Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 860 584
  • 19 216

jerry

Jäsen
Miljonääri kirjoitti:
Joo toimii piuhan kanssa lähiverkossa. Ei tässä pitäisi todellakaan mitään salausta olla päällä.

Ei ehkä pitäisi, mutta jokuhan sen SSID:n nyt piilottaa jos et kerran sitä verkkoa löydä. Merkki ja malli?
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
weird problem

käsittelin asiaa jo tuolla sekalaisten kysymysten ketjussa. Eli eshop piste fi sivusto ei toimi minulla millään selaimella. Pääsivu aukeaa osittain, mutta yhtäkään linkkiä millä pääsisin esim sm-liiga shoppiin ei ole. Samoin jos jossain on linkki juuri tämän yhden sivuston kauppaan 4shop tai sm-liiga, etc, niin se linkki ei edes näy näytölläni. En ole ikinä törmännyt tällaiseen ongelmaan missään, avuton olo. Eipä tää nyt maailmaa kaada, jos en pipoa saa omalta koneelta tilattua, mutta kuitenkin.

Kirjoitan tähän viestiin taas linkin www.eshop.fi ja ihmettelen sitten miksi minun näytöllä tuo linkki puuttuu tuosta "linkin" ja "ja" sanan välistä.
 

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
expertti kirjoitti:
käsittelin asiaa jo tuolla sekalaisten kysymysten ketjussa. Eli eshop piste fi sivusto ei toimi minulla millään selaimella. Pääsivu aukeaa osittain, mutta yhtäkään linkkiä millä pääsisin esim sm-liiga shoppiin ei ole. Samoin jos jossain on linkki juuri tämän yhden sivuston kauppaan 4shop tai sm-liiga, etc, niin se linkki ei edes näy näytölläni. En ole ikinä törmännyt tällaiseen ongelmaan missään, avuton olo. Eipä tää nyt maailmaa kaada, jos en pipoa saa omalta koneelta tilattua, mutta kuitenkin.

Kirjoitan tähän viestiin taas linkin www.eshop.fi ja ihmettelen sitten miksi minun näytöllä tuo linkki puuttuu tuosta "linkin" ja "ja" sanan välistä.

Ei sulla ole ylivilkkaalla mielikuvituksella varustettua spammi/huijausfiltteriä jossakin ohjelmassa päällä? Tai vastaavasti lapsifilteriä jossain, esim. palomuuri tai internet security -ohjelmassa? Mitä tapahtuu, kun käsin kirjoitat urlin selaimen osoitekenttään? Tuleeko virheilmoitusta jostakin?
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
spertti kirjoitti:
Oletkos kokeillut eri selaimilla? Ilmeneekö ongelma kaikilla selaimilla?

Jep kaikilla selaimilla. Toisella koneella kaikki ok. Ja on tälläkin kannettavalla ennen kaikki toimineet. Kaippa se jotenkin tuohon Nortoniin liittyy kun toisessa koneessa on F-S, täytynee huomenissa päivitää uuteen Nortoniin. Jos ei joku propellipää keksi ratkaisua...
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
expertti kirjoitti:
Jep kaikilla selaimilla. Toisella koneella kaikki ok. Ja on tälläkin kannettavalla ennen kaikki toimineet. Kaippa se jotenkin tuohon Nortoniin liittyy kun toisessa koneessa on F-S, täytynee huomenissa päivitää uuteen Nortoniin. Jos ei joku propellipää keksi ratkaisua...

Ja ilmeisesti vika on myös kaikilla eri palstoillakin? Kokeilepa laittaa siitä Nortonista suojausasetukset minimiin, ja käynnistä selain uudestaan sen jälkeen. Onko mitään eroa aiempaan?
 

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
Ei voi idiootimpaa tietokoneen käyttäjää taas olla. Missäs vika on kun messenger ei käynnisty, vaan ilmoittaa että palvelussa tai internet yhteydessä on ongelma. Yhteydessä se ongelma ei ole, joten olen ilmeisesti painanut kielletyihin käyttöhommiin tuon messengerin, kun on tullut niitä palomuurien ja virustorjuntojen varoituksia. Joten miten saan nyt taas messengerin toimimaan?
 

Aatos

Jäsen
Miljonääri kirjoitti:
Ei voi idiootimpaa tietokoneen käyttäjää taas olla. Missäs vika on kun messenger ei käynnisty, vaan ilmoittaa että palvelussa tai internet yhteydessä on ongelma. Yhteydessä se ongelma ei ole, joten olen ilmeisesti painanut kielletyihin käyttöhommiin tuon messengerin, kun on tullut niitä palomuurien ja virustorjuntojen varoituksia. Joten miten saan nyt taas messengerin toimimaan?

Mikäs virustorjunta sulla on ? Jospa olet ihan vaan estänyt palomuurin kautta Mesen verkkoon menemisen.. Esim. F-Securesta löytyy lisäasetukset, josta on melko helppo määritellä uudelleen messengerin pääsy verkkoon. Sikäli tästä on kyse. Mutta siitä itse aloittaisin.
 

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
Aatos kirjoitti:
Mikäs virustorjunta sulla on ? Jospa olet ihan vaan estänyt palomuurin kautta Mesen verkkoon menemisen.. Esim. F-Securesta löytyy lisäasetukset, josta on melko helppo määritellä uudelleen messengerin pääsy verkkoon. Sikäli tästä on kyse. Mutta siitä itse aloittaisin.

Onko se toi sovellusten hallinta: msimn.exe? Sit siinä on se salli: Kysy? Ei tästä tule mitään taas kun en ymmärrä näistä koneista mitään.
 

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
Hei palomuuri kohdassa lukee palvelut, ja sit siinä on se windows messenger serveice, niin lukee käytö...Kyllä ja sitten säännön nimi: niin lukee Block access to vu..... Mitäs tämä tarkoittaa??
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miljonääri kirjoitti:
Hei palomuuri kohdassa lukee palvelut, ja sit siinä on se windows messenger serveice, niin lukee käytö...Kyllä ja sitten säännön nimi: niin lukee Block access to vu..... Mitäs tämä tarkoittaa??
No tuo Block access tarkoittaa juuri sitä, että sen käyttö on estetty palomuurin toimesta. Muutapa se sääntö sieltä niin alkaa messenger toimimaan.
 

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
spertti kirjoitti:
No tuo Block access tarkoittaa juuri sitä, että sen käyttö on estetty palomuurin toimesta. Muutapa se sääntö sieltä niin alkaa messenger toimimaan.

Enhän minä osaa vaikka luin ohjeet ja kaikki. Eli laitoin siihen lisää kohtaan, sitten se kysyy palvelunkuvausta ja protokollaa, no ne minä näin mutta entäs nuo aloittajaportit ja vastaajaportit? Ja kun ei tuossa ole mitään hyväksy tai ok kohtaa?

Tai entäs nuo salli yleislähetykset? Tai salli ryhmälähetykset?

Tuo ok kohta ei tule mahdolliseksi tuossa kohdassa. Se alkaa kysellä joitan lisää portteja?
 
Viimeksi muokattu:

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Itselläni sitten päätti Mozillasta hävitä yhtäkkiä kaikki pari sataa linkkiä savuna ilmaan. Kun koitin tuossa käynnistellä selainta muutaman kerran eikä aloitussivu auennut, buuttasin koneen ja yhtäkkiä linkkejä ei näy nyt sitten missään.

Profiili on joskus aiemmin vaihtunut ja linkit vain tilapäisesti siinä mukana olleet vähän aikaa hukassa, mutta jotenkin olen sen aina saanut kikkailtua kuntoon. Viimeksi kun oli ongelmaa, poistin sen turhan profiilin, joten nyt ei oikeastaan edes ole toista profiilia joka olisi voinut tulla käyttöön, vaan linkit ovat ilmeisesti vaan kadonneet. Vai olisiko sittenkin tulleet oletukset vain jotenkin päälle? Kuitenkaan en nyt omaan normi profiiliin millään pääse.

Josko joku asiaa tunteva osaisi auttaa kaveria hädässä?

Edit:Jos se auttaa ongelman tunnistamisessa, niin sivuhistoria on ainakin omasta profiilistani.

Edit2:Nyt pääsi paikkaan, missä profiilin saa vaihdettua, mutta väittää normi profiilini olevan käytössä, kuten myöskin oletusprofiilin. Ihme romu tämäkin selain...
 
Viimeksi muokattu:

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miljonääri kirjoitti:
Enhän minä osaa vaikka luin ohjeet ja kaikki. Eli laitoin siihen lisää kohtaan, sitten se kysyy palvelunkuvausta ja protokollaa, no ne minä näin mutta entäs nuo aloittajaportit ja vastaajaportit? Ja kun ei tuossa ole mitään hyväksy tai ok kohtaa?

Tai entäs nuo salli yleislähetykset? Tai salli ryhmälähetykset?
Mikäs tuo sinun palomuurisoftasi on? Itsellä ei ole kokemusta kuin Nortonista ja ZoneAlarmista, ja niissä molemmissa noiden sääntöjen muuttaminen on ainakin ollut todella yksinkertaista. Ei sinun todellakaan tarvitse mitään portteja niille ohjelmille itse määritellä, vaan todennäköisesti vain otat jonkun ruksin pois sen ohjelman kohdalta listasta, tai vaihtoehtoisesti lisäät ruksin... Nyt en pysty enempää auttamaan, sillä tuo ohjelma mikä sinulla on ei itselleni ainakaan kovin tutulta kuulosta.
 

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
F-Secure on ohjelma. Eikä ole tällä ainakaan mielestäni mahdollista vain rustia rastimalla avata takaisin sitä mahdollisuutta messengerin käyttöön? Joku tietävämpi varmaan tietää.

Jaa, mites tuo säännöt kohta: klikkasin hiiren oikeata nappia, niin näkyy punainen rasti esto kohdassa: Windows messenges saapuva ja 4 muuta kaikkia epmap yms.
 

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Miljonääri kirjoitti:
F-Secure on ohjelma. Eikä ole tällä ainakaan mielestäni mahdollista vain rustia rastimalla avata takaisin sitä mahdollisuutta messengerin käyttöön? Joku tietävämpi varmaan tietää.
Avaa F-Secure ja valitse Internet-suojausvälilehti. Jotta pääset sovellusten hallintaan, niin valitse lisäasetukset. Sovelluslistasta etsit messengerin ja poistat sen listasta.

Käynnistä messenger ja vastaa kyllä kysymyksiin "sallitaanko ohjelman ottaa yhteyttä internettiin" sekä saako ko. palvelu toimia myös palvelimena. Jos yhteys ei vieläkään toimi, niin tarkista, että onko windowsin oma palomuuri pällä.
 

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
roottori kirjoitti:
Avaa F-Secure ja valitse Internet-suojausvälilehti. Jotta pääset sovellusten hallintaan, niin valitse lisäasetukset. Sovelluslistasta etsit messengerin ja poistat sen listasta.

Käynnistä messenger ja vastaa kyllä kysymyksiin "sallitaanko ohjelman ottaa yhteyttä internettiin" sekä saako ko. palvelu toimia myös palvelimena. Jos yhteys ei vieläkään toimi, niin tarkista, että onko windowsin oma palomuuri pällä.

Kiitti paljon ja kaikkee hyvää! Nyt alko toimia. Käytin tuossa välissä jo jotain ebuddy.comiakin ja sen kautta messengeria. Nyt skulaa tosiaan taas. Kiitos paljon kaikille muillekin jotka yrittivät edes auttaa.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Siirsin IE:stä satakunta linkkiä Mozillaan, joten enköhän tule taas toimeen, mutta oma profiili olisi edelleen kiva saada käyttöön kun tuli siihen tähtyä paljon hyviä säätöjä. Ottaa kyllä pattiin kun on niin epävarmoja nämä systeemit.
 

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikrofoni mykkä!

Ongelma on niinkin yksinkertainen että mikki on mykkänä! Skypellä haluaisin juttua heittää muttei mitään kuulu kaverin päässä. Itse kuulen kyllä kaverin äänen. Mikki kyllä toimii (testattu jo 3 eri mikkiä), on perkeleen hyvin kiinni koneessa ja kaikki asetukset (ohjauspaneeli -> äänet ja äänilaitteet) pitäis olla kunnossa. Missähän voisi olla vika?
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
spertti kirjoitti:
Ja ilmeisesti vika on myös kaikilla eri palstoillakin? Kokeilepa laittaa siitä Nortonista suojausasetukset minimiin, ja käynnistä selain uudestaan sen jälkeen. Onko mitään eroa aiempaan?

Koitin, eipä auttanut. Poistin asennuksen ja asensin 2007 nortonin niin taas pelittää. Olipas outo bugi tai joku.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös