Jep tuo on ok määrä CBS kansioon, tarkista vielä palautuspisteiden käyttömäärä (ohjauspaneeli-järjestelmä-lisäasetukset-järjestelmän suojaus). Jos on 100% niin määritä pienemmäksi esim. 10% ja poista palautuspisteet niin levytilaa vapautuu kummasti
Voisiko nyt ongelma kuitenkin olla rikkinäinen kovalevy, eikä rikkinäinen 3G-modeemi?Mistähän mahtaisi johtua, että Windows 8:sta kymppiin päivitetyn DELL Latitude E7440 levyn tiedostojärjestelmä vaurioutuu, jos sisään rakennettuun 3g-modeemiin asentaa sim-kortin ja käynnistää koneen? Kahdesti käynyt samoin, että käynnistyy ensin sim-kortin kanssa, mutta kone ei toimi kunnolla ja lukee levyn sisältöä todella hitaasti. Kun boottaa, yrittää automaattista korjausta ja saattaa vielä käynnistyä, mutta ei toimi edelleenkän kunnolla. Lopulta parin bootin jälkeen ei suostu käynnistymään ollenkaan.
Tämän jälkeen kun boottaa Ubuntuun USB-tikulta, Ubuntu ei pysty mounttaamaan levyä vaan valittaa vaurioutunutta tiedostojärjestelmää. Windowsin uudelleen asennus korjaa ongelman. Kahdesti tapahtunut sama, kun olen koittanut asentaa sim-kortin koneeseen. Nopealla Googlauksella ei löydy mitään saman kaltaisesta ongelmasta. Onko hyviä arvauksia ongelman ratkaisusta, vai onko tyydyttävä siihen ettei sisäistä modeemia voi käyttää?
Voisiko nyt ongelma kuitenkin olla rikkinäinen kovalevy, eikä rikkinäinen 3G-modeemi?
Haeppa crystal disk info Download Center - Crystal Dew World (linkki ko ohjelmaan) ja kato mitä se sanoo sen levyn kunnosta.
Minkäs firman SSD kyseessä? Kauanko olet käyttänyt sitä windowssia ennen kuin yrität asentaa 3G modeemia käyttöön, eli onko se ensimmäinen asia mitä teet, vai oletko koittanut esim. tehdä muita asioita sen koneen kanssa?Koneessa on uudehko SSD-levy ja softa näyttää kunnoksi hyvää. Windowsin puhtaan uudelleen asennuksen jälkeen kaikki tosiaan toimii samalla raudalla kuten ennenkin. Kahdesti olen sim-korttia kokeilumielessä koittanut modeemiin ja molempien kertojen jälkeen sama vika ilmeni.
Minkäs firman SSD kyseessä? Kauanko olet käyttänyt sitä windowssia ennen kuin yrität asentaa 3G modeemia käyttöön, eli onko se ensimmäinen asia mitä teet, vai oletko koittanut esim. tehdä muita asioita sen koneen kanssa?
Jos nyt jotakuta kiinnostaa, niin ongelmakseni (ihana sana) paljastui Adobe Premieren välimuistitiedostot, joita kyseinen ruojake oli asetuksistaan huolimatta tallentanut C:lle lähes 10 gigaa, vaikka joskus aikaisemmin saman ongelman edessä olin asettanut tallentamaan välimuistinsa toiselle levylle. Tämä selvisi käyttämällä softaa nimeltä FoldesSizes. Suosittelen kaikille, ilmainen (ensimmäiset 15 päivää) ja vaikutti kaikin puolen pätevältä työkalulta, mikäli jemmassa oleva roina aiheuttaa ongelmia.Jep tuo on ok määrä CBS kansioon, tarkista vielä palautuspisteiden käyttömäärä (ohjauspaneeli-järjestelmä-lisäasetukset-järjestelmän suojaus). Jos on 100% niin määritä pienemmäksi esim. 10% ja poista palautuspisteet niin levytilaa vapautuu kummasti
Tämä selvisi käyttämällä softaa nimeltä FoldesSizes. Suosittelen kaikille, ilmainen (ensimmäiset 15 päivää) ja vaikutti kaikin puolen pätevältä työkalulta, mikäli jemmassa oleva roina aiheuttaa ongelmia.
Audacíty on helppo ja ilmainenTietääkö joku jonkun ohjelman, millä wav-formaatin äänitiedostoa voi muokata? Tarvitsisi vain jakaa/pilkkoa yksi äänitiedosto kahdeksi erilliseksi tiedostoksi.
Mulla myös aivan sama vika. Tämä alkoi viimeviikkoisen ison päivityksen jälkeen.Mikähän homma, tietokone ilmoittaa toistuvasti että "One Driven päivityksessä ilmentyi ongelma, jos haluat päivittää itse niin klikkaa tästä" tms., klikkaan siitä ja lataan One Driven asennus-/päivitystiedoston ja klikkaan siitä. Mitään ei kuitenkaan tapahdu tämän jälkeen. Mitä helvettiä?
Heitän kysymyksen tänne, vaikkei oikeastaan tietokoneisiin liity, mutta tekniikkaan kuitenkin: Tekeekö noilla sisäkäyttöön tulevilla tv-antenneilla mitään? Ongelma on siis siinä, että minulla on kaapelin kautta nettiyhteys, makuuhuoneessa ei ole antennin pistoketta ja yksi jakaja on jo olohuoneessa käytössä (modeemi + tv). Pitkiä vetoja en muutenkaan viitsisi vuokrakämppään tehdä ja siitäkin tulisi haaroitushelvetti.
Lyhyesti siis, makkariin pitäis saada tv näkymään ja en halua vetää kaapeleita huoneiston läpi, onko kokemuksia noista sisäantenneista?
Minulla on tuollainen vara-antennina. Katselen sen avulla joskus yläkerrassa telkkaria, sinne ei ole vedetty antennia kun on enemmänkin varastotilaa.Heitän kysymyksen tänne, vaikkei oikeastaan tietokoneisiin liity, mutta tekniikkaan kuitenkin: Tekeekö noilla sisäkäyttöön tulevilla tv-antenneilla mitään? Ongelma on siis siinä, että minulla on kaapelin kautta nettiyhteys, makuuhuoneessa ei ole antennin pistoketta ja yksi jakaja on jo olohuoneessa käytössä (modeemi + tv). Pitkiä vetoja en muutenkaan viitsisi vuokrakämppään tehdä ja siitäkin tulisi haaroitushelvetti.
Lyhyesti siis, makkariin pitäis saada tv näkymään ja en halua vetää kaapeleita huoneiston läpi, onko kokemuksia noista sisäantenneista?
Ostettu uusi kone ASUS K31BF. Ehkäpä vuonna 2008 tai 2009 ostetun HP:n monitori HP LE1901w ei näyttäisi käyvän tuohon. Ei tule signaalia. Vanhassa monitorissa sininen kaapeli, joka kyllä sopii uuteen ASUS;n koneeseen, mutta kuvaa ei siis tule. Eikö vanhat monitorit noin vaan käykään uusiin koneisiin? Liikkeessä kyllä väitettiin että käy. Vai toimisiko tuo jos kaapelia vaihtaisi? Mistä tällaista nyt voisi paremmin selvittää ennenkuin lähtee näyttö ostoksille? Ei nappaisi kun on useampi vanhempi toimiva näyttö kuitenkin varastossa.
Ajattelin peliläppärin mennä ostamaan, en Suomesta tietenkään, ylihintaisia kun ovat, mutta Saksasta. Siellä hinnat ainakin pienellä tonkimisella näyttäisivät olevan ymmärrettävämpiä (400-500€ halvemmalla kuin vastaavat koneet Suomessa). Ainoa vain, että tämän porsaanreiän hyödyntäminen on monessa paikkaa tukittu estämällä toimitukset maihin, joiden veroprosentti elektroniikkatuotteissa on korkeampi kuin Saksassa. Löysin kumminkin eBaysta käypään hintaan koneen Saksasta, jonka toimitus Suomeen myös onnistuu. Nyt vain arveluttaa, onko tämä liian hyvää ollakseen totta... Ei ne siellä kai ihan täyttä jaskaa voi myydä?
Kiitoksia!