Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 870 457
  • 19 233

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Kraztog kirjoitti:
Tyttöystävän kone oli pitänyt ääntä ja sitten sammunut kokonaan,monitori kunnossa kuitenkin.Osaako joku sanoa mikä olisi vikana,siis suunnilleen?
Kyseessä wanhempi kone jossa windows 98,joten valtava menetys ei kuitenkaan ole.

Minä taas veikkaisin että kyseessä on tyttøystävä. Kuten jo yleisesti tiedetään mahdottomia yhtäløitä ovat seuraavat:
Naiset ja tietokoneet
Naiset ja autot

eli vaihda tyttøystävää.

Vitsi vitsinä. Kuten koukou sanoi kyseessä on todennäkøisesti virtalähde tai tuuletin. Veikkaisin kuitenkin tuuletinta koska kone oli pitänyt ääntä ennen sammumistaan.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Haluaisin lisää RAM-muistia mun kannettavaan. Nykyään mulla on 512Mb:tä. Jos ostaa esim. saman verran lisää (ilmeisesti mulla on kaksi slottia) yhteistulos tulee olemaan vähän yli 700 Mb:tä. Nopeuttuuko kone tästä? Kannattaako vaihtaa RAM-muisti jossain ATK-kaupassa vai ihan itse? Mulla on Acer Aspire.

Myös kiintolevytila alkaa loppumaan... Ulkoinen kiintolevy vai uusi ja isompi kannettavan sisälle?

Tietokoneongelmat ovat pepusta! :(
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
ozo kirjoitti:
Haluaisin lisää RAM-muistia mun kannettavaan. Nykyään mulla on 512Mb:tä. Jos ostaa esim. saman verran lisää (ilmeisesti mulla on kaksi slottia) yhteistulos tulee olemaan vähän yli 700 Mb:tä. Nopeuttuuko kone tästä? Kannattaako vaihtaa RAM-muisti jossain ATK-kaupassa vai ihan itse? Mulla on Acer Aspire.

Myös kiintolevytila alkaa loppumaan... Ulkoinen kiintolevy vai uusi ja isompi kannettavan sisälle?

Tietokoneongelmat ovat pepusta! :(

Jos siellä on 2 slottia (ja nyt 512 Mb) niin eikös 512Mb:n kammalla tule jo se "maaginen" giga muistia täyteen. Hommaa mielummin isompi kovalevy koneen sisälle. Ja vie koko setti liikkeeseen ja tilaa isompi kovo ja lisää muistia. Ja kyllä... tietokoneongelmat ovat sieltä ja syvältä!
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
grace kirjoitti:
Jos siellä on 2 slottia (ja nyt 512 Mb) niin eikös 512Mb:n kammalla tule jo se "maaginen" giga muistia täyteen. Hommaa mielummin isompi kovalevy koneen sisälle. Ja vie koko setti liikkeeseen ja tilaa isompi kovo ja lisää muistia. Ja kyllä... tietokoneongelmat ovat sieltä ja syvältä!
Tai jos koneen sisällä on kaksi slottia, joissa kummassakin on yksi 256Mb kampa, jolloin 512Mb kamman lisäämällä tulee se "semi-maaginen" 768Mb täyteen...

Itse hankkisin kyllä kannettavaan lisäkovalevytilaa (mielenkiintoinen sana) nimenomaan ulkoisessa muodossa, mutta toisaalta tarpeita on erilaisia. Itselleni hommaisin ulkoisen, mutta jollekin toiselle taas sisäinen on parempi. Eipä niissä käsittääkseni suurempia eroja ole eli kannattaa miettiä omat tarpeensa huolellisesti ennen hankkimista.

Ja kyllä... tietokoneongelmat ovat vielä lisäksi poikittain!
 

Terrieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Dallas Stars
Mr.Fox kirjoitti:
Itse hankkisin kyllä kannettavaan lisäkovalevytilaa (mielenkiintoinen sana) nimenomaan ulkoisessa muodossa, mutta toisaalta tarpeita on erilaisia. Itselleni hommaisin ulkoisen, mutta jollekin toiselle taas sisäinen on parempi. Eipä niissä käsittääkseni suurempia eroja ole eli kannattaa miettiä omat tarpeensa huolellisesti ennen hankkimista.


Ulkoista asemaa ei sitten kannata ihan koko aikaa pitää koneessa kiinni, vaan ainoastaan tarvittaessa. Näiden kanssa on ollut ylikuumenemisen kanssa ongelmia, ja lopulta ulkoinen kovo on poksahtanut. Ei vika äärimmäisen yleinen ole, mutta jos itse omistaisin ylkoisen levyn, niin en pitäisi sitä koko aikaa kiinni koneen ollessa päällä.
 

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Pelin asentamisessa ongelmia

Olen hankkinut pelin nimeltä Codename: Panzers Phase Two, jonka installointi ei ota sujuakseen. Aina se jumittuu 1%:iin ja jää junnaamaan siihen. oliskos kenelläkään viisaammalla vinkkejä asiaan? Olen kokeillut installointia DVD R/V ja DVD R -asemilla.

nim " Tummuneet posket"
 

Anders

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ouzala kirjoitti:
Osaisikohan joku kertoa, miksi F- secure kaatuu, kun ajan spypot- ohjelman läpi? Tai ei se kaadu, mutta ilmoittaa, että nyt on joku toimintahäiriö. Spypot olisi hyvä ohjelma, mutta en voi sitä käyttää, koska näin käy.
”Jos sinulla on F-Secure asennettu koneelle, niin laitetaan BackWeb lite ohitukselle,jotta Spybot ei niitä löydä. F-Secure tarvitsee tuota BackWebbiä automaattiseen päivitykseen ja jos niitä sitten ohjelmalla poistaa niin F-Securen päivitys ei toimi automaattisesti.Manuaalisesti se päivitys toimii kyllä edelleenkin.” Kerrotaan täällä.

Niin ja ei hajuakaan ovatko ko. sivun ohjeet päteviä.

Samanlainen tieto löytyy myös F-Securelta.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ouzala kirjoitti:
Osaisikohan joku kertoa, miksi F- secure kaatuu, kun ajan spypot- ohjelman läpi? Tai ei se kaadu, mutta ilmoittaa, että nyt on joku toimintahäiriö. Spypot olisi hyvä ohjelma, mutta en voi sitä käyttää, koska näin käy.
Mulla oli joskus samoja ongelmia appivanhempieni (-kokelaiden) koneella.

Jos nyt oikein muistan, niin ongelmat liittyivät jotenkin F-Securen tarvitsemiin "backweb"-tiedostoihin, joita SpyBot vastaavasti pitää haittaohjelmina. En nyt aivan varmaksi mene sanomaan, mutta muistaakseni ongelma ratkesi pistämällä SpyBotissa ne tietyt "backweb"-tiedostot karanteeniin (quarantine).

F-secure, SpyBot, backweb ja niiden erilaisia kombinaatioita Googleen hakusanoiksi, niin luulisi apua löytyvän. Itselläni ei enää ole F-Securea koneella, joten sen enempää en voi nyt auttaa. Siinä olet kyllä oikeassa, että SpyBot on loistava ohjelma.

EDIT: olinpa hidas! bosch; kun googleen laittaa nuo kaikki kolme ehdottamaani hakusanaa ja käyttää suomenkielistä hakua, niin arvaapa mitkä ovat kaksi ensimmäistä linkkiä...
 
Viimeksi muokattu:

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
kannettavan osto

Tervehdys tietäjät,

Vaivaan taas teitä tietokone-guruja tyhmillä kysymyksilläni, mutta nyt pitäisi löytyä jokin saitti/foorumi, josta pääsisi lukemaan/tiedustelemaan vinkkejä uuden kannettavan hankintaan?

Olen vieraillut afterdawn.fi sivuilla, samoin dvdplazalla, mutta hiukan vaisua on anti tähän mennessä ollut... Mitä muita hyviä foorumeja onkaan, kun suunnittelee uuden koneen/kannettavan hankintaa? Ihan merkki- ja mallikohtaiset vertailut kiinnostavat.

Toki, jos joku on täällä vastikään hankkinut uuden kannettavan ja tehnyt raskaan taustaselvitystyön eri merkeistä ja malleista, niin mielelläni kuulen suosituksia (Kannettavien eri mallien ominaisuuksien vertaaminen on muuten pirun vaikeaa, kun samalla merkillä voi olla useita kymmeniä eri malleja ja ilmeisesti samoista malleista kauppiailla vielä karvalakki- ja upgreidattuja versioita...)

Eli oma hankintani saa maksaa jotain 800-1300€ välillä. Tarve on pääasiassa kirjoittamiseen + normaalien hyötyohjelmien (Excel, PP jne) pyörittämiseen (työkäytössä). Käyttiksenä mielummin XP Pro. WLanit sun muut riittävät liitännät pitäisi löytyä. Editoin koneella jonkin verran digikuvia ja lähitulevaisuudessa myös videota, mutta ihan vain harrastelija-tasolla. Paino mielummin alle kuin yli 3 kiloa, jotta vielä voisi puhua kannettavasta (vrt. raahattava), mutta tämä ei ole aivan ehdoton vaatimus. En pelaa koneella tietokonepelejä, joten siltä osin koneen vaatimustasoa voi hiukan laskea. Toisaalta taas koneelta katsellaan silloin tällöin DVD-leffoja mökillä, reissussa jne...

Kaksi konetta jotka tällä hetkellä kinnostavat ovat:

1. Acer Aspire 5002WLMi AMD Turion ML30 (1.6GHz / 1MB / 400MHz) (35W) / 15.4" WXGA Crystalbrite /128MB jaettu näyttömuisti/ 1024 (2x512)MB / 100GB / DVD. Tällä koneella tuntuu ainakin ominaisuudet ja hinta olevan aika hyvin balanssista, mutta muuta en Acereista tiedäkään?

2. Sony VAIO VGN-B3VP Pentium M 1.6GHz, 512Mt, 60Gt, DL DVD-RW, Intel® 855GME, 14.1"TFT, W-Lan 802.11b/g, Win XP Pro -kannettava tietokone.
Tätä (Sonya) kehutaan luotettavaksi ja kestäväksi, joka on myös kohtuullisen tärkeä ominaisuus, koska reissaan paljon ja kone kulkee oikeasti mukana.

Onko täällä kyseisten koneiden omistajia - käyttökokemuksia? Tai tuleeko mieleen jotain muuta mallia merkkiä samaan hintakategoriaan suht. samoilla ominaisuuksilla? Hinta saa toki olla edullisempikin, mutta tuo 1300 euroa alkaa olla aika lailla maksimi, mitä koneeseen haluan uhrata.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Prof. Puck kirjoitti:
hinta olevan aika hyvin balanssista, mutta muuta en Acereista tiedäkään?

Acer Aspirella tätä kirjoitan. Noin vuoden ollut. Olen aika tyytyväinen. Acerilla ihan hyvä hinta/laatu-suhde.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Prof. Puck kirjoitti:
Vaivaan taas teitä tietokone-guruja tyhmillä kysymyksilläni, mutta nyt pitäisi löytyä jokin saitti/foorumi, josta pääsisi lukemaan/tiedustelemaan vinkkejä uuden kannettavan hankintaan?

[...naps naps...]


1. Acer Aspire 5002WLMi AMD Turion ML30 (1.6GHz / 1MB / 400MHz) (35W) / 15.4" WXGA Crystalbrite /128MB jaettu näyttömuisti/ 1024 (2x512)MB / 100GB / DVD. Tällä koneella tuntuu ainakin ominaisuudet ja hinta olevan aika hyvin balanssista, mutta muuta en Acereista tiedäkään?

2. Sony VAIO VGN-B3VP Pentium M 1.6GHz, 512Mt, 60Gt, DL DVD-RW, Intel® 855GME, 14.1"TFT, W-Lan 802.11b/g, Win XP Pro -kannettava tietokone.
Tätä (Sonya) kehutaan luotettavaksi ja kestäväksi, joka on myös kohtuullisen tärkeä ominaisuus, koska reissaan paljon ja kone kulkee oikeasti mukana.
Acer on Euroopan eniten huollossa aikaansa kuluttava kone. Jos sattuu (kuten valitettavan usein käy) maanantai-kappale käteen, ei kannata Powermillistä odottaa sitä ykkösluokan serviceä. Lisäksi ruudun pixelitakuut on kovin heikot ja usein tulee "voi voi" vastauksia eteen huollon puolelta.

Sony taas on legenda, mitä kannettaviin tulee. Valitettavasti vain sielläkin on laatu hieman laskenut, mutta yhä Vaiot jylläävät laatuluokituksen kärkisijoilla. Yhä ykkösenä kulkee IBM Thinkpadeineen - ne vaan osaa.

Eeeerittäin hyvä saitti asiasta turhan jauhamiseen on MuroBBS ja sen Kannettavat -osio (joka tosin hulvattoman usein matalana):

http://murobbs.muropaketti.com

Itsellä nyt kaksi kannettavaa, Apple iBook 12" (täydellinen matkakumppani) ja FS M3438G 17" (monsteri). Tämä kaksikko palvelee sektoreiden molemmista ääripäistä.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Ruutiveijari kirjoitti:
Acer on Euroopan eniten huollossa aikaansa kuluttava kone.

Sony taas on legenda, mitä kannettaviin tulee.... Yhä ykkösenä kulkee IBM Thinkpadeineen - ne vaan osaa.

Itsellä nyt kaksi kannettavaa, Apple iBook 12" ...

Kiitti kommenteista,

Acereista olen kuullut muualtakin samaa juttua, vaikka varmasti osa selittyy isoilla myyntimäärillä.

Sonyn 'halpis'-Vaio kiinnostaa myös, vaikka tehoista ja ominaisuuksista joutuu tinkimään. Erityistä plussaa on kyllä kommentit sen suhteen, mitä olen Sonyjen luotettavuudesta/kestävyydestä kuullut. Se on oikeasti tärkeä ominaisuus mulle, koska kone kulkee mukana usein aika 'huonoissakin' olosuhteissa.

Applen iBook:ia olen miettinyt niinikään vakavasti, mutta hiukan epäilyttää edelleen se, kuinka saan ohjelmat synkronoitua toimimaan sen ja PC:den välillä. Jotain raportteja, tilastoajoa, Excel-taulukkolaskentaa jne. pitäisi pystyä siirtämään aina välillä asiakkaiden verkkoon/koneelle. Onko sulla Ruutiveijari tästä kokemuksia? Mac-maailma sinänsä on kyllä tuttu, koska lähes kymmenen vuotta - 80-luvun lopusta 90-luvun loppuun Applen koneita käytin.

Vielä; IBM:n koneista olen kullut myös paljon hyvää. Osaisiko kukaan suositella sieltä jotain mallia edellisessä viestissä mainitsemaani hintahaarukkaan?
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Prof. Puck kirjoitti:
Acereista olen kuullut muualtakin samaa juttua, vaikka varmasti osa selittyy isoilla myyntimäärillä.
Useimmiten johtuu ihan yksinkertaisesti Acerin huonommasta valmistuslaadusta. Acer on kannettavien halpismerkki, jostain se raha on säästettävä. Mutta kun hyvä kappale osuu käsiin, on hinta-laatusuhde kohdillaan.

Applen iBook:ia olen miettinyt niinikään vakavasti, mutta hiukan epäilyttää edelleen se, kuinka saan ohjelmat synkronoitua toimimaan sen ja PC:den välillä. Jotain raportteja, tilastoajoa, Excel-taulukkolaskentaa jne. pitäisi pystyä siirtämään aina välillä asiakkaiden verkkoon/koneelle. Onko sulla Ruutiveijari tästä kokemuksia?
Macillehan löytyy Microsoft Office siinä missä Winukka-alustallekin. Omassa perheessä pyörii neljän koneen (nämä kannettavat ja yksi pöytäPC ja yksi pöytäMac) langaton verkko, jossa koneet keskustelevat vaivatta keskenään ja jakavat tiedostojaan.

Paljon riippuu aina siitä, löytyykö juuri sinun tarvitsemasi ohjelmat OS X:lle. Jos löytyy, voi iBookia suositella mitä lämpimimmin. Kone on kestävä, akun kesto mainio (n. 5h), varsin kevyt (12" 2,1kg) ja erityisen edullinen kokoluokassaan. Ja ei huolta viruksista, spywaresta tai madoista.

Vielä; IBM:n koneista olen kullut myös paljon hyvää. Osaisiko kukaan suositella sieltä jotain mallia edellisessä viestissä mainitsemaani hintahaarukkaan?
Kannattaa tutustua R-mallisarjaan.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
BSPlayer ongelma

En tiedä voiko tätä sanoa ongelmaksi. Enemmänkin ihmetyttää ja kysymys kuuluu: miksi.

Käytössä on BSPlayer, joka on viime aikoina toiminut oudosti. Kun avaa jonkun videon niin ensinnäkin nykyään se avaa sen kauemmin (4-5s.) ja toinen silmiin pistävä juttu on se, et CPU nousee heti sataan prosenttiin... Sit kun video toistuu niin CPU laskee normaalitasolle. Avataan-tekstin aikana CPU käy koko ajan sadassa.

Päivitin uudempaan versioon - ei auttanut. Pitäiskö uninstalloida ja asentaa uudestaan?
 

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
jayton kirjoitti:
No, jos ei muuta niin asennan koko käyttiksen uudelleen, ja yritän sitten, kun kuvakkeen pitäisi ilmestyä, mutta toivotaan nyt että täältä saisi jonkinlaista apua.

Onko ohjauspaneelin -> äänet ja äänilaitteet valikossa kaikki asetukset kunnossa (eli ruksi poissa kohdasta ei ääntä) jos siinä ei ole ruksia niin kokeile asentaa joko äänikortin tai emolevyn ajurit uudelleen (jos omistat integroidun äänipiirin äänikortin sijaan).
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Ruutiveijari kirjoitti:
Jos ... voi iBookia suositella mitä lämpimimmin. Kone on kestävä, akun kesto mainio (n. 5h), varsin kevyt (12" 2,1kg) ja erityisen edullinen kokoluokassaan. Ja ei huolta viruksista, spywaresta tai madoista.

Kiitoksia jälleen kerran Ruutiveijarille avusta ja kommenteista. Applen iBook on tällä hetkellä todella varteen otettavan harkinnan alla. Maanantaina pitäisi soittaa muutama jälleenmyyjä läpi ja kysellä tarjouksia. Sitä ennen pitää tehdä päätös, hankkiako kone 12 vai 14 tuumaisella näytöllä. Luultavasti kallistun 14 tuumaiseen, koska koneella kuitenkin tullaan työskentelemään varsin paljon sellaisenaan. Ja mikäli oikein ymmärsin, saa 14-tuumaiseen myös paremman DVD-aseman hankittua.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Viestiketju on niin pitkä etten jaksanut valitettavasti selailla koko ketjua läpi josko täällä olisi samasta asiasta keskusteltu, valitan...

Mutta asiaan...

Elikkäs, tietääkö joku kertoa mistä johtuu että kun liitän läppärini telkkariin S-video/scart- narulla, kuva näkyy kyllä TV:ssä, mutta mustavalkoisena. Kaikkia mahdollisia väri yms. asetuksia olen koneelta koittanut fiksata, mutta ilman tulosta. Eli onkelma lienee hardware osastolla...?

kiitoksia jo etukäteen, jos joku onnistuu/viitsii tyhmää jeesaamaan...
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Afterdawnista kopsattua

ONGELMA: Kuva on mustavalkoinen part I
RATKAISU: Tarkista vielä että johto koneen ja television välissä on kunnolla kiinni molemmista päistä.

ONGELMA: Kuva on mustavalkoinen part II
RATKAISU: Tarkista vielä että TV-OUT ulostulona on PAL-B tai PAL-G

ONGELMA: Kuva on mustavalkoinen, käytössä S-video ulostulo
RATKAISU: Kokeile ensiksi vaihtaa TV:ssä toista AV kanavaa päälle(tarkista myös telkkarin Menusta ja ohjekirjasta onko siellä mainittu mitään S-Videon päälle laittamisesta), jos SCART adapteri käytössä niin kokeile toisessa SCART paikassa televisiossa, NVIDIA:n kohdalla voi pistää ulostulon kulkemaan komposiitti muodossa, ATI korteilla on väliin laitettava S-video(7-pinninen)<->komposiitti adapteri tai sitten kierrätettävä kuva esim. videoiden kautta.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Prof. Puck kirjoitti:
Kiitoksia jälleen kerran Ruutiveijarille avusta ja kommenteista. Applen iBook on tällä hetkellä todella varteen otettavan harkinnan alla. Maanantaina pitäisi soittaa muutama jälleenmyyjä läpi ja kysellä tarjouksia. Sitä ennen pitää tehdä päätös, hankkiako kone 12 vai 14 tuumaisella näytöllä. Luultavasti kallistun 14 tuumaiseen, koska koneella kuitenkin tullaan työskentelemään varsin paljon sellaisenaan. Ja mikäli oikein ymmärsin, saa 14-tuumaiseen myös paremman DVD-aseman hankittua.
Suosittelen erityisesti Varimport/Tector akselia. Molemmista tullut useasti tilattua ja palvelu joustavaa ja nopeaa.

Eli 12" malliin ei saa polttavaa DVD:tä (Superdrive, kuten Apple sitä kutsuu), ja 12" on vakiona CD-RW/DVD. Resoluutio molemmissa on sama, 1024x768. Jos mitään kysyttävää Apple -maailmasta löytyy, heitä vaikka YV:tä. Olen vannoutunut AppleNörtti, UberFani ja SteveJobs FanClubisti. Joten mahdollista tulevaa Mac -veljeä neuvon mitä mieluimmin jos vain siihen pystyn.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Tuli hommattua MP 3 soitin Gigantista. Mikä olisi sopiva ohjelma millä voisi muuttaa omat CD levyt MP 3 muotoon?
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nurmijärven Peto kirjoitti:
Tuli hommattua MP 3 soitin Gigantista. Mikä olisi sopiva ohjelma millä voisi muuttaa omat CD levyt MP 3 muotoon?

Itse olen käyttänyt sellaisia ilmaisia ohjelmia kuin CDex ja Easy CD-DA Extractor. Hyviä kumpikin, ja ainakin CDex osaa ongelmitta kääntää jokaisen eteen tulleen kopiosuojatunkin levyn.
 

Lukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nurmijärven Peto kirjoitti:
Tuli hommattua MP 3 soitin Gigantista. Mikä olisi sopiva ohjelma millä voisi muuttaa omat CD levyt MP 3 muotoon?

Windowsin mediaplayerilla se käy varsin näppärästi. Kipaleiden nimien ja levyjen tietojen haku onnistuu sillä automaattisesti.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Vteich kirjoitti:
Itse olen käyttänyt sellaisia ilmaisia ohjelmia kuin CDex ja Easy CD-DA Extractor. Hyviä kumpikin, ja ainakin CDex osaa ongelmitta kääntää jokaisen eteen tulleen kopiosuojatunkin levyn.

Komppaan. CDex pelaa kuin buicki.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Another HAB kirjoitti:
Komppaan. CDex pelaa kuin buicki.
Jep, nopee eikä tee virheitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös