Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 861 148
  • 19 219

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
TBK kirjoitti:
Hei jätkät! Mulla on langaton modeemi ja pitäs saada se myös toimimaan. Kannettavassa on langaton verkkokortti valmiina, mutta yhteyttä en saa muodostettua, mitä teen? Kuka tulee näyttään?
RTFM
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
TBK kirjoitti:
Hei jätkät! Mulla on langaton modeemi ja pitäs saada se myös toimimaan. Kannettavassa on langaton verkkokortti valmiina, mutta yhteyttä en saa muodostettua, mitä teen? Kuka tulee näyttään?

Aika nihkeästi annoit tietoa, mutta aloita vaikka lukemalla tätä: http://www.mvnet.fi/index.php?osio=Tietokoneet&sivu=Langaton_kotiverkko

Alkulähtökohta olisi kuitenkin se, että saat (Windowsin?) kautta tukiasemasi (salaamattoman) näkymään. Jos näin ei ole, niin sitten pitää säätää sitä langatonta korttia...
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
ozo kirjoitti:
Yritän tilata kuvia netin kautta. Viimeksi tilaus epäonnistui. Eirikuva-ohjelma pyytää välityspalvelimen asetuksia ja kehottaa katsomaan niitä selaimesta.

Mistä siis nämä asetukset löytyy? Mä en löydä. Minulla on Firefox 2.0.
Itsellä Firefox 1.5. mutta eiköhän ne samasta paikasta sullakin löydy. Tools->Options->General->Connection Settings.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Rapukäsi kirjoitti:
Itsellä Firefox 1.5. mutta eiköhän ne samasta paikasta sullakin löydy. Tools->Options->General->Connection Settings.
Firefox kakkosessa: Tools->Options->Advanced->Network->Connection-kohta->Settings.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Monte-Cristo kirjoitti:
Firefox kakkosessa: Tools->Options->Advanced->Network->Connection-kohta->Settings.

Juu, siellä ei vaan löydy mitään lukuja, jotka voisi syöttää ohjelmaan. Mulla on sellainen epäilys, että tää Eirikuva-ohjelma nyt sekoilee, koska ei sen pitäisi pyytää mitään välityspalvelimen asetuksia.

Kiitos anyway!
 

RaitisAna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
PDF-tiedostojen yhdistäminen?

Minulla on kuusi pdf-tiedostoa, jotka pitäisi saada yhdistettyä yhdeksi pdf-tiedostoksi. Onnistuuko tämä millään freeware/shareware -ohjelmalla, vai pitääkö mennä kauppaan ja ostaa softa tätä varten?

Lähdetiedostot ovat peräisin Wordista ja Excelistä, jotka olen PDF-Creatorilla kääntänyt pdf-muotoon. Tiedostot ovat sen luonteisia, etten pysty niitä kasaamaan aluksi yhteen Officen puolella (menee sivunumeroinnit + monet muut asetukset pieleen). Löytyykö muuta vaihtoehtoa kuin etsiä kaveri, jolla on Adobe Acrobat?
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Outlook Express

Mulla on nettiyhteys työpaikalla ja kotona. Nyt haluaisin kotikoneeni Outlookin käyttävän työpaikkani sähköpostitiliä. Ohjelma hakee kyllä kiltisti kaikki postit mutta ei anna minun lähettää postia ulospäin. Johtuuko tämä siitä että lähettävän osoite on nyt eri kun ennen? Mistä vois muuttaa muuttaa asetukset. Kyselin eräältä alan mieheltä ja vastaus oli "joo mä tiedän, se on niin saatanan hankala homma mut kyl sen saa tehtyä. En nyt vaan muista miten..."

Kiitoksia vaivaa näkevälle etukäteen.
 
laredo kirjoitti:
Mulla on nettiyhteys työpaikalla ja kotona. Nyt haluaisin kotikoneeni Outlookin käyttävän työpaikkani sähköpostitiliä. Ohjelma hakee kyllä kiltisti kaikki postit mutta ei anna minun lähettää postia ulospäin. Johtuuko tämä siitä että lähettävän osoite on nyt eri kun ennen? Mistä vois muuttaa muuttaa asetukset. Kyselin eräältä alan mieheltä ja vastaus oli "joo mä tiedän, se on niin saatanan hankala homma mut kyl sen saa tehtyä. En nyt vaan muista miten..."

Kiitoksia vaivaa näkevälle etukäteen.
Ilmeisesti olet osannut säätää saapuvan postin palvelimen oikein (POP3, IMAP tai HTTP), mutta lähtevän postin palvelin (SMTP) puuttuu.

1. Käynnistä Outlook
2. Työkalut -> Tilit -> Sähköposti
3. Valitse oma sähköpostitilisi ja paina Ominaisuudet -> Palvelimet -> Lähtevä posti (SMTP)
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
perskutarallaa

Hazardipakki kirjoitti:
Ilmeisesti olet osannut säätää saapuvan postin palvelimen oikein (POP3, IMAP tai HTTP), mutta lähtevän postin palvelin (SMTP) puuttuu.

1. Käynnistä Outlook
2. Työkalut -> Tilit -> Sähköposti
3. Valitse oma sähköpostitilisi ja paina Ominaisuudet -> Palvelimet -> Lähtevä posti (SMTP)


Perhana ei valitettavasti ole noin helppoa. smtp laitettu. vastaukseksi tällainen

"El mensaje no se pudo enviar, el servidor rechazó la dirección de correo electrónico del remitente: "lauri.pietikainen@telefonica.net". Asunto 'Testilahetys', Cuenta: 'pop3.telefonica.net', Servidor: 'smtp.telefonica.net', Protocolo: SMTP, Respuesta del servidor: '530 authentication required for mail submission', Puerto: 25, Seguridad (SSL): No, Error de servidor: 530, Número de error: 0x800CCC78"

saat varmaan selvää vaikka onkin espanjaksi. Eli alkaen "Viestiä ei voitu lähettää..."
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
laredo kirjoitti:
Mulla on nettiyhteys työpaikalla ja kotona. Nyt haluaisin kotikoneeni Outlookin käyttävän työpaikkani sähköpostitiliä. Ohjelma hakee kyllä kiltisti kaikki postit mutta ei anna minun lähettää postia ulospäin. Johtuuko tämä siitä että lähettävän osoite on nyt eri kun ennen? Mistä vois muuttaa muuttaa asetukset. Kyselin eräältä alan mieheltä ja vastaus oli "joo mä tiedän, se on niin saatanan hankala homma mut kyl sen saa tehtyä. En nyt vaan muista miten..."

Kiitoksia vaivaa näkevälle etukäteen.
Ilmeisesti sinulla on kotona eri operaattori kuin töissä. Siis saapuvan tili on oltava mail.*työpaikan operaattori*.fi ja lähtevän postin tili on mail.*oma operaattorisi*.fi.

Edit: ja tässä tapauksessa sinun pitää vaihtaa tuo minun mainitsemani loppuosa siihen mitä espanjassa käytetään, joka oletaettavasti voisi olla esim. muodossa: mail.telefonica.es?
 
Viimeksi muokattu:

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
fastasashark kirjoitti:
Ilmeisesti sinulla on kotona eri operaattori kuin töissä. Siis saapuvan tili on oltava mail.*työpaikan operaattori*.fi ja lähtevän postin tili on mail.*oma operaattorisi*.fi.

Edit: ja tässä tapauksessa sinun pitää vaihtaa tuo minun mainitsemani loppuosa siihen mitä espanjassa käytetään, joka oletaettavasti voisi olla esim. muodossa: mail.telefonica.es?


Operaattori on molemmissa Telefonica. lähtevä posti smtp.telefonica.net
hmmm.....

edit. joku perkeleen turvamääräys siellä ei nyt hyväksy sitä että lähtevän postin osoite on väärässä suhteessa tulevaan postiin ts. koko postia hoidettaisiin toisesta liittymästä. Noi popmailithan saa nyt lähes millä ohjelmalla vaan mutta ikävää kun ei voi OE:ä käyttää. Olis tää vaan kuitenkin n. 1000 kertaa kätevämpi.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
laredo kirjoitti:
Operaattori on molemmissa Telefonica. lähtevä posti smtp.telefonica.net
hmmm.....
kokeile mail.telefonica.net
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
laredo kirjoitti:
sama virheilmoitus 530....

Vaikuttaisi vähän että haluaisi autentikoinnin.
Vai olisikohan sinulla "autentikoiva" -asetus päällä ja asetukset eivät ole kohdallaan Telefonicaan? Jostain asetuksista saa tuon autentikoinnin pois.

Kokeile huviksesi ottaa kaikki mikä liittyy autentikointiin ja / tai SSL:ään pois.
Voi olla ettei Telefonicalla ole edes kyseistä palvelua.
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Microsoft

Tommy kirjoitti:
Vaikuttaisi vähän että haluaisi autentikoinnin.
Vai olisikohan sinulla "autentikoiva" -asetus päällä ja asetukset eivät ole kohdallaan Telefonicaan? Jostain asetuksista saa tuon autentikoinnin pois.

Kokeile huviksesi ottaa kaikki mikä liittyy autentikointiin ja / tai SSL:ään pois.
Voi olla ettei Telefonicalla ole edes kyseistä palvelua.


Näytti kyllä olevan kaikki pois päältä. Perkels nyt meni taas hermot. Kokeilen myöhemmin uudestaan. Bill Gates pitäisi.......aa. Oliskohan jotain toista postiohjelmaa joka toimisi yhtä kätevästi. Toisaalta veikkaan vastauksen löytyvän jostain koneeni turva-asetuksista ja näinollen sama rumbahan se siinä vaan jatkuisi.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Palveluntarjoajasi hyvin todennäköisesti estää pääsyt kaikkiin muihin sähköpostipalvelimeen kuin omaansa. Jos firmalla on authentikoiva sähköpostipalvelin saattaa se hyvässä lykyssä toimia myös portissa 587. Tosin vaikee sanoa kun ei tiedä. Jos haluat välttämättä käyttää firman lähtevää niin on parasta kysyä asetukset paikalliselta tukihenkilöltä.

Helpoimmalla pääset kun käytät himassa oman koti-internetyhteytesi palveluntarjoajan omaa lähtevää sähköpostipalvelinta. Palveluntarjoajan kotisivuilta löytänet oikeat asetukset.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Laredo: Kerro kaikki asetukset mitä sinulla on nyt työkalut => tilit => palvelimet -kohdassa

.jarska kirjoitti:
Helpoimmalla pääset kun käytät himassa oman koti-internetyhteytesi palveluntarjoajan omaa lähtevää sähköpostipalvelinta. Palveluntarjoajan kotisivuilta löytänet oikeat asetukset.
No, sehän on jo todettu että molemmat ovat samat...
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
tänks

fastasashark kirjoitti:
Laredo: Kerro kaikki asetukset mitä sinulla on nyt työkalut => tilit => palvelimet -kohdassa

Ensiksi: suurkiitokset avusta ja vaivannäöstä.

Joudun nyt olemaan pari päivää työpaikalla aamusta iltaan (10-01). Palaan tähän probleemaan perjantaina.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Täältä löytyy varmaan apua, en löytänyt oikeen muutakaan tälle kysymykselle sopivaa ketjua. Eli kun lisään viestiini linkin esim. http://www.youtube.com/watch?v=HaD4n9v4p58 , niin miten saan tämän linkin siistimpään muotoon, siis niin että itse viestissä näkyy tuon youtube.com/ yms. tilalla esimerkiksi: Bruins Vs. Caps ?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Orman Mollis kirjoitti:
Täältä löytyy varmaan apua, en löytänyt oikeen muutakaan tälle kysymykselle sopivaa ketjua. Eli kun lisään viestiini linkin esim. http://www.youtube.com/watch?v=HaD4n9v4p58 , niin miten saan tämän linkin siistimpään muotoon, siis niin että itse viestissä näkyy tuon youtube.com/ yms. tilalla esimerkiksi: Bruins Vs. Caps ?
Kirjoita ja sitten maalaa näkyviin haluamasi teksti. Sen jälkeen paina hyperlinkki-painiketta ja liitä avautuvaan kenttään linkin url. Varsin helppoa, siitä vaan testiosioon treenaamaan.
 

Liitteet

  • hyperlinkki.jpg
    hyperlinkki.jpg
    14,1 KB · kertaa luettu: 353
Viimeksi muokattu:
Orman Mollis kirjoitti:
Täältä löytyy varmaan apua, en löytänyt oikeen muutakaan tälle kysymykselle sopivaa ketjua. Eli kun lisään viestiini linkin esim. http://www.youtube.com/watch?v=HaD4n9v4p58 , niin miten saan tämän linkin siistimpään muotoon, siis niin että itse viestissä näkyy tuon youtube.com/ yms. tilalla esimerkiksi: Bruins Vs. Caps ?
Vesurin ehdottama hyperlinkkaus ei ainakaan minun selaimellani toimi, mutta täältä löytyy ohjeet.
 
Panin tietokoneen kiinni siivouksen ajaksi. Kun yritin käynnistää pönttöä uudelleen, lähti virrat kyllä päälle, mutta kuvaa ei tullut ruutuun eikä kovalevy ladannut. Otin sitten näyttiksen irti koneesta, käynnistin ilman, sammutin, pistin takaisin ja jälleen toimi. Mikähän homma mahtoi olla kyseessä?

Pelkäsin aluksi, että samaan jatkoroikkaan kytketty vanha rämä imuri olisi särkenyt emon.
 

kotsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HIFK, Kiekko Haukat
Tarttis löytää semmonen ohjelma millä voi sammuttaa kaikki "ylimääräiset ohjelmat". Joskus tämmöisen löysin mutta en kirveelläkään muista ohjelman nimeä. Joku kill jotain se oli.

Löyty. Se olikin End it all :D
 
Viimeksi muokattu:

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Hazardipakki kirjoitti:
Panin tietokoneen kiinni siivouksen ajaksi. Kun yritin käynnistää pönttöä uudelleen, lähti virrat kyllä päälle, mutta kuvaa ei tullut ruutuun eikä kovalevy ladannut. Otin sitten näyttiksen irti koneesta, käynnistin ilman, sammutin, pistin takaisin ja jälleen toimi. Mikähän homma mahtoi olla kyseessä?

Pelkäsin aluksi, että samaan jatkoroikkaan kytketty vanha rämä imuri olisi särkenyt emon.

Luultavasti imuroidessasi olit hieman osunut näytönohjaimeen. Näytönohjain ei välttämättä ole kunnolla kiinni vaikka olisi ruuvattu koteloon, se saattaa hieman irrota kannastaan. Kun otit sen irti ja pistit kiinni niin kytkentä luonnollisesti palautui.

Mikäli imuri olisi syyllinen sähköhäiriöineen olisi erittäin todennäköisesti koneesta hajonnut virtalähde. On erittäin harvinaista että koneen sisältä hajoaisi jotain sähköhäiriön tähden ilman että virtalähde hajoaa.

Tietokoneen puhdistaminen pölyistä on hyvin järkevää ja tämä kannattaa tehdä vähintään puolen vuoden välein. Tuulettimissa hienoksi hakkautunut pöly kerääntyy joka paikkaan ja lämpötilat nousevat.
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
Itse käytin paineilmaa vanhan koneen puhdistamiseen, ainoa vaan että kyseinen putelo on erittäin kallis, päälle 20€ pullo eikä riitä kovin pitkäksi aikaa, mutta on todella tehokas.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös