Löytyykö tietokone-experttejä?

• 2 921 009
  • 19 341

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Mikäs mahtaisi olla ongelmana, kun Elisa Tietoturvapalveluni ei ole suostunut päivittämään virustunnisteita yli puoleentoista kuukauteen ja seuraava päivitystarkistus-kohdassa lukee "Verkkoyhteydessä", vaikka käsittääkseni koneeni on verkkoyhteydessä jatkuvasti? Nyt Tietoturvapalvelun ikonin kohdalla välkkyy punainen huutomerkki merkiksi siitä, että virustunnisteet ovat todella vanhoja...

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensiksi;
Mikä tämä C:\Documents and Settings\ismo\Local Settings\Temp\IadHide5.dll oikein on? EasyCleaner ilmoittaa sen turhaksi, mutta se ei poistu. Ei edes manuaalisesti tuolta tempistä.

Sitten toiseksi;
C:\Documents and Settings\ismo\Local Settings\Sivuhistoria\History.IE5\index.dat tätä kansiota ei edes löydy noista LocalSettingseistä. Kuinkas tämän hävittäisi/tyhjentäisi?

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Ensiksi;
Mikä tämä C:\Documents and Settings\ismo\Local Settings\Temp\IadHide5.dll oikein on? EasyCleaner ilmoittaa sen turhaksi, mutta se ei poistu. Ei edes manuaalisesti tuolta tempistä.

Sitten toiseksi;
C:\Documents and Settings\ismo\Local Settings\Sivuhistoria\History.IE5\index.dat tätä kansiota ei edes löydy noista LocalSettingseistä. Kuinkas tämän hävittäisi/tyhjentäisi?

Taitavat olla noiden sinänsä tarpeellisten kansioiden määritteitä eli niitä ei voi poistaa. Ainakin tuo index.dat on sellainen. Sen saat näkyviin, jos määrittelet kaikki piilotetut ja systeemitiedostot näkyviksi.

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep. Kokeilin vikasietotilassa ja ajelin läpi EasyCleanerin, CCleanerin ja manuaalisestikin. Eipä ollut vaikutusta, mutta tulipahan kokeiltua.
Kiitokset kuitenkin!

J.Petke

Jäsen
Mikähän mahtaa olla vikana kun netti pätkii pirusti. Tai siis kirjanmerkki-sivut pyörivät normaalista mutta jos siitä poikkeaa niin tökkiminen alkaa ja usein koko sivut ei lataudu. Virukset olen tarkastanut F-securella, mainosohjelmat Ad-awarella sekä BitDefenderillä. Välillä pukkaa pokerimainosta pop-upina ja välillä jotain muuta. Uusimmat päivitykset on haettu kaikkiin ohjelmiin ja silti tökkii. Koneen avatessa ilmoittaa että asema A: ei ole käytössä (ei ole ollut vuoteen mutta nyt päätti alkaa valittamaan) Vittumaisinta tuossa on se, että muut kuin kirjanmerkkisivut eivät lataudu kunnolla.

Anybody?

blazee

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kärpät, Ducks, Capitals, Red Wings, Penguins!
Mayday!

Elikkä kopioin Ipodistani biisit uudelle koneelle ja niiden tiedostonimet ovat tietysti muuttuneet, mutta tagit säilynyt. Tämän tiesin, että näin tapahtuu. Nyt tarvisin ohjelman jolla pystyn vaihtamaan yksinkertaisesti monen biisin(18 000) nimet kerralla tai vaikka muutamalla kerralla. Onko tämä kyseinen tagscanner ohjelma tähän käyttöön soveltuva? Jos on niin olisiko jollain aikaa kirjoittaa pieni ohje miten kyseistä ohjelmaa käytetään kun ei satu löytymään mitään ohjeita netistä, enkä tuota englantia ihan niin hyvin hallitse, että kyseisen kielisistä ohjeista olisi apua. Saa tietty suositella muutakin ohjelmaa.
Kiitoksia avusta.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mikäköhän avuksi? Tietokone tilttasi ja oli pakko sammuttaa keskusyksiköstä pitkään painamalla virrat pois. Tämän jälkeen en kuitenkaan ole saanut konettani takaisin käyntiin... Missä mättää?

Mikäköhän avuksi? Tietokone tilttasi ja oli pakko sammuttaa keskusyksiköstä pitkään painamalla virrat pois. Tämän jälkeen en kuitenkaan ole saanut konettani takaisin käyntiin... Missä mättää?
Olisikohan vikana ylikuumeneminen? Vilkaiseppas kopan sisään ja tutki onko ropellit tukossa.

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sekä ota samalla imuri lähelle ja imase pölyt pois. Todennäköisesti hiljentää, nopeuttaa ja viilentää konettasi.
...ja voi rikkoa sen. Imureissa on usein todella raju staattinen sähkövaraus. Vuosien mittaan on toistakymmentä keikkaa tullut heitettyä, joissa asiakas sattui "vain vähän imuroimaan koneen sisältä" ja tuloksena joko toimintakelvoton emolevy tai jokin lisäkortti mäsänä.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mayday!

Elikkä kopioin Ipodistani biisit uudelle koneelle ja niiden tiedostonimet ovat tietysti muuttuneet, mutta tagit säilynyt. Tämän tiesin, että näin tapahtuu. Nyt tarvisin ohjelman jolla pystyn vaihtamaan yksinkertaisesti monen biisin(18 000) nimet kerralla tai vaikka muutamalla kerralla. Onko tämä kyseinen tagscanner ohjelma tähän käyttöön soveltuva? Jos on niin olisiko jollain aikaa kirjoittaa pieni ohje miten kyseistä ohjelmaa käytetään kun ei satu löytymään mitään ohjeita netistä, enkä tuota englantia ihan niin hyvin hallitse, että kyseisen kielisistä ohjeista olisi apua. Saa tietty suositella muutakin ohjelmaa.
Kiitoksia avusta.
Itse käytin sellaista ohjelmaa kuin "name it your own way" eli NiYOW tuohon hommaan. Sieltä löytyy automaattisesti tuo tagista tiedostonnimeksi muunto.

HUOM! ota varmuuskopiot ennen kikkailua, itsehän nimesin käsin lopulta n. 1000 tiedostoa kun hiukka kikkailin noita "siistimpään muotoon" :P

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mikähän mahtaa olla vikana kun netti pätkii pirusti. Tai siis kirjanmerkki-sivut pyörivät normaalista mutta jos siitä poikkeaa niin tökkiminen alkaa ja usein koko sivut ei lataudu. Virukset olen tarkastanut F-securella...​

Itsellä vähän samantyylistä ongelmaa on ollut havaittavissa. Ongelmat alkoivat juurikin samoihin aikoihin, kun asensin F-securen. Voisiko näillä olla mitään tekemistä keskenään? Vaihdoin myös samoja aikoja ADSL:n kaapelimodeemiin ja olin syyllistänyt sitä välillä ilmenevistä pätkimisistä, mutta en tiedä sitten.

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Itsellä vähän samantyylistä ongelmaa on ollut havaittavissa. Ongelmat alkoivat juurikin samoihin aikoihin, kun asensin F-securen. Voisiko näillä olla mitään tekemistä keskenään? Vaihdoin myös samoja aikoja ADSL:n kaapelimodeemiin ja olin syyllistänyt sitä välillä ilmenevistä pätkimisistä, mutta en tiedä sitten.

Onhan vanha virustorjuntaohjelmisto poistettu huolellisesti?

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Samankaltainen ongelma oli itselläni jokunen kuukausi takaperin. Kun kone ei lähtenyt käyntiin niin ei muutakun imuri käteen ja puhdistamaan. Sen jälkeen toimi jälleen normaalisti.
Tuon jälkeen on tullut tavaksi puhdistaa kone säännöllisin väliajoin. Mitään ongelmaa ei minulla ainakaan ole tullut vaikka imurilla olen joka kerta putsannut.

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitään ongelmaa ei minulla ainakaan ole tullut vaikka imurilla olen joka kerta putsannut.
Harvemmin mitään sattuu kännissä autoillessaankaan muttei se silti tee siitä fiksua tai turvallista. Alle kaksi kuukautta sitten oli viimeeksi keikka jossa oli emolevy imurin sähkölatauksella saatu mäsäksi.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Täytyy hieman tarkentaa. Keskusyksikköön tulee virta mutta se ei käynnisty. Takuuhuolto odottaa?

Viimeksi muokattu:

blazee

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kärpät, Ducks, Capitals, Red Wings, Penguins!
Itse käytin sellaista ohjelmaa kuin "name it your own way" eli NiYOW tuohon hommaan. Sieltä löytyy automaattisesti tuo tagista tiedostonnimeksi muunto.

HUOM! ota varmuuskopiot ennen kikkailua, itsehän nimesin käsin lopulta n. 1000 tiedostoa kun hiukka kikkailin noita "siistimpään muotoon" :P

Kiitoksia, löysin tuossa aikaisemmin jo ohjelman nimeltä "Tag&Rename" ja sillä sain kappaleiden nimet muutettua.

Nyt tarvisin nopeasti apua, elikkä milläs ohjelmalla saisin tiedostot helposti omiin kansioihin, eli omiin albumeihin, kun nyt sattuu olemaan tiedostot kansioissa sikin sokin? Eli jotain hallinnointi ohjelmaa?

Eli siis ohjelma katsoisi tageista tiedoston albumin ja tekisi kyseisen nimisin kansioin, ja lisäisi biisin sinne? Onko tällainen mahdollinen?

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Heh, taas asiaa tänne. Sain nyt laitettua vanhan kovalevyn ulkoiseksi. Olisi kiva päästä käsiksi siellä oleviin kuviina ja muihin mun tiedostoihin. Ongelma on seuraavanlainen: Olen luonut oman käyttäjätilini salaiseksi siinä vanhassa koneessa, jonka takia vanhalla koneella olleet kuvat ovat Oman kansioni alla, ja kun yritän sitä aukaista, tulee seuraava virhesanoma:
I:\Documents and Settings/Elias ei ole käytettävissä.
Käyttö estetty.

Se tulee sen takia, koska käyttäjätilini on salainen, nyt kaikki jatkoajan hakkerit (ts. taitavat googlettajat), millä tavalla pääsen kansioon käsiksi? Salasanat on muistissa, jos niitä tarvitaan.
Nyt on sama ongelma uuden koneen kanssa, käyttöjärjestelmänä on vista ja jostain syystä en saa käyttöikeuksia tuonne. Pystyn kyllä lisäämään yksittäisiä kansioita ja tiedostoja käyttöoikeuden piiriin, mutta XP:ssä onnistuin laittamaan kaikki tiedostot kerralla mulle avoimiksi. Miten saan tämän toimimaan Vistalla?

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Varovasti paineilmalla kohti tuuletusaukkoa?
Jos tätä harrastaa, niin propelli ensin jumiin tökkäämällä sinne väliin varovasti joku kepukka estämään pyörimistä. Muuten menee laakerit entiseksi kun tuuletin innostuu pyörimään paineilmasta. Itse kokeilisin ensin imurilla ja sama kepukkaneuvo siihenkin.

edit. Lähtisin ensin hakemaan lämpenemisen syytä jostain turhasta prosukuormasta tai ehkä joku koneen asetus (biossissa tai jossain) estää prosua idlaamasta (ks. speedstep tms.). Ja yleensä jos läppäriä käyttää esim. sohvalla tai sängyssä, niin saattaa lämmetä liikaa, koska ilma ei pääse kiertämään alla.

En tiedä onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan koskaan. Firefoxissa tuli yhtäkkiä tällainen systemi.

Yritän selata nuolilla/pgup/pgdn napeilla sivua alas. Ilmestyy sivustolle samanlainen vilkkuva palkki kuin tätä tekstiä kirjoittaessa tässä edessä. Palkki etee sivustolla samaan tapaan kuin esim. Wordin dokumentissa, eli käy läpi joka rivin jne. PgUp/pgDn napeilla mentäessä se käy jokaisen kuvankin läpi ja "valitsee" objektin ja takertuu jokaiseen mikä matkan varrella on.

Liitteenä esimerkkikuva. Todella inhottava kun on tottunut nuolinäppäimiä käyttämään.
Ratkaisu on helppo. Mene Mozillan asetuksiin -> Lisäasetukset -> Esteettömyystoiminnot: ota rasti pois kohdasta "liiku sivulla nuolinäppäimillä". Nyt sivua pitäisi pystyä rullaamaan ylös ja alas ilman että kursori käy läpi sivun sisältöä.

TeeVee

Jäsen
Mozillan välimuistin kanssa jotain häikkää?

Hakiessani esim. Googlesta tietoja hakutoiminto pelaa normaalisti, mutta palatessa Back-näppäimellä takaisin uusi haku ei toimikaan, vaan vasta refreshin jälkeen.

IE:n kanssa hakutoiminnot pelaavat, mutta Mozillaa käyttävänä olisi hyvä saada vakioselainkin toimimaan normaalisti.

Mikä neuvoksi? Asetusten tietosuojaosastossa näyttäisi olevan rastit kaikkien tarpeellisten optioiden kohdalla. Viime aikoina olen ajanut CCleanerilla ja Ad-Awarella koneen puhtaaksi ja poistanut Mozillan asetuksista Yksityistiedot. Näillä yhteyttä ongelmaan?

Viimeksi muokattu:

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Pitäisi saada Youtubessa olevasta muutaman minuutin videopätkästä leikeltyä muutaman sekunnin mittainen mp3-ääniraita. Kuinka tämä onnistuu?

T: Peukalo keskellä kämmentä näissäkin hommissa

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy