Tätä ketjua luettuani en ymmärrä paria asiaa:
1. Miten Mikko Koivu säilyy järjissään kaiken tuon paskakarusellin keskellä? Meni vuosia ennen kuin edes julkisesti halusi oikaista niitä väitteitä ja valheita joita toinen osapuoli sylkee päivästä toiseen.
2. Kuinka helvetin pitkä pinna Mikko Koivulla oikein on? Kaikki varmaan arvaavat että mun käämit ja pää olisivat räjähtäneet aikoja sitten.
3. Ajatteleeko tuo Helena lapsiensa hyvinvointia ja turvallisuutta ollenkaan?
En ole Mikko, mutta muutama ajatus mulla on liittyen sun aiheellisiin kysymyksiisi.
1. Riittävän ajoissa haettu ammattiapu, kyky kohdata todellisuus ja ymmärtää myös oma toiminta kokonaisuudessa. Erinomainen ja ennen kaikkea luotettava tukiverkosto (perhe, ystävät, terapeutti, lakimiehet). Rakkaus ja parisuhde Natalien kanssa. Ammattilaisurheilijatausta ja kurinalaisuus. Kyky pitää ”eye on the prize”. Taloudellinen turva. Ja ennen kaikkea: ei ole ollut muuta vaihtoehtoa, koska Mikko on lasten isänä heidän ainoa toivonsa edes teoriassa saada häivähdyksiä normaalista lapsuudesta. Motivaatio on tapissa, kun kyseessä on omat lapset.
2. Aivan uskomattoman pitkä pinna. Mulla olisi hirttänyt kiinni jo ajat sitten ja olisin varmasti sortunut pelaamaan Helenan peliä edes yhden kerran paljon aikaisemmin. Ja siinä pelissä olisi silloin ns. vihelletty vain ruumiit. Enkä viittaa millään tavalla väkivaltaan tai vastaavaan, vaan siihen, että olisin itse paljastanut jonkun toiselle osapuolelle erittäin epäedullisen tapahtuman.
3. Ei. Sellaisia Helena ei ajattele. En ikinä unohda sitä yhdellä videolla ollutta ylimielisen vittumaista virnettä ja heittoa ”mikä lasten yksityisyys?”, kun lastensuojeluviranomaiset olivat jälleen kerran kuulemma huomauttaneet hänen instastaan. Se oli niin kylmäävää, että viimeistään silloin oli selvää, että lapsilla on vain yksi tarkoitus. Olla pelinappuloita julmassa pelissä. Ja näin täysin ulkopuolisellekin se oli pysäyttävä hetki. Silloin mä menetin lopullisesti loputkin toivon rippeet, että tähän löytyisi joku oikeasti lasten edun mukainen ratkaisu. Ei löydy. Lasten etu on kaksi täyspäistä ja tervettä vanhempaa, jotka haluavat suojella lapsiaan. Se ei nyt tässä tapauksessa toteudu. Ikävä kyllä. Siksikin viranomaisten pitäisi puuttua ankarammin Helenan touhuihin, jotta heillä säilyisi edes määreet täyttävä isä. Kenenkään selkä ei kestä loputtomasti.
Viimeksi muokattu: