Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 869 085
  • 19 233

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
tintti83 kirjoitti:
Antivir oli ennen käytössä. Tuli siitä huolimatta aika pahat virukset koneelle. Zonealarm oli myös ennen käytössä. Niin no saisihan noita ohjelmia piratismin avulla. Ja tätä pandaa on tullut käytettyä jo kuukausia. 30 päivän jälkeen vaan asentaa uudestaan niin taas saa käyttää. Tosin ei päivittää. Eli jos jotain muuta kattelis.


Kyllähän niitä örkkejä saa koneelle, vaikka sulla olis minkälainen ohjelmisto vain. Itselläni ei ole ollenkaan aktiivista virustorjuntaa koneella tällä hetkellä, ja silti koneessa ei ole örkin örkkiä. Spywareblaster ja Mozilla, Noscript ja Adblock laajennuksilla on jo hyvä alku =) Mutta tosiaan päivittämätön Panda on takuulla huonompi, kuin päivitetty "ihanmikävaan". Noita matoja kun tulee päivittäin eri variaatioita, niin se päivittäminen on erittäin tärkeää.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kommenttina käytävään keskusteluun ilmais tietoturvasta:

avast on ilmaisista paras, senkään virustietokanta ei kyllä päivity sitä tahtia kun pitäis.

Palomuureista zone alarmia ei missään tapauksessa! Se ei tahdo poistua poitettaessa, ja usein käy niin että se itsestään degeneroituu, jolloin se olisi pakko poistaa, lähes järkiään johtaa kovon silotukseen ja käyttiksen uudelleen asennukseen, mieluummin sitten vaikka kerio. Jos tietoturva on muutoin kunnossa riittää palomuuriksi xp:n omakin, itseasiassa se on ihan hyvä palomuuri, mutta blokkaa vain ulkoapäin tulevan liikenteen, jos koneelle tulee örkkejä xp käsittelee kaiken ulospäin menevän liikenteen sallittuina prosesseina.

Silti ihmetyttää! Jätkät hommaa kymppitonnin prätkän ja yrittää estää sen vohkimista parin euron fillarin lukolla, tai kuljettaisitko sinä räntäsateella parin tonnin stratocasteria jätesäkissä keikkapaikalta toiselle? Miettikääpä sitä.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
tintti83 kirjoitti:
Ongelmana on että internet yhteys katkeaa aina välillä. Kyseessä on soneran laajakaista. Siis yhteys vaan katkeaa.
Mikä modeemi sinulla on käytössä?
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tintti83 kirjoitti:
Ongelmana on että internet yhteys katkeaa aina välillä. Kyseessä on soneran laajakaista. Siis yhteys vaan katkeaa. Ensin menee nettisivut. Sitten mese ja skype. Jonkun aikaa näyttää että on vielä yhteys vaikka ei mikään toimikaan. Kunnes sekin häviää. Ja on taas muodostettava yhteys nettiin. En tiedä saako jostain asetuksista että se yhdistäisi automaattisesti. Esim. kun käynnistää koneen. Nyt se erikseen pitää yhdistää salasanan kanssa. Ja en sitten tiedä onko vika sonerassa, koneessa vai käyttäjässä. Luultavasti viimeinen...
Onko sulla Gigantista liittymän mukana saatu A-linkin modeemi. Sillä katkeaa mulla kanssa välillä yhteys tietyn ajan kuluttua. Helpostusta tuo, kun laittaa DNS-osoitteet Control Panelin kautta itse, eikä anna koneen itse hakea niitä.

Toinen vaihtoehto on mennä modeemin asetuksiin ja painaa sieltä Setup -> AutoPVC -> ja renew.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
tintti83 kirjoitti:
Ongelmana on että internet yhteys katkeaa aina välillä. ..
Telewellin palomuurilla oli ainakin juuri tälläisiä ongelmia. Ongelma poistui palomuurin biosin päivityksellä, joka on ladattavissa netistä.
 

dohf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
tintti83 kirjoitti:
Ongelmana on että internet yhteys katkeaa aina välillä. Kyseessä on soneran laajakaista. Siis yhteys vaan katkeaa. Ensin menee nettisivut. Sitten mese ja skype. Jonkun aikaa näyttää että on vielä yhteys vaikka ei mikään toimikaan. Kunnes sekin häviää. Ja on taas muodostettava yhteys nettiin. En tiedä saako jostain asetuksista että se yhdistäisi automaattisesti. Esim. kun käynnistää koneen. Nyt se erikseen pitää yhdistää salasanan kanssa. Ja en sitten tiedä onko vika sonerassa, koneessa vai käyttäjässä. Luultavasti viimeinen...
Käytössä on ilmeisesti PPPOE-pohjainen yhteyden muodostus, koska kysyy käynnistettäessä tunnusta ja salasanaa?

Tarkista seuraavat (jos käytössä Windows XP) yhteysasetukset:
Käynnistä - Asetukset - Verkkoyhteydet ja sieltä laajakaistayhteyden kohdalta (itselläni WAN Miniport (PPPOE)) oikean hiirinapin takaa Ominaisuudet.

- "Asetukset" -välilehdeltä rasti pois kohdasta "Kysy nimeä, salasanaa, sertifikaattia jne."
- Samalla välilehdellä Uudelleensoiton asetuksista "Käyttämättömänä ennen linjan sulkeutumista: Ei koskaan"
- Rasti kohtaan "Uudelleenvalinta yhteyden katketessa"

Näillä pääsee XP:ssä jo aika pitkälle. Jos tuon PPPOE-yhteyden haluaa automaattisesti sisäänkirjautuessa päälle, siitä voi kopioida pikakuvakkeen Käynnistä - Ohjelmat - Käynnistys -kansioon.
 
Eli käytössä on soneran laajakaista. Kun tää on VVO:n kämppä niin sen saa edullisemmin tänne. En tiedä saako ees muita tänne. Eli ei ole modeemeja tms. Joku home PNA vai mikälie. Ja joo se on tuo PPPOE-pohjainen yhteydenmuodostus. Pitää kokeilla noita asetuksia.

Tuli sitten poistettua tuo panda titanium kokonaan. Nyt on windowsin oma palomuuri ja antivir. Ja ad-aware on ollut kokoajan koneella. Vaikka ei se mitään estä tulemasta koneelle. Ei ole hirveästi näihin tietoturva-asioihin hirveästi panostanut joo. Mutta kone on itsessäänkin aika p*ska. Eli jotkut virusohjelmat vie pirusti tehoja.
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tintti83 kirjoitti:
Eli käytössä on soneran laajakaista. Kun tää on VVO:n kämppä niin sen saa edullisemmin tänne. En tiedä saako ees muita tänne. Eli ei ole modeemeja tms. Joku home PNA vai mikälie. Ja joo se on tuo PPPOE-pohjainen yhteydenmuodostus. Pitää kokeilla noita asetuksia.

Tuli sitten poistettua tuo panda titanium kokonaan. Nyt on windowsin oma palomuuri ja antivir. Ja ad-aware on ollut kokoajan koneella. Vaikka ei se mitään estä tulemasta koneelle. Ei ole hirveästi näihin tietoturva-asioihin hirveästi panostanut joo. Mutta kone on itsessäänkin aika p*ska. Eli jotkut virusohjelmat vie pirusti tehoja.
Tuo HomePNA on ihan saatanasta. Entisenä VVO-verkon Saunalahden HomePNA-liittymän käyttäjän voin kertoa kokemuksesta. Aina nurin, tai sitten muuta häikkää. Koko HomePNA-systeemi on jo syntyessään susi eikä sitä juuri enää missään tapaa.

Jos asut VVO:N talossa, johon saa Soneran ADSL-liittymän niin kehoitan vaihtamaan heti. Saa myös VVO-hintaan eli paljon normaalia halvemmalla. Mulla on nyt 2/512 hintaan 23,90/kk.

HomePNA-liittymää et koskaan tule saamaan toimimaan kunnolla.
 
Joo tuossa joku aika sitten tuli jotain mainoksia noista eri liittymistä. Edellisessä kämpässä oli myös tää home PNA. Siellä toimi kyllä ihan hyvin. Oli kyllä paikallisen MPY:n liittymä. Ja opiskelijakämpässä se kuului vuokraan. No seuraavassa kämpässä pitää muistaa tää. Kun tässä nyt tuskin kovin kauaa enää asustelen.
 

Deke

Jäsen
Suosikkijoukkue
perq
Tietääkö kukaan miten näytössä saisi DDC:n (Display Data Channel) päälle, minulla on radeon 9600xt ja näyttö fujitsun 17" c700.
 

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs
Olen yrittanyt katsoa Ylen tai muidenkin taalla esille tulleiden linkkien kautta Torinon kiekkopeleja mutta homma ei toimi.
Esmes Ylen sivuilla tulee viesti etta lahetykset on tarkoitettu vain Eurovision alueilla asuville ja koska itse en sielle asu niin kuvaa ei tule.

Olen yrittanyt piilottaa oman IP-osoitteen Hide IP Platinumilla mutta siita huolimatta homma ei toimi.
Esmes tallahetkella Proxyn osoite on Ruotsissa ja aina tulee se hiton viesti etta eivat voi varmistaa asuinpaikkaani joten unohda kiekko.

Eli ennenkuin kisat loppuu tarvis neuvoja jolla hakkeroida nuo Ylen sivut tai vaan jokin toinen linkki josta pelit tulis.
 

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs
ozo kirjoitti:
YLEn lähetykset loppuivat jo. Jos lukisit Maajoukkue-osastoa niin tietäisit, että hollantilainen tv-yhtiö näyttää kisat ja lätkäpelit suorina, http://cgi.nos.nl/cgi/nosrtv/channelinfo/

Niinkus tuossa jo edella mainitsin, olen yrittanyt katsoa muidenkin taalla esille tulleiden linkkien kautta mutta homma ei toimi. Tuolta nossin sivuilta tulee hollaniksi viesti jossa mainitaan Eurovisiosta jotain joten uskosin sen olevan samaa maata kuin Ylen messu.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Chilango kirjoitti:
Niinkus tuossa jo edella mainitsin, olen yrittanyt katsoa muidenkin taalla esille tulleiden linkkien kautta mutta homma ei toimi. Tuolta nossin sivuilta tulee hollaniksi viesti jossa mainitaan Eurovisiosta jotain joten uskosin sen olevan samaa maata kuin Ylen messu.

Harmin paikka. En tiedä muita paikkoja.. :(
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
ozo kirjoitti:
Harmin paikka. En tiedä muita paikkoja.. :(

Siis et tiedä muita paikkoja kuin tämän Harmin =)
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Chilango kirjoitti:
Eli ennenkuin kisat loppuu tarvis neuvoja jolla hakkeroida nuo Ylen sivut tai vaan jokin toinen linkki josta pelit tulis.
Ainakaan meitillä ne ei suostuneet Firefoxilla toimimaan mutta Explorerilla pelaa hienosti.
 

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs
Ruutiveijari kirjoitti:
Ainakaan meitillä ne ei suostuneet Firefoxilla toimimaan mutta Explorerilla pelaa hienosti.

Oon yrittanyt kans molemmilla mutta tulos on sama. En usko etta kyseessa on selain vaan juuri tuo IP osoitteeni joka ei ole Euroopassa.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Chilango kirjoitti:
Olen yrittanyt katsoa Ylen tai muidenkin taalla esille tulleiden linkkien kautta Torinon kiekkopeleja mutta homma ei toimi.
Enää ei ylen kautta kannatakaan yrittää, sillä yle pisti pillit pussiin suorien nettilähetysten suhteen.
 

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs
Lawless kirjoitti:
Käytä jotain eurooppalaista proxya, jos mahdollista.

Laitan tahan tuon mun ekan viestin viela kertaalleen.

Chilango kirjoitti:
Olen yrittanyt katsoa Ylen tai muidenkin taalla esille tulleiden linkkien kautta Torinon kiekkopeleja mutta homma ei toimi.
Esmes Ylen sivuilla tulee viesti etta lahetykset on tarkoitettu vain Eurovision alueilla asuville ja koska itse en sielle asu niin kuvaa ei tule.

Olen yrittanyt piilottaa oman IP-osoitteen Hide IP Platinumilla mutta siita huolimatta homma ei toimi.
Esmes tallahetkella Proxyn osoite on Ruotsissa ja aina tulee se hiton viesti etta eivat voi varmistaa asuinpaikkaani joten unohda kiekko.

Eli ennenkuin kisat loppuu tarvis neuvoja jolla hakkeroida nuo Ylen sivut tai vaan jokin toinen linkki josta pelit tulis.

Eli oon yrittanyt ruotsalaisella, ranskalaiselle, puolalaiselle jne proxyilla mutta homma ei futaa.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Chilango kirjoitti:
Eli oon yrittanyt ruotsalaisella, ranskalaiselle, puolalaiselle jne proxyilla mutta homma ei futaa.
Ilmeisesti ne ei hyväksy piiloitettua IP:tä ollenkaan. Tällä tavalla voivat sulkea varmasti "ulko-eurooppalaiset" kikkailut. Tähänkin löytyy varmasti joku fiksu ratkaisu jos vähän etsii rakkaasta kuukelista.
 

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
fastasashark kirjoitti:
Ilmeisesti ne ei hyväksy piiloitettua IP:tä ollenkaan. Tällä tavalla voivat sulkea varmasti "ulko-eurooppalaiset" kikkailut. Tähänkin löytyy varmasti joku fiksu ratkaisu jos vähän etsii rakkaasta kuukelista.

No tässä tapauksessa on aivan sama mitä kokeilee, sillä kuten L4E ylempänä totesi niin nettistreamaus on lopetettu kokonaan.

Lainaus Ylen sivulta:
"Hyvä YLEn Torinon internet-palvelun käyttäjä
Keskitämme internetissä olevan videotarjontamme Torinon olympiakisoista jatkossa hakupohjaisiin videoklippeihin sekä radiolähetyksiin.

Tämän tarjonnan varmistamiseksi emme enää jatkossa välitä olympiakisojen suoria tv-lähetyksiä Internetin kautta."
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Varmasti joskus kysytty, mutta millä ohjelmalla saisi kaikki mahdolliset hötöt siivottua rekisteristä? Ohjelma poistettu Add/Removen kautta mutta vieläkin herjaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös