Re: Itse käynnistyvä tietokone
Edit: typoja
Tuskin tästä johtuu, mutta kannattaa ainakin kokeilla. Eli verkkokorteissa on wake-by-lan ominaisuus, minkä avulla kone voidaan käynnistää verkosta. Eli verkkokortista pitäisi lähteä piuha emoon. Sen kun nyppäset pois. Ainoa selitys, mikäli se tuosta ominaisuudesta johtuu, on se että isp:si lähettää verkkoon kl 24 jonkinlaisen signaalin, minkä koneen verkkokortti tulkitsee siten, että kone pitää ajaa ylös. Tosin aika epätodennäköistä tuo on, mutta kannattaa ainakin tarkistaa josko sellainen piuha olisi verkkokortista emoon laitettu.Viestin lähetti SammyD
Mun tietokoneeni käynnistyy joka yö vuorokauden vaihtuessa ja nyt haluaisin eroon tästä "ominaisuudesta", mutta en tiedä, mistä asiaan pystyy vaikuttamaan. Mahtaiskohan täältä löytyä joku joka osaisi neuvoa?
Biossin, joka on mallia Phoenixbios 4.0 release 6.0 bios version a09, olen kolunut läpi, enkä sieltä löytänyt mitään ajastinta. Mikään ulkoinen modeemin kautta tuleva käynnistys ei tule kysymykseen, sillä kone käynnistyy, vaikkei modeemi ole seinään kytkettynä. Mitäköhän vaihtoehtoja mahtaa vielä olla?
Edit: typoja
Viimeksi muokattu: