Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 868 581
  • 19 233

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
OpenOfficen Writer ei anna liikkua nuolinäppäimillä mihinkään. Muissa ohjelmissa toimivat normaalisti. Mikä asetus on pielessä?

Nyt hjelppinkiä. Lisätään sen verran, että uudelleenasennus ei auttanut. Nuolinäppäimet toimivat, jos pitää alt:ia pohjassa ja nuolinäppäimet toimivat myös kaikissa muissa OpenOfficen sovelluksissa. Ainoastaan Writerissa siis tämä ongelma. Versiona 2.3.0 ja suomenkielisenä.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Miksi toisella näytölläni ei näy tietokoneella toistetut videot? Näytöt ovat siis vierekkäin, toinen ykkönen ja toinen kakkonen.
Mikäs ruksi piti laittaa ja minne? Käytössä Nvidian näytönohjain Nvidian omalla hallintapaneelilla sekä Windows Vista.
 

esakunttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stars, Bleg & Chelsea
Mitä ohjelmaa käytät? QuickTimella ja VLC:llä voit ainakin määrittää kummalle näytölle tuodaan full screen nappulasta video. Jos tahdot katsoa videon pienessä ikkunassa niin raahaat vaan videon toiselle näytölle. Kun jätät videon ikkunan toiselle näytölle katsottuasi videon, eikö Visva muista missä olet viimeksi katsonut sen?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Mitä ohjelmaa käytät? QuickTimella ja VLC:llä voit ainakin määrittää kummalle näytölle tuodaan full screen nappulasta video. Jos tahdot katsoa videon pienessä ikkunassa niin raahaat vaan videon toiselle näytölle. Kun jätät videon ikkunan toiselle näytölle katsottuasi videon, eikö Visva muista missä olet viimeksi katsonut sen?

No esimerkiksi Windows Media Player ja DVB-C:tä toistava oma ohjelmansa. Eli kun vetää videon toiselle ruudulle niin näkyy vain musta ruutu, äänet kuuluvat kyllä.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
PC ja MAC ongelmat

Minulle lähetetään word-tiedostoja sähköpostin liitteenä maciltä, kun minulla on pc. Usein liitteet eivät näy oikein. Onko mitään tehtävissä? Todellä ärsyttävää!
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Huomasin että kondensaattorit(?) ovat pullistuneet ja vuotaneet. (Katsokaa liite) Eli nyt haluaisin joltakin varmistuksen, että kyseessä on kondensaattorien vuoto, eikä mikään lian kerääntyminen. Olen 70% varma diagnoosista, mutta koska en ole moista ennen nähnyt niin olisi kiva saada varmistus.

Paskanahan ne kondensaattorit näyttävät olevan. Itselläni oli sama vika. Onko muuten Epox emolevy?
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Paskanahan ne kondensaattorit näyttävät olevan. Itselläni oli sama vika. Onko muuten Epox emolevy?

Epoxinhan se. Vuonna 2001 yksi ostettu ja nyt näköjään jäi sairaseläkkeelle. Nooh, tulipa hyvä syy ostaa imac. Viikonloppuna pitää laittaa tilaukseen, kun perjantaina julkaistaan uusi käyttis macceihin.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minulle lähetetään word-tiedostoja sähköpostin liitteenä maciltä, kun minulla on pc. Usein liitteet eivät näy oikein. Onko mitään tehtävissä? Todellä ärsyttävää!
Riippuu hieman millä softalla ne ovat Macissa tehty ja millä softalla niitä itse avaat? Jos molemmilla Microsoft Office, niin taas puolestaan kiinnostaa versionumerot ja tallennusformaatti.

Ja millä tavalla eivät näy oikein? Asettelu sekoaa, ei saa auki, miten?
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miten Worksissa saa jonkun suojauksen pois? Koitan muuttaa valmiin taulukon juttuja ja tää herjaa, että suojatun kentän tietoja ei voi muuttaa. Että mites tollasen suojauksen pois saa?
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Miten Worksissa saa jonkun suojauksen pois? Koitan muuttaa valmiin taulukon juttuja ja tää herjaa, että suojatun kentän tietoja ei voi muuttaa. Että mites tollasen suojauksen pois saa?

Excelissä ainakin "työkalut -> suojaus -> poista suojaus. Voi tarvita tietysti salasanaa.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Riippuu hieman millä softalla ne ovat Macissa tehty ja millä softalla niitä itse avaat? Jos molemmilla Microsoft Office, niin taas puolestaan kiinnostaa versionumerot ja tallennusformaatti.

Ja millä tavalla eivät näy oikein? Asettelu sekoaa, ei saa auki, miten?

No käytän Elisan webmailia, mutta kun kokeilin avata saman viestin Outlookilla niin sitten se yllättäen toimi ihan normaalisti. Office versioista en tiedä, mutta itselläni on 2000. Tallennusformaatti oli .doc ja olen muistavinani, että nimenomaan macin vuoksi tulisi käyttää .rtf:ää?

EDIT: Näkyvät siis webmailissa nimettominä (ei word-tiedostoina laisinkaan) ja sitten kun ne avaa niin on pelkkää ASCII-soosia.
 
No käytän Elisan webmailia, mutta kun kokeilin avata saman viestin Outlookilla niin sitten se yllättäen toimi ihan normaalisti. Office versioista en tiedä, mutta itselläni on 2000. Tallennusformaatti oli .doc ja olen muistavinani, että nimenomaan macin vuoksi tulisi käyttää .rtf:ää?

EDIT: Näkyvät siis webmailissa nimettominä (ei word-tiedostoina laisinkaan) ja sitten kun ne avaa niin on pelkkää ASCII-soosia.
Tuli mieleeni sellainen juttu, että jos lähetät sähköpostin välityksellä esim. "huomisen menot.doc" -nimisen tiedoston, niin tiedostopääte saattaa kadota välilyönnin myötä. Parempi siis kirjoittaa tiedostonimi yhteen tai käyttää alaviivaa.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Pistetääs tänne, kun oli sopivasti ensimmäisenä listassa. Tässä ei välttämättä kukaan osaa neuvoa, mutta jos joku on törmännyt samanlaiseen ongelmaan, niin vinkkiä saa antaa.

Eli tilasin MTV3 Storesta albumin ja latasin sen koneelleni. Noh, WMA-tiedostoja yritin avata ensin Winampilla(v.5.35): Ei pihaustakaan. Tämän jälkeen yritin Media playeriä (Jota suosittelivat myös tuolla storessa) Tuli "vikailmoitus":

"A Windows Media Digital Rights Management (DRM) component encountared a problem. If you are trying to use a file that you obtained from an online store, ty going to the online store and getting the approporiate usage rights"

Ja MTV3:n sivuilla lukee seuraavaa:

Kun lunastat itsellesi musiikkia, toimitamme sinulle maksutapahtumaa vastaan "avaimia" joilla saat suojatut tiedostot auki, ja saat niihin seuraavat käyttöoikeudet...

Kovasti jäi paskan maku suuhun, kun noinkin yksinkertaisesta asiasta ei saada toimivaa aikaan. Mitä helvetin avaimia ja mitä kautta ne pitäis saada.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Pistetääs tänne, kun oli sopivasti ensimmäisenä listassa. Tässä ei välttämättä kukaan osaa neuvoa, mutta jos joku on törmännyt samanlaiseen ongelmaan, niin vinkkiä saa antaa.
"Onneksi olkoon", olet joutunut DRM:n uhriksi. Digital Rights Management -sonnalla rampautetaan kopointiestojen, soittamisestojen ja muiden syiden varjolla netistä ostettavaa musiikkia. Windows Media Playerin pitäisi varmaan itse pystyä hakemaan oikeudet soittoon normaalisti, mutta näin ei taida tässä tapauksessa olla.

Ei Kolmosen nettikaupasta tullut spostia tai muuta kauppojen jälkeen?

Kannattaa yrittää ostaa musaa paikoista, jossa DRM:n voi välttää. Saa kuunnella musiikkiaan vapaasti miten ja millä systeemillä haluaa.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Ei Kolmosen nettikaupasta tullut spostia tai muuta kauppojen jälkeen?

Kannattaa yrittää ostaa musaa paikoista, jossa DRM:n voi välttää. Saa kuunnella musiikkiaan vapaasti miten ja millä systeemillä haluaa.

Tulihan sieltä, mutta siellä ei mainittu sanallakaan mistään avaimista.
Sen verran tuskaillut tämän kanssa nyt, että pistän kavereille vähän postia, miten ensimmäinen ja taatusti viimeinen asiointikerta on tuottanut ärräpäitä ja harmaita hiuksia.

Kiitos vastauksesta.
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Mistähän johtuu, että kone rupeaa jumittamaan nykyään Ilta-Sanomien, Hesarin ja SM-liigan sivuilla käydessä? Kone on ihan tehokas kyllä ja kaista on myös keskimääräistä nopeampi. Muilla sivuilla ei vastaavia ongelmia ole ollut. Tosin Ilta-Sanomien sivuilla oli vastaavia ongelmia joskus keväällä, mutta ne katosivat tullakseen taas takaisin. Osaako joku kertoa mahdollisen syyn?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
"A Windows Media Digital Rights Management (DRM) component encountared a problem. If you are trying to use a file that you obtained from an online store, ty going to the online store and getting the approporiate usage rights"
Tosiaan WMA-tiedostojen DRM-suojaus tuossa vittuilee. Nettikaupan yhteydessä olet saanut aktivointitunnuksen, jolla saat aktivoitua ko. tiedostot. Kannattaa tarkistaa että Media Player on päivitetty (versio 9 muistaakseni riittää).
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
EDIT: Näkyvät siis webmailissa nimettominä (ei word-tiedostoina laisinkaan) ja sitten kun ne avaa niin on pelkkää ASCII-soosia.
Ei tarvitse RTF:ksi vääntää. Lähtisin veikkaamaan, että vastapuoli (Macin käyttäjä) tallentelee tiedostot ilman tarkennetta (.DOC). Tämä kun ei Macissa ole pakollinen, vaan OS X tunnistelee tiedostot ilmankin. Joten jos saat tiedoston joka ei toimi, kannattaa valita oikea hiirennäppäin -> Avaa Sovelluksessa -> Word tai editoi tiedostonimeä ja lisää perään ".doc".
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Ei tarvitse RTF:ksi vääntää. Lähtisin veikkaamaan, että vastapuoli (Macin käyttäjä) tallentelee tiedostot ilman tarkennetta (.DOC). Tämä kun ei Macissa ole pakollinen, vaan OS X tunnistelee tiedostot ilmankin. Joten jos saat tiedoston joka ei toimi, kannattaa valita oikea hiirennäppäin -> Avaa Sovelluksessa -> Word tai editoi tiedostonimeä ja lisää perään ".doc".

Jep, ja vinkiksi lähettäjälle voit mainita, että kannattaa laittaa Wöörd lisäämään se .doc sinne perään tallennettaessa. Office for Mac 2004:ssä on tallennusikkunassa ruksattava kohta "lisää tiedostopääte" tai jotain sinne päin (englanniksi "append file extension").
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Älkää vaan ostako mitään musiikkikappaleita MTV3-storesta. Voi saatana, että oon saanu taistella niiden kanssa.
Ei oikein tunnu toi DRM olevan ihmisten suosiossa, mitä olen saanu foorumeilta lukea. :P
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Älkää vaan ostako mitään musiikkikappaleita MTV3-storesta. Voi saatana, että oon saanu taistella niiden kanssa.
Ei oikein tunnu toi DRM olevan ihmisten suosiossa, mitä olen saanu foorumeilta lukea. :P
[vaahto]
DRM on musiikkiyhtiöiden pakkomielle, jolla luullaan estettävän ihmisiä levittämästä musiikkia netissä. Todellisuudessa DRM ei estä ketään, joka todella haluaa musiikkia levittää tai jopa piratoida (huom: piratismi = laitonta levitystä, josta hyödytään taloudelllisesti), vaan yleensä se vain aiheuttaa tavallisille ihmisille ongelmia, kuten tästäkin ketjusta voimme todeta.

DRM:n avulla levy-yhtiöt haluaisivat myös myydä kuluttajille kerran ostettua musiikkia yhä uudelleen ja uudelleen "vuokrauksella". Hyvät levy-yhtiöt, lopettakaa tuo haihattelu. Kukaan ei halua kuukauden kuluttua bittiavaruuteen haihtuvaa musiikkia. Ihmiset haluavat omistaa musiikin, josta ovat kerran maksaneet. Tämän on todettu pitävän paikkansa kerta toisensa jälkeen. Lopettakaa siis, hyvät ahneet paskat alias levy-yhtiöt, se vuokra- ja muukin DRM-haihattelu. Piste.
[/vaahto]
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Totajoo, kun kerta saa työpaikan kautta 15 egellä Vista Ultimaten täysin laillisena, niin pitäähän se sitten asentaa.
Ongelma on vain se, että työpaikka tarjoaa Symantecin palomuuri yms. softaa täydellisenä pakettina vain XP:lle, mutta Vistalle tarjotaan vain virusturvaa. Onko Vistan palomuuri sitten riittävän hyvä, että sitä voisi käyttää oikeastikin ja asentaa vain Symantecin antivirus...tai sitten toki lisäksi joku Zonealarm, vaikka lisäsoftien asennus hieman rasittaakin.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Onko Vistan palomuuri sitten riittävän hyvä, että sitä voisi käyttää oikeastikin ja asentaa vain Symantecin antivirus...

Itse olen Internetin heavy-userina (eli ylipainoisena) käyttänyt pelkkää Vistan palomuuria jo.. yli puoli vuotta ilman mitään ongelmia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös