http://keskustelu.suomi24.fi/show.f...ce=4500000000000672&posting=22000000036417858
Luulisin, että tuosta ketjusta löytyy ratkaisu ongelmaan.
Luulisin, että tuosta ketjusta löytyy ratkaisu ongelmaan.
Vahvistimen ja DVD-soittimen välinen piuha on rikki?Molemmista kajareista kuuluu äänet jos kuuntelee ihan perus radiota, mutta sitten kun kuuntelee levyjä DVD:n kautta kuuluu vaan toisesta kajarista....
Katselin Clas Ohlsonilta 54 Mbs reititintä hintaan 59€ ja langatonta USB:hen tulevaa verkkokorttia hintaan 27€ /kpl.
Onko tämä kannattava ostos vai kannattako mennä ihan speciaali ATK liikkeeseen ostamaan joku toista sataa maksava reititin ja siihen sopivat verkkokortit?
Mitä yleensäkin tällaisten laitteiden hankkimisessa kannattaa ottaa huomioon?
Jos sinulle tulee adsl-liittymä niin helpoimmalla päässet jos hankit modeemin, jossa on wlan-tukiasema samassa.
Laiska kun olen niin kysyn täältä. Ostin alekorista fifa manager 07:n Asensin pelin, mutta kun käynnistän pelin tulee teksti: FIFA Manager 07 requires at least 768MB of free swap file space. Please free the required space and re-run the game. Tietokone nero kun olen niin mitä tarkoittaa tuo swap file space?
Peruskäyttöön et tarvitse välttämättä kalleinta mahdollista vehjettä, vaan esimerkiksi joku Zyxelin purkki (esim. P660HW-D1) riittänee (hintaa verkkokauppa.comissa 55,90 euroa). http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=10013
Näin kovan vaivan ja googletin. Et ilmeisesti ole ainoa ongelmaan törmännyt. Neljä vuotta sitten on neuvottu näin. (toinen viesti)
Exel muuttaa erilaisia lukuja päivämääriksi automaattisesti. Mitenköhän tuon toiminnon saisi pois päältä?
Painat haluamasi solun tai sarakkeen päällä hiiren oikeaa nappulaa ja valitset "format cells." Suomeksi tuo on ööö...jotain muuta :-) Sitten sieltä vaihdat haluamasi tyypin nykyisen tilalle.
Arvon palstanörtit toivottavasti osattee auttaa
Minulla on lista koneista joita pitäisi pingata
Miten hemmetissä teen skriptin joka pingaa koneita yksi kerrallaan? Asiaa hankaloittaa se että koneet eivät tietenkään ole missään järkevässä järjestyksessä.
Esim:
kone345
kone348
kone356
kone400
jne jne
jos onnistuu olisi kiva jos saa jonkilaisen listä koneistä jonka pingi ei mene läpi tai lista koneista jotka menee läpi
Toivottavsti ymmärrätte mitä yritän tehdä.
Arvon palstanörtit toivottavasti osattee auttaa
Minulla on lista koneista joita pitäisi pingata
Miten hemmetissä teen skriptin joka pingaa koneita yksi kerrallaan?.
Skriptin tekeminen nyt ei ole vaikeaa. Avaat uuden txt:n notepadiin ja kirjoittelet siihen allekkain koneet:
Esim.
ping 192.168.0.1
ping 192.168.0.2
ping 192.168.0.3
jne...
sitten tallennat tuon fileen vaikka ping.bat nimellä. Laitat sen vaikka C:\ juureen ja sitten command promptista ajelet sen. Sitä en sitten osaa neuvoa, että miten sen raportin saa siitä ulos. Tiedän kyllä, että sellainenkin onnistuu, että tallentaa tulokset .txt muotoon, mutta olen unohtanut miten...
Niitä on normaalistikin 3-5 kpl siellä ajossa, mutta niiden ei pitäisi viedä kuormaa juuri lainkaan. Eli tarkkaile sieltä tehtävienhallinnasta prosessorin kuormitusta ja mi(t)kä prosessi(t) siellä vie resursseja eniten. Jos on F-alkuiset siellä jatkuvasti isoilla luvuilla, niin voisi koittaa uudelleenasennusta. Onhan mahdollinen vanha virustorjunta varmasti poistettu?
Tehtävienhallinnan suorituskyky -välilehdeltä jos ottaa valikoista 'Näytä->Näytä ytimen ajat', niin voi päätellä punaisen osuudesta josko hitauden syy on laitepohjaista. Esimerkiksi kiintolevy joka on syystä tai toisesta pudonnut PIO-tilaan, hidastaa konetta dramaattisesti ja näkyy heti tässä.
Skriptin tekeminen nyt ei ole vaikeaa. Avaat uuden txt:n notepadiin ja kirjoittelet siihen allekkain koneet:
Esim.
ping 192.168.0.1
ping 192.168.0.2
ping 192.168.0.3
jne...
sitten tallennat tuon fileen vaikka ping.bat nimellä. Laitat sen vaikka C:\ juureen ja sitten command promptista ajelet sen. Sitä en sitten osaa neuvoa, että miten sen raportin saa siitä ulos. Tiedän kyllä, että sellainenkin onnistuu, että tallentaa tulokset .txt muotoon, mutta olen unohtanut miten...
Tuon toteuttaminen ei ole temppu eikä mikään, mutta silti tekisi mieli kysyä tarkemmin, että millaisessa ympäristössä puuhailet ja mitä olet tekemässä? Jotenkin tuntuu, että tarpeesi toteuttamiseen löytyisi fiksumpi tapa kuin pingaaminen ja kopiointi. Itse yritän viimeiseen asti välttää tuon tyylisiä loukkoja, että joutuisin kopioimaan jotain suoraan koneisiin. Mieluummin asetan tarvittavan resurssin (tiedoston tms.) verkkoon ja ohjaan koneet hakemaan sen itse sieltä (esim. loginskriptin yhteydessä) tai vielä mieluummin ohjaan koneet käyttämään resurssia suoraan verkosta. Näin kyseisen resurssin ylläpito, elikkä päivitys tulevaisuudessa käy kaikille koneille sormia napsauttamalla ja muutenkin on 10 kertaa varmempaa kuin joku pingi/kopiointi-viritys.En vaan osaa totuttaa kun en osaa