähettäminen Elisan Wlanista toiseen wlanboksiin josta pystyisin sitten jakamaan sille digiboksille että PS3:lle nettiyhteyden? Jos tuo on mahdollista niin miten se käytännössä tapahtuu?

Varsin epäselvästi selitetty, kyselkää lisää jos ette ymmärtäneet.

Itsellä homma on hoidettu Buffalon Wlan to Lan purkilla, näyttää Verkkokaupasta loppuneen, mutta korvaava tuotekin näyttää jo tulleen Buffalolta.
Linkki Verkkokauppa.komiin
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lattialistojen vaihto ei ole vielä pariin vuoteen ajankohtaista ja muutenkaan en syty noista lisäkouruista, tai no puoliso ei syty ;)

Joten taidan teidän vinkkien perusteella lähteä tutkimaan noita "Ethernet over sähköverkko"-ratkaisuja. Oletteko käyttäneet niitä? Ja jos olette niin pelaako ne ihan ongelmitta?
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joten taidan teidän vinkkien perusteella lähteä tutkimaan noita "Ethernet over sähköverkko"-ratkaisuja. Oletteko käyttäneet niitä? Ja jos olette niin pelaako ne ihan ongelmitta?

Kerran olen tuollaisen systeemin asentanut, ja pelasi moitteetta. Pikku laite lähtö- ja tulopistorasioihin eikä muuta tarvittu. Emme kuitenkaan saaneet yhteyttä toimimaan, jos pistorasiat oli kytketty eri vaiheisiin.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kerran olen tuollaisen systeemin asentanut, ja pelasi moitteetta. Pikku laite lähtö- ja tulopistorasioihin eikä muuta tarvittu. Emme kuitenkaan saaneet yhteyttä toimimaan, jos pistorasiat oli kytketty eri vaiheisiin.

Ok, pitää testailla sulakkeilla mihin mikäkin on kytketty. Kiitos avusta kaikille.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen myös aiemmin kokeillut D-Linkin datasähköä ja erittäin luotettavasti toimi silloin. Mukana tulee siis kaksi pientä datasähkölaitetta jotka tulevat normaalisti seinäpistokkeisiin kiinni. Asentaminen on yhtä kuin toinen laite nettipiuhalla ADSL-boksista (tms.) seinään ja toinen sinne missä halutaan laitteita verkkoon liittää. Itsellä alkoi toimimaan suoraan ilman mitään säätöä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen myös aiemmin kokeillut D-Linkin datasähköä .... Itsellä alkoi toimimaan suoraan ilman mitään säätöä.

Itsellä on myös kotona erittäin helposti pystytetty ja pari vuotta ilman huomiota ollut datasäkölinkki alakerran ja yläkerran välillä. Erittäin toimiva, mutta tämä edellyttää sitä, että käytetyt pistorasiat sattuvat olemaan samassa vaiheessa. Jos eivät ole, niin eivät myöskään toimi.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
TrustedInstaller?

Pitäisi heivata hemmettiin yksi dll-tiedosto, joka kaataa erään ohjelman. Käsittääkseni minä olen järjestelmänvalvoja, mutta kone ei anna tehdä poistettavalle tiedostolle mitään. Herjaa, että tarvitsen oikeudet "TrustedInstallerilta". Kuulostaa lähinnä joltain Mikkisoftan tekosyyltä estää käyttäjää koskemasta järjestelmätietoihin. Miten pääsen käsiksi noihin?

tiedosto on polussa C:\Windows\System32

Käyttis Win 7 64b
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Pitäisi heivata hemmettiin yksi dll-tiedosto, joka kaataa erään ohjelman. Käsittääkseni minä olen järjestelmänvalvoja, mutta kone ei anna tehdä poistettavalle tiedostolle mitään. Herjaa, että tarvitsen oikeudet "TrustedInstallerilta". Kuulostaa lähinnä joltain Mikkisoftan tekosyyltä estää käyttäjää koskemasta järjestelmätietoihin. Miten pääsen käsiksi noihin?

tiedosto on polussa C:\Windows\System32

Käyttis Win 7 64b

Ennen Windowsin käynnistystä Safe mode tai Command prompt? Tuonnäköisen valikon alimmainen Get the Recovery Console back in Windows 7 (Windows 7 käynnistysasetuksia)

Windowsissa Elevated command prompt?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Äh, iGoogle on uudistunut, siinä on nykyään aivan helvetin typerä ja turha keskustelu/chat -palkki, joka ottaa etusivusta järkyttävän ison osan. Miten sen saa pois, tietääkö kukaan? Olen siis käynyt iGoogle -asetuksissa ja laittanut rastin ruutuun "hide chat". Se ei lähde siltikään! Ei ainakaan mun Win7 -koneessa. Sen sijaan XP:ssä olen saanut sen pois klikkaamalla tekstin "chat on/off" vieressä olevaa kolmiota. Selain on Firefox.
 

Jone29

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, sympatiat KalPalle
Iski koneelle tuo mediassakin esillä ollut virus, joka väittää poliisin sulkeneen koneeni.

CERT-FI - Ohje 1/2012 Kiristyshaittaohjelman poistaminen tietokoneelta Oheisen linkin ohjeilla sain kuitenkin poistettua tuon haittaohjelman/viruksen automaattisen käynnistyksen koneen käynnistämisen yhteydessä ja kone ei enää "lukkiudu".

Nyt kuitenkaan en varsinaista virusta ole saanut poistettua, koska F-Securella ajettu täysi tarkastus ei löytänyt koneesta mitään moitittivaa.

Milläs ohjelmalla saan tuon paskan koneesta pois?
 

Hurjis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Käsittääkseni NTFS-tiedostojärjestelmä on vähän joka suhteessa FAT32-järjestelmää parempi. Mitenkäs on asian laita noiden ulkoisten kovojen kanssa? Olen ottamassa uutta kovoa käyttöön ja oletuksena näissä tuntuu olevan tuo FAT32 tai FAT16. Tiedostojärjestelmän muuttaminen ei kait googlen perusteella ole kovin vaikeaa, niin kannattaisiko se heti muuttaa NTFS:ksi?

Toisena sitten vanhempi täysi ulkoinen kovo, jossa on FAT32. Kannattaisko siihenkin vaihtaa tuo vai onko se yleensäkään mahdollista vahingoittamatta kovon tiedostoja?
 
Suosikkijoukkue
B&B&B&B
Käsittääkseni NTFS-tiedostojärjestelmä on vähän joka suhteessa FAT32-järjestelmää parempi. Mitenkäs on asian laita noiden ulkoisten kovojen kanssa? Olen ottamassa uutta kovoa käyttöön ja oletuksena näissä tuntuu olevan tuo FAT32 tai FAT16. Tiedostojärjestelmän muuttaminen ei kait googlen perusteella ole kovin vaikeaa, niin kannattaisiko se heti muuttaa NTFS:ksi?

Toisena sitten vanhempi täysi ulkoinen kovo, jossa on FAT32. Kannattaisko siihenkin vaihtaa tuo vai onko se yleensäkään mahdollista vahingoittamatta kovon tiedostoja?

Itse olen ainakin aina käyttänyt NTFS sen jälkeen kun se tuli, myös ulkoisissa kovoissa. Ja tuon FAT32 muuttaminen NTFS muotoon ei ole vaikeaa, onnistuu ihan ilman mitään ohjelmia.

Ja käsittääkseni et pysty muuttamaan vanhan kovosi tiedostojärjestelmää ilman että kaikki tiedostot häviää, mutta miksi et eka laittaisi uutta ulkoista kovoasi NTFS muotoon ja siirrä vanhalta kovolta tavaroita sinne ja sen jälkeen muutat sen?
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
FAT32 tukee max 4 gigatavun tiedostoja. Yksistään tuo on riittävä syy vaihtaa NTFS:n. FAT16 tukee max 2 gigan osioita, joten sitä ei näe juuri missään.

Convert komennolla FAT32 levyn muuntaa helposti NTFS muotoon eikä tiedostojen pitäisi hävitä. Mahdollisuus on aina olemassa.
 

Wolves

Jäsen
Suunnitelmissa olisi hankkia ulkoinen kovalevy väliltä 2-3Tb, mielellään 3, jotta ei ainakaan heti olisi uuden hankinta edessä (Ellei nyt paskaksi mene)

Ainoat vertaa.fi palvelun kautta vastaan tulleet 3Tb kategoriassa on

Western digital WDBACG0030HCH-EESN
Iomega Home Media Network LAN 3TB CLOUD EDITION

Jälkimmäinen näyttääkin olevan LAN-versio, mutta ilmeisesti tuon saa kiinni "normaalillakin" menetelmällä. Huima alennus näyttää myös olevan Iomegassa. 1490€:sta 329€:oon.

Jatkan hakua vielä, mutta jos palstalaisilla on heittää vinkkejä hyvistä ja kestävistä merkeistä, niin ketjuun vaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös