Playstation 3 vs. XBOX360

  • 15 153
  • 110

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Olen jo pidemmän aikaa miettinyt, teinkö virheostoksen hankkiessani PS2:n korvaajaksi XBOX360:n. Lievästi ottaen kaduttaa, mutta en ole ihan varma onko siihen syytä. Miksikö kaduttaa? Noh, ensinnäkin siksi, että XBOX360 tuntuu olevan kovasti nörtti vehjes. Olisi oltava jatkuvasti netin ääressä päivittämässä pelejä kalliilla pointseilla. Ohjaimessa on liikaa nappuloita etenkin kun alkaa olla jo vanha mies (31 v.) ja etenkin kun on tottunut Pleikkaan 14 vuoden ajalta. Eikä XBOX360:ssa ole BlueRay-soittomahdollisuutta. Sekin vielä saatana. Ihan hirveästi en ole kyllä pelejä kokeillut vielä, koska olen em. mainituista syistä ollut kovin masentunut. Olenko jo liian kalkkis oppiakseni uutta? Kertokaa oi parhaimmat palstalaiset, onko pilvellä kultareunaa! Ääh.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Joo, heti aluksi sanotaan sen verran, että kyllä, teit virheen. Siihen on kuitenkin ratkaisu.. Nyt kun se boxi on vasta vähän käytetty, laitat sen takas laatikkoonsa ja myyt jollekin naapurin lapselle (dumb and dumber-tyyliin).

Itse ostin PS3:sen jo ekasta Suomeen saadusta erästä. Olen ollut hemmetin tyytyväinen. Ilmainen verkkopelaaminen, blu-ray jne. Loistava laite. Ainoa syy, miksi jotenkin pystyisin perustelemaan boxin pleikkaria paremmaksi on hankintahinta. Ja nykyään Pleikankin saa jo reilulla parilla sadalla eurolla.

Nyt vaan otat itseäsi niskasta ja alat etsiä sitä heikkomielistä ostajaa boxillesi. Sitten gigantin kautta ja nauttimaan pleikkarista.


Kaikkea hyvää. Toivon vilpittömästi, että tämä päättyy Sinun kannaltasi onnellisesti.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Itse tuli hommattua xbox360 vuosi sitten, ja olen todella todella tyytyväinen hankintaan. Ohjain sopii mun handuun paremmin, kuin se liian pieni ps-ohjain, boxi on tyylikkäämmän näköinen, live-ominaisuus on neroutta ja kaikinpuolin... :)

Mutta onhan siinä huonotkin puolensa, niitä tosin en ole vielä löytänyt. Molemmista löytyy varmasti paljon mielipiteitä, puolesta ja vastaan, mutta "xbox, valitsen sinut" pätee meikäläisen kohdalla. Hieno aihe btw.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Et tehnyt virhettä. Ensinnäkin, nykyään ei nyt ole mikään saatanan häpeä olla ihan rehellisesti nörtti. Get on with the times.

Boksille tulee parempia pelejä. Paremmat pelit tarkoittaa parempaa viihdettä. Siinä missä PS3 pauhuttaa, jotta TÄSSÄ PERUSSHOOTTERISSA VOI OLLA KAKS SATAA TAPPELEMASSA YHTÄ AIKAA, boksille tulee Mass Effect 2. Ja pian Alan Wake. Pleikalla voi olla speksejä kuten bluray, mutta sitten kun mietitään sitä, mitä varten se konsoli on ostettu, eli pelaamista varten, boksi vie voiton selvästi. Parempi ohjain, paremmat pelit.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
XBox360 sai tietysti etumatkaa aikanaan ja PS3:n alkutaival näytti aika ankealta, koska pelivalikoima oli suhteellisen HMV, eikä asiaa auttanut sekään, että pelien kehitys PS3:lle oli ja on toki edelleen hankalempaa. Tasoerot on kyllä kummasti alkaneet tasoittumaan ja sanoisin, että PS3 on kirimässä kaikilla osa-alueilla ohi ja on mitä todennäköisimmin pidempi-ikäinen sijoitus. On tietysti hiukan makuasia, minkä alustan yksinoikeuspelit on kiehtovampia, mutta ainakin minun makuuni PS3:lla ne on astetta paria kovempia. Muuten mennäänkin sitten multiplattareitten armoilla joissa erot on aivan minimaaliset.

Eli oma päätös siinä vaiheessa kun konsoliostoksille menen, ei ole epäselvä. XBox360 ei ole ollut vaihtoehto enää aikoihin.
 
Suosikkijoukkue
#17 & #29
Joo , itselleni tuli X360 hommattua 2v sitten, enkä ole katunut ostoa kertaakaan.
Ulkonäkö , ohjain , idyllinen live jne jne. Jääkiekko pelit sopivat täydellisesti tuolle ohjaimelle.

Iso miinus toki RRoD:sta, jonka koin n. vuosi sitten. Oli muuten ihan perseestä koko touhu.

PS3:sta en osaa sanoa mitään, pari kertaa pelannut ja pakko sanoa että ainaki (NHL08?) oli... noh , erikoinen.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Minulta löytyy molemmat. 3 vuotta sitten hankin xbox360:n ja vuosi sitten sain työharjoittelusta lahjaksi pleikkarin. Ja täytyy sanoa, että käyttöjärjestelmä, ohjain sekä live-ominaisuudet ovat parempia xboxissa! Pleikkari onkin tällä hetkellä ainoastaan bluray-soittimen virassa, mutta muutos tähän tulee heti, kun GT5 ilmestyy.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Itselläni on PS ollut käytössä aivan tuon ykkösen alkuajoista lähtien, enkä mistään hinnasta ottaisi Xboxia hyllyyn humisemaan, kerran PS-mies, aina PS-mies. Yksinkertaisesti yksi peruste riittää siihen, kapula on ihan hirvittävän paska. Ei sovi käteen, oli se siinä oikein- tai väärinpäin. Miehenä Uleåborgir sinun tulee tietää myös sisäpiirin suuri salaisuus Xbox on tyttöjen pleikkari.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Olen jo pidemmän aikaa miettinyt, teinkö virheostoksen hankkiessani PS2:n korvaajaksi XBOX360:n. Lievästi ottaen kaduttaa, mutta en ole ihan varma onko siihen syytä. Miksikö kaduttaa? Noh, ensinnäkin siksi, että XBOX360 tuntuu olevan kovasti nörtti vehjes. Olisi oltava jatkuvasti netin ääressä päivittämässä pelejä kalliilla pointseilla. Ohjaimessa on liikaa nappuloita etenkin kun alkaa olla jo vanha mies (31 v.) ja etenkin kun on tottunut Pleikkaan 14 vuoden ajalta. Eikä XBOX360:ssa ole BlueRay-soittomahdollisuutta. Sekin vielä saatana. Ihan hirveästi en ole kyllä pelejä kokeillut vielä, koska olen em. mainituista syistä ollut kovin masentunut.
Siis mitvit? Ensinnäkin tulee mieleen, että teit virheostoksen kun ylipäätä enää ostit konsolin, kun saat siitä jo valittamista melkein etukäteen.
Nörtti vehjes se on PS3 siinä missä Xbox360:kin, nyt kato ei mitään Stiigaa ku Everlastia! (youtube)

Päivittelemässä pelejä pointseilla? Liikaa nappuloita (vrt PS3)? Tarvitsetko edes sitä Blu-raytä itse, ts. oliko ostomatkalla jo mielessä? Pidemmän aikaa miettinyt virheostosta, mutta et ole edes pelejä pelaillut vielä?

Kantsisko nyt oikeasti niitä pelejä ensin kokeilla, että saat mielipiteesi selville. Sitähän varten ne pääasiassa kummatkin on. Luulisin että Xboxin ohjain sopii paremmin aikuiseen käteen, mutta tuo BD-toisto lisäominaisuutena on plussaa taas Playstationille. Siinä nyt vaikka pari plussaa kummastakin alkuun.

Sanoisin että nykyään aika sama kumman valitsee, niin lähellä toisiaan kuitenkin mennään.

Itse ajattelin hommata PS3:n 360:n kaveriksi hyvien uusien Sonyn yksinoikeuspelien takia (myös Microsoftilla on paljon yksinoikeuspelejä, joten ei lisäpisteitä siitä Sonylle). PS3 Slimejä saa tarjota, kiitos.
 
Viimeksi muokattu:

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Siis mitvit? Ensinnäkin tulee mieleen, että teit virheostoksen kun ylipäätä enää ostit konsolin, kun saat siitä jo valittamista melkein etukäteen...

Yhyy, parempi näemmä ottaa turpaan kuin kysellä täällä... Just kun itse luottamukseni alkoi kohoamaan (kiitos kaikille xbox-henkilöille), tuli tuollainen viesti. Miksikö ostin konsolin: pikkuveli pakotti. Ilmeisesti halusi jakaa tuskansa. Tosin hän käytti vanhempieni rahoja, minä valtion.
 

Teloch

Jäsen
Yksinkertaisesti yksi peruste riittää siihen, kapula on ihan hirvittävän paska. Ei sovi käteen, oli se siinä oikein- tai väärinpäin.

Hauska peruste, etenkin kun itse näen asian täysin toisinpäin. Siinä missä boksin ohjain sopii käteen jotakuinkin täydellisesti, pleikkarin rimpula tuntuu jollekin 12-vuotiaalle tytölle suunnitellulta. Söpö, pieni ja hento, vielä kun sen saisi pinkkinä ja My Little Pony-teemalla.

Jos taas tarkemmin itse aiheeseen haluaa sanoa jotain, vaihdoin tässä sukupolvessa pleikkareista boksille puhtaasti pelien määrän ja niiden toimivuuden takia. Boksi vie tuossa suhteessa Sonyn konsolia aika pitkälti 100-0. Vasta aivan uusimmissa peleissä (Heavy Rain, God of War 3) PS3 on tuonut pelaamisen puolella pöytään jotain mikä puhuisi sen puolesta. Näiden pelien takia on ensimmäistä kertaa alkanut kutittelemaan PS3:n hommaaminen boksin rinnalle. Toisaalta taas jos ei mitään konsolia löydy ja kokee pleikkarin pelikattauksen riittäväksi ja haluaa vehkeiltään enempi monipuolisuutta esim. kotiteatterin keskellä, toki silloin PS3 vie ja muut vikisee. Kenties tässä kesän mittaan olen molempi parempi-tilanteessa.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Hauska peruste, etenkin kun itse näen asian täysin toisinpäin. Siinä missä boksin ohjain sopii käteen jotakuinkin täydellisesti, pleikkarin rimpula tuntuu jollekin 12-vuotiaalle tytölle suunnitellulta. Söpö, pieni ja hento, vielä kun sen saisi pinkkinä ja My Little Pony-teemalla.
Niin tämähän olikin oma mielipiteeni, eikä absoluuttinen totuus. Mielipidettä kysyttiin, mielipiteen annoin. Tuskin tuo saa ketään muuttamaan omaa mielipidettään.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Hyvä ketju, näitä vääntöjä on aina hauska lukea. Itse en ota kantaa (ainakaan vielä) sen kummemmin mutta kerron että olen ollut sekä Sonyn että M$:n käyttäjänä.
Ensin PS1 omistajana ja se kone oli huikee, ei mikään vetänyt vertoja sille. Sitten päädyin xboxiin lähinnä liven ja paremman grafiikan takia, PS2 online oli aatamiasteella. Nyt PS3 vie tos nettipelissä 100-0 Xbox360:stä, tuntuu niin typerältä maksaa nettipelaamisesta vielä erikseen.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ohjain sopii mun handuun paremmin, kuin se liian pieni ps-ohjain.

Tää on kyl ihmehomma, kun monet tuntuu sanovan samaa.
Ite oon aikas kookas kaveri ja kädet on massiivisit keskivertokouraan verrattuna. Mulle silti PS ohjain sopii käteen loistavasti, mutta Xboxin vastaava on niin hemmetin pieni, että pelatessa rupee kramppaa kädet, kun pitää olla semmosessa ihme vänkyrässä.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Tää on kyl ihmehomma, kun monet tuntuu sanovan samaa.
Ite oon aikas kookas kaveri ja kädet on massiivisit keskivertokouraan verrattuna. Mulle silti PS ohjain sopii käteen loistavasti, mutta Xboxin vastaava on niin hemmetin pieni, että pelatessa rupee kramppaa kädet, kun pitää olla semmosessa ihme vänkyrässä.
Se tietysti riippuu siitä, että jos on tottunut puristamaan pientä, niin se iso saattaa tuntua vieraalta.

Ohjaimelta.

Peliohjaimelta.

...

Miten tämän vielä pelastaa?
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oikea koomikko.

Mutta takaisin itse asiaan.
Boxin ohjain on täysin eri muotoinen kuin pleikkarin. Voi olla, että jos Boxin ohjain ei ole liian pieni, niin se sopii käteen paremmin kuin pleikkarin vastaava. Mutta jos boxinkin ohjain on pieni, on se huomattavasti huonompi kuin pleikan ohjain.

En sit tiiä tarkemmin, kun ei ole kokemusta eri kokosilla händyillä pelaamisesta. Mutta sen tiedät, että jos boxin ohjain on liian pieni, joutuu kädet olemaan hyvin eriskummallisessa asennossa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
edit:Ahaa, se olikin sarkasmia kaikki. Mmmkey. Vaikea laji mikä vaikea laji. Ja itse suosin vähemmissä määrin "asiallisen ketjun" ekassa viestissä.

Oikeasti kyllä tuollaisia on olemassa jotka ovat noin kädettömiä, mutta se siitä nyt sitten. Boksi kuumaksi vain! (ei tosin ylikuumaksi)
 
Viimeksi muokattu:

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
PS2:n vanhennuttua ostin minäkin 360:n enkä ole siihen mitenkään pettynyt. Ohjaimeen kun tottuu niin PS:n versio tuntuu kömpelömmältä. Pelivalikoiman laatu on alkanut tasoittumaan PS3:n alettua kirimään mutta uskon ettei tässä nyt kovin suurista eroista puhuta. Molemmilla on puolensa. Boxilla se oli aluksi hinta ja valikoima, PS3:lla blu-ray.
 
Viimeksi muokattu:

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse PS3:sen omistajana täytyy sanoa, että pleikkari vie voiton satanolla. Omistin Xbox360 noin kaksi vuotta ja tämän aikana tuli tuo Ring Of Death kolme kertaa. Tämä oli liikaa joten päätin ostaa Playstation 3:sen. Olen erittäin tyytyväinen ostokseeni, koska tässä on lähes samat pelit, kuin boxilla ja Blu-ray mahdollisuus on myös. Pleikan ohjain sopii myös omaan käteen paljon paremmin. Tämä on tietenkin tottumus ja mielipide kysymys.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Pleikkarin osalta sanoisin yhdeksi varmaksi ostoa puoltavaksi perusteeksi Heavy Rain, joka on sellainen peli joka olisi kaikkien peleistä vähääkään kiinnostuneiden aikuisten kokea. Ja mitä tulee boxin yksinoikeus peleihin niin sen pelit käytännössä melkein kaikki tulee myös pc:lle. Oma ratkaisuni tuohon on ollut pc + pleikkari. Pelien lisäksi PS3 on myös erinomainen blue-ray soitin.

En kuitenkaan teilaa boxia koska minulla ei siitä ole kokemusta.
 

ditrim

Jäsen
Rehellisesti sanottuna, ei tarvi muuta kuin katsoa sitä Xboxin ristikkoa ja todeta, että ei saatana. Vaikka pidänkin Xboxin tatteja parempina kuin pleikkarin tatteja, niin se ristikko on niin paska ettei mitään rajaa. Vastaavia löytyy jostain PS2:n halpisohjaimista. No, Xboxilla onkin kai tarkoitus juosta taikametsässä homotonttuja karkuun, joten se onnistuu varmasti kivasti kun on kädessä kaksi hikistä pikkutattia. Pääsee siihen fiilikseen niinku.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Pleikkariin itsekin kallistuisin ja kallistuinkin noin kuukausi sitten. Kaikin puolin hieno kone ja Heavy Rain on jo yksinään hyvä syy hankkia nimenomaan PS3. Bluray ja ilmainen verkkopelaaminen ovat sitten vielä suuria plussia. Ainoa hieman heikko puoli pleikkarissa on (ja on aina ollut) se hieman pieni ja muutenkin vähän niin ja näin muotoiltu ohjain. Tästä päästäänkin kysymykseen, että olisiko PS3:lle saatavissa paremmin käteen sopivaa ohjainta?
 

Juzsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid, Espanja, Raul
Pleikkariin itsekin kallistuisin ja kallistuinkin noin kuukausi sitten. Kaikin puolin hieno kone ja Heavy Rain on jo yksinään hyvä syy hankkia nimenomaan PS3. Bluray ja ilmainen verkkopelaaminen ovat sitten vielä suuria plussia. Ainoa hieman heikko puoli pleikkarissa on (ja on aina ollut) se hieman pieni ja muutenkin vähän niin ja näin muotoiltu ohjain. Tästä päästäänkin kysymykseen, että olisiko PS3:lle saatavissa paremmin käteen sopivaa ohjainta?

Kyllähän niitä on saatavilla ties kuinka montaa erilaista. Kauppoihin sitten vaan testaileen mistä löytyy se parhaiten käteensopiva.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
J
Itse ostin PS3:sen jo ekasta Suomeen saadusta erästä. Olen ollut hemmetin tyytyväinen. Ilmainen verkkopelaaminen, blu-ray jne. Loistava laite. Ainoa syy, miksi jotenkin pystyisin perustelemaan boxin pleikkaria paremmaksi on hankintahinta. Ja nykyään Pleikankin saa jo reilulla parilla sadalla eurolla.
.

Sen enempää muuten kommentoimatta on pakko kysyä, että mistä saa Pleikan reilulla parilla sadalla? Ellei sitten 289€ ole "reilu pari sataa".

Ei siis mitään vittuilua vaan kysymys saako sitä jostain noin halvalla muka?

-S
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Tuo ohjainjuttu on kyllä hauska. Itse kun vaihdoin ps2:sen ps3:seen, niin ohjain on tuntunut koko ajan ihan omalta. Alkuperäisen sixaxisin jälkeen tuulut dualshock on vielä mukavamman painoinen. Itse kun yritän boxin ohjaimella pelata, niin kädet tulee aika nopeasti kyllä kipeäksi. Ihan täysin tottumiskysymys.


Jostain syystä olen vielä siinä käsityksessä, että boxissa ei ole langatonta verkkoa, sanokaa että olen väärässä..

Ja laitteen ulkonäkö.. No, meillä ei kuulemma saa kotiteatterihyllyissä olla kuin mustia laatikoita, ja mieluiten kiiltäviä (=fat ps3).. Tämä käsky on tullut itseäni ylemmältä taholta..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös