Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 860 527
  • 19 216

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pöytäkonemeni Vistan päivitysten myötä sellaiseen jumiin, että kaiken osaamani ja muilta kysymäni perusteella vain palautus tehdas-asetuksiin auttaa. Tämä myös ilmeisesti tyhjentää koko C-aseman.
Aivan 100% varma en ole, mutta palautus-cd vetää kaikki ohjelmat sileäksi jättäen kuitenkin tiedostot ennalleen. Kuten sanoin, aivan varma en ole mutta näin muistelisin.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ostin 5 metrin HDMI-kaapelin tarkoituksena katsoa sen avulla koneella olevia elokuvia tv:stä. Kone on Asuksen notebook ja tv uusi LG:n 42" LCD. Kuva näkyy, mutta äänen saa kuulumaan tv:stä kuuluu vain toisinaan. Johtoa kun irrottaa ja laittaa takaisin saa äänen kuuluviin hetkeksi.
Johtuisko tuo pitkästä kaapelista, yhdistettynä huonoon laatuun (ostettu Claes Ohlssonilta)? Jostain muistelisin, että pitkissä kaapeleissa on toisinaan ollut ongelmia.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ostin 5 metrin HDMI-kaapelin tarkoituksena katsoa sen avulla koneella olevia elokuvia tv:stä. Kone on Asuksen notebook ja tv uusi LG:n 42" LCD. Kuva näkyy, mutta äänen saa kuulumaan tv:stä kuuluu vain toisinaan. Johtoa kun irrottaa ja laittaa takaisin saa äänen kuuluviin hetkeksi.
Johtuisko tuo pitkästä kaapelista, yhdistettynä huonoon laatuun (ostettu Claes Ohlssonilta)? Jostain muistelisin, että pitkissä kaapeleissa on toisinaan ollut ongelmia.

Mulla on 15 metrin piuha pöytäkoneesta samsungiin (UE40B6050) ja ääni tulee kyllä ihan normaalisti hdmi-piuhan kautta, kunhan sen ensin koneelta säätää oletusasetukseksi. Kun käytän koneen omaa näyttöä, olen laittanut äänet tulemaan stereoiden kautta.

Jii: Joskus itsellekin on käynyt noin. Etenkin näin käy, kun tekee ensin töitä toisella koneella ja sitten avaa tiedoston toisella koneella. Silloin olen yleensä luonut suosiolla uuden asiakirjan ja kopioinut tekstin sivu kerrallaan. Itse pyrin käyttämään sivunvaihtoa, jolloin rivit eivät hypi itsekseen sivulta toiselle jos tekstiä muuttaa asiakirjan alkupäästä. Ja mikäli hyppii, on se helppo huomata keskelle asiakirjaa ilmestyneestä tyhjästä sivusta.
 

Roark

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins
Joo elikkä ei onnistu sähköpostin lähettäminen koneelta.

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 5.1.1

Googlen mukaan tuo viittaa siihen, että vastaanottaja luulee, että lähetän virusta. Ratkaisua?
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eipä onnistu näköjään minullakaan, joten taitaa olla googlella jotkut säätämiset menossa.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Huh, nyt on aikamoinen kysymys, kun en itse ymmärrä juuri mitään.

Omaan blogiin pitäisi luoda taulukko, jossa on nimi, pistemäärä ja jokaisen kohdalla alempien sijojen piste-erotus ykköseen. Olen tehnyt taulukon aiemmin normaalisti kirjoittamalla. Nimiä kun on eri pituisia, niin lyhyempien nimien perään joudun laittamaan välilyöntien määrän merkintää   jotta pistemäärä tulee samaan sarakkeeseen. Siis jotain html koodistoa tms. Paljon olen sitä saanut yksinkertaistettua, mitä se oli alussa, mutta en pistäisi pahakseni, jos vielä helpommalla siitä selviäisin. Onko jotain yksinkertaista tapaa tehdä tästä taulukko ja mahdollisesti helpottaa työtä?

Tai otan vastaan myös ajatuksia, miten tuon voisi muuten tehdä. Kyse on siis Liigapörssin kausipelistä ja sen päivityksen helppoudesta.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Joo elikkä ei onnistu sähköpostin lähettäminen koneelta.

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 5.1.1

Googlen mukaan tuo viittaa siihen, että vastaanottaja luulee, että lähetän virusta. Ratkaisua?

Sama ongelma on usein omalla työkoneella. Firman palomuuri on aika tiukka ja kaikki liitetiedostot joiden nimi poikkeaa joten tavallisesta eivät tule perille.
Esim Word-tiedosto joka on nimetty vaikka näin_
Raportti.2009.10.doc ei tule perille. Kun taas Raportti200910.doc tai Raportti2009_10.doc tulee. Jostain syystä nuo ylimääräiset pisteet ovat palomuurille punainen vaate. Toki on varmaan muitakin syitä mutta tsekkaa tiedostojen (ja otsikon) nimi, muuta tarvittaessa ja kokeile uudelleen.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Osaakohan joku viisaampi neuvoa, mikä konettani vaivaa.

Ostin tässä viikko sitten uuden kannettavan windows 7-käyttiksellä. Hyvin toimi siihen asti kunnes pari päivää tuli ilmoitus, jossa luki "problem has been detected and windows has been shutdown to prevent damage to your computer etc etc...

Ilmoituksen jälkeen kone käynnistää itsensä alusta. Eilen se teki samaa pari kertaa ja tänään sitten tehnyt koko illan. Pysyy päällä pari minuuttia ja sitten napsahtaa tuo teksti. Yritin palauttaa kaikki asetukset alkuperäisiksi, mutta tuotakaan prosessia kone ei ehdi tekemään, ennen kun käynnistyy alusta.

Onkohan kovalevyyn tullut joku särö tms?

Toivottavasti tuo menee takuun piikkiin, konetta kuitenkin käytetty maltillisesti muutamia latauksia lukuunottamatta.
 

Wolves

Jäsen
Esim Word-tiedosto joka on nimetty vaikka näin_
Raportti.2009.10.doc ei tule perille. Kun taas Raportti200910.doc tai Raportti2009_10.doc tulee. Jostain syystä nuo ylimääräiset pisteet ovat palomuurille punainen vaate. Toki on varmaan muitakin syitä mutta tsekkaa tiedostojen (ja otsikon) nimi, muuta tarvittaessa ja kokeile uudelleen.

Tämä siitä syystä, että palomuuri luulee tiedostoa *.2009 tiedostoksi, jollaista ei ole ilmoitettu palomuurille turvalliseksi tiedostopäätteeksi. Sen sijaan alaviiva (_) on sallittu merkki ja palomuuri osaa lukea tiedoston *.doc ja tunnistaa sen Word tiedostoksi.

Tietysti jos tämä oli itsestään selvyys, niin kirjoituksen voi jättää lukematta
 

E V

Jäsen
Acerin huollosta

Tyttären läppäri on makaillut parisen viikkoa ko puljun huollossa, ja nyt seurantailmoituksessa on viesti:
Tila S5
Case Closed
Mitäköhän mahtaa tarkoittaa? Ja mikä siinä on niin kummalisen vaikeaa käyttää ihan selkokielisiä ilmoituksi eikä mitään vitun lätinää?
 
Viimeksi muokattu:

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Mitenkäs Microsoft Office Word 2007:ssa saa suomenkielisen oikeinkirjoituksen tarkistuksen päälle?

Oletuksena on englanti, mutta valikosta löytyy kyllä suomikin. Ei vaan tunnu toimivan, vaan tekstiosaan voi kirjoittaa mitä vaan, eikä se ilmota sen olevan väärin. Voi olla että olen joskus aikoinaan säätänyt jotain jostain, ja kun englanniksi olen kirjoittanut en ole tähän onkelmaan törmännyt. Mikä siis avuksi, paitsi OpenOffice?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Tyttären läppäri on makaillut parisen viikkoa ko puljun huollossa, ja nyt seurantailmoituksessa on viesti:
Tila S5
Case Closed
Mitäköhän mahtaa tarkoittaa? Ja mikä siinä on niin kummalisen vaikeaa käyttää ihan selkokielisiä ilmoituksi eikä mitään vitun lätinää?
Tuosta "Tila S5" en osaa sanoa, mutta Case Closed tarkoittaa että laite on valmis ja tulossa takaisin.
 

E V

Jäsen
Tuosta "Tila S5" en osaa sanoa, mutta Case Closed tarkoittaa että laite on valmis ja tulossa takaisin.

No tuon arvasin itsekin, lähinnä vaan ihmetyttää jos annetaan huoltoseurantanumeroita niin niiden hyöty hukataan jollain talon sisäisillä koodeilla. Elikkäs turhaa paskaa ja mukapalvelua. Normihuollon tapaan varmaankin todetaan takuuseen kuulumaton vika ja perus seittemänkymppiä lähettely-ja availukuluja.
 

Fordél

Jäsen
Minun ja kannettavan menestyksekäs neljävuotinen yhteistyö taitaa nyt olla ohi. Eilen näyttö pimeni taas kerran kesken käytön (on tehnyt tätä ennenkin viimisen parin kk:n ajan) ja sen jälkeen yritin käynnistää, mutta ei lähde käyntiin. Virtavalo kyllä palaa ja pari kertaa se koittaa inahtaa, mutta ei vaan käynnisty.

Kannattaako tässä yrittää mitään korjailla vai onko se uuden kannettavan osto edessä? Kyseessä on siis tuollainen ihan peruskone hintaluokaltaan 600 eeberharteria.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kannattaako tässä yrittää mitään korjailla vai onko se uuden kannettavan osto edessä? Kyseessä on siis tuollainen ihan peruskone hintaluokaltaan 600 eeberharteria.

Nyt, kun W7 on ilmestynyt, niin saattaisin itse harkita uuden koneen hankkimista, jos vanhalle koneelle kävisi samoin kuin kannettavallesi. "Vanhoista" Vista-koneista saattaa juuri nyt saada myös aikamoisia alennuksia eri kaupoista, jos ehtii katselemaan mainoksia, koska Vista-koneista haluavat maahantuojat tietysti päästä eroon, jos tyydyt Vistaan. On sekin käyttis viilattu päivityksillä aika lähelle W7:n käytettävyyttä, mutta ei ihan samalle tasolle tietenkään, kun halutaan tehdä W7 XP:n oikeasti korvaavaksi käyttöjärjestelmäksi. Vista-koneiden tarjoukset ovat kuitenkin melko hyviä, juuri nyt.
 

Fordél

Jäsen
Hyvä pointti Johannekselta. Katselin tossa koneita ja tuumin, että ei ainakaan Vista-koneita, mutta toisaalta jos hinta on kilpailukykyinen niin miksipä ei. Täytyy vielä testailla jahka vanha kone vielä käynnistyisi, mutta jos ei niin kait se on uuden osto. Mäkki kiinnostaisi, mutta kun käyttö on vain nettiä ja kirjottamista, on turha hankkia noin kalliita koneita.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hyvä pointti Johannekselta. Katselin tossa koneita ja tuumin, että ei ainakaan Vista-koneita, mutta toisaalta jos hinta on kilpailukykyinen niin miksipä ei. Täytyy vielä testailla jahka vanha kone vielä käynnistyisi, mutta jos ei niin kait se on uuden osto. Mäkki kiinnostaisi, mutta kun käyttö on vain nettiä ja kirjottamista, on turha hankkia noin kalliita koneita.
Ja voihan sen Vistan päivittää samointein W7:aan. Tosin siinä vaiheessa mukaan paketoidut hyötyohjelmat saattavat poistua bittitaivaaseen.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Ja voihan sen Vistan päivittää samointein W7:aan. Tosin siinä vaiheessa mukaan paketoidut hyötyohjelmat saattavat poistua bittitaivaaseen.

Itse olen pitänyt aina merkkikoneiden mukana tulevia "hyötyohjelmia" "haittaohjelmina." Monet vaan vievät aivan turhaa tilaa ja resursseja. Hidastavat käynnistystä jne.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Taas tuntuisi olevan iki-ihana Live MSN ongelmana (?).

Eilisesta asti on netti katkeillut. Mietin aluksi, että se vaan tietyn ajan jälkeen katkeaa, mutta sitten kiinnitin huomiota, että se yhteyden katkeily liittyy siihen, että avaan messengerin. Lähes välittömästi sen jälkeen ensiksi selaimissa katkeaa yhteys ja pian Messenger heittää myös ulos eikä yhdistä millään. Ainoa tapa saada nettiin yhteys on sammuttaa kone ja kytkeä virta kokonaan ja sitten taas käynnistää.

Olen nyt tässä tovin ollut netissä ja hyvin toimii ja juuri kun tuo messenger ei ole lainkaan päällä, joten joku kytkös tuossa on oltava?

Tämä on langaton yhteys (Welho), liekö se voi vaikuttaa mitään?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Taas tuntuisi olevan iki-ihana Live MSN ongelmana (?).

Eilisesta asti on netti katkeillut. Mietin aluksi, että se vaan tietyn ajan jälkeen katkeaa, mutta sitten kiinnitin huomiota, että se yhteyden katkeily liittyy siihen, että avaan messengerin. Lähes välittömästi sen jälkeen ensiksi selaimissa katkeaa yhteys ja pian Messenger heittää myös ulos eikä yhdistä millään. Ainoa tapa saada nettiin yhteys on sammuttaa kone ja kytkeä virta kokonaan ja sitten taas käynnistää.

Olen nyt tässä tovin ollut netissä ja hyvin toimii ja juuri kun tuo messenger ei ole lainkaan päällä, joten joku kytkös tuossa on oltava?

Tämä on langaton yhteys (Welho), liekö se voi vaikuttaa mitään?
Vakio kysymys. F-Secure käytössä?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ei ole, vaan avast! ja Comodo palomuurina.

Joskus häiriötä on sitten myös aiheuttanut itse MSN. Joskus riittää kun vaihtaa salasanan ja käynnistää uudelleen, joskus poistaa MSN ja asentaa uudelleen.
Oman mesen salasanan oli joku saakelin virus tms kaapannut ja loggasi minua sisään/ulos. Salasanan vaihto lopetti sen.
Edit: oletko juuri asentanut uuden MSN-Version? Oletko tarkistanut palomuurin asetuksen sen osalta?
 

InfernalDark

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valtra, Pile #49
Windows 7 ongelma

Yritän käynnistää Tehtävienhallintaa niin tulee seuraavanlainen error:

"Kohdetta c:\windows\system32\taskmgr.exe ei löydy. Varmista, että kirjoitit nimen oikein ja yritä uudelleen"

Kumma homma, koska kyseinen tiedosto löytyy system32 kansiosta. Samaa erroria näyttää pukkaavaan mm. avatessa regedittiä, eli ohjelmia "kadoksissa" windows kansioista.

Virus ym ohjelmia ajettu, mitään ei löydy. Järjestelmänhaltijan oikeudet on tottakai.

Apua!

EDIT:

Löysin ongelman syyn, vielä kun saisi korjattua ongelman...

"initdsk.exe, msfont.exe might have corrupted the task manager and regedit"
 
Viimeksi muokattu:

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Osaako joku kertoa miten tämä on mahdollista? Läppärin DVD-asema oikuttelee, se ei lue mitään levyä, jossa on "dataa", ei DVD:tä eikä CD:tä. Musalevyjä se kyllä lukee.

Paskana?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös