Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 859 582
  • 19 216

Lexa

Jäsen
jlammi kirjoitti:
Itse käytin paineilmaa vanhan koneen puhdistamiseen, ainoa vaan että kyseinen putelo on erittäin kallis, päälle 20€ pullo eikä riitä kovin pitkäksi aikaa, mutta on todella tehokas.

Missäs noin kallista paineilmaa myydään?

Isomman pullon kun saa osapuilleen kympillä...
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
HP Pavilion pöytäkoneeni ei käynnisty.
Koneeseen tulee kyllä virtaa eli virtaledi koneen takana vilkkuu, mutta virtanappulaa painaessani ei tapahdu yhtään mitään.
Onko kenelläkään hajuakaan mistä voisi olla kyse?
Onneksi on tämä kannettava apuna, mutta käyttöä tolla toisellakin koneella olisi.
 

atne

Jäsen
Vuokralainen kirjoitti:
HP Pavilion pöytäkoneeni ei käynnisty.
Koneeseen tulee kyllä virtaa eli virtaledi koneen takana vilkkuu, mutta virtanappulaa painaessani ei tapahdu yhtään mitään.
Onko kenelläkään hajuakaan mistä voisi olla kyse?
Onneksi on tämä kannettava apuna, mutta käyttöä tolla toisellakin koneella olisi.

Kannattaa tarkistaa koneen sisältä että onko kaikki johdot kunnolla kiinni jokapaikassa, ja jos sekään ei auta, niin uskon että virtalalähteelle on käynyt jotain. Itselläni oli samanlainen ongelma muutama vuosi sitten, ja lopulta vika löytyi virtalähteestä. Voi toki myös olla että sulla on käytössä liian pieni virhalähde jos se ei anna virtaa tarpeeksi käynnistykselle? Onko ennen kone reistaillut samanlaisen käynnistysongelman kanssa?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
atne kirjoitti:
Kannattaa tarkistaa koneen sisältä että onko kaikki johdot kunnolla kiinni jokapaikassa, ja jos sekään ei auta, niin uskon että virtalalähteelle on käynyt jotain. Itselläni oli samanlainen ongelma muutama vuosi sitten, ja lopulta vika löytyi virtalähteestä. Voi toki myös olla että sulla on käytössä liian pieni virhalähde jos se ei anna virtaa tarpeeksi käynnistykselle? Onko ennen kone reistaillut samanlaisen käynnistysongelman kanssa?

Eipä ole reistaillut aiemmin vastaavanlaisesti. Sen sijaan koneeseen on välillä jäänyt virta päälle, vaikka kone onkin "sammunut". Eli on pitänyt myöhemmin(tuntien päästä) sammuttaa erikseen virtanappulasta.

Illalla menee kone aukaisun puolelle.
Kaverilta saan jopa illaksi toisen virtalähteen testaukseen, joten kokeillaan ensin ite ja annetaan sitten jonkun muun laittaa muutkin viat kuntoon.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Tähän on varmasti olemassa jokin yksinkertainen ratkaisu. Haluan kopioida Mozillan Kirjanmerkit aka Suosikit muistitikulle. Mistä löydän tuon kansion? C:\Documents and Settings\All Users sekä C:\...\oma nimeni-kansioista nuo löytyvät, mutta niiden sisältö on perseellään, sillä niissä olevat linkit ovat ikivanhoja eli siellä on mm. semmosia linkkejä, joita olen poistanut jo ajat sitten sekä sieltä mös puuttuu semmosia linkkejä, joita olen viime aikoina lisäillyt. Miksi näin?
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Romppanen kirjoitti:
Tähän on varmasti olemassa jokin yksinkertainen ratkaisu. Haluan kopioida Mozillan Kirjanmerkit aka Suosikit muistitikulle. Mistä löydän tuon kansion? C:\Documents and Settings\All Users sekä C:\...\oma nimeni-kansioista nuo löytyvät, mutta niiden sisältö on perseellään, sillä niissä olevat linkit ovat ikivanhoja eli siellä on mm. semmosia linkkejä, joita olen poistanut jo ajat sitten sekä sieltä mös puuttuu semmosia linkkejä, joita olen viime aikoina lisäillyt. Miksi näin?

Valitse Firefoxin bookmarks-tippuvalikosta organize bookmarks ja avautuvassa uudessa ikkunassa valitse File -> Export ja näin voit viedä kirjanmerkkisi yhteen bookmarks.html -nimiseen tiedostoon. Sen voi sitten importata Firefoxiin tai IE:hen.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
jlammi kirjoitti:
Itse käytin paineilmaa vanhan koneen puhdistamiseen, ainoa vaan että kyseinen putelo on erittäin kallis, päälle 20€ pullo eikä riitä kovin pitkäksi aikaa, mutta on todella tehokas.
Täh, 20 euroa?!?
Itseni on kauan jo pitänyt ostaa kyseinen puteli, ettei tarvisi imurilla vedellä niin tarkkaan enää. Imurin suulakekin muuten kannattaa olla muovinen ettei tule mitään sähköpiikkejä. Mutta ilmasta kaksikymppiä, eikö jostain Biltemasta halvemmalla saa?
 

zinedine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Sheffield United, Canadiens, JYP
MSN Messenger

Minulla on jo jonkin aikaa ollut ongelma MSN Messengerin kanssa. Itse ongelma ei varsinaisesti tuota ohjelmaa koske vaan pääasiassa kai tietokoneeni muita asetuksia. Haluaisin nimittäin messengerin toimivan tietokoneellani siten ettei se pyydä minua kirjautumaan sisään joka kerta tietokoneen käynnistämisen yhteydessä. Nyt kun avaan koneeni niin messengerin valintaikkuna aukeaa näytölleni ja aina se pitää sulkea ennen kuin muuten voi tietokonetta käyttää. Tämä ärsyttää minua, sillä en käytä pääsääntöisesti messengeriä tietokoneella ollessani. Jos nyt joku osaisi tähän jonkun ratkaisun neuvoa niin olisin suuresti kiitollinen.

Käyttöjärjestelmäni on se tuttu ja turvallinen Windows XP.
 

Shelter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
zinedine kirjoitti:
Haluaisin nimittäin messengerin toimivan tietokoneellani siten ettei se pyydä minua kirjautumaan sisään joka kerta tietokoneen käynnistämisen yhteydessä. Nyt kun avaan koneeni niin messengerin valintaikkuna aukeaa näytölleni ja aina se pitää sulkea ennen kuin muuten voi tietokonetta käyttää.

Messengerin valikoista työkalut --> asetukset-->yleistä-->ja rasti pois kohdasta "suorita Windows Messenger automaattisesti, kun kirjaudun Winodwssiin. Näin ainakin Windows Live Messengerissä.

EDIT: Tai sitten jos haluat että Messenger ohjelma käynnistyy, mutta tuo kirjautumisruutu ei tule näytölle, niin rasti pois kohdasta "Avaa Windows Messengerin pääikkuna ohjelman käynnistyessä".
 
Viimeksi muokattu:

zinedine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Sheffield United, Canadiens, JYP
Shelter kirjoitti:
Messengerin valikoista työkalut --> asetukset-->yleistä-->ja rasti pois kohdasta "suorita Windows Messenger automaattisesti, kun kirjaudun Winodwssiin. Näin ainakin Windows Live Messengerissä.

EDIT: Tai sitten jos haluat että Messenger ohjelma käynnistyy, mutta tuo kirjautumisruutu ei tule näytölle, niin rasti pois kohdasta "Avaa Windows Messengerin pääikkuna ohjelman käynnistyessä".

Kiitos. Rastin pois molemmat vaihtoehdot ja ei ainakaan tuo kirjautumisruutu enää käynnisty tietokonetta avattaessa. Jännä miten sitä ei huomaa noita juttuja vaikka samoissa työkalut >>asetukset-palkeissa olin käynyt. Eiköhän tämä tästä.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
stiflat kirjoitti:
Mutta ilmasta kaksikymppiä, eikö jostain Biltemasta halvemmalla saa?
Tottakai saa halvemmalla, jotain 6-8 euroa tuollainen kohtuukokoinen puteli paineilmaa maksaa monessa paikassa. No, joka tapauksessa ei yli kymppiä kannata tuollaisesta maksaa.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
jupster kirjoitti:
Ajattelin tilata huomenna kannettavaan fujitsu siemens amiloon uuden akun tuolta: http://www.zecs.net/product_catalog.php?c=11&gclid=CMWvzffCkokCFSeRXgodzQH_6w

Itävaltalainen firma. Onko luotettava firma, entä akkujen toimivuus? Ei fujitsun valmistava, mutta firma sanoo että 100% yhteensopiva. Kokemuksia?
Mitäs sanoo Amilosi takuu tästä kolmannen osapuolen akun käytöstä? Akut ovat osia, joiden kanssa ei oikein viitsisi riskejä ottaa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Monte-Cristo kirjoitti:
Mitäs sanoo Amilosi takuu tästä kolmannen osapuolen akun käytöstä? Akut ovat osia, joiden kanssa ei oikein viitsisi riskejä ottaa.

Hmm..totta. En vaan tiedä oikein mistä muualta noita akkuja katsoisi.
 

Pluto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
jupster kirjoitti:
Hmm..totta. En vaan tiedä oikein mistä muualta noita akkuja katsoisi.
Saahan noita paikoista, joissa huolletaan Fujitsua, esim vaikkapa Powermillistä ja varmaan myös Asapcomilta. Maksavat todennäköisesti muutaman kympin enemmän, mutta ovat sitten ns. alkuperäisiä.

Laatuerojen suhteen en sanoa mitään, mutta eivät kai tarvikeakut paljoa Amilon alkuperäisiä akkuja huonompia voivat olla. Ties vaikka tulisivat samalta tehtaalta, koska tuskin F-S itse mitään akkuja tekee ainakaan Amiloihin.

....

Meinasin ihan unohtaa, että tälläiseen kannettavien akkuja myyvään yritykseen törmäsin pari viikkoa sitten: http://www.solidware.fi/index.php
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kuittien yms. scannaus

Olisiko arvon palstaveljillä keinoja "saada näkyviin" kuluneita lämpökirjoitettuja kuitteja?

Kävin tänään läpi tämän vuoden kirjanpitoani työmatkoista yms. Ensi viikolla pitäisi lähettää työnantajalleni kopioita muutamista kuiteista, mutta mutta... Muutamat viime keväiset lämpökirjoitetut kuitit ovat melkoisen kuluneita ja niistä ei tahdo saada sellaisia kopioita, joista saisi jotain selvää. Olen mielestäni säilyttänyt kuitteja kohtuullisen asiallisesti kirjekuoressa työpöydän laatikossa, mutta kaikesta huolimatta osassa kuittien teksti on jo niin kulunutta, että paljaalla silmälläkin on vaikeuksia nähdä kuitin tietoja.

Tarkoitukseni oli scannata A4-kokoinen arkki kerrallaan kuitteja aikajärjestyksessä, mutta kuittien eritasoisen kulumisen johdosta joudun tod.näk scannaamaan kaikki yksitellen. Samalla kun tähän puuhaan ryhdyn, niin taidan scannailla kaikki mahdolliset takuukuittinikin varmuuden vuoksi, vaikka takuu olisi jo umpeutunutkin. Onpahan ainakin näyttää jotain dokumenttia mahdollisesti laitteita myydessä tai jonkin muun syyn (varkaus, vesivahinko, tulipalo tms.) sattuessa.

Käytössäni on CanoScan N656U -scanneri, Photoshop 7.0 -kuvankäsittelyohjelma, viikonloppu aikaa, vähän hermoja, paljon kahvia, olutta ja tupakkaa.

Minkälaisilla asetuksilla etenkin noita kaikkein huonokuntoisimpia kuitteja kannattaisi scannailla/muokata, että saisi jotenkin sen tekstin "taiottua esiin"? Ilmeisesti scannerista ainakin black/white -asetus väreille ja Photoshopilla jotenkin saada korjattua kontrastia vai mikä olisi oikea tapa lähteä ratkaisemaan tätä ongelmaa?
 

AaroVaalanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames
Läppäristä löytyy dvd-asema mutta tuosta näytöltä on vähän tympeä katsoa elokuvia. Miten pystyn siirtämään kuvan televisioon. Jollain letkulla/piuhalla?
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Osaisko kukaan palstasiskoista/-veljistä opastaa allekirjoittanutta ulkoisen kovalevyn hankinnassa?

Hintaa sais olla max. 120e , ja kokoa kuitenkin sen lähemmäs 100gb.

Onko ehdotuksia?
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Sir von Aulis kirjoitti:
Osaisko kukaan palstasiskoista/-veljistä opastaa allekirjoittanutta ulkoisen kovalevyn hankinnassa?

Hintaa sais olla max. 120e , ja kokoa kuitenkin sen lähemmäs 100gb.

Onko ehdotuksia?

Mulla on kaksi LaCien levyä. Toinen 160GB ja toinen Mobile 100GB. Molemmat maksoivat noin huntin. Nyt saat 250GB about satasella. Tuo Mobile tarkoittaa sitä, ettei levy tarvitse ulkoista virtalähdettä vaan ottaa virran suoraan USB-portista. Erittäin kätevä systeemi. Tätä levyä voi oikeasti kuljetella mukana tarvittaessa.

Mitään ongelmia ei kummassakaan ole ollut. Muista vaan formatoida levy NTFS-filesystemiin. Verkkokaupan nettisivuilta löytyy näistä ainakin lisää tietoa.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sir von Aulis kirjoitti:
Osaisko kukaan palstasiskoista/-veljistä opastaa allekirjoittanutta ulkoisen kovalevyn hankinnassa?

Hintaa sais olla max. 120e , ja kokoa kuitenkin sen lähemmäs 100gb.

Onko ehdotuksia?

Gigantista Western Digital matkaan. Itsellä on kyseinen kapistus kannettavassa eikä pahaa sanottavaa. 129€ 250gb.
 

laimbeer

Jäsen
Mulla on tuollainen 250 gb:n La Cie. Western Digitalin levy sielläkin on ja ei suurempia moittimisen aiheita ole kyllä löytynyt reilun vuoden aikana. Kuumaksihan tuon pinta käytössä tulee, mutta se on tuo passiivikoteloinnin idea. En kyllä läheskään koko aika pidä tuota levyä päällä, enemmänkin toimii jonkinlaisena videotiedostovarastona.
 

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Missä vika mitä tehdä?

Pojat pelaa kaikenlaisia pelejä kotikoneellamme (käyttis XP), ja homma pelittää pelien osalta suht hyvin. ainoastaan NHL06 kanssa on seuraavanlainen ongelma, useasti ottelun loputtua ennen kuin ottelu tallentuu sarjaan, jostain syystä koko koneesta sammuu virrat, joskus jo pelin ollessa käynnisä.
Muiden pelien kanssa vastaavaa ongelmaa ei esiinny??
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös