Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 879 484
  • 19 245

Monttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keupa, Maajoukkue, kiivaat kannattajat
Registry Mechanic osoittautui hyväksi kokeiluksi, joka siis meneillään edelleen.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Tommy kirjoitti:
Varmasti joskus kysytty, mutta millä ohjelmalla saisi kaikki mahdolliset hötöt siivottua rekisteristä? Ohjelma poistettu Add/Removen kautta mutta vieläkin herjaa.

Easycleaneria ja Ccleaneria olen molempia käyttänyt itse ja samanaikaisesti. Lisäksi noissa on hyvä ominaisuus tuo "Startup" , joka tutkii, että mitä ohjelmia lähtee windowsin käynnistyessä päälle. Sieltä voi karsia myös kaikkia ylimääräisiä pois, jotta windows käynnistyy vähän sulavammin.
 

Erik Loka

Jäsen
Kohta lähtee wlan-laatikko vaihtoon jos tätä zyxelin lootaa saa kuriin. Yhteys näyttää olevan "Erinomainen" ja signaalin vahvuuskin on tällä hetkellä 24mbit, mutta silti ei toimi kunnolla. Pätkii jatkuvasti, ja jos sattuu toimimaan niin toimii todella hitaasti. Zyxeli sijaitsee viereisessä huoneessa...

Nimim. Joko haen uuden?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
thatt kirjoitti:
Kohta lähtee wlan-laatikko vaihtoon jos tätä zyxelin lootaa saa kuriin. Yhteys näyttää olevan "Erinomainen" ja signaalin vahvuuskin on tällä hetkellä 24mbit, mutta silti ei toimi kunnolla. Pätkii jatkuvasti, ja jos sattuu toimimaan niin toimii todella hitaasti. Zyxeli sijaitsee viereisessä huoneessa...

Nimim. Joko haen uuden?
Jos kyseessä on Prestige 660HW niin selaile taaksepäin tätä ketjua, sinne minä olen laittanut päivitysohjeet/linkin.
 

buoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tommy kirjoitti:
Varmasti joskus kysytty, mutta millä ohjelmalla saisi kaikki mahdolliset hötöt siivottua rekisteristä? Ohjelma poistettu Add/Removen kautta mutta vieläkin herjaa.

Yleensä ei kannata nähdä vaivaa ja opetella kaikenmaailman kikkailuja. Siksi mainitut CCleaner ja EasyCleaner riittävät lähes kaikkiin tilanteisiin. Joskus voi kuitenkin tulla eteen pakkotilanne, ja automaattisesti käynnistyviä ohjelmia tarkasteltaessa astetta monipuolisempi ohjelma on: http://www.sysinternals.com/Utilities/Autoruns.html
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
No nyt palaa käämi kunnolla. Kaverin tulostin (HP 2575 monitoimikone) ei millään halua skannata. Alussa kun asensin kaikki toimi, mutta lopuksi laite katosi täysin. Kun softan asentaa uudestaan tulostus ja kopiointi onnistuu, mutta tietokone ei löydä skanneria. Laite liitetty routeriin verkkotulostimena.

HP:n tuki ei tälläkään kertaa anna muita neuvoja mitä olen jo kokeillut... Palomuurit/virustorjunnat poissa käytöstä asennusvaiheessa jne. jne.

Omalla wlan monitoimilaitteella (HP 2710) oli sama ongelma, mutta ratkesi kun syötin IP:n käsin laitehallintaan (laite oli vaihtanut IP:tä). Jostain syystä tämä ei onnistu kaverin laitteella. APUA?
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Elikkä kaverin langattoman verkon kanssa on hieman ongelmia: Koneena ihan normi Sempronilla pyörivä läppäri, jossa ei kuitenkaan ole WLAN-korttia. No, ostettiin sitten kaverille langaton reititin ja langaton PCMCIA-verkkokortti. Molemmat D-Linkkejä, niitä jotka ovat normaalisti 11Mb/s mutta yhdessä 22Mb/s. Kun koneen käynnistää, se ei yhdistä mihinkään verkkoon vaan täytyy valita langattoman yhteyden kuvakkeen päältä tehtäväpalkista hiiren oikealla "korjaa/repair." Tämä ikoni ei missään vaiheessa näytä yhteyttä olevan mutta korjauksen jälkeen netti toimii normisti. Miten toi kortti ja reititin toimisi suoraan kun koneen käynnistää? Oma koneeni, jossa on WLAN-kortti löytää verkon aivan normaalisti.

Ja siis salasanat ym kaikki on kondiksessa, jotenkin se liittyy tohon korttiin. Ihan tumpelo en sentään näissä ole.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
mikse kirjoitti:
Kun koneen käynnistää, se ei yhdistä mihinkään verkkoon vaan täytyy valita langattoman yhteyden kuvakkeen päältä tehtäväpalkista hiiren oikealla "korjaa/repair."
kokeile enshätään asettaa tietokoneeseen kiinteä IP (192.168.0.x). Softaongelma tämä selvästi on, tarkista jos päivityksiä löytyy.

Muuten, mistä olette löytäneet noin "vanhat" laitteet? (802.11b?)
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
fastasashark kirjoitti:
kokeile enshätään asettaa tietokoneeseen kiinteä IP (192.168.0.x). Softaongelma tämä selvästi on, tarkista jos päivityksiä löytyy.

Muuten, mistä olette löytäneet noin "vanhat" laitteet? (802.11b?)

Joo, mä kokeilin tota ip:tä mut ei toimi silläkään. Siis noihan on noita D-Linkin perusreitittimiä. Mulle riittää ainakin ihan hyvin kun ton nopeus riittää laajakaistan nopeuteen hyvin.

Kone on joo kyllä joku ihme, firman kone jonka on ostanut joskus joku, joka ei tiennyt niistä mitään. Reitittimen nyt pitäisi olla ihan normivehje Verkkokaupasta.
 
Viimeksi muokattu:

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
no niin taas tarvitaan apuja ihan perus juttuun, pojat onnistui kaatamaan aamulla (kirjaimellisesti kaatamaan) tietokoneen keskusyksikön lattialle, tämän jalkeen avasin koneen, niin kaikki tekstit, kuvakkeet ja ym. muut ovat ainakin 5x isompia kuin normaalisti.
Eli olen katsonut windowsilta tuolta yläpalkista että tekstin koko on normaali asetuksella, mutta silti ruudulla ja netissä kaikki on kuin sokeitten kirjoitusta eli 5xisompaa.
Eli mistä ihmeen näppylästä saan palutettua normaali koot ruudulle.

kiitos jo etukäteen avusta
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Haukka68 kirjoitti:
Eli mistä ihmeen näppylästä saan palutettua normaali koot ruudulle.
Et kertonut, mistä käyttöjärjestelmästä on kyse (helpottaisi neuvonnassa pirun paljon!), mutta veikataan Windows XP:tä. Klikkaa työpöydällä oikeaa hiiren nappulaa -> ominaisuudet -> Ulkoasu. Tästä valkkaat kohdasta "Fonttikoko" -> "Normaali koko". Toivottavasti auttoi...
 

bunghole

Jäsen
Wlanista...

Olen joskus kauan sitten kaverini kanssa suojannut wlanini salasanalla mutta nyt, boksin nollauksen jälkeen, täytyisi se tehdä uudestaan. Miten siis teen sen? Osaako kukaan neuvoa tai laittaa linkkiä josta löytyy neuvoja? Purkki on D-Link DSL-G604T ja kortteja on sitten neljä erilaista.

Kiitoksia jo etukäteen.
 

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Huerzo kirjoitti:
Et kertonut, mistä käyttöjärjestelmästä on kyse (helpottaisi neuvonnassa pirun paljon!), mutta veikataan Windows XP:tä. Klikkaa työpöydällä oikeaa hiiren nappulaa -> ominaisuudet -> Ulkoasu. Tästä valkkaat kohdasta "Fonttikoko" -> "Normaali koko". Toivottavasti auttoi...


Juu-u xp on, ja tuon sinun mainitsemasi fonttisysteemin löysin jo itse, ja siitä ei ollut sitten apuja.
Eli olisiko jou muu paikka mistä "pienennän" ruutua ja tekstiä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Haukka68 kirjoitti:
Juu-u xp on, ja tuon sinun mainitsemasi fonttisysteemin löysin jo itse, ja siitä ei ollut sitten apuja.
Eli olisiko jou muu paikka mistä "pienennän" ruutua ja tekstiä.

Control pohjaan ja hiiren rullasta säätämällä fonttikoko muuttuu.
 

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
pernaveikko kirjoitti:
Control pohjaan ja hiiren rullasta säätämällä fonttikoko muuttuu.
Joo niin tekee, mutta ei ratkaise ongelmaani, eli ongelma uusiksi.
Poikani onnistui eilen kaatamaan koko tietokoneen pömpelin lattialla, tämän jälkeen kaikki kuvakkeet, taustakuvat nettisivut, teksti, ovat olleet n. 4-5 kertaa isompia kuin normaalisti.
 

Da Silva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, NHL:n suomalaiset
Haukka68 kirjoitti:
Poikani onnistui eilen kaatamaan koko tietokoneen pömpelin lattialla, tämän jälkeen kaikki kuvakkeet, taustakuvat nettisivut, teksti, ovat olleet n. 4-5 kertaa isompia kuin normaalisti.
Ettei vaan näytön resoluutio olisi valahtanut liian suureksi? Eli hiiren kakkosnapilla "kliks" työpöydällä ja näytön "properties" esiin. Sieltä settings ja resoluutioksi 1024x768 tai 1280x1024 vähintään.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Da Silva kirjoitti:
Ettei vaan näytön resoluutio olisi valahtanut liian suureksi? Eli hiiren kakkosnapilla "kliks" työpöydällä ja näytön "properties" esiin. Sieltä settings ja resoluutioksi 1024x768 tai 1280x1024 vähintään.

Tai sitten Ohjauspaneeli -> Accessibility Options (invakuvake) ja sieltä mahdollisesti disablea.
 

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Haukka68 kirjoitti:
Joo niin tekee, mutta ei ratkaise ongelmaani, eli ongelma uusiksi.
Poikani onnistui eilen kaatamaan koko tietokoneen pömpelin lattialla, tämän jälkeen kaikki kuvakkeet, taustakuvat nettisivut, teksti, ovat olleet n. 4-5 kertaa isompia kuin normaalisti.


Onko sulla sitten koko näytön resoluutio metsässä? Työpöydällä oikea hiirennappi ja Properties (Ominaisuudet(ko) suomeksi)->Settings (viimeinen välilehti)->Screen Resolution. Sieltä vain säätäämään.

Toinen vaihtoehto on, että jotain meni oikeasti rikki ja pelkällä käyttissäätelyllä ei pääse mihinkään. Valiltettavasti haiskahtaa siltä, että kone pyörii VGA-tilassa, kun jotain on jostain irronnut. Toki voit tsekata, että kaikki johdot ovat kunnolla paikallaan, mutta enpä usko, että ulkoisen kaapelin irtoaminen tällaista aiheuttaisi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Winampissa ei näy kuvaa, kun klikkaa jotain linkkiä. Siltikin Winampin oma tv toimii. Myös olympialaiset näkyvät Hollannista. Missähän voisi olla vika?

Jotain kodekkisäätöä, vaikka osa näkyykin?
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
XP:n uudelleenasennus..

Noh perkele, minulla on esiasennettu XP home edition ja nyt kun olen vihdoin saanut kaipaamani tiedostot talteen, haluaisin asentaa koko roskan uudelleen.

Mutta, minulla oleva product key ei kelpaa. Kuulin että tuo product key pitäisi "vapauttaa" . Mikkisoftan kotisivuilta ei oikein opastusta moiseen löydy, miten tämä homma oikein toimii?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Gentleman kirjoitti:
Mikkisoftan kotisivuilta ei oikein opastusta moiseen löydy, miten tämä homma oikein toimii?

Aika outoa, että firman omat kotisivut eivät auta piratismin edistämisessä.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
pernaveikko kirjoitti:
Aika outoa, että firman omat kotisivut eivät auta piratismin edistämisessä.

Viisastelulla on toki sijansa maailmassa, mutta olisi ihan hienoa jos voisi itse uudelleenasentaa tuotteen tarvittaessa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olisikohan kellään mitään hajua, mistä mahtaisi johtua tälläinen ilmiö...

Kun käynnistän koneen, se lähtee ihan ilman mitään ongelmia käyntiin ja toimiikin normaalisti, mutta hitonmoisen rutinan ja rahinan kanssa. sellaisen, joka ei ole normaalia tälle suht hiljaiselle koneelle. No, tuosta äänestä pääsee aina eroon, kun sammuttaa masiinan ja käynnistää uudelleen. Sitten se on taas oma hiljainen itsensä.

Olisi mukava tietää, mistä tuossa voisi tosiaankin olla kyse, kun olisihan se mukava työskennellä ilman mitään tuplakäynnistyksiä.

Tuuletin ainakin tuntuu puhaltelevan ilmaa, kun tarkistin, että siitä se ei kait kiikasta? Ad-awaret ja co., olen myös ajanut ja ei pitäisi olla mitään outoja sovellutuksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös