Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 879 234
  • 19 245

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
FinJeevel_86 kirjoitti:
Mistä löytyis sellainen modeemin jakaja että sais kaks tietokonetta pelittämään samalla modeemilla? Mä en tajuu näistä mitään joten viisaammat saa auttaa.
Jos taas tarkoitat ADSL-modeemia tarvitset reitittimen modeemin ja tietokoneiden väliin.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
FinJeevel_86 kirjoitti:
Mistä löytyis sellainen modeemin jakaja että sais kaks tietokonetta pelittämään samalla modeemilla? Mä en tajuu näistä mitään joten viisaammat saa auttaa.
Meillä on kaapelimodeemi ainakin kahdessa koneessa kiinni siten, että toinen on verkkopiuhalla ja toinen USB piuhalla. En sitten tiedä onko tuo mahdollisuus muissa modeemeissa.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
varjo kirjoitti:
Joku voisi tänne laatia lähiverkon pystytys windows-ympäristössä for dummies ohjeen, kun en ole winukan wizardeilla saanut oikein mitään aikaan kahteen otteeseen (kaksi eri tapausta siis, molemmissa totesin lopulta että antaa olla).
Lähinnä idea on siis ostaa tuollainen WLAN-NAT-boksi ja pystyttää talon sisälle langaton sisäverkko, josta läppäriltä (WLAN) pääsisi tulostimelle, joka on kiinni pöytäkoneessa ja pöytäkone sitten verkkopiuhalla NAT-boksissa.

WLAN:in pystytys ei ole ongelma mutta jostain syystä en ole vain saanut windowsia löytämään pystyttämääni workgrouppia jne. eli läppäriltä ei pääse pöytäkoneelle ja ei kyllä printteriinkään.

Mitä muuta pitää muistaa tehdä, kuin ajaa wizardit läpi sen jälkeen kun on ensin NAT:ssä säätänyt WLAN-asetukset yms. kondikseen että nettiyhteys skulaa noin yleisesti.

Et tarvitse mitään Windowsin omaa lähiverkko-wizardia. Pöytäkone ja printteri vaan kiinni WLAN-reitittimeen ja siitä eteenpäin. Näin mulla toimii printteri langattomasti. Paremmalla ajalla lisää. Tosin joku muu ehtinee ensin.

Edit: jos haluat läppäriltä pääsyn pöytäkoneelle, tarvitset tod näk enemmän sumplimista.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
mikse kirjoitti:
Et tarvitse mitään Windowsin omaa lähiverkko-wizardia. Pöytäkone ja printteri vaan kiinni WLAN-reitittimeen ja siitä eteenpäin. Näin mulla toimii printteri langattomasti. Paremmalla ajalla lisää. Tosin joku muu ehtinee ensin.

Edit: jos haluat läppäriltä pääsyn pöytäkoneelle, tarvitset tod näk enemmän sumplimista.

Printterissä ei mielestäni ole verkkopiuhan paikkaa (ts. normi >100 euron mv-laseri) ja NAT-boksissa ei ole usb-paikkaa, muuten homma kyllä skulaisikin.

Vanhemmilla, missä siis tämä printterikeissi on olennainen, ei ole sinänsä tarvetta päästä läppäriltä pöytäkoneeseen ja toisinpäin mutta broidilla (tapaus #2) sekin olisi pop.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
varjo kirjoitti:
Printterissä ei mielestäni ole verkkopiuhan paikkaa (ts. normi >100 euron mv-laseri) ja NAT-boksissa ei ole usb-paikkaa, muuten homma kyllä skulaisikin.

Vanhemmilla, missä siis tämä printterikeissi on olennainen, ei ole sinänsä tarvetta päästä läppäriltä pöytäkoneeseen ja toisinpäin mutta broidilla (tapaus #2) sekin olisi pop.

Jos ei ole printterissä verkkokorttia, tarvitaan printteriserveri väliin.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
jerry kirjoitti:
No tällä ohjeella pitäisi onnistua aika kivutomasti. Itse ainakin askartelin lähes vastaavan verkon ja hyvin jytää.

Näyttää varsin kattavalta, josko siis tuon kanssa lähtisi taisteluun päin. Kiitokset vinkistä.
 

efektimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
jayton kirjoitti:
Ongelma : .avi -videot eivät toistu kunnolla. Ääni kuuluu normaalisti, mutta itse video on yleensä musta (tai sitten näkyy jonkinlaiset punertavat ääriviivat).

Soittimena on kokeiltu monia eri soittimia, mm. BsPlayer, WMP, Neron soitin, Quicktime ja joitakin muita. Codekien pitäisi olla kunnossa, mutta aina sattuu ja tapahtuu..? Mitähän codekkeja nyt sitten pitäisi asentaa, vai voisiko tämä johtua jostain muusta?

Kokeiles vaikka FFDSHOW kodekki pakettia löytyy esim. tuolta
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
jayton kirjoitti:
Nyt toimii video, mutta audio ja video ihan epäsynkassa..
Täältä löytyy vastauksia ajastusongelmiin.

jayton kirjoitti:
Windows heittää tosin myös tekstiä ettei tiedostoa löydy (vaikka se siis soittaa sen videopätkän kohtuu ongelmitta), mistähän tämä voisi johtua?
Tiedostossa on joku virhe, roskikseen ja uutta tilalle.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
jayton kirjoitti:
Ongelmana on se, että tämä koskee kaikkia videotiedostoja.. Mitään muita vaihtoehtoja? :-P
Ongelma voi olla myös ulkoisen kovalevyn lämpenemisessä tai siirtonopeudessa. On niitä jouduttu formatoimaankin, kun ei vaan toimi niinkuin pitäisi.
Siirrä ulkoa sisälle ja kokeile toimiiko video paremmin.
 

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
Hei miten tätä kannettavan HP Pavilionin näytön kirkkautta saa säädettyä? Olen aivan dumbass näiden koneiden äärellä! f6 napin kohdalla on tuo aurinkonkuva ja suunta alas, ja sitten f7 napin kohdalla suunta ylös ja se aurinko. Haluaisin kirkkautta pimeämmäksi, mutta mitään ei tapahdu vaikka painan f-nappeja!? Pitääkö painaa jotain muuta nappia kaverina? Olen typerys! Help!
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Miljonääri kirjoitti:
Hei miten tätä kannettavan HP Pavilionin näytön kirkkautta saa säädettyä? Olen aivan dumbass näiden koneiden äärellä! f6 napin kohdalla on tuo aurinkonkuva ja suunta alas, ja sitten f7 napin kohdalla suunta ylös ja se aurinko. Haluaisin kirkkautta pimeämmäksi, mutta mitään ei tapahdu vaikka painan f-nappeja!? Pitääkö painaa jotain muuta nappia kaverina? Olen typerys! Help!
Pidä Fn-nappi pohjassa kun painat f6/f7 -näppäimiä. Löytyy mitä ilmeisemmin näppiksen ala-vasemmalta.
 

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
fastasashark kirjoitti:
Pidä Fn-nappi pohjassa kun painat f6/f7 -näppäimiä. Löytyy mitä ilmeisemmin näppiksen ala-vasemmalta.

Joo kiitti paljon! On se kiva kun on näitä satunnaisia ystäviä täällä netissä auttelemassa. Taitaa näytön elinikäkin kasvaa mukavasti kun ei pidä edes tehdasasetuksilla, no kattellaan.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
jayton kirjoitti:
Ei auta, sama ongelma. Ja kaiken lisäksi tuo video ei taaskaan näy..
Vahvasti epäilen, että video on saastunut tai muuten viallinen. Koneessa ei voi olla muuta vikaa kuin näytönohjain jos koneessa vikaa on.Yksi keino olisi, että otat videon levylle ja katsot jollain muulla koneella. Se kertoo varmasti, onko vika videon vai koneen.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Miljonääri kirjoitti:
Joo kiitti paljon! On se kiva kun on näitä satunnaisia ystäviä täällä netissä auttelemassa. Taitaa näytön elinikäkin kasvaa mukavasti kun ei pidä edes tehdasasetuksilla, no kattellaan.
Toisaalta näytön elinikä on pitempi kun itse koneen.

Samalla tavalla paapparaiset säästelevät uusien autojen istuimia rumilla penkinpäällysteillä etteivät likaantuisi. Ei se ainakaan auton arvoa nosta, mutta joku varmasti on iloinen kun saa seitsemän vuotta vanhan auton uusilla istuimilla.

Hyödynnä hyvää kirkautta omasi iloksi, eikä kierrätyskeskuksen iloksi.
 

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
fastasashark kirjoitti:
Toisaalta näytön elinikä on pitempi kun itse koneen.

Samalla tavalla paapparaiset säästelevät uusien autojen istuimia rumilla penkinpäällysteillä etteivät likaantuisi. Ei se ainakaan auton arvoa nosta, mutta joku varmasti on iloinen kun saa seitsemän vuotta vanhan auton uusilla istuimilla.

Hyödynnä hyvää kirkautta omasi iloksi, eikä kierrätyskeskuksen iloksi.

Tiukkaa settiä fastasasharkilta, näinhän se sittenkin on, palautin jo kirkkautta ruudulle, parempi kuva tosiaan ja nautinnollisempi ja vielä kun on hyvä konekin sekä upouusi. Jotenkin on vaan elektroniikassa jäänyt itselleni sellainen, että ei pidetä kaikkia täysillä. Mutta jos kerran näyttö kestää niin antaa mennä sitten. Esim. tv.tä katsellessani pidän silti valoisuuden erittäin matalalla, niin mustat näkyvät mustina jne. Tämä tietokone on kyllä vähän eri juttu. Tv.n elinikä muuten pitenee konkreettisesti, kun pitää kontrastiakin hieman alempana, ja myös sitä valoisuutta. Näillä mennään....
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ehkä tämä juttu soveltuu tänne.

Eli olen törmännyt kummaan selaimen kaatuiluun aina kun yritän mennä Applen kotisivuille. Se alkuun lataa, tosin pitkään sivuja ja sitten tulee ilmoitus virheestä ja selain sulkeutuu. En tiedä onko quicktimella jotain tekemistä asian kanssa, kun sivulle aukee kuvake, että on jonkinlainen quicktime video sillä, sitäkään ei tosin ehdi nähdä kun se ei ehdi latautua.

Olen yrittänyt lukuisia kertoja tuonne menemistä, konekin on ollut sammutettuna kertojen välillä. Aina vaan tuo selain menee nurin, että huiskis.

Selaimena siis Firefox.
 

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
Millä mää saan tohon sadan megan tilalle oikean nopeuden elikkäs 4 megaa? Liitteestä näkee mistä on kymysys...
 

Liitteet

  • kuva.jpg
    kuva.jpg
    37,6 KB · kertaa luettu: 455

muzakian

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, St.Louis Blues, SiiPe, Koparit, Man City
dee_snyder kirjoitti:
Millä mää saan tohon sadan megan tilalle oikean nopeuden elikkäs 4 megaa? Liitteestä näkee mistä on kymysys...

Kyllähän tuo 100 Mbps on ihan oikein. Se kertoo että verkkokortti on kytketty lähiverkkoon tuolla nopeudella. Jossain verkkokorteissa muistaakseni pystyy valitsemaan onko kyseessä 10Mbps Half vai Full Duplex tai vastaavat 100 megaselle. En vaan näe miksi kenenkään pitäisi tietentahtoen kuristaa nopeuksia alas. ISP lopulta kuitenkin rajoittaa yhteyden siihen n. 4 Mbps.
 
Viimeksi muokattu:

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Nyt menee turhaan tuskailuksi. Saisikohan täältä apua:

Alkuperäinen tilanne on se, että meillä on kaksi erillistä yhden sivun mittaista pdf-tiedostoa sekä yksi yhden sivun mittainen word-tiedosto. Miten noista saisi parhaiten yhdistettyä yhden ainoan kolmesivuisen pdf-tiedoston? Word-tiedosto on muutettu pdf-muotoon, mutta nyt on siis 3 erillistä yhden sivun pdf-tiedostoa, kun pitäisi saada yksi yhtenäinen.

pdf-writeria ei löydy, vain acrobat reader.

Ja kaikkien kolmen muuttaminen ensin wordiin ei oikein onnistu, koska yhden sivun muotoilussa tulee ongelmia vastaan.
 

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
Mitenkäs tuon parhaan langattoman yhteyden nettiin saa? Kun minulla on kyllä tässä pari kolme vaihtoehtoa, mutta yhteys kaikissa on heikko tai erittäin heikko. En asu korvessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös