Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen, sillä oma kone ei suostu aukenemaan.
Tietokoneessa ei ole ollut mitään vikoja/erikoista ennempää, ja tänään duuniin lähtiessäni toimi vielä hyvin, jolloin tuon sammutin. Töistä tullessani muija kertoi ettei ollut saanut laitetta toimimaan, yrittäessään sitä päälle. Itse on nyt tullut omilla hyvin vaatimattomilla atk-taidoilla yritettyä korjata mokomaa, mutta pian se lentää ulos ikkunasta.
Eli kun koneen käynnistää, jumittuu se hetkeksi tuohon kohtaan, josta pääsee del-näppäintä painamalla setupiin. Tässä kohtaa hieman junnattuaan, ilmestyy näytölle teksti: Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key.
Itse olen yrittänyt vaihtaa noita boottaus-asetuksia niin, että ensisijainen valinta olisi windows levy, jonka olen asemaan laittanut, ja toinen sitten kovalevy. Tämä ei kuitenkaan tuota tulosta, ja tuntuu ettei kone edes yritä ladata tuota levyä. Sama teksti vain toistuu nappia painaessa.
Myös setupin avautuminen tuntuu kestävän normaalia kauemmin, ja tällöin tekstin joukosta pystyy myös bongaamaan lauseen; can't detect tpm-device. Nopealla googletuksella tulin tosin siihen johtopäätökseen, että tuo ei nyt välttämättä liittyisi tähän ongelmaan.
Mikäli joku pystyisi edes heittämään veikkauksia, siitä mitä tehdä, tai mikä mahtaa olla vikana, olisin erittäin kiitollinen.