mikse kirjoitti:Semmoinen pikkuohjelma kuin WinBar ainakin näyttää uptimen. Tietääkseni ei kuitenkaan talleta sitä mihinkään. Muutakin kivaa kuten esim WinAmp siitä löytyy. Pitäisi olla ihan freewarea. Googlella löytyy.
Kiitos, kokeillaan.
mikse kirjoitti:Semmoinen pikkuohjelma kuin WinBar ainakin näyttää uptimen. Tietääkseni ei kuitenkaan talleta sitä mihinkään. Muutakin kivaa kuten esim WinAmp siitä löytyy. Pitäisi olla ihan freewarea. Googlella löytyy.
Tuohon samaan (siis ihan uptimen näyttämiseen) kyllä kykenee käsittääkseni ihan Win XP:kin. Pro-versiossa on defaulttina systeminfo-niminen ohjelma (tjsp) ja Homeen sen saa ilmeisesti ladattua.B1 kirjoitti:Kiitos, kokeillaan.
Esim. Anttilasta tai jostain muusta levykaupasta. Tietenkin joku nettikauppakin niitä myy.carzala kirjoitti:Mistä mahtaisi löytää karaoketaustoja suomalaisille kappaleille (Eppu Normaalin Urheiluhullu), mielellään sellaisessa muodossa että sopisi suoraan levylle.
DC++:aa ei tarvitse ehdottaa...
Ted Raikas kirjoitti:Kummallinen ongelma kyseessä. Itse levyiltä rippaamissani mp3-tiedostoissa on esiintynyt sitä, että osa on muuttunut jostain syystä toimintakelvottomiksi, eikä siinä kaikki. En pysty poistamaan niitä koneelta! Hiiren oikeaa klikkaamalla, ei tule esiin valikkoa, missä on poista komento ja suoraan roskakoriin heittäminenkään ei onnistu. Ihan kummallista. Levyt ovat omiani, mistä olen mp3:t tehnyt, kopiosuojattuja eivät ole, ja aitoja toki, eivät mitään piraatteja.
Osa kappaleista on toiminut aiemmin. Nyt eivät soi missään soittimessa.
Tietäisiköhän kukaan näillä eväin, että mistä saattaisi olla kyse ja miten pääsen noista poistumishaluttomista tiedostoista eroon?
Suurin osa kyllä. Joissain rippauksissa on olen huomannut tuollaista ilmiötä, että tiedostot eivät enää toimi. Niitä ei myöskään voi siirtää toiseen kansioon.spertti kirjoitti:Toimivatko jotkut mp3 filut vielä kuitenkin?
Ted Raikas kirjoitti:Suurin osa kyllä. Joissain rippauksissa on olen huomannut tuollaista ilmiötä, että tiedostot eivät enää toimi. Niitä ei myöskään voi siirtää toiseen kansioon.
Virusko sitten olisi asialla, pahus... mitäpä tehdä?
Eipä ole tullut tehty. Itseasiassa en ole kertaakaan muistanut tuota toimenpidettä tehdä, mitä nyt toista vuotta tämän koneen omistanut. Voisikin suorittaa tuon toimenpiteen. Monta kertaa käynyt mielessä.spertti kirjoitti:Siis tuo nyt vain oli vahva veikkaus. Toinen juttu mikä tulee mieleen on kovalevyn pirstoutuneisuus. oletkos eheytellyt kovalevyä viimeaikoina?
Hyvä, kiitos jo etukäteen. Olen mielissäni, jos kykenet lisäinfoa antamaan.Mutta tuollainen virus on tosiaan olemassa, joka tuhoaa koneen mp3 tiedostoja, mutta en nyt tähän hätään sen nimeä saa päähäni. Kokeilen huomisen aikana selvittää sen jostain, ja katsella samalla poisto-ohjeet sille.
Ziggy kirjoitti:Onko kellään vinkkiä, mistä löytyisi sellainen yksinkertainen ohjelma millä näkisi prosessorin lämpötilan ja lämpötila lukisi kaikenaikaa tuossa näytön alareunan palkissa?
Ted Raikas kirjoitti:Hyvä, kiitos jo etukäteen. Olen mielissäni, jos kykenet lisäinfoa antamaan.
tintti83 kirjoitti:Ongelmana on että internet yhteys katkeaa aina välillä. Kyseessä on soneran laajakaista. Siis yhteys vaan katkeaa. Ensin menee nettisivut. Sitten mese ja skype. Jonkun aikaa näyttää että on vielä yhteys vaikka ei mikään toimikaan. Kunnes sekin häviää. Ja on taas muodostettava yhteys nettiin. En tiedä saako jostain asetuksista että se yhdistäisi automaattisesti. Esim. kun käynnistää koneen. Nyt se erikseen pitää yhdistää salasanan kanssa. Ja en sitten tiedä onko vika sonerassa, koneessa vai käyttäjässä. Luultavasti viimeinen...
tintti83 kirjoitti:Käytössä on panda titanium antivirus ja palomuuri. Se ei vaan ole se täysi versio. Vaan tuo 30 päivän ilmaisversio. Muutama päivä sitten vinoili jostain vanhentuneesta IE:n varmuuskopiosta. En tajunnut silloin mitään tehdä. Kun ajattelin että käytän mozillaa. Tosin tää on tehnyt tätä jo alusta asti.
Windowsin oma palomuuri ei ole käytössä. En tiedä onko se sitten parempi? Niin ja jos joku tietää hyvän ja kenties ilmaisen virustorjunta ohjelman niin saa kertoa.
tintti83 kirjoitti:Antivir oli ennen käytössä. Tuli siitä huolimatta aika pahat virukset koneelle. Zonealarm oli myös ennen käytössä. Niin no saisihan noita ohjelmia piratismin avulla. Ja tätä pandaa on tullut käytettyä jo kuukausia. 30 päivän jälkeen vaan asentaa uudestaan niin taas saa käyttää. Tosin ei päivittää. Eli jos jotain muuta kattelis.
Kiitoksia, sain ohjelman toimiin halutulla tavalla.lihaani kirjoitti:Täältä, ole hyvä!
Mikä modeemi sinulla on käytössä?tintti83 kirjoitti:Ongelmana on että internet yhteys katkeaa aina välillä. Kyseessä on soneran laajakaista. Siis yhteys vaan katkeaa.
Onko sulla Gigantista liittymän mukana saatu A-linkin modeemi. Sillä katkeaa mulla kanssa välillä yhteys tietyn ajan kuluttua. Helpostusta tuo, kun laittaa DNS-osoitteet Control Panelin kautta itse, eikä anna koneen itse hakea niitä.tintti83 kirjoitti:Ongelmana on että internet yhteys katkeaa aina välillä. Kyseessä on soneran laajakaista. Siis yhteys vaan katkeaa. Ensin menee nettisivut. Sitten mese ja skype. Jonkun aikaa näyttää että on vielä yhteys vaikka ei mikään toimikaan. Kunnes sekin häviää. Ja on taas muodostettava yhteys nettiin. En tiedä saako jostain asetuksista että se yhdistäisi automaattisesti. Esim. kun käynnistää koneen. Nyt se erikseen pitää yhdistää salasanan kanssa. Ja en sitten tiedä onko vika sonerassa, koneessa vai käyttäjässä. Luultavasti viimeinen...
Telewellin palomuurilla oli ainakin juuri tälläisiä ongelmia. Ongelma poistui palomuurin biosin päivityksellä, joka on ladattavissa netistä.tintti83 kirjoitti:Ongelmana on että internet yhteys katkeaa aina välillä. ..
Käytössä on ilmeisesti PPPOE-pohjainen yhteyden muodostus, koska kysyy käynnistettäessä tunnusta ja salasanaa?tintti83 kirjoitti:Ongelmana on että internet yhteys katkeaa aina välillä. Kyseessä on soneran laajakaista. Siis yhteys vaan katkeaa. Ensin menee nettisivut. Sitten mese ja skype. Jonkun aikaa näyttää että on vielä yhteys vaikka ei mikään toimikaan. Kunnes sekin häviää. Ja on taas muodostettava yhteys nettiin. En tiedä saako jostain asetuksista että se yhdistäisi automaattisesti. Esim. kun käynnistää koneen. Nyt se erikseen pitää yhdistää salasanan kanssa. Ja en sitten tiedä onko vika sonerassa, koneessa vai käyttäjässä. Luultavasti viimeinen...