Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 852 999
  • 19 211

Sirad

Jäsen
Sain parin mutkan kautta hyppysiini Sonyn NW-E003 -soittimen.
MP3-soitin siis, 1GB, tällanen näin.

Tietokoneeni ei tunnista soitinta, mitään ei tapahdu kun soittimen liittää USB-porttiin. Google sanoo että soittieen lisätään musiikkia jollain Sonyn omalla SonicStage-ohjelmalla. Eipä tahdo löytyä toimivaa versiota tuosta ohjelmasta.

Onko mahdollista että kone ei tunnista soitinta ennen tuon ohjelman asennusta? Eikö se pitisi jonain massamuistina näkyä? Vaiko onko soitin rikki? Ja mistä ATK-museosta saan tuon vaaditun ohjelman, vai onko muita keinoja täyttää soitin musiikilla?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olen hävittämässä pöytäkonettani. Asensin käsittääkseni Xp:n uudestaan tai päälle - tein boot menussa recovering jotain - jolloin c-aseman matskut hävisivät. Lisäksi alustin d-aseman, jossa oli omia materiaaleja. Uskaltaisiko tuon nyt myydä?
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Olen hävittämässä pöytäkonettani. Asensin käsittääkseni Xp:n uudestaan tai päälle - tein boot menussa recovering jotain - jolloin c-aseman matskut hävisivät. Lisäksi alustin d-aseman, jossa oli omia materiaaleja. Uskaltaisiko tuon nyt myydä?

Joo, jos menee ihan perustallaajalle ja et ole liian peloissasi siitä, mitä tavaraa koneella aikaisemmin oli.

Jos taas säilytit koneella hyvinkin tärkeitä matskuja ja kone menee ns. "propellipäälle", niin kamat on kyllä kaivettavissa esiin. Tässä tapauksessa kannattaa sitten käyttää jotain eraser-softaa, joka poistaa datat vielä tehokkaammin.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Ja ladataan klikkaamalla mistä?
Ei satu latauslinkki silmään, vika minussa vai selaimessa?

Kyllähän minä tuollakin sivustolla kävin.
Ihan samoilla hakusanoilla on google laulanut täälläkin.
Vaan ei osunut toimivaa versiota kohdalle.

SonicStage Alternatives
http://www.anythingbutipod.com/archives/2006/04/sonicstage-alternatives.php


Sony Connect (SonicStage) 4.3 @ Download.com
http://download.cnet.com/Sony-Connect-SonicStage/3000-2141_4-10375164.html

A portable MP3/WMA/OGG/FLAC file manager for Sony players. Simply copy it on your usb player and use it wherever you are! It is an alternative to SonicStage. (Was NW-E00x Mp3 File Manager...)
http://sourceforge.net/projects/symphonic/
 
Näennäismuistista kysymys. Jos Windows ilmoittaa, että näennäismuistia on liian vähän tms. niin miten kannattaa edetä? Tietääkseni ohjauspaneelista sitä pystyy manuaalisesti säätämään, mutta miten sitä kannattaa säätää? Ja mitä tuo edes tarkoittaa jos näennäismuistia on liian vähän. Itse windows ainakin rullaa pirun hitaasti.
 

Aatos

Jäsen
Näennäismuistista kysymys. Jos Windows ilmoittaa, että näennäismuistia on liian vähän tms. niin miten kannattaa edetä? Tietääkseni ohjauspaneelista sitä pystyy manuaalisesti säätämään, mutta miten sitä kannattaa säätää? Ja mitä tuo edes tarkoittaa jos näennäismuistia on liian vähän. Itse windows ainakin rullaa pirun hitaasti.

Osta parinkympin muistipalikka, loppuu se hidastelu !
 

Morgoth

Jäsen
NJa mitä tuo edes tarkoittaa jos näennäismuistia on liian vähän. Itse windows ainakin rullaa pirun hitaasti.

Jos kaikki ei mahdu koneen fyysiseen muistiin niin käyttöjärjestelmää kirjoittaa osan muistinsisällöstä kovalevylle ja käyttää sitä muistin jatkona, joka on sitä virtuaalimuistia. Kovalevy on hitaampi kuin fyysinen muisti, josta Windowsin hitaus. Tuossa tapauksessasi se levyllä oleva virtuaalimuistillekin varattu tila on loppunut.

Osta lisää (fyysistä) muistia tai kasvata edes virtuaalimuistille varattua tilaa sieltä ohjauspaneelista.
 

Morgoth

Jäsen
Olen hävittämässä pöytäkonettani. Asensin käsittääkseni Xp:n uudestaan tai päälle - tein boot menussa recovering jotain - jolloin c-aseman matskut hävisivät. Lisäksi alustin d-aseman, jossa oli omia materiaaleja. Uskaltaisiko tuon nyt myydä?

Jos sulla oli jotain valtiosalaisuuksia niin kehottaisin paiskaamaan sen kovalevyn jonnekin happoämpäriin. Riippuu kai lähinnä miten arkaluontoiseksi sen oman matskun koet.
 
Jos kaikki ei mahdu koneen fyysiseen muistiin niin käyttöjärjestelmää kirjoittaa osan muistinsisällöstä kovalevylle ja käyttää sitä muistin jatkona, joka on sitä virtuaalimuistia. Kovalevy on hitaampi kuin fyysinen muisti, josta Windowsin hitaus. Tuossa tapauksessasi se levyllä oleva virtuaalimuistillekin varattu tila on loppunut.

Osta lisää (fyysistä) muistia tai kasvata edes virtuaalimuistille varattua tilaa sieltä ohjauspaneelista.

Jotain tuollaista ajattelinkin. Kiitokset myös Aatokselle hyvästä vinkistä!

Onko siinä jotain rajoituksia, miten voin ohjauspaneelista sitä muistia säätää? Esim. jos se on asetettu nyt niin, että järjestelmä määrittää itse koon, niin jos asetan raja-arvot käsin, niin mitä voisit suositella? Onko siinä jotain rajoituksia mihin asti niitä voi säätää ja mitä vaikutuksia sillä on koko koneen toimivuuteen/hidasteluun?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä eroa on läppäreitten omalla ja jaetulla muistilla?

edit. siis näytönohjainten.

Oma muisti tarkoittaa sitä että näytönohjaimessa on oma muistipiiri, kun taas jaettua muistia käyttävä näytönohjain käyttää hyväkseen koneen keskusmuistia.


EDIT: Onkos täällä mutten ketään kuka on käyttänyt tuota Lataa YouTube.com -sivustoa? Onko teillä toiminut tuo nyt viime päivinä? Minulla ilmoittaa vaan koko ajan että "videon tietoja ei voi hakea".
 
Viimeksi muokattu:

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
EDIT: Onkos täällä mutten ketään kuka on käyttänyt tuota Lataa YouTube.com -sivustoa? Onko teillä toiminut tuo nyt viime päivinä? Minulla ilmoittaa vaan koko ajan että "videon tietoja ei voi hakea".
Joo, sama juttu ollut täällä. Veikkaisin, että itse YouTube muuttanut jotain asiaa joka johtanut sihen että LataaYouTube ei enää toimi. Luulen myös että muutaman päivän sisään asia on korjattu.
Tämä siis ihan pelkkää mutuilua, mitään tietoa ei ole.
 

Gustaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kysymys: Kun muuntaa Excel -tiedoston CSV-tiedostoksi, niin mikä on oikea rivinerotin?

, -pilkulla homma toimii, mutta sama pilkku jää kummittelemaan rivien tietoihin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo, sama juttu ollut täällä. Veikkaisin, että itse YouTube muuttanut jotain asiaa joka johtanut sihen että LataaYouTube ei enää toimi. Luulen myös että muutaman päivän sisään asia on korjattu.
Tämä siis ihan pelkkää mutuilua, mitään tietoa ei ole.

Jep, näin vähän ajattelinkin. Mietin vaan että voikohan vika olla sittenkin minun koneella kun juuri päivitin uuden selainversion. Mutta hyvä tietää että muillakin ollut samaa niin ilmeisesti vika on itse sivustossa.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
PCI-väylä...

Kaikkeen sitä törmääkin..

Hommasin pelikoneeksi vanhan Dellin Pentium 4 suorittimella. Käyttis XP ja rammia 3 GB. Nyt oli tarkoitus laittaa näytönohjaimeksi uuden karhea GeForce 1GB näyttömuistilla, mutta kas kummaa: Ei istu PCI-väylään!?... Väylä on "väärinpäin" ja muutenkin muutaman millin eri tasolla kortin hammastoon verrattuna.. Ei siis istu emolevyyn sitten mitenkään.

Onko joku standardi muuttunut, vai mitä tämä nyt on? Ainoa vaihtoehto on kuitenkin vetää rautasahalla kortin tukirauta pois, että saa näytönohjaimen kiinni nurinpäin. Sitten kaapeli rungon reunasta pihalle...hieno viritys!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kiitoksia mieleni keventämisestä kumppaneille. Ei siellä mitään niin järisyttävän tärkeää ollut, joten annoin mennä tuollaisenaan.
 

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Kaipa ne PCI ja PCI-E näyttävät samalta, vaikka toinen onkin sitten ns. väärinpäin siellä emossa. Poljenko tässä nyt perjantain ratoksi miinaan vai mitä ihmettä?
Eiköhän kyseessä ole vanhalla AGP-väylällä varustettu emolevy. Nykystandardia näytönohjainliitännöissä edustava PCI-express -väylä yleistyi muistaakseni vasta vuoden 2005 kieppeillä, ja sitä vanhemmissa emolevyissä on tämä AGP-väylä, joka tosiaan ei ole yhteensopiva PCI-expressin kanssa.

Niin, toki varma en ole tietämättä emon mallia, mutta tuo Pentium 4 -prosessori täsmäisi aika hyvin aikakauteen ennen PCI-e:tä.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Eiköhän kyseessä ole vanhalla AGP-väylällä varustettu emolevy. Nykystandardia näytönohjainliitännöissä edustava PCI-express -väylä yleistyi muistaakseni vasta vuoden 2005 kieppeillä, ja sitä vanhemmissa emolevyissä on tämä AGP-väylä, joka tosiaan ei ole yhteensopiva PCI-expressin kanssa.

Niin, toki varma en ole tietämättä emon mallia, mutta tuo Pentium 4 -prosessori täsmäisi aika hyvin aikakauteen ennen PCI-e:tä.

Emolla on yksi AGP-väylä, jossaa korvattava Ati Radeon 9250 ohjain on. Sitten on kolme PCI-väylää, joka nyt sitten siis ilmeisesti on sitä vanhempaa mallia.

No juu...nyt on sitten Asus ENGT220 GeForce käsitelty rautasahalla siihen malliin, että pitäisi saada kiinni väylään "väärinpäin". Toiveajattelua?
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Et jumalauta voi olla tosissasi...

PCi ei ole PCI-e, joten ei taida pelkkä rautasaha riittää. "Kiva" että näitä standareja pitää muuttaa. Pari vuotta ilman pyötäkonetta, eikä enää saa uusimpia komponentteja kiinni koneeseen. Syö miestä.

Nyt täytyy sitten löytää tehokas ohjain AGP-väylään.

Ongelma on se, että käyttämäni ohjelma ei pyöri 64-bittisessä Win7:ssa, mutta vaatii kuitenkin älyttömästi graafista suorituskykyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös