Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 859 993
  • 19 216

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Pluto kirjoitti:
Samsungin rotisko se on, olisiko ML-1450. Ei ihan uusinta mallia oleva laser, mutta käytönnössä ilmaiseksi sain, niin en vastaan laittanut. Harmi vaan, että siinä on tuo verkkokortti ainoastaan lisävarusteena. Se on siis kytketty USB:lla purkkiin/tulostinpalvelimeen. Ongelma ei varmaan ole sama kuin sinulla, koska se ilmenee siten, että purkki ei tunnusta tunnistavansa koko tulostinta. Buutti ja taas tulostin on ready. Tyttöystävä sillä yleensä tulostelee ja minä saan kitinät, kun tulostin ei toimi.
Tsori. Oletin että kyseessä on verkkokirjoitin. Silloin ei valitettavasti ole minkäänlaista kokemusta.
 

Pluto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
fastasashark kirjoitti:
Tsori. Oletin että kyseessä on verkkokirjoitin. Silloin ei valitettavasti ole minkäänlaista kokemusta.

Eipä tuo mitään. Olen minä harkinnut verkkokortin hankkimistakin, joten sikäli ihan hyödyllinen tieto, että tuollaista tapahtuu. Verkkokortin hankkimalla pääsisi tästä tulostinpalvelin murheesta ja DSL/WLAN-purkin hankkiminen olisi helpompaa. Hintaa tulisi varmasti sitten taas tuplat.
 

Knightrider

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt tarvittaisiin pikaista apua tai menetän hermoni totaalisesti. Miksi Windows Media Player ei toista haluamani Tähtiportin jaksoa kunnolla, eli pelkkä ääni tulee mutta kuvaa ei (tilalla vain näytönsäästäjä)? Saako sitä kuvaa mitenkään näkyviin?

Nimimerkillä olen jo epätoivoinen..
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Knightrider kirjoitti:
Nyt tarvittaisiin pikaista apua tai menetän hermoni totaalisesti. Miksi Windows Media Player ei toista haluamani Tähtiportin jaksoa kunnolla, eli pelkkä ääni tulee mutta kuvaa ei (tilalla vain näytönsäästäjä)? Saako sitä kuvaa mitenkään näkyviin?

Nimimerkillä olen jo epätoivoinen..

Hommaa bsplayer. Toimii. Googlesta löytyy.
 

Knightrider

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Knightrider kirjoitti:
Kiitos, tuon lataaminen auttoi. Vaikka en edellisestä viestistä ymmärtänyt halaistua sanaa, klikkasin kiltisti osoitetta ja latasin ko.ohjelman. Nyt pelittää ja olen onnellinen.


No hyvä että toimii =) Tuo tekee sellaisen pienen ikonin sinne alas, kun katsot sitä videopätkää. Jos haluat parannella kuvanlaatua, niin tuossa oiva ohje siihen > http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/231777
itse tein nuo muutokset, ja ainakin minun silmiini kuva parani huomattavasti
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Videon toistosta lisää kysymyksiä.

Asensin tuon Quicktime-alternative ohjelman kun en noihin mainossoittimiin koske. No nyt olen katsonut noita trailereita applen sivuilta. Ongelma on se että, jos lataan sen videon koneelle ja katson millä tahansa soittimella, niin ääntä ei tule, kuva kylläkin. Jos taas katson sen trailerin "selaimella" enkä erikseen sitä lataa koneelleni niin äänet pelittää täysin. Lähinnä olen katsonut noita HD-trailereita ja niitä olis kiva saada imutettua koneelle ja katsoa sitten kunnollisella soittimella.

Missä mättää? ac3-filter on asennettu ja muutenkin noi kaikki videoklipit on pyörinyt ongelmitta aikaisemmin. Ja nytkin siis vika ilmenee vain jos sen katsoo jollain muulla kuin tuosta selaimen ikkunasta.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
spertti kirjoitti:
Eipä riitä. Tarviit codecin. FFDshow riittänee
Tähän kaipaisin selityksen. Miksi ei riitä? BSPlayer toistaa natiivisti 90% maailmalla olevista codeceista ILMAN ulkoisten codecien asennusta.
 

ipaz

Jäsen
Apua!

Eilen ei näemmä kukaan osannut auttaa, mutta yritetään uudelleen. Eli...

Mistä johtuu kun että aina välillä Firefox, Real Player, iTunes tai mikä tahansa ohjelma menee jumiin niin sitä ei pysty sammuttamaan sitten niin millään? Tänäänkin selain tilttasi ja kone herjasi että "ohjelma ei vastaa". No minä nokkelana painelemaan ctrl-alt-del että saisi pakkolopetettua ohjelman mutta kun sillä ei ole mitään vaikutusta. Prosessori huutaa 100% käyttöä, tuulettimet pyörii mutta kone on aivan jumissa. Olen välillä antanut olla jopa tunnin josko kone itse selvittäisi tilanteen mutta kun mitään ei tapahdu, niin on ollut pakko katkaista tylysti virrat.

Koneesta on juuri poistettu kaikki virukset ammattilaisen toimesta ja muistitilaakin piisaa. Miksi mun kone ei anna pakkolopettaa ohjelmia?


Tämä vika on siis lähes päivittäinen. Olen tyhjentänyt temp-tiedostot siinä toivossa että ne olisivat syynä tähän tilttailuun. Ja mm. levyn eheytys kestää tolkuttoman kauan. Kone analysoi n. 45 prosenttiin asti muutamassa sekunnissa mutta jää sitten useaksi kymmeneksi minuutiksi junnaamaan ennenkuin pääsee eteenpäin.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Osaiskohan joku auttaa?

Acrobat Readeria avattaessa ilmestyy seuraava virheilmoitus: Ohjelma on suorittanut virheen tiedostossa shell32.dll...ohjelma suljetaan.

Uusin versio readerista on installoitu uudestaan, mutta sama virheilmoitus tulee edelleen. Koneen sammuttamalla ohjelma sitten aukeaa normaalisti.

Apuja?
 

Gunners

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Washington
Kirjoita Tiedostonimi –kenttään Joukkokirje1. Voit kirjoittaa nimen suoraan oletus nimen päälle kun oletus nimi on aktiivinen eli sen taustalla vilkkuu sininen väri. Napsauta hiirellä Tallenna –painiketta. Olet nyt tallentanut kirjoittamasi tekstitiedoston Tekstit nimiseen tiedostokansioon nimellä Joukkokirje1. Tiedoston tallennusmuoto on Windows Word 6.0, jolloin sen tiedostotarkennin on .doc Ohjelma lisää itse tiedostonimeen sen tarkenninosan.


Eli miten tuo saa vaihdettua tuohon Windows Word tallennusmuotoon, kun vaihtoehdot tallentaessa ovat RTF, tekstitiedosto, MS-DOS-tekstitiedostot ja Unicode tekstitiedosto? Sama juttu sitten kun on tallentanut, tuo loppuosa ei tule oikeana vaan se on esim. tämän näköinen: Jääkiekko.rtf, vaikka pitäisi olla Jääkiekko.doc
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Omia kuvia kännykkään?

Kertokaahan viisaat miten saan koneeltani kuvia luuriini. Puhelin on Nokian 6060. Mitään "hienoja" kaapeleita minulle ei ole, joten onnistuuko tuo kuvien lähettäminen puhelimeen jotenkin?
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Gunners kirjoitti:
Eli miten tuo saa vaihdettua tuohon Windows Word tallennusmuotoon, kun vaihtoehdot tallentaessa ovat RTF, tekstitiedosto, MS-DOS-tekstitiedostot ja Unicode tekstitiedosto? Sama juttu sitten kun on tallentanut, tuo loppuosa ei tule oikeana vaan se on esim. tämän näköinen: Jääkiekko.rtf, vaikka pitäisi olla Jääkiekko.doc

Miksi et voisi .rtf-tiedostoja käyttää? Kaikki järkevät tekstinkäsittelyohjelmat kuten Word ja openoffice avaa ne nätisti. Rtf:t vie joskus hieman enemmän tilaa koska on muotoilu tallennettu. Itse teksti on ascii-muodossa eikä makroja ole mukana jote rtf on aika turvallinen muoto. Monet fiksut (en ole itse) suosittelevatkin rtf:n käyttämistä liitetiedostoissa jos teksitä pitää lähettää.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
XP:n asetuksista

Niin, mitenkäs XP-koneessa tehdään sellaiset asetukset, että kaikki normaalit digikuvat ja muutkin jiipegit, aukeavat automaattisesti Microsoftin Photo Editorissa, eivätkä esimerkiksi Adobe Photoshop Album Starter Editoinissa?

Loppukaneetiksi päädyn vielä sanomaan, että haistakaa vittu siellä Adobella kun teitte tuollaisen kivan ominaisuuden, että kuvien automaattinen aukeaminen muuttuu firmanne ohjelmaksi, jos pahaa aavistamaton tunaaja pikkuisen päivittää!

Täältä tähän
 
ervatsalo kirjoitti:
Niin, mitenkäs XP-koneessa tehdään sellaiset asetukset, että kaikki normaalit digikuvat ja muutkin jiipegit, aukeavat automaattisesti Microsoftin Photo Editorissa, eivätkä esimerkiksi Adobe Photoshop Album Starter Editoinissa?

Täältä tähän


Klikkaa oikealla jonkun valokuvan päällä.
Valitse ominaisuudet.
Kohdassa tiedostotyyppi: jipeg. Avataan sovelluksessa: ohjelma. Vieressä on muuta-painike jonka takaa valitset haluamasi ohjelman.
Toivottavsti osasin ilmaista selkeästi.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Slalomlalom kirjoitti:
Klikkaa oikealla jonkun valokuvan päällä.
Valitse ominaisuudet.
Kohdassa tiedostotyyppi: jipeg. Avataan sovelluksessa: ohjelma. Vieressä on muuta-painike jonka takaa valitset haluamasi ohjelman.
Toivottavsti osasin ilmaista selkeästi.


Niin, ei muuta kuin kauheasti kiitoksia. Olet sankarini! Se toimii!!!!11!111111!

Loppukaneetiksi päädyn vielä sanomaan, että kannattaa näköjään kysyä aina ensin Jatkoajasta.

Täältä tähän
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
grace kirjoitti:
Kertokaahan viisaat miten saan koneeltani kuvia luuriini. Puhelin on Nokian 6060. Mitään "hienoja" kaapeleita minulle ei ole, joten onnistuuko tuo kuvien lähettäminen puhelimeen jotenkin?

Ei muuten kuin MMS-viestein.
 

Knightrider

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
ervatsalo kirjoitti:
Loppukaneetiksi päädyn vielä sanomaan, että kannattaa näköjään kysyä aina ensin Jatkoajasta.

Täsmälleen samaa mieltä. Osaako joku vielä kertoa lyhyesti miten DVD.lle saa tallettua ohjelmaa? Ja millaisen ohjelman siihen tarvitsee, sillä tämä Windows Media Player ei taida antaa tallentaa muulle kuin CD.lle?

Tumpelo mikä tumpelo.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
grace kirjoitti:
Kertokaahan viisaat miten saan koneeltani kuvia luuriini. Puhelin on Nokian 6060. Mitään "hienoja" kaapeleita minulle ei ole, joten onnistuuko tuo kuvien lähettäminen puhelimeen jotenkin?
Sähköpostilla helpoiten. Ota selville operaattorisi lähettävän postin palvelin (saa aspasta) ja voit GPRS:n yli pukata kotisähköpostiisi tavaraa.
 

JimmyConway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Roskaposti

Tuli tässä mietittyä yhtä asiaa. Tämä ei todellakaan ole mikään ongelma. Miksi minulle ei tule roskapostia? En sitä tietysti haluaisikaan, mutta miten roskapostittajat nämä osoitteensa hommaavat. Minulla on tällä hetkellä kaksi sähköpostia; Hotmail-osoite johon tulee kaikki mainosposti (jonka olen tilannut) ja jota käytän silloin kun rekisteröidyn johonkin sivustolle. Toinen osoite (Sonera), on ns. parempi osoite, jonka olen antanut kavereille ja esim. työnhahaun yhteydessä. Onko minulle käynyt vain hyvä tuuri kun olen erillaisilta pidennysmainoksilta säästynyt vai enkö ole antanut sähköpostiosoitettani mihinkään liian epäilyttäviin paikkoihin?
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Jos et esim. kovin ahkerasti kirjoittele nyysseihin eli usenetin uutisryhmiin omalla s-postiosoitteellasi niin spämmäys pysyy aika pienenä. Sen lisäksi spämmin määrä on muutenkin ollut viimeiset pari vuotta laskussa kun operaattoreiden filtterit ovat tulleet tehokkaammiksi tai muuten vaan ja tämän olen huomannut ihan itse. Nykyään tulee n. 5-10 roskapostia päivässä (enimmäkseen tarjoavat halpoja lainoja tai feikki-Rolexeja) kun aiemmin saattoi tulla pari-kolmekymmentä päivässä.
 

Daal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Späämäreiden keinot saada sähköposti osoitteita.

1. Rekisteröityessä annat osoitteesi ja se luovutetaan eteenpäin.
2. Pidät osoitettasi oikeassa muodossa näkyvillä internetissä. Uutisryhmissä tai kirjoitat sen jollekkin sivulle.
Esim etu.sukunimi@domain.com Mikäli on aivan pakko laittaa osoite, Laita se muodossa etu.sukunimi(at)domain.com, etu.sukunimi@domain.com.invalid tai kuvana.
3. Postistus listoilta.

Keinoja on monia lisää. Mikäli kinnostaa niin englanniksi löytyy listaus spämmereiden keinoista täältä.
 

JimmyConway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kiitoksia!

Ajattelinkin että yksi syy on se, että kumpikaan sähköpostiosoitteista ei ole tietääkseni missään julkisesti esillä. Olen kyllä ollut lähes vainoharhainen osoitteitteni jakamisen kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös