Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 844 169
  • 19 172

BelajaSmert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pitäisi pojalle päivittää konetta jotta fortnite, pubg ja striimaus onnistuisi paremmin.

Koneessa on amd fx 6350 6cpu 3.9ghz

Ja olen siihen ostamassa msi radeon rx 580 armor oc 8g näyttistä, kun hyvässä tarjouksessa gigantissa.

Yritin googlata bottleneckia mutta kun en oikein ymmärrä näistä niin voisiko joku valaista että onko toimiva combo..

Vaihtoehtona näyttikselle myös tarjouksessa oleva gtx 1060 6gb.

Samalla pitäisi vaihtaa vanha hdd to ssd ja käsittääkseni tuo samsung 860 evo 500gb olis noin satasen hintaluokassa järkevin vaihtoehto?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Pitäisi pojalle päivittää konetta jotta fortnite, pubg ja striimaus onnistuisi paremmin.

Koneessa on amd fx 6350 6cpu 3.9ghz

Ja olen siihen ostamassa msi radeon rx 580 armor oc 8g näyttistä, kun hyvässä tarjouksessa gigantissa.

Yritin googlata bottleneckia mutta kun en oikein ymmärrä näistä niin voisiko joku valaista että onko toimiva combo..

Vaihtoehtona näyttikselle myös tarjouksessa oleva gtx 1060 6gb.

Samalla pitäisi vaihtaa vanha hdd to ssd ja käsittääkseni tuo samsung 860 evo 500gb olis noin satasen hintaluokassa järkevin vaihtoehto?

UserBenchmark: AMD RX 580 vs Nvidia GTX 1060-6GB
PassMark - Video Card Performance Comparison

GTX 1060 on pikkasen tehokkaampi kuin mitä RX 580, mutta koska en streemaa niin vaikea sanoa mitään tuosta AMD FX-6350 prossusta riittääkö siinä tehot streamaukseen.
 

BelajaSmert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
UserBenchmark: AMD RX 580 vs Nvidia GTX 1060-6GB
PassMark - Video Card Performance Comparison

GTX 1060 on pikkasen tehokkaampi kuin mitä RX 580, mutta koska en streemaa niin vaikea sanoa mitään tuosta AMD FX-6350 prossusta riittääkö siinä tehot streamaukseen.
Osastko sinä tai joku muu sanoa kun nyt on kiinni amd radeon R9 200 näyttis ja jos sen vaihdan esim. Tuohon rx 580 niin tuoko se mitään edistystä tolla prossulla mikä mulla ny on?

Edit. Yritin googlettaa bottleneckiä ja löysin vain tuosta 1060sta että siinä jonkunverran tuo minun prossu sitä tuottaa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Osastko sinä tai joku muu sanoa kun nyt on kiinni amd radeon R9 200 näyttis ja jos sen vaihdan esim. Tuohon rx 580 niin tuoko se mitään edistystä tolla prossulla mikä mulla ny on

Veikkaan, että tuo prossu on se pullonkaula tuossa, jo ikänsä puolesta. Kun en tiedä mikä lauta sulla on, niin ehdotus on, että esim. fx 8320 e (n. 130 eukkaa) tai fx 8350 (pikkasen parempi hinta noin 150 eukkaa) Hinnat verkkiksen mukaan suurinpiirtein, tais olla toi 8250 144,-
 

BelajaSmert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Veikkaan, että tuo prossu on se pullonkaula tuossa, jo ikänsä puolesta. Kun en tiedä mikä lauta sulla on, niin ehdotus on, että esim. fx 8320 e (n. 130 eukkaa) tai fx 8350 (pikkasen parempi hinta noin 150 eukkaa) Hinnat verkkiksen mukaan suurinpiirtein, tais olla toi 8250 144,-
Kiitos vastauksista. Täytyy vissiin sitten raottaa kukkaronnyörejä vielä uuden prossun verran. Jossain vaiheessa se kumminkin tulee eteen. Yritin nyt päästä vain mahdollisimman halvalla ja yksinkertasimmalla tavalla eteenpäin
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Onko olemassa sellaista "USB-jakajaa" (?), jonka avulla kaksi tietokonetta voi käyttää samaa tulostinta?
Kaikki laitteet ovat samalla pöydällä, joten etäisyys ei ole ongelma. Vai onko tyydyttävä siihen, että vaihtaa kaapelin aina siihen työasemaan, jolla tulostaa. WIN10
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Onko olemassa sellaista "USB-jakajaa" (?), jonka avulla kaksi tietokonetta voi käyttää samaa tulostinta?
Kaikki laitteet ovat samalla pöydällä, joten etäisyys ei ole ongelma. Vai onko tyydyttävä siihen, että vaihtaa kaapelin aina siihen työasemaan, jolla tulostaa. WIN10

Tämä ei paljoa kustanna, että voi ostaa vaikka testin vuoksi: Fuj:tech UH3041 hub, 4-porttinen USB 3.0 ‐hubi 9,90 €. Tuolta voi myös tsekkailla mitä muuta vaihtoehtoa löytää, niitähän on.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko olemassa sellaista "USB-jakajaa" (?), jonka avulla kaksi tietokonetta voi käyttää samaa tulostinta?
Kaikki laitteet ovat samalla pöydällä, joten etäisyys ei ole ongelma. Vai onko tyydyttävä siihen, että vaihtaa kaapelin aina siihen työasemaan, jolla tulostaa. WIN10
USB-jakajia ei kyllä tuollaiseen tarkoitukseen ole tehty. USB-tulostimen voi kuitenkin yleensä jakaa samassa verkossa oleville tietokoneille.

Tässä Microsoftin oma ohjeistus tuohon jakamiseen: https://support.microsoft.com/fi-fi/help/4089224/windows-10-share-network-printer
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Osastko sinä tai joku muu sanoa kun nyt on kiinni amd radeon R9 200 näyttis ja jos sen vaihdan esim. Tuohon rx 580 niin tuoko se mitään edistystä tolla prossulla mikä mulla ny on?

Edit. Yritin googlettaa bottleneckiä ja löysin vain tuosta 1060sta että siinä jonkunverran tuo minun prossu sitä tuottaa.
Näin PUBGia itse striimaavana, suosittelen minimissään benchmarktasoa mitä i5-8600k + 1060 6Gb antaa. Jo näillä PUBGin striimaaminen ja pelaaminen samaan aikaan on hieman pätkivää. Itse päivitin tuossa vuodenvaihteen jälkeen i7-8700k + 1080 Ti 11Gb -komboon ja niillä toimii kuin unelma.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Löytyykö tämän hetken markkinoilta ao. kuvaukseen istuvaa laitetta?

-Tallennus: 512 SSD
-Muisti: ~16GB
-Suoritin: i7
-Näytön koko vähintään 14"
-Hyvä näytönohjain (pitäisi taipua ainakin kuvankäsittelyyn)
-Joku muu merkki kuin Lenovo
-4G (SIM-korttipaikka)

Tiedostaen, että alin rivi rajaa aika ison määrän tarjontaa sivuun, mutta paljon liikkuvana ja julkisia WLAN-verkkoja välttelevänä olen kokenut sisäänrakennetun mobiililaajaistan todella käyttökelpoisena ominaisuutena. Ja ennen kuin joku sanoo, että mokkulat on keksitty ja puhelimella voi luoda WLAN-alueen, niin tiedän kyllä, mutta ei riitä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tänks, enpäs ole hoksannut, että hinta.fi:ssä pystyy tällä tavalla ominaisuuksittain navigoimaan. Äkkiseltään näytti, että jos/kun Lenovoon en enää palaa, niin Fujitsu tai HP jäävät jäljelle.
No noilla laittamillasi specseillä melkein katselisin Dellin alienware puolelta laitetta.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Sain hommattua kotona tehtäviä etätöitä varten lisänäytön kotiini. Tällä hetkellä olen kytkenyt näytön toiseksi näytöksi kannettavaan tietokoneeseeni VGA-piuhalla. Jostain syystä ajattelen, että joku "nykyaikaisempi" kytkentä tietokoneen ja näytön välillä olisi parempi, mutta onkohan näin tai tarpeen?

Koneesta löytyy tuon VGA:n lisäksi HDMI-reikä ja sitten siinä on joku kovin pieni reikä, johon joku lituskainen liitin varmaan menisi. Näytössä on VGA, DVI-D ja DisplayPort.

Itse ajattelin, että ostaisin kaapelin, joka on toisesta päästään HDMI (tämä koneeseen) ja toisesta DisplayPort (näyttöön). Mutta toimiiko tuo noin päin? Onko järkeä ostaa tuohon kaapeli? Vai ostanko adapterin, siis HDMI / DisplayPort -sellaisen? Onko HDMI / DVI-D ok vaihtoehto? Tai saanko noilla mitään merkittävää eroa tuolle nyt käytössä olevalle VGA-kytkennälle?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Itse ajattelin, että ostaisin kaapelin, joka on toisesta päästään HDMI (tämä koneeseen) ja toisesta DisplayPort (näyttöön). Mutta toimiiko tuo noin päin? Onko järkeä ostaa tuohon kaapeli? Vai ostanko adapterin, siis HDMI / DisplayPort -sellaisen? Onko HDMI / DVI-D ok vaihtoehto? Tai saanko noilla mitään merkittävää eroa tuolle nyt käytössä olevalle VGA-kytkennälle?


Ei toimi. Displayport -> HDMI johto toimii, toisinpäin ei. HDMI - DVI-D johto toimii kumminpäin tahansa, koska liittimestä huolimatta siellä kulkee sama signaali. Toki poislukien ääni. VGA-johdosta vain nopeasti eroon.

lisätietoa johdoista ja liittimistä: HDMI vs. DisplayPort vs. DVI vs. VGA: Which connection to choose?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kiitos @Tinke-80

Antamistani spekseistä siis ainoa tapa päästä VGA:sta eroon on hankkia kaapeli tai adapteri, jolla saan kytkettyä HDMI:n (joka lähtee koneesta) näytön DVI-porttiin?

Minulla on DisplayPort-johto. Toimisiko joku adapteri sen ja koneen HDMI-portin välissä?

Nyt kun tuota konetta tarkemmin tutkin, niin se mainitsemani kovin pieni reikä näyttäisi olevan mini-DisplayPort -liittimelle. Ilmeisesti adapteri tai sitten johto, jossa on toisessa päässä miniliitin ja toisessa päässä normaali DisplayPort-liitin toimisi tuossa myös?

Vierastan noita adaptereita, sillä sen verran monta kertaa erinäiset screenit tai muut lisänäytöt eivät ole pelittäneet kunnolla, jos koneen ja piuhan välissä on sovitinpalikka.
 

ace

Jäsen
Minulla on käytössä sähköposti Capnova.comin kautta enkä saa vastaanotetuissa viesteissä ääkkösiä päälle millään. Äät ja ööt ovat tyyliin ##&#&, joka tekee viesteistä lukukelvottomia. Mahtaisiko kukaan osata vinkata mistä ja miten ne saisi käyttöön.

E: Samoin kun vastaa viestiin, on koko aikaisemmin kirjoitettu teksti käsittämätöntä koodia täynnä.
 
Viimeksi muokattu:

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Mulla hajosi kännykästä näyttö. Onko siis mitään tapaa, miten pääsisin käsiksi kännykkään jääneisiin tiedostoihin? Tietokoneeseen yhdistettynä pitäisi hyväksyä laitteeseen pääsy puhelimen näytöltä, mikä ei siis onnistu.
 
Viimeksi muokattu:

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mökillä kesällä hommattu 75’ joku älytelevisio antenniverkossa.

Mökillä ei ole laajakaistaa (seinästä) eikä mitään langatonta verkkoa.

Mulla on Chromecast tällössä ja IPhone puhelimessa 4G ja DNATV:n sovellus.

Pitäisikö mun saada striimattua kuva kännykän ruudulta televisioon? Miten?

Kiitos!
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mökillä kesällä hommattu 75’ joku älytelevisio antenniverkossa.

Mökillä ei ole laajakaistaa (seinästä) eikä mitään langatonta verkkoa.

Mulla on Chromecast tällössä ja IPhone puhelimessa 4G ja DNATV:n sovellus.

Pitäisikö mun saada striimattua kuva kännykän ruudulta televisioon? Miten?

Kiitos!
Ei, koska yhteinen verkko pitää olla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös