Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 870 697
  • 19 233

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Procampin viestiin liittyen..


Onhan joku saattanut mainitakin, mutta mainitaan vielä

www.avast.com sivustolla on ladattavissa ilmainen virustentorjuntaohjelma kotikoneelle (home-edition). Kyseessä on ihan yhtä laadukas virustentorjuntasofta kuin f-secure tai Norton. Itse olen tuota home-editionia jo pari kuukautta käyttänyt enkä keksi syytä miksi pitäisi palata f-secureihin tai nortoneihin.. saati maksaa niistä (eihän meistä kukaan piraatteja käytä).

Kyseinen softa ei ole aiheuttanut mitään ylimääräistä harmia koneelle. Viruksetkin tuntuvat pysyvän tehokkaasti poissa. Ei ole myöskään yhtä raskas kuin f-secure. suosittelen kaikille muillekin köyhille! ja miksei rikkaillekin...
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti Eddie
Procampin viestiin liittyen..


Onhan joku saattanut mainitakin, mutta mainitaan vielä

www.avast.com sivustolla on ladattavissa ilmainen virustentorjuntaohjelma kotikoneelle (home-edition). Kyseessä on ihan yhtä laadukas virustentorjuntasofta kuin f-secure tai Norton. Itse olen tuota home-editionia jo pari kuukautta käyttänyt enkä keksi syytä miksi pitäisi palata f-secureihin tai nortoneihin.. saati maksaa niistä (eihän meistä kukaan piraatteja käytä).

Norton Internet Securityssa on paljon muutakin kuin virustorjunta ja palomuuri. Norton Systemworksin kanssa kohtalaisen helvetin laaja tietoturva / järjestelmän siivous -kokonaisuus.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Viestin lähetti Murmeli
Norton Internet Securityssa on paljon muutakin kuin virustorjunta ja palomuuri. Norton Systemworksin kanssa kohtalaisen helvetin laaja tietoturva / järjestelmän siivous -kokonaisuus.

En ole tarkemmin perehtynyt mitä avast sisältää, mutta tältä sivulta löytyy tietopaketti. Pointtini oli, että kotikoneen käyttäjä selviytyy mainiosti tällä ilmaisohjelmalla. En siis lähde väittämään mikä on paras, koska en oikeasti tiedä. Mutta hinta/laatu junou. Suurinpiirtein yhtä laadukkaasta tuotteesta on kyse.

Avastinhan saa myös suomeksi

http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html
 
Viimeksi muokattu:

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Ongelmana seuraava aika helppo tapaus:

Minulla on yksi videopätkä, jossa soi hyvä biisi taustalla. Haluan tämän biisin itselle siitä videosta. Miten saan videon ääniraidan tallennettua vaikka mp3-muotoon? Olen vähän kokeillut kaikkea mm. Nerolla, mutta... ainoa missä onnistuin oli käyttää mikrofoni nauhurina ja sillä sai aika järkyttävän lopputuloksen.

Videon toistan BSPlayerissa 1.22. Käytössä myös uusin Nero-ohjelmisto.

Kiitos vastuksista.

Nyt ei posti kulje enää Thunderbirdissä kumpaankaan suuntaan.

Kokeile poistaa Nortonista Thunderbird sallittujen listalta ja laittaa sen uudestaan sinne. Jos ohjelma päivittyi updaten aikana Norton ei tunnista tätä uutta versiota.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti ozo
Ongelmana seuraava aika helppo tapaus:

Minulla on yksi videopätkä, jossa soi hyvä biisi taustalla. Haluan tämän biisin itselle siitä videosta. Miten saan videon ääniraidan tallennettua vaikka mp3-muotoon? Olen vähän kokeillut kaikkea mm. Nerolla, mutta... ainoa missä onnistuin oli käyttää mikrofoni nauhurina ja sillä sai aika järkyttävän lopputuloksen.

Videon toistan BSPlayerissa 1.22. Käytössä myös uusin Nero-ohjelmisto.

Kiitos vastuksista.

Jollain video editointi ohjelmalla tuon saisi näppärästi. Video raita pois ja ääniraita talteen.
En tiiä toimiiko ihan wintoosan omassa edintoin ohjelmassa noin.

Tai sitten toinen vaihtoehto on pyöritellä jonkun kotiteatteri hässäkän kautta, silleen että line outista biisi ekana vaikka c-kasetille ja sitten line innin kautta takaisin koneelle mp3 muotoon.

Ja kohta joku tulee sitten kertomaan jonkun tosin yksinkertaisen ohjelman, jolla tämä onnistuu.

Yksinkertainen neuvo vielä, että kokeile googlettamista, saattaa löytyä apu nopeammin.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Viestin lähetti repe_joke
Ja kohta joku tulee sitten kertomaan jonkun tosin yksinkertaisen ohjelman, jolla tämä onnistuu.

Odettelen. Tuo line out/in -systeemi on liian monimutkainen.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Viestin lähetti ozo
Ongelmana seuraava aika helppo tapaus:

Miten saan videon ääniraidan tallennettua vaikka mp3-muotoon?
Tarvitset siis mp3-tallentajaa.

Yksi vaihtoehto on esim. Advanced MP3/WMA Recorder. Muistaakseni sen voi ladata vaikka täältä .

Itse en tosin ole ko. ohjelmaa käyttänyt juuri tuon tyyppiseen tallentamiseen. Olen tallentanut sillä lähinnä nettiradioista tulevia DJ-livekeikkoja ja hienosti on pelittänyt.

EDIT: tässä vielä jotain mainospätkää
www.xaudiotools.com
Record any(Web DownStream/AVI/WMV/ASF/RM/AU/MIDI...) to MP3/WMA/WAV files only if you can hear it!
 
Viimeksi muokattu:

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Viestin lähetti repe_joke
Tai sitten toinen vaihtoehto on pyöritellä jonkun kotiteatteri hässäkän kautta, silleen että line outista biisi ekana vaikka c-kasetille ja sitten line innin kautta takaisin koneelle mp3 muotoon.
Joskus muinoin kopioin videolta ääntä pistämällä sellaisen 5 cm johdonpätkän line outista line iniin. Siinä mitään hässäkkää välissä tarvita.

Ei sillä, toki parempi on jos joku ohjelma löytyy joka tuon tekee.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Viestin lähetti ozo
Onko Nerossa mitään vastaavia ominaisuuksia?
Käsittääkseni ei, mutta olenhan mä ennenkin ollut väärässä.

Jos en nyt aivan väärin muista, niin olisinko joskus kuullut/nähnyt tallentavan WinAmpin (joko Full Version tai sitten joku plug-in). Saattaisi onnistua myös sillä, jos et halua tuota Advanced MP3/WMA Recorderia käyttää.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Windows asennusongelmia

Tilanne:
Ostin huuto.netista käytetyn emolevyn ja prosessorin tuulettimineen. Hain liikkeestä kotelon ja virtalähteen. Muut osat (muistit, kovalevy, verkkokortti, asemat yms.) minulla oli jo valmiina toimivasta kokoonpanosta purettuna.

Kokoonpano:
Emolevy: Asus A7VI-VM (integ. näytönohjain + äänikortti)
Prosessori: AMD Duron 1300
Muistit: 2x256Mb PC133
Kovalevy (testi 1): Maxtor (10,2Gt)
Kovalevy (testi 2): Seagate Medalist 6531 (6,5Gt)
verkkokortti, CD-asema, levykeasema

Ongelma:
Käyttöjärjestelmä ei suostu asentumaan. Kokeiltu Windows 98SE ja Windows XP (Corporate Edition).

Ongelman kuvaus:
Käytännössä XP ei suostu asentumaan ollenkaan. Asennus pysähtyy melko pian ajureiden yms. lataamisen jälkeen. Suunnilleen heti sen jälkeen, kun XP tarkastaa kokoonpanoasetukset. Tulee sininen ruutu täynnä tekstiä, jonka pääsanoma on suunnilleen: ”Windows on havainnut peruuttamattoman virheen ja tietokoneesi suojaamiseksi sovellus suljetaan.”.

Ajattelin vielä testata asentamalla Windows 98SE:n. Melko pian asennuksen aloittamisen jälkeen tulee virheilmoitus eikä asennusta voida jatkaa.

Tässä vaiheessa vaihdoin BIOSiin oletusasetukset. Tämän jälkeen 98SE asentuu yllättävän pitkälle; kysyy jopa Product Keyta, käyttäjätunnuksia, maa-asetuksia yms. Asennus loppuu virheilmoitukseen siinä vaiheessa, kun asennusta on jäljellä noin 11 minuuttia. Suunnilleen silloin myös 98SE:n asennuksessa on meneillään kokoonpanoasetusten tarkastukset. XP ei lähde edes BIOSin oletusasetuksilla asentumaan yhtään sen pidemmälle mitä aiemminkaan.

Seuraavaksi vaihdoin käytössä olevasta kokoonpanosta järjestelmäkovalevyn, jossa Windows XP (Corporate Edition) ja muita ohjelmia on asennettuna. Tämän kovalevyn kanssa XP avautui kiltisti ja pelasin jopa erän pasianssia... Formatoin tämän (varmasti) toimivan kovalevyn Partition Magic 8 -boottidisketeillä. XP ei asennu yhtään sen pidemmälle mitä ensimmäistä kertaa kokeillessani toisella kovalevyllä. Uudelleenformatoinnin ja tiedostojärjestelmän (NTFS => FAT32) vaihtamisen jälkeen yritin asentaa vielä kerran 98SE:a. Jälleen asentuu todella pitkälle, mutta viime metreillä kaatuu johonkin sovellusvirheeseen.

BIOS tunnistaa kuitenkin kaikki laitteet oikein. Emolevyn jumpperoinnit ovat (mielestäni) tehty oikein manuaalia katsomalla. Voisiko taustalla olla esim. epäonnistunut BIOS-päivitys?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Re: Windows asennusongelmia

Viestin lähetti Mr.Fox
Tilanne:
Ostin huuto.netista käytetyn emolevyn ja prosessorin tuulettimineen. Hain liikkeestä kotelon ja virtalähteen. Muut osat (muistit, kovalevy, verkkokortti, asemat yms.) minulla oli jo valmiina toimivasta kokoonpanosta purettuna.
Tunnut tietävän mistä puhut mutta kokeilepa silti tätä.

Ylivoimaisesti yleisin syy Windowsin asentumattomuuteen on viallinen muistikampa. Vaikka muisti toimisi käytössä 100% ongelmattomasti niin Windowsin asennus ei mene läpi mikäli siinä on edes pienen pientä vikaa. Joten jos et vielä ole kokeillut niin kokeile vuoronperään yhdellä kammalla ja vaikkapa vielä eri muistipaikassa.

EDIT: ja toista sataa kokoonpanoa olen asennellut.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Windows asennusongelmia

Viestin lähetti InSideHockey
Ylivoimaisesti yleisin syy Windowsin asentumattomuuteen on viallinen muistikampa. Vaikka muisti toimisi käytössä 100% ongelmattomasti niin Windowsin asennus ei mene läpi mikäli siinä on edes pienen pientä vikaa. Joten jos et vielä ole kokeillut niin kokeile vuoronperään yhdellä kammalla ja vaikkapa vielä eri muistipaikassa.

EDIT: ja toista sataa kokoonpanoa olen asennellut.
Erilaisten muistipalikka/-paikka -kombinaatioiden testi on edelleen kesken, mutta virhesanomat jatkuvat. Otin lisäksi tuon verkkokortin kokonaan irti.

Pari ilmeentynyttä virhesanomaa:
PFN_LIST_CORRUPT
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
mutta toisinaan ei tule mitään selitettä.

Googletinkin noilla hakusanoilla, mutta mitään yksiselitteistä vastausta en ainakaan pikaisella tarkastuksella löytänyt. Noh, taistelu jatkuu, jotta minullekin vielä jossain vaiheessa tulisi sadas kokoonpano täyteen...

Vinkkejä ja ehdotuksia otetaan edelleen vastaan.
 

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
Re: Windows asennusongelmia

Viestin lähetti Mr.Fox


Pari ilmeentynyttä virhesanomaa:
PFN_LIST_CORRUPT
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
mutta toisinaan ei tule mitään selitettä.

Nuo ovat muistaakseni ajureista johtuvia vikailmoituksia eli niinkuin AnaMasa sanoi on hyvin mahdollista että sinulla on väärä bios

jos kuitenkin bios on oikea niin ota kaikki paitsi välttämättömät komponentit irti koneesta ja yritä asennusta sitten uudelleen.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Re: Windows asennusongelmia

Viestin lähetti Mr.Fox
PFN_LIST_CORRUPT

Caused by corrupting I/O driver structures. If the kernel debugger is
available, get a stack trace.

Parameters:

1 - Value 1
2 - ListHead value that was corrupted
3 - Number of pages available
4 - 0
1 - Value 2
2 - Entry in list being removed
3 - Highest physical page number
4 - Reference count of entry being removed

I received this once and all I did was do a chkdsk /f /r and then
defragged my harddrive and it never appeared again

Viestin lähetti Mr.Fox PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

This error message may be caused by faulty memory (RAM) in your computer.
Detailed suggestions here:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q171/0/03.asp

If Driver Verifier is not active, these violations might not cause an
immediate problem in all cases. Driver Verifier monitors the driver's
behavior and issues the following bug checks if any of these violations
occur: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Use this run command: verifier.exe

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA, defined as 0x50, is issued if
invalid system memory is referenced.

Also from running a third-party Advanced Power Management program.

Troubleshooting Stop Errors and XP Pro:
http://www2.cajun.net/~theriots/blk/xp_side_issues.htm


nimim. mr google
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Re: Re: Windows asennusongelmia

Viestin lähetti Groove Armada
nimim. mr google
Kiitokset Herra Hakukoneelle!

Suunnilleen noi samat löysin kyllä itsekin, mutta varsinaista ratkaisua ei niistäkään kyllä löydy.

Yksi ongelma on myös se, että virhesanoma vaihtelee käytännössä joka asennuskerralla.

Viimeisimmät:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
ja tämän yhteydessä tuli myös teknisiä tietoja -osioon seuraavaa:
PCIIDEX.SYS - Address F9AD4A60 base at F9AD4000, DateStamp 3d6ddb03

Mutta ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin. Yhden "vika-asennuksen" löysin BIOSia tutkaillessani. BIOSin oletusasetuksilla muistiväylän nopeus on 100MHz, kun käyttämäni muisti on 133MHz. Otin samalla myös äänikortin pois käytöstä.
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Re: Re: Windows asennusongelmia

Viestin lähetti InSideHockey
Tunnut tietävän mistä puhut mutta kokeilepa silti tätä.

Ylivoimaisesti yleisin syy Windowsin asentumattomuuteen on viallinen muistikampa. Vaikka muisti toimisi käytössä 100% ongelmattomasti niin Windowsin asennus ei mene läpi mikäli siinä on edes pienen pientä vikaa. Joten jos et vielä ole kokeillut niin kokeile vuoronperään yhdellä kammalla ja vaikkapa vielä eri muistipaikassa.

EDIT: ja toista sataa kokoonpanoa olen asennellut.
Olen vahvasti samaa mieltä virheen aiheuttajasta. Oma asennuskokemus ei ole samaa kaliberia, mutta kymmeniä kokoonpanoja kuitenkin. Niissä kahdesti olen törmännyt samaan ongelmaan, asennus joko keskeytyy tai asentuu virheiden kanssa, alkaen kaatuilun ihan random syistä. Huomioitavaa on muistityyppi - jopa memtest86:tta virheittä pyörittäviä PC-133 -kampoja. Asennus on sujunut ongelmitta, kun BIOSista on tiputtanut muistiväylän 133MHz -> 100MHz. Asennuksen jälkeen voi palauttaa normaalikellot.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Myös itse muisti- tai ideväylässä voi olla vikaa, joka selviää tietty levyjen ja kampojen paikkaa vaihtamalla. Niin, ja muistien testaus tietty yksi palikka kerrallaan.

Anteeksi epäilyni, mutta tuollaisia oireita voi saada aikaiseksi myös huonosti kiinnitetyllä siilillä. Asennus etenee vähän matkaa, kunnes lämmöt nousevat liikaa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Tällä hetkellä Windows 2000:n asennus on edistynyt ainakin kovalevyn alustukseen saakka.

Laitoin sormeni ristiin kyynärpäitä myöten, koputin puu(päätäni), viskoin suolaa, sylkäisin kolmasti vasemman olkapääni yli, ajoin naapurin mustan kissan naapurisaareen, kiikutin peilit varastoon ja tein muita tietokoneammattilaisten suosittelemia jippoja.
Viestin lähetti AnaMasa
Myös itse muisti- tai ideväylässä voi olla vikaa, joka selviää tietty levyjen ja kampojen paikkaa vaihtamalla. Niin, ja muistien testaus tietty yksi palikka kerrallaan.
Muisteissa kaikki kombinaatiot on tällä hetkellä testattuina.

Viestin lähetti AnaMasa
Anteeksi epäilyni, mutta tuollaisia oireita voi saada aikaiseksi myös huonosti kiinnitetyllä siilillä. Asennus etenee vähän matkaa, kunnes lämmöt nousevat liikaa.
Hyvä havainto! Seuraavan (mahdollisen) virheilmoituksen jälkeen taidankin tarkistaa siilin kiinnityksen.

EDIT: täytyy viimein uskoa, että Windows 2000 on vakain Windows-pohjainen käyttöjärjestelmä. 2000 asentui mitään nikottelematta ensimmäisellä kerralla.

Sitä varsinaista ongelmaahan tuo ei tietystikään poistanut, mutta onpahan tuohon sentään jokin käyttöjärjestelmä asennettuna. Seuraavaksi taitaa olla ohjelmassa emolevyn ajureiden asentaminen, prossun lämpötilojen selvittäminen, siilin kiinnityksen tarkistaminen ja verkkokortin sekä toisen muistipalikan uudelleenasennus.

...ja vielä mä sen XP:n tohon asennan...

SUURKIITOKSET kaikille auttaneille!
 
Viimeksi muokattu:

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Viestin lähetti ozo
Ongelmana seuraava aika helppo tapaus:

Minulla on yksi videopätkä, jossa soi hyvä biisi taustalla. Haluan tämän biisin itselle siitä videosta. Miten saan videon ääniraidan tallennettua vaikka mp3-muotoon?


Tällä onnistuu helposti. VirtualdubMod on paras ilmainen video-editointiohjelma. Asenna myös Lame MP3 encoder jonka avulla saat koodattua äänen parempilaatuiseksi mp3'ksi.

http://virtualdubmod.sourceforge.net/

http://www.free-codecs.com/download/Lame_Encoder.htm

Pieni ohje äänen tallentamiseen.

1. Asenna VirtualDubMod ja Lame MP3 encoder
2. Avaa VirtualDubMod
3. Avaa video-tiedosto
4. Valitse "Streams" ja valitse "Streams list"
5. Valitse ääniraidan ominaisuudet ja valitse "Full processing mode".
6. Valitse "Compression" ja valitse vasemmalta puolelta "Lame". Valitse haluamasi asetukset (bitrate, sampling rate, CBR vai ABR)
7. Paina "Save WAV" ja nimeä tiedosto haluamaksesi ja laita päätteeksi .mp3. Tallenna. VDB rupeaa muuntamaan ääntä joksikin aikaa.

- tinke-80
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Tämä ei ole ongelma (ja se on hyvä), mutta mielenkiinnosta haluaisin tietää hieman enemmän. Eli...

Palomuuri (welhon moniturva ->f-securen palomuuri) on ilmoitellut viime viikkoina päivittäin useita kertoja estäneensä tunkeutumisia osoitteesta, jonka edessä oleva numerosarja vaihtelee, mutta loppuosassa lukee aina "reverse.theplanet.com". Mikähän tuo juttu oikein on? Tuota kun on jatkunut jo melkoisen ajan. Mitään haittaa ei ole koneelle tapahtunut eli toimii ihan normaalisti, joten huolta ei liene, koska virusskannaus ja Ad-Awarella skannaus tuottaa jatkuvasti puhtaan tuloksen. Mietityttää kuitenkin... :-/
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Tietäjille, sekä ajan hermolla eli tietämyksen aallonharjalla ratsastajille kiperää kysymystä tähän väliin...

Olen tässä uusimassa konettani, meni nimittäin niinkin onnettomasti käymään, että väkivaltainen Zalmanin heatpipen poistaminen Radeon 9700 Pro:lta oli se viimeinen tikki, ja koneesta tuli torso. Alkoholilla oli osuutta asiaan, vahvasti.

Kotikoneeni tarkoitus on palvella minua ensisijaisesti pelikäytössä, rinta rinnan tämän kanssa, menee sellainen aikuisten oikea kuvankäsittely. Sitten toimisto-ohjelmat, surffaaminen, erinäisenä serverinä toimiminen (shell, FTP, peliserverinä, jne).

Tarkoitus on uusia konetta nyt sitten koko lailla, mutta näiden uusien osien tyypilliset ja vähemmän yleisetkin ongelmat, ovat jääneet minulta uutispimentoon. Ei ole nyt vuoteen ainakaan tullut seurattua, että mikä on oikeasti hyvä ostos. Mietitään tätä nyt suorituskyvyn ja luotettavuuden kautta, ei hinnan. Kursivoituina "vanhat" osat jotka siirtyvät uuteen koneeseen.

Ehdotetut osat uuteen rakkineeseen ovat:
Prossu: AMD Athlon 64 FX-55 tai AMD Athlon 64 3800+
Emolevy: Asus A8N-E
Muistit: 2kpl Mushkin 512MB Black Hi Perf Level II PC3200 400Mhz
Kovalevyt: Western Digital Caviar Special Edition 120GB
2kpl Western Digital Raptor 36,7GB (RAID 0)

Näytönohjain: Club 3D Radeon X850 XT 256 Mt PCI-E
Kotelo: Antec Sonata Piano Black
Äänikortti: Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS

Aluksi epäilyttää toki tuo Creativen äänikortti, joista on erinäisiä kokemuksia, mutta tuskin integroituja huonompiakaan enää ovat? Miten lie sitten tuon kotelon mukana tuleva virtalähde (370W), riittääköhän lie? 430W vaiko jopa 500W? Koneeseen kun tulee vielä CD-RW ja DVD-R, USB:llä virtaa kameroille, hiirelle, jne.
Onko tietämystä, että onkos tuon kyseisen emolevyn SATA-piirin kanssa ilmennyt ongelmia (kuten A7N8-X Dx emon kanssa aikoinaan)?

Pistäkää toki tietämyksenne peliin, arvon tietäjät. Kiitos ja iso käsi jo etukäteen.

EDIT: Ai niin, käyttöjärjestelmät ovat Windows XP Pro (64bit?) sekä Debian.
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Jääkoneenkuljettaja kirjoitti:
Aluksi epäilyttää toki tuo Creativen äänikortti, joista on erinäisiä kokemuksia, mutta tuskin integroituja huonompiakaan enää ovat?

Itseltä löytyy SoundBlaster Audigy 2 ZS Platinum Pro ja olen ollut erittäin tyytyväinen tuotteeseen. Äänet toimii moitteettomasti ja EAX on kyllä mannaa varsinkin pelaillessa. Joten äänikortin puolesta ei kannata jännittää.

edittiä: Platinum Pro = kortti + ulkoinen liitäntäyksikkö
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Jääkoneenkuljettaja kirjoitti:
Aluksi epäilyttää toki tuo Creativen äänikortti, joista on erinäisiä kokemuksia, mutta tuskin integroituja huonompiakaan enää ovat? Miten lie sitten tuon kotelon mukana tuleva virtalähde (370W), riittääköhän lie? 430W vaiko jopa 500W? Koneeseen kun tulee vielä CD-RW ja DVD-R, USB:llä virtaa kameroille, hiirelle, jne.
Käy tarkastamassa virtalähteen tehotarpeet http://www.jscustompcs.com/power_supply/Power_Supply_Calculator.php?cmd=AMD tällä laskurilla. En tiedä kuinka tarkka on, mutta ainakin suuntaa antava ja mitä itse katsoin tuolla kokoonpanolla niin ainakin 450W suosittelisin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös