Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 861 252
  • 19 219

TombaT

Jäsen
Elikkä tiedostontyypin muuntamis ohjelmaa tarvittaisi.
Elikkä yksi kappalel pitäisi jotenkin saada itunes yhteensopivaksi ja tiedosto muotona on nyt 'MPEG layer 3-ääni'.
Jos joku osaisi kertoa jonkin ohjelman tähän ongelmaan niin olisin erittäin kiitollinen, käyttiksenä siis windows vista
 

Timppa73

Jäsen
Ongelma: Kone sammuttaa itse itsensä, ilmeisesti kyseessä on jonkunlainen lämpenemisongelma.
3,5 vuotta vanha Asuksen läppäri.
Käytettiin huollossa viikko sitten, silloin puhdistettiin kone ja viikon verran toimi, nyt taas eilen sen aloitti, kesti vajaan tunnin päällä ja sitten ilman varoitusta täysin hiljaiseksi.
Virtaliitin heiluu hieman ja se on tiedostettu, johtuisiko sammuminen kuitenkin jotenkin siitä?

Akku ilmeisesti ei lataudu hyvin iästään johtuen ja virtaliitin heiluessaan katkaisee verkkovirran, estää akun latauksen. Akku tyhjä kun verkkovirta katkeaa = sammuu.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ongelma: Kone sammuttaa itse itsensä, ilmeisesti kyseessä on jonkunlainen lämpenemisongelma.

Pohjassa olevat "tuuletusaukot" tukossa? Mulla teki samaa, imurilla silloin tällöin pölyt veks, niin toimii.
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Terve kaikille! Sellainen "ongelma" olis, että kannettavan tietokoneen näyttö meni rikki, mutta toimii ulkoisella näytöllä. Kysymys kuuluu siis voiko tuon näytön/kannen irroittaa jotenkin ilman, että siitä koituu hankaluuksia muille komponenteille koneen sisällä? Olisi huomattavasti mukavempi ja vähemmän tilaa vievämpi jos kannen saisi irti. Jostain kuulin ettei olisi mahdollista, mutta katsotaan mitä palstalaiset sanovat. Kiitos jo etukäteen.

EDIT: Kone on siis Fujitsu Siemens Amilo Li3710. Näytön yläreunassa on webcam, sillä en tee kyllä yhtään mitään.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tarve olisi laittaa kiinteä ip-osoite, mutta enhän mä mitään tajua. Olen päässyt viimeiseen vaiheeseen PortForwardissa (step 10), mutta se ei suju.

Auttakee ! Palkinnoksi joku typerä hymiö ;)

http://portforward.com/networking/static-win7.htm

Eli tuolla..

En tajua lainkaan kysymystäsi. Siis onko sinulla kiinteä IP osoite? Jos on, niin jää 2 vaihtoehtoa. Joko koneesi saa sen DHCP palvelimelta, mistä ei liene kyse, koska kaikki toiminta olisi likipitäen automaattista, joten jäljelle jää koneen IP osoitteen konffaaminen kiinteäksi. Jotenkin tuntuu, ettei siitäkään ole kyse vaan yrität jotain mikä ei ole ihan sama asia kun kiinteä IP osoite.

Mitä yrität tehdä ja miksi?
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kenties pitäisi laittaa Tyhmien kysymysten ketjuun, mutta.. toimiiko dna-mokkula myös pöytäkoneessa?
 

Hybbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, MUFC, FCUM
Mitä yrität tehdä ja miksi?

Mä tulkitsen, että hän yrittää laittaa reitittimeltä port forwardingia toimimaan, hakee reitittimeltä itselleen lähiverkon ip:n ( dhcp?) ja yrittää saada sitä lukituksi vakioksi ?

Itsellä muistaakseni reitittimeltä löytyi asetuksista dhcp reservation jolla sai lukituksi nuo ip:t koneiden välille, jos ei mikään muu toimi. Mutta enpä ole ammattilainen aiheessa itsekään, kunhan yleensä kokeilen kaikkea niin pitkään että toimii haluamallani tavalla.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Tuosta kiinteästä IP-osoitteesta on hieman huono antaa neuvoja kun kysyjä ei tosiaan kertonut yrittääkö asettaa kiinteää julkista ip-osoitetta (tuskin) vai kiinteää sisäverkon natattua osoitetta (luultavasti). Jälkimmäinen onnistuu helpoiten liittämällä reitittimessä (luultavasti myös modeemi) koneen MAC-osoite johonkin tiettyyn IP-osoitteeseen. Tämän jälkeen tarvittavat porttiforwardaukset kyseiseen ip-osoitteeseen.

Kenties pitäisi laittaa Tyhmien kysymysten ketjuun, mutta.. toimiiko dna-mokkula myös pöytäkoneessa?
Toimii, ihan yhtä huonosti kuin läppärilläkin, heh.
 

Aatos

Jäsen
Mitä yrität tehdä ja miksi?

Olen aukaisemassa utorrentille porttia ja afterdawin ohjeessa "käskettiin"..

Utorrent näyttää punaista pallukkaa ja yritän saada lähtevää dataa valumaan nopeammin - olen mennyt modeemin asetuksiin koettanut avata porttia sieltä, mutta en onnistu. Tai jotain ? Modeemi on TW-EA510 v3(b) .

Ja sitten eksyin lopulta tuohon portforward -systeemiin, ymmärtämättä mitä olen edes tekemässä. Yhteys on langaton, jos sillä on merkitystä.

Vittu näitä (mun) hommia ! Ihmisten korjaaminen on helpompaa..

Joo, aivan pihalla ollaan...

Kiitos etukäteen, molemmille asiaa kommentoiville !
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Ostin ulkoisen kovalevyn, jonka mainostettiin toimivan pelkällä usb:stä tulevalla sähköllä. Se ei kuitenkaan toimi, vaan siinä mukana tullut erillinen sähköjohto on pitänyt kytkeä.

Oliko tuo usb-virta-juttu "pelkkä mainos" vai onko sen toimivuus usb-portista tai jostain vastaavasta kiinni?
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
GPS softaa Maciin? Onkos kellään kokemuksia tai tietoa muuten vaan jollekin Macissä toimivalle GPS:n Data Loggerin purkamisohjelmalle? Eli mulla on nyt tollanen Holux M1200E datalogger, mutta sen mukana tullut EZtour-ohjelma toimii vain Windowsissa. Onko mitään vastaavaa Macille? Siis että näkisi reittinsä koneelta?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen aukaisemassa utorrentille porttia ...

Tuossa on jotain ohjeita.

Onko koneesi suoraan kiinni modeemissa piuhalla? Onko koneessasi softapalomuuri? Onko Modeemisi palomuuri päällä?

Ei sinun varmaankaan tarvi mitään port forwardeja tehdä, vaan avata (luultavasti modeemin) palomuurista oikeat portit.
 

cobra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManUtd
Nyt on pannu jumissa. Pari päivää jo taistellut pöytäkoneen kanssa. Eli kone hurahtaa kiltisti käyntiin, mutta näyttö jää 'digitaaliseen virransäästötilaan' ja menee mustaksi ennen kuin näytössä ehtii mitään käynnistysjuttuja lukemaan.

Ongelma alkoi noin 1kk sitten. Silloin teki samaa käynnistyksen yhteydessä, mutta muutamalla uudelleen käynnistyksellä lähti myös näyttö mukaan. Luulin tuolloin, että vika olisi näytössä (kondensaattorit rikki tms.). Eipä ollut.. sama juttu toisella näytöllä. No sitten näytönohjaimen kimppuun. Pölyt pois näytönohjaimesta ja samalla puhaltelin koko koneen puhtaaksi. Eipä auttanut sekään. Sitten toista näytönohjainta kehiin (samanlainen kuin edellinen). Ei auttanut.

Nyt alkaa olemaan keinot vähissä. Oiskohan tuo PCI-E väylä voinut mennä rikki? Tai koko emo ?

Emolevy on MSI:n MS-7260 (K9N NEO) ja näyttis 7600GT Club 3d (PCI-E).

DVI-kaapeli on myös vaihdettu. Ei auttanut. Olisi edes emossa integroitu näyttis, mutta ei ni ei. Puuh, apua.

edit. Niin pariin päivään tuo näyttö ei ole lähtenyt ollenkaan mukaan käynnistyksen yhteydessä. Eli vika alkoi pikkuhiljaa ja nyt ei auta vaikka kuinka boottailisi.

Noniin. Virtalähde saapui takuusta. Ei auttanut.

Rupesin tarkemmin tutkimaan emolevyä ja yksi paisunut konkka sieltä sitten löytyi. Juuri sopivasti tuon PCI-E väylän viereinen konkka. Työkaveri vaihtaa konkan ensi viikolla ja palataan silloin taas asiaan. Luultavasti tuosta se nyt kuitenkin kiikastaa. Thumbs up!
 

Aatos

Jäsen
Tuossa on jotain ohjeita.

Onko koneesi suoraan kiinni modeemissa piuhalla? Onko koneessasi softapalomuuri? Onko Modeemisi palomuuri päällä?

Ei sinun varmaankaan tarvi mitään port forwardeja tehdä, vaan avata (luultavasti modeemin) palomuurista oikeat portit.

Langaton systeemi on käytössä. JA koneessa on f-secure, jonka muuriin olen laittanut Salli -utorrentin kohdalle.

Modeemin palomuurilla tarkoita ilmeisesti NATtia. Se ei ole päällä.

Tuolta laittelin porttia kohdalleen (http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-61/telewell_adsl-modeemin_porttiohjaus-840627)

Ja onnistuin tekemään ekan vaiheen (kai)

Mutta ongelma tuli kun piti mennä viimeiseen vaiheeseen eli
Tuohon: Asetukset > Ohjelmallinen palvelin > Lisää


En pääse tuollaiseen ruutuun, ei löydy vaikka etsin (http://192.168.0.254) modeemin asetuksista.

Utorrent pysyy punaisena...

Nimim. Ei tartte auttaa !
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ostin ulkoisen kovalevyn, jonka mainostettiin toimivan pelkällä usb:stä tulevalla sähköllä. Se ei kuitenkaan toimi, vaan siinä mukana tullut erillinen sähköjohto on pitänyt kytkeä.

Oliko tuo usb-virta-juttu "pelkkä mainos" vai onko sen toimivuus usb-portista tai jostain vastaavasta kiinni?
Viittaa kylläs siihen ettei sinulle ole annettu oikea malli, tai sitten mainoksessa on virhe. Äkkiä takaisin vaatimaan laitetta ilman erillistä muuntajaa.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Olen harkitsemassa uuden tietokoneen ostamista ja tällainen mainos tuli vastaan. Onko kellään kokemusta tai edes kuulopuheita tästä koneesta?
 

strapat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, TB, PattU, Jokerit
Kun tuli pyörähettyä tuolla peliluolasa kahtomasa mitä sielä oli niin oli aika paljon nuita liigoja nettipelinä. Aattelin kysyä tarviiko siihen muuta kuin esimerkiksi Xbox 360:n ja nettiyhteyden ja pelin tietenkin? (joo-o oon jääny nuista systeemeistä vähä..)

Jos nuita liigoja rupiaa olemaan niin kiinnostaisi itelläkin osallistua ja vois ostaa joko PS3 tai Xbox 360. Kumpihan kannattaisi ostaa, vai joku muu?

Se on vaikiaa ku ei ole ennen ollu tuommosia pelikonsoleita, tietokone vain! :)
 
Kun tuli pyörähettyä tuolla peliluolasa kahtomasa mitä sielä oli niin oli aika paljon nuita liigoja nettipelinä. Aattelin kysyä tarviiko siihen muuta kuin esimerkiksi Xbox 360:n ja nettiyhteyden ja pelin tietenkin? (joo-o oon jääny nuista systeemeistä vähä..)

Xbox360:n kanssa tarvitset live gold jäsenyyden joka on kuukausimaksullinen(usein tarjouksessa normihinta kai jotain 9€/kk), PS3 puolelta en tiedä vaatiiko mitään ja kuinka paljon maksaa.

Jos nuita liigoja rupiaa olemaan niin kiinnostaisi itelläkin osallistua ja vois ostaa joko PS3 tai Xbox 360. Kumpihan kannattaisi ostaa, vai joku muu?

Suurimmat erot noilla kahdella on hinta, pelien hinta, PS3:ssa on Blu-Ray asema, boxissa ei, ja sitten exclusive pelitarjonta. Tällähetkellä jompikumpi noista on se paras vaihtoehto jos meinaa lätkä tai futis pelejä pelaillla, Wii on enemmän perhe konsoli ja muutenkin hieman erillainen.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Jos nuita liigoja rupiaa olemaan niin kiinnostaisi itelläkin osallistua ja vois ostaa joko PS3 tai Xbox 360. Kumpihan kannattaisi ostaa, vai joku muu?

Se on vaikiaa ku ei ole ennen ollu tuommosia pelikonsoleita, tietokone vain! :)

Ennen kuin ostat konsolin, käy ihmeessä hipeilöimässä ohjainta jossain liikkeessä, että tiedät kuinka ohjain sopii käteesi.
Itse ostin puhtaasti teknisistä syistä PS3:sen, mutta vuosia PC:llä Logitechin Rumblebadiä käyttäneet nakkini eivät istuneet pleikan ohjaimiin.
Xboxin ohjain sopi huomattavasti paremmin joten ostin sit sen kuukautta myöhemmin.
Pleikan netti pelit ovat käsittääkseni ilmaisia ja Xbox vaatii Gold jäsenyyden, joka halvimmillaan on tällä hetkellä 31.30 vuosi
 

exobalt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tervehdys!

Laitteisto: Vaio E, ATI HD5650, i3 330M, 4Gt

Ongelma: HD-leffoja katsottaessa kuva pikselöityy säännöllisesti pienestä osasta kuvapinta-alaa ja televisiolle HDMI:llä kuva vietäessä pahemmin. Kuitenkin HD-videokameran materiaali toistui virheettä. Soittimina on testattu VLC, BS, Media Player sekä Cinema Player. Codec-pakettina on käytössä K-Lite. Itseltäni loppuvat tiedot ja taidot. Missähän voisi olla vika? Mitä asetuksia pitää säätää? Koneen virranhallinta-asetuksista on ollut paras suorituskyky valittuna. Tuskin suoranainen suorituskyky voi olla lopussa näinkin uudehkon koneen kanssa.
 
Tervehdys!

Laitteisto: Vaio E, ATI HD5650, i3 330M, 4Gt

Ongelma: HD-leffoja katsottaessa kuva pikselöityy säännöllisesti pienestä osasta kuvapinta-alaa ja televisiolle HDMI:llä kuva vietäessä pahemmin. Kuitenkin HD-videokameran materiaali toistui virheettä. Soittimina on testattu VLC, BS, Media Player sekä Cinema Player. Codec-pakettina on käytössä K-Lite. Itseltäni loppuvat tiedot ja taidot. Missähän voisi olla vika? Mitä asetuksia pitää säätää? Koneen virranhallinta-asetuksista on ollut paras suorituskyky valittuna. Tuskin suoranainen suorituskyky voi olla lopussa näinkin uudehkon koneen kanssa.

Ihan lonkalta heitettynä:

Uninstalloi kaikki nuo playerit paitsi windows media player.
Uninstalloi codec pack.
Hommaa uusi codec pack, vaikka cccp http://www.cccp-project.net/
Muistaakseni tuolla on kaikki tarvittava, jos ei niin pahoittelen en nyt jaksa tarkistaa kun en tiedä tarkkaan mitä kaikkea tarvitset.
Asenna VLC.

Kokeile uudestaan toimiiko.
 

ditrim

Jäsen
Jos nuita liigoja rupiaa olemaan niin kiinnostaisi itelläkin osallistua ja vois ostaa joko PS3 tai Xbox 360. Kumpihan kannattaisi ostaa, vai joku muu?
:)

Vertailua voit suorittaa myös ketjussa Playstation 3 vs. XBOX360. Minä olen tyytyväinen PS3:n asiakas, pelaan netissä ja maksan vain peleistä. Niistäkin vain sen 45 euroa Ahvenanmaalta. Olisi siis väärin ellen suosittelisi sinulle PS3:sta, mutta tuolta ylläolevasta ketjusta voit tutustua XBOX360:n käyttäjien mielipiteisiin ko. konsoleista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös