Excelissä se tehdään laittamalla '-merkki solun alkuun, toimisiko sama OpenOfficessa?Tunteeko joku Open Office -taulukkolaskennan koukeroita? Tuli pulma, kun pitäisi syöttää soluihin puhelinnumeroita, mutta se ei hyväksy nollaa (0) eikä +358 alkuisia numerosarjoja. Miten se muotoilu tehdään, että saa siis nollat eteen?
Excelissä toimii myös, jos solun sisällön muuttaa tekstiksi, niin silloin etunollatkin on nollia. Toimisiko tuo OpenOfficessa?Excelissä se tehdään laittamalla '-merkki solun alkuun, toimisiko sama OpenOfficessa?
Avasin Windows 10 koneen ja ruudulle ilmestyy tämä (Kts. Kuva). Kyseessä siis joku automaattinen korjaus josta en pääse etenemään millään tavalla. Osaisiko joku neuvoa miten tämä ohitetaan?
Juuri kävin tuossa keskustelun yhden tietokonegurun kanssa ja hänen mielestään kaikesta huolimatta pitäisi putsata kone pölystä, vaihtaa lämpötahnat, jne. Helppo se on sanoa, kun osaa itse tehdä. Tuskinpa näitä 2000€ koneita kuitenkaan ihan kieliposkessa tehdään. Kenties pölytunnelit riittävät ja lämpötahnat on parempaa laatua. Minusta tämä designi kuitenkin suorastaan huutaa: "Jos et tiedä mitä olet tekemässä, älä mene helposti poistettavaa pohjalevyä (SSD/HDD + RAM) pidemmälle!"
Hitto vieköön, kun ruvennut kone kaatuilemaan satunnaisesti. Tai no rehellisesti sanottuna säännöllisesti. Ei pannun pitäis lämpötilojen perusteella keittääkään, mutta joku mättää. Kenties vain paskaa softaa. Asus lupailee, että "pölytunneli" pitäis tuulettimet suhteellisen puhtaana ilman manuaalista puhdistustakin, joten eikai tässä auta kuin luottaa siihen. Nimittäin linkin mukaista vaivaa (G752 purkamisvideo, YouTube) en rupea tuulettimiin kiinni pääsemiseksi näkemään. On meinaan isompi mahdollisuus rikkoa kone, kuin oikeasti saada jotain hyödyllistä aikaan. Vähän vain pelottaa, kun edellisessä koneessa pääsi helposti käsiksi tuulettimiin ja ne sitä törkyä vasta imivätkin.
Pistin pelipalstalle kyselyä, mutta turha kysellä, kun vastaukset on luokkaa "sulla ei koneessa tehot riitä". Tai "konees keittää", no ei varmaan keitä, kun kaatuessa lämpötilat luokkaa 75-80 °C, kuumimmillaan CPU 80°C ja GPU 90°C ja silti pelittää ihan luotettavasti normaalisti, kuten pitääkin. Luotan siihen, että kökköisessä softassa se vika on.
Muistit voisin kenties tsekata, mutta tuskin niissä mitään vikaa on. Kone on nyt sen 4v vanha.
Juuri kävin tuossa keskustelun yhden tietokonegurun kanssa ja hänen mielestään kaikesta huolimatta pitäisi putsata kone pölystä, vaihtaa lämpötahnat, jne. Helppo se on sanoa, kun osaa itse tehdä. Tuskinpa näitä 2000€ koneita kuitenkaan ihan kieliposkessa tehdään. Kenties pölytunnelit riittävät ja lämpötahnat on parempaa laatua. Minusta tämä designi kuitenkin suorastaan huutaa: "Jos et tiedä mitä olet tekemässä, älä mene helposti poistettavaa pohjalevyä (SSD/HDD + RAM) pidemmälle!"
Palautuspisteestä ei tässä yhteydessä puhuttu, mutta ns. palautusosio levyllä yleensä ostettaessa on. Jos koko kone on pyyhitty puhtaaksi ja asennettu uusiksi, niin sitä palautukseen tarvittavaa osiota ei enää ole.Vanhasta läppäristä (win7) loput kaikki irti -projekti.
Käyttötarkoitus olisi youtuben ja yleareenan kattelu illalla nukkumaanmennessä.
- Hommattu 2010
- Joskus 2014 tehty uudelleenasentaminen vai mikä se on
- Olen hukannut (vahingossa kai deletoinnut?) ekan palautuspisteen eli sen puhtaan winseiskan
- Olisi kiva uudelleenasentaa se 11 vuoden takaiseen ostokuntoon, jotta kaikesta roskasta pääsisi eroon (ja jättäisin sen vuorokaudeksi latailemaan "uusia" päivityksiä.
Onnistuuko tämä jotenkin vaikkei ole käyttöönottopäivän palautuspistettä? (Itseasiassa en ole löytänyt enää edes sitä nappulaa jolla kone palautettaisiin yhtään mihinkään, liekö hävinnyt toiminto siinä samalla kuin se original win7?)
Ymmärsinkö siis oikein, että kun olen kerran tuon uudelleenasentamisen tehnyt eli siis restartannut perusteellisesti koko paskan niin sitä ei voi toista kertaa enää tehdä? (Selittäisi kyllä sen miksi sitä tiedostoa ei enää ole eikä nappia "asenna uudestaan".)
On mulla yksi win7-dvd joka ei ole enää käytössä, mutta on pöytäkoneessa ollut aiemmin.
Onhan silti selvää, että tuo yöpöytäkone vetää viimeisiään vanhalla käyttöjärjestelmällä. Se on hidas jne niin ajattelin jos siitä saisi kaiket vuosien aikana tulleet töhnät pois niin voisi toimia ehkä vuoden lisää. Oli mulla sellainen cleaning-ohjelma vuoden verran, mutta en tiedä auttoiko se mitään. Pölynen paska jossa tuuletinkaan ei oikein enää skulaa vaikka sekin vaihdettu kertaalleen joskus.
Haluna siis palauttaa tehdasasetuksiin kone.
Ei sen seiskan kanssa kannata säätää enää yhtään mitään. Asenna suoraan kymppi. DVD on täysin irrelevantti. Siellä on vaan se ohjelmisto. Asenna läppärille win10 ja käytä läppärin tarran koodia.Siis läppärissä on sen oma win7 ja olisin halunnut sen vain palauttaa alkuasetuksiin kuten kerran aikaisemminkin tehnyt, mutta se ei siis enää toista kertaako onnistu?
Jos ja kun kerran näin tyhmästi on niin tulkitsen tuosta viestistäsi, että voin asentaa tuon vanhan pöytäkoneeni seiskan tuohon (kun se ei ole enää käytössä, mutta DVD on tallessa).
IPhone 8 Plus ei lataa tavallisella latauskaapelilla. Joka kymmenes kerta kun latauspään työntää puhelimeen niin kuuluu merkkiääni mutta lataus päättyy 5 s sisällä. Kokeiltu kolmella eri latauskaapelilla, kaikissa sama juttu ja muut IPhonet kyllä noilla lataa. Lisäksi yritetty paineilmalla puhdistaa latausliitintä, no success.
Soitettu tänään IPhone asiakastukeen ja siellä tehty "system check" ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa.
Jos hommaan tuohon puhelimeen langattoman latauksen niin "ohittaako" se tämän perinteisen latauksen ja akkuun saa taas virtaa? Mitä luulette...?
Erittäin suurella todennäköisyydellä se läppärin tarran W7 koodi ei toimi enää. Nimimerkillä kokemusta on.Ei sen seiskan kanssa kannata säätää enää yhtään mitään. Asenna suoraan kymppi. DVD on täysin irrelevantti. Siellä on vaan se ohjelmisto. Asenna läppärille win10 ja käytä läppärin tarran koodia.
Kyllä voi, mutta palautusosiota ei saa silloin poistaa. En tiedä mitä sille koneelle on tehty ja mitä ei.Ymmärsinkö siis oikein, että kun olen kerran tuon uudelleenasentamisen tehnyt eli siis restartannut perusteellisesti koko paskan niin sitä ei voi toista kertaa enää tehdä? (Selittäisi kyllä sen miksi sitä tiedostoa ei enää ole eikä nappia "asenna uudestaan".)
Itse väittäisin että erittäin suurella todennäköisyydellä toimii kokemukseni puolesta. Olen noita laitellut varmaan yli sata konetta toimimaan tuollain. Myös ristiin yleensä toimii, että vanha kone jonka kuoppaat niin tarra talteen niin toimii uudessa koneessa vallan mainiosti. Vanhan pitäisi ilman muuta toimia siinä koneessa missä tarra on kiinni.Erittäin suurella todennäköisyydellä se läppärin tarran W7 koodi ei toimi enää. Nimimerkillä kokemusta on.
Olen itsekin laittanut ison kasan koneita samalla taktiikalla, mutta eivät toimi enää niinkuin tapasivat toimia. Riippuu myös paljon koneen lisenssistä, sillä kaikki eivät toimi.Itse väittäisin että erittäin suurella todennäköisyydellä toimii kokemukseni puolesta. Olen noita laitellut varmaan yli sata konetta toimimaan tuollain. Myös ristiin yleensä toimii, että vanha kone jonka kuoppaat niin tarra talteen niin toimii uudessa koneessa vallan mainiosti. Vanhan pitäisi ilman muuta toimia siinä koneessa missä tarra on kiinni.
Mistä te noita win10:jä taiotte että "asentaa vaan tikulta ja käyttää vanhan seiskan koodia"?
Ainakin mulla poikkeuksetta 7 ja 8 tarrat toimineet.Olen itsekin laittanut ison kasan koneita samalla taktiikalla, mutta eivät toimi enää niinkuin tapasivat toimia. Riippuu myös paljon koneen lisenssistä, sillä kaikki eivät toimi.
Spotifyn välimiuisti ainakin täyttää hiljalleen puhelinta.esim Spotifyin