Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 863 896
  • 19 224

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Kumpi kannattaa? Vai mikä kannattaa?

Isot pojat ovat kertoneet, ettei muihin kannata koskea, kuin Wacomeihin. Syytä en tiedä, kun muita en juurikaan ole testaillut.
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Tiistaina lopetettiin lankapuhelin ja keskiviikkoaamuna netti ei enää toiminut. Sanoivat ettei näillä ole yhteyttä toisiinsa, kusetettiinko minua? :)

Aaaaaapuva, hermot menee!

Kyllä, sinua kusetettiin. Sillä ehdolla, jos lankapuhelin ja adsl tuli samoja lankoja pitkin. Ei muutakuin uusi soitto ja toivot että joku osaava kaveri vastaa. Luultavasti joku tehnyt keskuksella väärän kytkennän tai sitten ohjelmallisesti vahingoissa myös netti suljettu.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Soitin elisalle, kokeilin kaikkea mitä pyysivät ja sanoivat että modeemi on paskana, kun ADSL valo ei vilku. Ostin uuden modeemin ja kokeilin kolmea puhelinjohtoa eri pistokkeissa, ADSL valo ei vieläkään pala.

Ah, Elisan asiakaspalvelu. Eräs ystävättäreni joutui vaihtamaan Sonerasta takaisin Elisaan. Kyseisillä puljuilla on eri VPI/VCI arvot jotka täytyy muuttaa. Tyttö myös tiesi tämän.

Elisan asiakaspalvelija totesi heti että modeemi on varmaan rikki. Tyttö sanoi että hän kyllä epäilee että nämä arvot nyt tarvitsisi vain vaihtaa mutta kun hän ei osaa (modeemin asetuksia säädettäessä pitää vaihtaa verkkoasetuksia käsin). Asiakaspalvelija intti vain vastaan ja neuvoi ostamaan uuden modeemin, Elisalta suoraan tietenkin.

Kävin poikkeamassa ja pistin asetukset kuntoon, luonnollisesti alkoi heti toimia. Tämä nyt ei tietenkään suoraan liity mitenkään teknisesti sinun tilanteeseesi mutta osoittaa sen kuinka pihalla Elisan ns. asiakaspalvelu on ja mitkä ovat heidän intrenssinsä oikeaan neuvontaan.

Kun nyt et luultavasti ole mitään säätänyt ja ainoa muuttunut asia siis oli tämä lankapuhelimen irtisanominen niin on se nyt melkolailla varma asia että Elisa on sössinyt. Eli kiukkuista vikailmoitusta etkä suostu lopettamaan puhelua ennen kuin korjaaja on luvattu lähettää katsomaan narut kuntoon. Itse reklamoisin jälkikäteen vielä sen uuden modeemin hinnan verran jos ja kun se vanhakin kuitenkin toimii.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä, sinua kusetettiin. Sillä ehdolla, jos lankapuhelin ja adsl tuli samoja lankoja pitkin. Ei muutakuin uusi soitto ja toivot että joku osaava kaveri vastaa. Luultavasti joku tehnyt keskuksella väärän kytkennän tai sitten ohjelmallisesti vahingoissa myös netti suljettu.

Vaikka nämä luultavasti liittyvätkin toisiinsa, niin elisa ei kuitenkaan tietääkseni enää irroita johtoja keskuksesta, vaikka liittymä irtisanotaankin. Suosittelen soittoa tekniseen tukeen asiakaspalvelun sijaan. Tekninen tuki ymmärtää jostain jotain, asiakaspalvelu lueskelee valmiita vastauksia vastauslistasta.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Taas tällainen ei niin varsinainen ongelma, mutta ihmettelyn aihe. Miksi Winampissa mp3:t kuulostavat selvästi hiljaisemmalta täydellä volumella, kun vaikka esimerkiksi GoldWave-musiikinkäsittelyohjelmalla...? Himppasen häiritsee kun ei tiedä kumpi on "oikea" volume.

Winampista voit säätää äänentasoa volumen lisäksi equalizerin Preamp-säätimellä. Se on se vasemmanpuoleisin vertikaalinen liukusäädin.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Vaikka nämä luultavasti liittyvätkin toisiinsa, niin elisa ei kuitenkaan tietääkseni enää irroita johtoja keskuksesta, vaikka liittymä irtisanotaankin. Suosittelen soittoa tekniseen tukeen asiakaspalvelun sijaan. Tekninen tuki ymmärtää jostain jotain, asiakaspalvelu lueskelee valmiita vastauksia vastauslistasta.
Kyllä ne irtikytketään fyysisesti.

Ja tosiaan, jos irtisanoo puhelimen ja jättää laajakaistan, niin laajakaistan katketessa vika on 99% varmasti siinä, että koko johto on irroitettu ristiinkytkennästä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Winampista voit säätää äänentasoa volumen lisäksi equalizerin Preamp-säätimellä. Se on se vasemmanpuoleisin vertikaalinen liukusäädin.
Jos nämä soi eri volumella, niin kannattaa varmistaa että molemmat käyttää samaa ääniulostuloa, eli varmaankin directX:n kautta lienee helpoin.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Aion ostaa piirtopöydän. Hintahaarukka menee tuonne 50-70 euron paikkeille, ja olen nyt pari mallia nopeasti vilkaissut.


Ostin juuri viime viikolla Wacomin Bamboo-piirtopöydän, A6-kokoinen, hinta jotain alle 80€. Aivan mahtava peli, suosittelen kyllä myös Wacomin ostoa.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Onko Vistaan mahdollista saada vaihtuvaa taustakuvaominaisuutta niinkuin Macissä?

Itse Vistassa itsessään ei ilmeisesti ole sellaista ominaisuutta mutta surffaillessani internetin syövereissä satuin löytämään tällaisen sivuston:

http://mpj.tomaatnet.nl/vista/

Sieltä luulisin, että löytäisit etsimäsi ja muutakin pientä kivaa ja näppärää.
 

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Kyllä, sinua kusetettiin. Sillä ehdolla, jos lankapuhelin ja adsl tuli samoja lankoja pitkin. Ei muutakuin uusi soitto ja toivot että joku osaava kaveri vastaa. Luultavasti joku tehnyt keskuksella väärän kytkennän tai sitten ohjelmallisesti vahingoissa myös netti suljettu.

Jossain keskuksessa oli kuulemma mennyt johto poikki. Vika on nyt onneksi korjattu. Onneksi vian korjaamiseen ei mennyt kuin 12 tuntia. Harmittaa vaan kun netti ehti olla poissa käytöstä kaksi päivää ennenkuin Elisalle tajuttiin soittamaan. Saavat kyllä hyvittää nuo kaksi päivää seuraavassa laskussa!
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Onkelma

Toimiiko kaikilla Firefoxin käyttäjillä Youtube normaalisti? Mulla ei suostu näyttämään videoita. Tulee ainoastaan teksti:Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Adobe's Flash Player.
Javat pitäisi olla päällä ja uusin Flash player... Missä vika?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Toimiiko kaikilla Firefoxin käyttäjillä Youtube normaalisti? Mulla ei suostu näyttämään videoita.
Kyllä toimii, ja versiona on 2.0.0.14 Tuo player kannattaa ensin poistaa ja sitten asentaa uudestaan. Siellä se vika yleensä on.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Sen sijaan Ylen videoita (ei Areenasta eikä nettilähetyksiä kisoista) en pysty katsomaan FireFoxilla.
Kyllä toimii sekin kuin vettä vaan FireFoxilla. Käytössä on Windowsin Media Player 10.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä on hyvä mediaplayer/codek-kombinaatio USB-tikulta ajettavaksi?
Käyttötarkoituksena koneet, joihin ei voi tai halua asentaa ohjelmistoja.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Emule

Onko viimeisetkin emulella käytettävät vertaisverkot ratsattu, kun ei edes imuvapaisiin fileisiin tahdo löytyä sorsaa yhdeltäkään server.met palvelimelta?

Mikä on tilanne? Webistä löytyy todella heikosti tietoa..
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Onko viimeisetkin emulella käytettävät vertaisverkot ratsattu, kun ei edes imuvapaisiin fileisiin tahdo löytyä sorsaa yhdeltäkään server.met palvelimelta?
eMulen käyttämä ed2k-verkko on niin perusteellisesti hajautettu, että sitä on vaikea edes haavoittaa isommillakaan resursseilla. eMulen hyödyntämä Kad-verkko ja Source Exchange-tekniikat mahdollistavat verkon toiminnan vaikka palvelimet välillä kyykähtäisivätkin, eivätkä ne edes ole nyt kyykähtäneet. Jos olisivat, niin kuka tahansa voi laittaa palvelimen pystyyn.

Kysymykseen siis vastaus, että verkko voi hyvin ja itse verkkoa ei pysty edes ratsaamaan. Sinulla on joku muu ongelma tai sitten tiedosto on oikeasti harvinainen.
 
Viimeksi muokattu:

-Mazzi-

Jäsen
Voi vittu, että tämä mun kannettava on hidas paska. Kokoajan pitää ihmeellistä surinaa ja tuossa kiintolevyn kohdilla palaa valo melkein aina ja kun netissä pyörii niin ohjelmat jumittaa pahasti. Missä vika?

Oon kokeillut tuota kiintolevyn eheyttämistä, mutta ei se mitään auta. Ja tilaa pitäisi olla levyllä tosi paljon.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Voi vittu, että tämä mun kannettava on hidas paska. Kokoajan pitää ihmeellistä surinaa ja tuossa kiintolevyn kohdilla palaa valo melkein aina ja kun netissä pyörii niin ohjelmat jumittaa pahasti. Missä vika?

Oon kokeillut tuota kiintolevyn eheyttämistä, mutta ei se mitään auta. Ja tilaa pitäisi olla levyllä tosi paljon.

Kuulostaa valitettavasti siltä, että on koneen formatoimisen (täyden tyhjentämisen) tai vallan uuden koneen oston aika.
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Kuulostaa valitettavasti siltä, että on koneen formatoimisen (täyden tyhjentämisen) tai vallan uuden koneen oston aika.

No itse en nyt näillä tiedoilla menisi ehdottamaan suoralta kädeltä "koneen formatoimista" (?) tai uuden ostoa. Kovalevy voi vetää viimeisiään, mistä voisi tuo ääni johtua. Läppäriin kertyy myös lähes samalla tavalla pölyä kuin pöytäkoneeseen. Mikäli tuuletin on ihan tukossa, voi myös tuolloin kone pitää erilaista ääntä kuin ennen. Toimintojen hidastuminen voi olla myös ihan softapuolella (virukset, haittaohjelmat, ym.).
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Voi vittu, että tämä mun kannettava on hidas paska. Kokoajan pitää ihmeellistä surinaa ja tuossa kiintolevyn kohdilla palaa valo melkein aina ja kun netissä pyörii niin ohjelmat jumittaa pahasti. Missä vika?

Oon kokeillut tuota kiintolevyn eheyttämistä, mutta ei se mitään auta. Ja tilaa pitäisi olla levyllä tosi paljon.
Ensi kerralla kun surinaa kuuluu yritä paikallistaa se. Jos tulee tuuletusaukkojen kohdalta on syynä eittämättä pöly. Jos taas sieltä missä kovalevy makaa on aika napata kiireellisesti varmuuskopiot ja rahdata kone huoltoon tai vaihtoehtoisesti käydä kaupasta nappaamassa uusi kovalevy.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Java-probleemi

Mikäköhän meikäläisen uudessa läppärissä mättää, kun näyttää muutaman sivuston java-kohde esittäytyvän vain punaisena ruksina, eli selvästikään objekti ei avaudu.

Arvatenkin ensimmäinen sivu, jolla kyseinen ilmiö tuli vastaan, on Sampon verkkopankin kirjautumissivu (https://verkkopankki.sampopankki.fi/html/index.html?site=SBNBFI&secsystem=E2 ja tuolta Kirjaudu-palikassa oleva java-objekti). Nyt sama hyppäsi esiin, kun yritin avata Elisan sivuilta Elisan palveluiden kuuluvuuskarttaa (http://www.elisa.fi/kuuluvuus/).

Osaisikohan joku kertoa mistä vika johtuu? Olen klikkaillut Java-control panelista "update now" -nappulaa, mutta värkki kertoo, että käytössä on viimeisin versio. Käyttiksenä on Vista ja tietoturvan tajoaa Symantec Endpoint protection -merkkinen ratkaisu, for what it's worth.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
JEE! Explorer.exe tilttaa nyt omissa tiedostoissa joka kerta kun kansion avaa esikatselukuvakkeet päälle. Samaa ei tapahdu kun laittaa muunlaisen luettelonäkymän. Virus, vai lopun alkua?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös