Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 860 882
  • 19 219

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kokeile Modeemin palomuuri asetuksista
Firewall - Intrusion detection - Maximum incomplete TCP/UDP sessions number from same host ja laita arvoksi 50.

Itselläni auttoi tälläinen neuvo, jonka sain (IT-osaaja) työkaverilta.

Tämäpä auttoi, kun vaan pääsin tuonne asetuksiin.

Iso kiitos!
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Sellainen ongelma tässä että en pysty muuttamaan mp3-tiedostojen ominaisuuksia (tekijä, albumi jne). Windows Media Playerissä pystyn määrittämään artistin, albumin ja kaikki tarvittavat, mutta en pysty tekemään mitään jos menen kansioon jossa ko. biisit sijaitsevat. Näistä tiedostoista siis puuttuu tekijän nimi, albumin nimi, ääniraidan numero, julkaisu vuosi.

Aiemmin oli käytössä kone jossa Vista. Eilen ostin uuden koneen jossa Windows 7. Musiikkitiedostot ovat ulkoisella levyllä. Osa tiedostoista toimii ja pystyn tekemään muutoksia, mutta niistä ei sitten puutukaan tietoja eli äärettömän kätevää tämä.

Ongelma koskee niin netistä ladattuja tiedostoja kuin cd:ltä kopioituja. Yhden bändin levyn kohdalla neljässä tiedostossa on kaikki tiedot mutta muissa ei.

Mikä mahtaisi olla vialla? Kiitokset jo etukäteen avusta!
 

Buzz

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Minulla on TP-Linkin reitin (TL-WR841ND). Itse käytän Macin käyttöjärjestelmää ja sain vaivatta asennettua reitittimen tälle koneelle, että sain langattoman verkon toimimaan. Kaverini tuli kyläilemään oman Windowsin koneensa kanssa, eikä onnistuttu saamaan langatonta toimimaan, vaikka langattoman verkon kone löysikin. Tarviikohan tähänkin kaverin koneeseen asentaa tuo reitittimen mukana tullut cd? Luulisi, että se täytyy asentaa vain ensimmäisen käyttökerran ja verkon luomisen aikana? Osaako joku auttaa.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Seuraa sarjassamme tyhmiä kysymyksiä, mutta menkööt. Omistan tällaisen läppärin:Fujitsu Lifebook AH530-HD6 15.6"LED P6100 4Gt(DDR3) 320Gt HD6530 kannettava tietokone - Hyvä multimediakone - Konebox nettikauppa (linkki Koneboxin nettisivuille). Nyt, jos haluan ostaa lisäksi erillisen näytön kotikäyttöön, niin mistä tiedän pystyykö tähän läppäriin kytkemään lisänäytön kiinni siten, että saan käyttööni sekä koneen oman näytön että ulkoisen näytön jaettuna? Ja jos saan, niin millaisella kaapelilla se onnistuu? Ja kyllä, google on keksitty mutta täällä varmasti joku osaa neuvoa kansantajuisemmin :)
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt, jos haluan ostaa lisäksi erillisen näytön kotikäyttöön, niin mistä tiedän pystyykö tähän läppäriin kytkemään lisänäytön kiinni siten, että saan käyttööni sekä koneen oman näytön että ulkoisen näytön jaettuna? Ja jos saan, niin millaisella kaapelilla se onnistuu?

Kuvan takaa paljastuu kaksi liitintä. Jos jompi kumpi löytyy koneesta, onnistuu myös näytön jakaminen. Se onnistuisi myös tuolla keskimmäisellä S-Video-liitännälläkin. Mikäli mahdollista, käytä kuitenkin DVI-liitintä (signaali on digitaalinen ja kuvanlaatu näin ollen parempi).

Edit. Onnistuu myös HDMI-liitännällä. Kyseessä siis oikeanpuoleinen liitäntätyyppi.
 
Viimeksi muokattu:

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Minulla on TP-Linkin reitin (TL-WR841ND). Itse käytän Macin käyttöjärjestelmää ja sain vaivatta asennettua reitittimen tälle koneelle, että sain langattoman verkon toimimaan. Kaverini tuli kyläilemään oman Windowsin koneensa kanssa, eikä onnistuttu saamaan langatonta toimimaan, vaikka langattoman verkon kone löysikin. Tarviikohan tähänkin kaverin koneeseen asentaa tuo reitittimen mukana tullut cd? Luulisi, että se täytyy asentaa vain ensimmäisen käyttökerran ja verkon luomisen aikana? Osaako joku auttaa.

Eli kaverisi kone löysi verkon mutta ei yhdistänyt siihen. Vaihtoehtoja: kaverisi näppäili salasanan väärin, kaverisi läppäri on vanha ja siinä oleva verkkokortti ei tue WPA2-salausta, joka on todennäköisesti käytössä tai sitten reitittimesi filtteröi esim muut kuin oman koneesi kytkeytymästä verkkoon.

CD-levyllä ei kyllä pitäisi olla asian kanssa mitään tekemistä. Kokeilitteko kaapelilla?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kertokaas joku fiksu että mitä tiedostyyppejä pitää rastittaa QuickTimen MIME-settingeissä jotta saa "bling" äänet Firefoxissa toimimaan SM-liigan sivuilla?

Tällä hetkellä herjaa vaan puuttuvista plugineista aina kun ääni pitäisi kuulua. Quicktime ladattu ja asennettu.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Firefoxiin tai win7 muuriin kaipaisi sääntöä, joka puuttuisi domainnimen liikenteeseen. Ongelmana on tämän kyseisen palstan käyttäjillekin jo lie tuttu adsby.klikki.com, joka jaanaa perässä pahasti.

Milläs helvetillä saisi selaimen uskomaan, ettei koko domainista tarvitse odotella mitään?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Adblock+ kehiin ja sieltä filteriin *.klikki.com?
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Voihan persereikä. Pitkään sainkin pysyä poissa tästä ketjusta ennenkuin taas on verkkoasioihin liittyvä ongelma.

Eli kaksi windows 7 konetta, joista toinen vanhahko pöytä-malli kahdella verkkokortilla ja toinen uudehko läppäri. Pöytävehkeeseen seinästä yhteys, jonka jakaminen tuolle läppärille nyt tökkii. Ongelmana on että yhteys pöytävehkeen ja läppärin välillä katkeaa: "network cable unplugged". Noin 30 sekunnin aikana kaapelin kiinnityksestä/läppärin verkkokortin enabloinnista ensin "identifying", sitten saa yhteyden internet accessilla ja sitten tuleekin että "network cable unplugged". Ja sama alusta. Eli netissä sivua vaihtaessa tulee ilmoitus "palvelinta ei löytynyt" tai "yhteyden aikakatkaisu", riippuen missä vaiheessa tuota sykliä verkon kartoitus kulkee. "Yritä uudelleen" nappulaa renkkaamalla siitä sitten pääsee kyllä eteenpäin kun sattuu lataamaan siinä vaiheessa kun satutaan siihen verkon päälläolovaiheeseen. Myös tuon läppärin verkkokortin valot palavat ensin sen vajaan puoli minuuttia, sammuvat, ja alkavat taas vilkkua.

Kokeiltu on kaikenlaista, laitteissa ei pitäisi olla vikaa, testattu useammalla kaapelilla ja myös koneet on käytetty kaapelin päässä muissa verkoissa. Hauskinta on se että tämä homma toimi vielä joku viikko-pari sitten manuaalisten ip-asetusten saattelemana ihan ok. Nyt ei sitten millään.

Todellakin raivostuttavaa näitten verkkojuttujen kanssa, tässäkin ketjussa kysellyt apua varmaan kymmenen kertaa. Aina kun edelliseen ongelmaan saa ratkaisun, uusi odottaa nurkan takana.

Jostain verkon asetuksista tuossa nyt on aivan pakko olla kyse ja voi olla että olen vempuloinut jotain tällä pöytäkoneella. Niin perkeleesti kaikenmaailman virityksiä on yritetty eikä takuulla kovinkaan hallitusti.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Itse poistaisin ensin kaikki "viritykset". Tämän jälkeen tekisin tällä ohjeella nettijaon: Using ICS


Toki joku kytkin läppärin ja pöytäkoneen väliin voisi olla paikallaan. Maksavat n. 10€:sta eteenpäin.

-Tinke-80
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Laittaisin edullisen tukiaseman jakamaan yhteyden seinästä koneille. Läppäri vielä langattomasti, jos koneiden välillä ei tarvitse jatkuvasti siirrellä isoja tiedostoja. Kustannus 20-40 €, käytettynä halvemmalla.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Laittaisin edullisen tukiaseman jakamaan yhteyden seinästä koneille. Läppäri vielä langattomasti, jos koneiden välillä ei tarvitse jatkuvasti siirrellä isoja tiedostoja. Kustannus 20-40 €, käytettynä halvemmalla.

Tämä olisi kyllä ideaalitilanne mutta kai tuossa netin jakamisessa joku idea takana on? En nyt ihan heti keksi mikä mutta kai joku siinä on takana.

-Tinke-80
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Onko jollekin tullut vastaan tilanne ettei ImgBurn-ohjelma pysty polttamaan ISO-imagea mutta Windowsin oma Disc Burner hoitaa homman? ImgBurn on jo vuosia ollut paras poltto-ohjelma ja ongelmat sen kanssa johtuvat useimmiten rikkinäisestä DVD-polttavasta. Mutta nyt tosiaankin ImgBurn antaa erroria kun taas Windowsin oma Disc Image Burner senkun jauhaa.

-Tinke-80
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Tämä olisi kyllä ideaalitilanne mutta kai tuossa netin jakamisessa joku idea takana on? En nyt ihan heti keksi mikä mutta kai joku siinä on takana.

-Tinke-80

Näinpä, tuosta viimeksi tänne kirjoittelinkin joskus alkuvuodesta muistaakseni kun oli reitittimen kanssa ongelmia. Ei yksiselitteisesti toimi tässä tapauksessa tuo em. ratkaisu. joten on tyydyttävä tähän jakomenetelmään.

Ja myöskään siis nuo perus windowsin ohjeet ym. ei tässä tilanteessa auta, enkä oikeen googlestakaan muuta neuvoa löytänyt kuin "vaihda piuhat". Lähinnä funtsin jos joku on törmännyt tällaiseen aiemmin ja osaisi heittää jonkun yllättävän ratkaisun. Kyllä noi perussetit on tehty. Eli network mene molemmissa päissä tilaan "identifying"->"enabled"->"unidentified network"->"network cable unplugged" ja sama alusta.

Lisäksi sen ohikiitävän hetken kun verkko on enabled, se näyttäisi sharing centerissä olevan profiloitu "work network". Voisikohan tässä olla joku Windowsin palomuuri tms. hässäkkä nyt vituillaan?
 

ace

Jäsen
Nyt tarvitaan taas neuvoja.

Minulla on Welhon laajakaista 110 megaisella yhteydellä. Pöytäkoneeni on yhdistetty piuhalla modeemiin ja tämän lisäksi minulla on läppäri, joka on langattomalla yhteydellä varustettu.

Nyt yhtäkkiä, läppärin nettiyhteys on alkanut takkuilemaan pahasti. Useinmiten tulee ilmoitus "can't find server..." mutta välillä myös "server is respondin too slow..." tjms.

Olen irroittanut modeemin kaikista piuhoista ja yhdistänyt uudelleen, sekä ottanut yhteyden pois koneesta ja asentanut uudestaan. Mistään ei ole apua. Yhteyden kohdalla lukee kuitenkin, että signaali on erinomainen ja täydet palkit, joten ilmeisesti koneessa on joku vika.

Help me, please!
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Nyt tarvitaan taas neuvoja.

Taistelin juuri samanlaisen ongelman kanssa, joka selvisi, kun sammutin WLANin koneesta. Oletko kokeillut sitä?
 

ace

Jäsen
Taistelin juuri samanlaisen ongelman kanssa, joka selvisi, kun sammutin WLANin koneesta. Oletko kokeillut sitä?

Hmm... perhana kun oon huono näiden ammattisanojen kanssa nykytekniikassa, mutta eikös WLAN ole juuri se langaton yhteys, jolla kone on nettiin yhdistetty? Olen ottanut sen pois päältä ja laittanut takaisin, mutta ei ollut apua.

Vai olenko nyt ihan hakoteillä?
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Hmm... perhana kun oon huono näiden ammattisanojen kanssa nykytekniikassa, mutta eikös WLAN ole juuri se langaton yhteys, jolla kone on nettiin yhdistetty? Olen ottanut sen pois päältä ja laittanut takaisin, mutta ei ollut apua.

Vai olenko nyt ihan hakoteillä?

Pahoitteluni, luin viestin huolimattomasti.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Nyt tarvitaan taas neuvoja.

Minulla on Welhon laajakaista 110 megaisella yhteydellä. Pöytäkoneeni on yhdistetty piuhalla modeemiin ja tämän lisäksi minulla on läppäri, joka on langattomalla yhteydellä varustettu.

Nyt yhtäkkiä, läppärin nettiyhteys on alkanut takkuilemaan pahasti. Useinmiten tulee ilmoitus "can't find server..." mutta välillä myös "server is respondin too slow..." tjms.

Olen irroittanut modeemin kaikista piuhoista ja yhdistänyt uudelleen, sekä ottanut yhteyden pois koneesta ja asentanut uudestaan. Mistään ei ole apua. Yhteyden kohdalla lukee kuitenkin, että signaali on erinomainen ja täydet palkit, joten ilmeisesti koneessa on joku vika.

Help me, please!

Jos löytyy android-puhelin niin lataa Wifi Analyzer ohjelma jolla katsot onko naapureilla samalla kanavalla WLAN-verkkoja. Suurin syy wlanien pätkimiseen on päällekkäiset verkot. Jos on samalla kanavalla yksikin muu verkko niin vaihda verkon kanavaa isommaksi (tod näk sinulla on kanavalla 1 verkkosi).

Linkkiä:
Wifi Analyzer - Android Market

-Tinke-80
 

ace

Jäsen
Eipä ole android-puhelinta. Mistähän Win7:ssa sitä kanavaa vaihdetaan, että voisin kokeilla? Suomenkielinen versio kyseessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös