Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 852 550
  • 19 206

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Yhdessä koneessani on Vista (valitettavasti). Käyttis haki uudet päivitykset itseensä muutama päivä sitten ja sen jälkeen Youtube-videoiden lataus on hidastunut. Täytyy odottaa noin 3-4 minuuttia, jonka jälkeen videon pystyy katsomaan vasta pätkimättä. Onkohan tämä joku yleinen vika vai mistä voisi johtua? Ennen kaikki toimi heti ilman mitään odottamista...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Yhdessä koneessani on Vista (valitettavasti). Käyttis haki uudet päivitykset itseensä muutama päivä sitten ja sen jälkeen Youtube-videoiden lataus on hidastunut. Täytyy odottaa noin 3-4 minuuttia, jonka jälkeen videon pystyy katsomaan vasta pätkimättä. Onkohan tämä joku yleinen vika vai mistä voisi johtua? Ennen kaikki toimi heti ilman mitään odottamista...

Samaa ongelmaa on ollut minullakin viime päivinä, vaan en osannut yhdistää sitä tuohon Vistan päivityksiin. Ajattelin että homma johtui siitä että YouTubessa oli muutama päivä sitten joku huoltokatko.

EDIT: Kävin MuroBBS:ää lueskelemassa äsken ja sielläkin on näköjään pähkäilty samaa ongelmaa. Eli olisiko sitten kuitenkin niin että vika on SinäPutken päässä? En tiedä että mikä käyttis noilla Muroon asiasta kirjoitelleilla on. Onko täällä kenelläkään muulla samaa ongelmaa kuin minulla ja Skeletorilla?
 
Viimeksi muokattu:

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Kookoo
Vai pitäiskö kysyä löytyykö ohjelmistoeksperttejä... eli kysymykseen:

Miten saan Wordissa linkitettyä numerot keskenään, esim. jos haluan kappaleen jälkeen lisätä viitenumeron, ja työn lopussa on viitteet. Eli haluaisin, että kun muutan numeroa kappaleen lopussa niin se muuttuu myös viitteissä.

Osaako kukaan vastata? Minulla on engalnnin kielinen Wordi, 2003 mallia.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miten saan Wordissa linkitettyä numerot keskenään, esim. jos haluan kappaleen jälkeen lisätä viitenumeron, ja työn lopussa on viitteet. Eli haluaisin, että kun muutan numeroa kappaleen lopussa niin se muuttuu myös viitteissä.

Menet siihen kohtaan tekstissä, johon haluat lisätä viitenumeron. Insert - Reference - Footnote. Sieltä location -kohdasta endnotes ja end of document (eli viitteet tulevat dokumentin loppuun) ja format -kohdasta valitset sopivan "number formatin". Nyt lisätessäsi viitteitä numerot päivittyvät automaattisesti sekä tekstiin että lopussa olevaan luetteloon.
 

Kude

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SuomU
Kuinka saada toolbar pois käytöstä?

Tervehdys!

Osaisikohan joku auttaa seuraavassa asiassa:

Latasin koneelleni yhden ohjelman, mutta en huomannut ladatessani, että siinä mukana tuli työkalu, joka asetti eräänlaisen hakuohjelman nettiin ja asensi samalla sivustonsa kotisivuksi. Työkalupalkin ja kotisivun sentään osasin poistaa nettinäkymästä, mutta tuo hakuohjelma jäi edelleenkin käyttöön. Eli tuo hakuohjelma toimii, kun kirjoittaa osoiteriville sanan, niin tekee haun googlen tapaan.

Minulla on uusin firefox, jossa osoiteriville kirjoittaessa yhden sanan, esim. liigapörssi, firefox menee suoraan kyseiselle sivulle ilman, että tarvitsee tietää/muistaa osoitetta. Nyt tuo toiminto ei enää siis toimi, vaan kone tekee haun.

Olen yrittänyt asetuksista työkalua poistaa, mutta en ole onnistunut siinä.

Mikähän avuksi? ..saattoi olla tyhmä kysymys, mutta en todellakaan aina tiedä kuinka näiden koneiden kanssa toimia.. :D
 

halperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen yrittänyt asetuksista työkalua poistaa, mutta en ole onnistunut siinä.

Mikähän avuksi? ..saattoi olla tyhmä kysymys, mutta en todellakaan aina tiedä kuinka näiden koneiden kanssa toimia.. :D

Oletko katsonut onko työkalu add/remove programsissa? Jos löytyy niin poistat sieltä.
 

Kude

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SuomU
Oletko katsonut onko työkalu add/remove programsissa? Jos löytyy niin poistat sieltä.

Työkalun ei pitäisi olla käytössä, mutta sitä ei kyllä pysty koneelta poistamaan kokonaan. En sitten tiedä mistä asetuksista saisi tuon hakukoneen pois. Kyseessä on Myheritage- sivuston tarjoama laajennusosa, joka kaiketi on kuitenkin googlen jonkinlainen lisäosa(?). Ei nyt sinänäsä suuri ongelma, mutta mukavahan tuo olisi tuo firefoxin toiminto saada takaisin. En sitten tiedä mitä muuta olen onnistunut sähläämään...
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Työkalun ei pitäisi olla käytössä, mutta sitä ei kyllä pysty koneelta poistamaan kokonaan. En sitten tiedä mistä asetuksista saisi tuon hakukoneen pois. Kyseessä on Myheritage- sivuston tarjoama laajennusosa, joka kaiketi on kuitenkin googlen jonkinlainen lisäosa(?). Ei nyt sinänäsä suuri ongelma, mutta mukavahan tuo olisi tuo firefoxin toiminto saada takaisin. En sitten tiedä mitä muuta olen onnistunut sähläämään...

Yleensä nämä ovat jotain Windowsin rekisteriin kirjoittaneita asennuksia, useimmista pääsee eroon Googlettamalla "remove myheritage" tai mikä hakupalvelu nyt onkaan ja toimimalla ohjeiden mukaan.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Omistan läppärin (LG), ja se tarvitsisi puhdistaa sisältä (paineilmalla, kuinkas muuten). En halua lähteä aukomaan konetta (kaikenlaisia läppiä löytyy (mm. HDD), mutten uskalla niitä aukoa), joten mistäköhän rei´istä sitä paineilmaa kannattaa tunkea sisään notta pölyt pääsisivät ulos?
 

Kude

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SuomU
Yleensä nämä ovat jotain Windowsin rekisteriin kirjoittaneita asennuksia, useimmista pääsee eroon Googlettamalla "remove myheritage" tai mikä hakupalvelu nyt onkaan ja toimimalla ohjeiden mukaan.

Kiitos, ongelma poistui! "Googletit sitten puolestani"! :D Tosin tarvitsin vielä hieman kääntäjäsiskoni apua, että onnistuin kaiken englanninkielen ymmärtämään. Yksinkertaisesta asiasta loppujen lopuksi oli kysymys, vain asetusten palauttamisesta ennalleen, mutta monen mutkan kautta sen kyllä pääsee tekemään...
 

vetoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia, Bolts
Löytyisikö ProjectX-ohjelman käyttäjiä, jotka neuvoisivat minulle muutaman jutun, että saan muutettua ohjelmalla .rec-tiedoston .mp2-muotoon.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Löytyisikö ProjectX-ohjelman käyttäjiä, jotka neuvoisivat minulle muutaman jutun, että saan muutettua ohjelmalla .rec-tiedoston .mp2-muotoon.

Saako käyttää myös muita ilmaisia ohjelmia apuna? Oletan että *.rec tiedostot ovat ohjelmien tukia...

ProjectX:

File--> Add file --> Prepare (valitse *.m2p) ja klikkaa start. ProjectX tekee *.m2p tiedoston samaan kansioon. Tiedoston voi nimetä uudelleen *.mpg ja toimii.

Superilla saa muutettua tiedosto muodon helposti, ladataan esim. täältä. Helppo käyttää. Kannattaa melkein koittaa muuttaa Superilla suoraan *.recistä mp2:ksi, jos tuki löytyisi.
 

Filosofem

Jäsen
Mä olen aika pihalla koneiden kanssa, joten tämä probleema on todennäköisesti yksinkertainen.

Kone latasi itsestään Windows Vista Service Pack 2:sen, jonka sitten asensin koneeseen. Kun kone käynnistyi uudestaan, kaiuttimista ei tule enää ääntä.

Mulla on erikseen vahvistin, johon on kytketty kajarit. Vahvarista menee piuha koneeseen.

Pitääkö mun nyt kytkeä/asettaa äänentoisto jotenkin uusiksi vai mitä? Mistä tämän voi tehdä?
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Miten saan otettua kuvan suoraan näytöltä? Eikös sen pitäisi mennä niin, että painaa alt+print screen ja sitten liittää kuvan vaikka paintiin? Ei toimi tässä koneessa. Johtuuko siitä kun print screen näppäimessä lukee myös "insert"? Onkohan print screen joku tämän näppäimen toisista ominaisuuksista, että pitää painaa jotain muutakin nappia kuin vain altia? Kone on HP Compaq nx6310.
 

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
Onkohan print screen joku tämän näppäimen toisista ominaisuuksista, että pitää painaa jotain muutakin nappia kuin vain altia?

Vanhassa compaqin läppärissäni tuon saa sellaisella näppäinyhdistelmällä kuin Fn+Prt Sc. Fn-nappula löytyy näppäimistön vasemmasta alakulmasta.
 

Arzei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mä olen aika pihalla koneiden kanssa, joten tämä probleema on todennäköisesti yksinkertainen.

Kone latasi itsestään Windows Vista Service Pack 2:sen, jonka sitten asensin koneeseen. Kun kone käynnistyi uudestaan, kaiuttimista ei tule enää ääntä.

Mulla on erikseen vahvistin, johon on kytketty kajarit. Vahvarista menee piuha koneeseen.

Pitääkö mun nyt kytkeä/asettaa äänentoisto jotenkin uusiksi vai mitä? Mistä tämän voi tehdä?
Päivitä äänikortin ajurit.
 

Etsijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Doc tiedosto pdf:ksi

Pitäisi siis saada muunnettua doc-tiedosto pdf-muotoon. Kokeilin jo paria googlesta ensin löytynyttä ohjelmaa, mutta ensimmäinen suostui muuntamaan vain kolme ensimmäistä sivua ilmaiseksi ja toinen lätkäisi jonkun leiman joka sivulle jos ei rekisteröi tuotetta. Tämä on vähemmän toivottavaa, kun tarkoituksena olisi saada palaustuskelpoinen tiedosto koulua varten.
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Pitäisi siis saada muunnettua doc-tiedosto pdf-muotoon. Kokeilin jo paria googlesta ensin löytynyttä ohjelmaa, mutta ensimmäinen suostui muuntamaan vain kolme ensimmäistä sivua ilmaiseksi ja toinen lätkäisi jonkun leiman joka sivulle jos ei rekisteröi tuotetta. Tämä on vähemmän toivottavaa, kun tarkoituksena olisi saada palaustuskelpoinen tiedosto koulua varten.

Lataa "Open Office" - Eli avoimeen lähdekoodiin perustuva MS Office kopio, avaat .DOC tiedoston ja tallennat sen PDF muodossa (Save As) ja sieltä alavalikosta valitset tyypin. Tai kyllähän MS Wordilläkin pystyy tallentamaan eri tiedostotyypillä. Pystyyhän???

Tätäkö tässä haettiin?
 

Etsijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lataa "Open Office" - Eli avoimeen lähdekoodiin perustuva MS Office kopio, avaat .DOC tiedoston ja tallennat sen PDF muodossa (Save As) ja sieltä alavalikosta valitset tyypin. Tai kyllähän MS Wordilläkin pystyy tallentamaan eri tiedostotyypillä. Pystyyhän???

Tätäkö tässä haettiin?

Enpä tajunnut edes kokeilla. Mutta nyt kun sanoit, kokeilin, eikä onnistunut. Wordillä ei siis pysty tallentamaan tiedostoa pdf-muotoon. Tai minä en ainakaan osaa.

Sen sijaan Andrej'lle kiitos, hyvin toimi! Helppoa kuin tulostaminen ;)
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Enpä tajunnut edes kokeilla. Mutta nyt kun sanoit, kokeilin, eikä onnistunut. Wordillä ei siis pysty tallentamaan tiedostoa pdf-muotoon. Tai minä en ainakaan osaa.

Sen sijaan Andrej'lle kiitos, hyvin toimi! Helppoa kuin tulostaminen ;)

Aijaa. Onko sulla muuten pelkkä word, vai koko Office paketti? Se voi vaikuttaa asiaan. En tosin ole ihan varma.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
PDF on sähköinen tuloste. PDF-muotoon ei koskaan tallenneta, vaan PDF:n luominen on aina tulostamista riippumatta siitä miksi kyseessä oleva ohjelma toimintoa kutsuu. Jotkut Adobe Acrobatin versiot asentuvat Officen kylkeen siten, että dokumentin voi "tallentaa" PDF:ksi.

Yllä mainittu ilmainen pdfcreator hoitaa homman tsiljoona kertaa kevyemmin kuin Adoben reisiläskisovellukset.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
PDF on sähköinen tuloste. PDF-muotoon ei koskaan tallenneta, vaan PDF:n luominen on aina tulostamista riippumatta siitä miksi kyseessä oleva ohjelma toimintoa kutsuu. Jotkut Adobe Acrobatin versiot asentuvat Officen kylkeen siten, että dokumentin voi "tallentaa" PDF:ksi.

Yllä mainittu ilmainen pdfcreator hoitaa homman tsiljoona kertaa kevyemmin kuin Adoben reisiläskisovellukset.
Mä luulen, että normikäyttäjä ei ole kiinnostunut siitä, millä nimellä tapahtumaa kutsutaan, kunhan tiedosto syntyy halutulla tavalla halutunlaiseksi.

Tuota PDFCreatoria pitää testata, kun tuntuu siltä, että ilmaiseksi saa nykyään erittäin hyviä softia.

P.S. Pisti silmään tuo Moskun kirjoittama "Lataa "Open Office" - Eli avoimeen lähdekoodiin perustuva MS Office kopio...". Onko OpenOffice kopio vai itsenäinen parannettu versio "reisiläskisovelluksesta" nimeltään MS Office?
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
PDFCreatorilla olen itse vastaavista selvinnyt, viimeisimmästä käyttökokemuksesta on tosin aikaa. Ohjelma asentuu tulostimeksi, eli Wordista tulostetaan PDFCreatoriin, muistaakseni niin helppoa etten edes sopivaa vertausta keksi.

Itse olen käyttänyt näihin toimintoihin CutePDF ohjelmaa, joka on myös erittäin näppärä, ja ilmainen. Ja toimii samalla tavalla, kuin PDFCreator. Mutta, kaikki käy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös