Lätkämanageri: Jatkoaika 2-liigan keskustelu

  • 579 337
  • 9 763

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
HC Flintstones draftin jälkeen

C Gomez, Scott (C-NJ)
C Holik, Bobby (C-NYR)
C Barnes, Stu (C-Dal)

LW Friesen, Jeff (LW-NJ)
LW Battaglia, Bates (LW-Col)
LW Pandolfo, Jay (LW-NJ)
LW Nieminen, Ville (LW-Chi)
LW Schaefer, Peter (LW-Ott)

RW Nolan, Owen (RW-Tor)
RW Vyborny, David (RW-Cls)
RW Laperriere, Ian (RW-LA)
RW Gionta, Brian (RW-NJ)
RW Park, Richard (RW-Min)
RW Cheechoo, Jonathan (RW-SJ)

D Zubov, Sergei (D-Dal)
D Jovanovski, Ed (D-Van)
D Poti, Tom (D-NYR)
D Foote, Adam (D-Col)
D Sydor, Darryl (D-Cls)
D Marchment, Bryan (D-Tor)

G Brodeur, Martin (G-NJ)
G Theodore, Jose (G-Mon)
G Hurme, Jani (G-Fla)


HC Flintstones nyt

C Koivu, Saku (C-Mon)
C Cooke, Matt (C-Van)
C Barnes, Stu (C-Dal)
C Smolinski, Bryan (C-Ott)
C Horcoff, Shawn (C-Edm)

LW Friesen, Jeff (LW-NJ)
LW Maltby, Kirk (LW-Det)
LW Torres, Raffi (LW-Edm)
LW Malone, Ryan (LW-Pit)

RW Langenbrunner, Jamie (RW-NJ)
RW Lehtinen, Jere (RW-Dal)
RW Vyborny, David (RW-Cls)
RW Nickulas, Eric (RW-StL)
RW Rupp, Michael (RW-NJ)

D Zubov, Sergei (D-Dal)
D Liles, John-Michael (D-Col)
D Berehowsky, Drake (D-Pit)
D Foote, Adam (D-Col)
D Jackman, Barret (D-StL)
D Berg, Aki (D-Tor)
D White, Colin (D-NJ)

G Brodeur, Martin (G-NJ)
G Nurminen, Pasi (G-Atl)

IR-listalla:
D Numminen, Teppo (D-Dal)

Kun vertailin draftin jälkeistä joukkuetta tähän nyt pelaavaan niin pääsääntöisesti olen tappiolla, tosin loukkaantumiset ja nimenomaan nimimiesten (Koivu, Lehtinen, Foote, Numminen jne jne) taholta on aiheuttanut sen että tuo muutos jää noinkin tappiolliseksi - itse uskon meinaan että joukkueeni on loppujen lopuksi vahvistunut. Ja hyvinhän se on mennyt tälläkin joukkueella.

Tässä siis tuo vertailu draftin jälkeiseen ja nykyiseen joukkueeseen:

Kenttäpelaajat (nykyinen vs draftin jälkeinen)

GP: - 31
G: - 3
A: - 6
+/-: + 17
PIM: - 35
PPG: - 6
PPA: - 8
SHP: + 6
GWG: + 1
GTG: - 1
SOG: - 131
FW: - 12

Maalivahdit (nykyinen - draftin jälkeinen)
GP: + 1
W: + 2
SV: + 42
SV%: - 0.006
SHO: - 3
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
"would you love a monster man.."

vastakseni on yksiselitteinen:KYLLÄ! Eli siis kauden kohusiirto on tapahtunut ja Brent "PrettyBoy" Sopel laskeutuu minä hetkenä tahansa Oulunsalon lentokentälle! Toiseen suuntaan lähti Mr.Trooper,kapteenini, Eric Desjardins! Hinta oli kova, mutta managerin sairaanloinen viehtymys Sopeliin pakoitti toimimaan!

Tästä eteenpäin alle 15-vuotiaat eivät pääse seuraamaan otteluita ilman täysi-ikäistä holhoojaa. Syy: Brent Sopelin näkemisestä mahdollisesti aiheutuvat traumat.

Ps. Mitä sinä Vieri oikein siellä sähellät? ;)
 

nro.44

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, VG-62
puolisen tuntia sitten hylkäsin erään treidi ehdotuksen perusteluin: Hejduk ei oo kauheen helpolla myyntilistalla

parikymmentä minuttia tuon jälkeen totesin että olin tehnyt kaupat samaisesta miehestä..

elämä on ihmeellistä..


Kuitenkin Hejduk ja Scatchard ulos + Axelsson waiveriin

tilalle Cassels ja Czerkawski

huhhuh
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Once you pop, you can't stop

Jaahas, joulu lähenee ja shoppausvimma sen kun kasvaa. Taisi tulla jo kolmas treidi 24 tunnin sisään. Marre ja Candy Ass-Sells lähtivät ja Hejduk vammaisen kaverinsa kanssa tulivat. Huomisaamuna Nizoralsin manageri avaa aamun pukukopissa sanoilla "Mitäpä jos nyt ensiksi kaikki esittelisivät itsensä vuorollaan, jotta opimme tuntemaan toisemme". Hui tätä vaihtuvuutta.

Treidirintamalla Nizorals tulee todennäköisesti pitämään pienen paussin jotta manageri ehtii sisäistämään uuden rosterin puutteet.
 

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Re: Re: Re: Mangeri kyynel silmässä

Viestin lähetti vieri
Hommasin sitten Allisonin lähes puolivahingossa waiveristä ja pistin Weissin lihoiksi. Eilen vielä pähkäilin että kannattaako Allisoniin panostaa, mutta illemmalla päätin että en miestä edes yritä. Kuinkas sitten kävikään, en päässyt tänä-aamuna nettiin ja näin ollen ´sain´ Allisonin. Miksei kukaan muu paremman vaivernumeron omaava voinut Allisonia napata? Ja jos olisin Allisonin halunnut, niin olisin mielummin laittanut herra isoherra Grattonin waiveriin. Se ei tosin ollut mahdollista koska Gratton oli jo valmiina matkaamaan HC Tikin joukkueeseen, mutta sekin matka tyssäsi rengasrikkoon. Siinä kokonaisuudessaan tämä Allison sekamelska. :)
Jatkoa itkuvirteen,

mitä joudun tekemään jotta saisin vahingossa tiputtamani Weissin takaisin itselleni? Muistan että esim. Jääkone pystyi jossain vaiheessa perumaan jonkun oman treidinsä veto oikeutta käyttäen? Onko se sen takia että kun Jääkone on liigan toimitusjohtaja vai voinko minä käyttää samaa? Jos joku muu Weissin nappaa, niin vaihtakaa se Grattoniin hyvän hengen mukaisesti, rukoilen teitä rakkaat kanssa managerit.

*Amen*
 

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
Mä en ainakaan tue tommosta pelleilyä...jos pelaajan tiputaa niin se on voi voi...kaikilla on samat säännöt....mene kotiis Zsadiin pelle....hehehehehe...


Ok nyt tosi juttu....Vieri kyllä mainitsi tosta jutusta heti kun Allisonin oli valinnu "vahingossa"...Jos hän oikeen kiltisti pyytää,niin se ketä Weissin saa,voi vaihtaa hänet Grattoniin tai mielestäni tämä manageri voi vaatia hieman enemmän kompensaatiota,"järkevissä" määrin tietenkin...ei mun peli Weissin pelaamisen Vierin joukkueessa kaadu....mun peli kaatu jo kauan sitten...
 
Viimeksi muokattu:

nro.44

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, VG-62
*kröhöm* itse kun koitan miestä napata, varausoikeudella numero kolme, niin aloin miettiä että joko olen urheilullinen ja jätän miehen ottamatta, tai otan ja teen hyvät kaupat vierin kanssa, koska menetän kuitenkin 3 waiver pickin.. Vieri, ollaan asiasta yhteydessä, ennen kun waiver pyörähtää..
 

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Viestin lähetti beerhunter
Mä en ainakaan tue tommosta pelleilyä...jos pelaajan tiputaa niin se on voi voi...kaikilla on samat säännöt....mene kotiis Zsadiin pelle....hehehehehe...
Samaa mieltä. :D
Viestin lähetti nro.44
*kröhöm* itse kun koitan miestä napata, varausoikeudella numero kolme, niin aloin miettiä että joko olen urheilullinen ja jätän miehen ottamatta, tai otan ja teen hyvät kaupat vierin kanssa, koska menetän kuitenkin 3 waiver pickin.. Vieri, ollaan asiasta yhteydessä, ennen kun waiver pyörähtää..
Itse asiassa sun waivernumerosi on 2 ja Nastolanpojilla on nro 1 (mutta Marko ei juurikaan treideillä mässäile :) ) ja juuri sulta taisin ton Grattonin saada. :)

Tehdään niin että yritän miehen kyllä takaisin hankkia, mutta en viitsi liikaa joukkuettani yrittää muuttaa...esim. Gratton ja joku vaihdossa Weissiin ja johonkin saattaisi sopia. Otin asian esille, koska ajattelin että jos on olemassa joku ´veto pykälä´ josta en oikein sen enempää tiedä, niin olisin käyttänyt sitä.
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti vieri
Otin asian esille, koska ajattelin että jos on olemassa joku ´veto pykälä´ josta en oikein sen enempää tiedä, niin olisin käyttänyt sitä.

Suoraan sanoen tällaisen 'veto-pykälän' sulattaisin tilanteessa jossa manageri on ajatuksissaan painanut acceptia vaikka piti painaa rejectiä. Tämän jälkeen pitää tietenkin välittömästi anella armoa mahdollisimman hätääntyneeseen äänensävyyn.

Case Weiss on kuitenkin vaatinut siinä määrin suunnitelmallisuutta ettei sitä voi pitää aivan puhtaana vahinkona. Siksi en lähtisi puoltamaan mahdollisuutta 'veto-oikeuden' käyttöön vaan katumapäälle tullut manageri käyttäköön muita keinoja (mm. kiristys, uhkailu yms.) tietoisesti waiveriin heittämänsä pelaajan takaisin hankkimiseksi.
 

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Viestin lähetti Nizoral
Case Weiss on kuitenkin vaatinut siinä määrin suunnitelmallisuutta ettei sitä voi pitää aivan puhtaana vahinkona.
Vaikken haluakaan tehdä tästä liian suurta numeroa niin selitän nyt kuitenkin hiukan lisää. Tilanne oli tämä: Gratton oli eräässä treidi-ehdotuksessa Tiki10:n kanssa, joten häntä en pystynyt tähän mahdolliseen vaihtoon Allisoniin laittamaan. Laitoin Weissin vaihdossa Allisoniin treidin vetämään edellis-iltana tietäen että joko saan Allisonin taikka sitten en ja tämä päätetään seuraavana aamuna noin klo 11.30 kuten kaikki nämä waiverpelaajat yleensäkin.

Nukkumaan mennessäni mietin ja päätin että en luovu Weissistä Allisoniin vaan perun sen heti aamulla ja jos Tiki10 ei ole hyväksynyt Gratton ehdotustani niin peruisin tämän ja laittaisin Grattonin waiveriin vaihdossa Allisoniin.

Ongelma oli siinä että seuraavana aamuna/päivänä vasta noin klo 13.20 pääsin käyttämään internetiä ja huomasin harmikseni että kukaan muu paremman waivernumeron haltija ei ollut ollut kiinnostunut Allisonista vaan minä sain sen...ja siis menetin Weissin.

Kyseessä oli puhdas vahinko ja vielä lisäksi epäonninen tilanne.

Mutta täytyy vielä sanoa sekin että tälläiset selitykset (yllä) ovat yleisesti ottaen aika säälittäviä vaikka tuo totta onkin. Nyt jos saankin Weissin itselleni niin siitä jää hieman huono maku, koska muut kanssa managerit tuntevat tulleensa petetyiksi allekirjoittaneen toimesta.

Ehkä on parempi että unohdetaan koko tämä juttu ja jatketaan mihin jäätiin, ei Weiss minulle elintärkeä missään nimessä ole...harmittaa vain hieman että näin pääsi käymään.


Edit: Ja sitten muihin aiheisiin. Marc Savard pelasi ja palasi jo tänään? Mitä ihmettä? Luulin että mies on poissa ainakin 6-8 viikkoa, mutta olikin vain noin kaksi. Todellinen ihmeparantuminen taikka sitten mies pakotettiin pelaamaan Team Koivun painostuksesta? ;)
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Re: Re: Re: Re: Re: Re: No perkules!

Näin uhosin minä ennen kauden alkua Hilsemiehelle!

Viestin lähetti sopuli
Tuopista vetoa, ettet kyykytä mua kertaakaan tällä kaudella!

Haa! Pahalta näytti ennen viimeistä yötä, mutta viimeinkin toivomaani vauhtiin päässyt Martin Rucinsky lannisti 1+3 -tehoillaan vastustajan tasapeliin kanssani. Mahtaa vituttaa. Ensi kerralla tulee turpaan ja lujaa, niin ei tarvitse jännätä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
FF going down...

Tässä viikolla se alkaa. Fightersien syöksykierre. Maalivahtipelini on kyllä edelleen loistavaa. Miehet osasivat viime viikkolla kasata kaikki kauden huonoimmat pelit samalle viikolle, niin ei sitten tarvitse tämän jälkeen yksittäisillä peleillä pilata muuten hyvän viikon saldoa. Jäähyissä kyllä otan turpaan kiitettävällä tavalla, mutta muuten väännetään vastustaja siltaan.
 

nro.44

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, VG-62
nyt on kyllä sopulilla hieman liikaa uhoa, felocity keräsi koko viimeviion voimiaan tämän viikon koitosta varten, ja jääkone tiputetaan sarjataulukossa runsaasti alaspäin, hyvä ettei saa jopa miinuspisteitä!!
Joukkueen henkeä laskenut Hejduk kaupattiin pois, ja tilalle saatiin iloinen Czehrehscjsndvdsacwski, jonka nimeä ketään joukkueesta ei osaa sanoa, saatika kirjoittaa.. Mariuksen pelipaidassakin lukee vain "goal scorer".. Kyllä pian näyttää heikolta Jääkoneen kannalta, kun ensiyönäkin felocityltä pelaa peräti yksi pelaaja, joka sekin hakkaa koko sopulin joukkeen. Domi lupasi minulle henkilöhohtaisesti tekevänsä huomenna hattutempun + saalistavansa 3 syöttöä + saavansa 6 ylivoima pistettä + saavansa 6 alivoima pistettä + saavansa +/- sarakkeeseen +6 + tappelevansa 2 kertaa + ottavansa 10min käytöksestä. Ainut joka harmittaa että Domi sanoi että ei aio ottaa yhtään aloitusvoittoa, eikä meinaa torjua yhtään laukausta, sääli sinänsä..

no ehkä tuossa oli taas liikaa höpinää, mutta ei se mitään Jääkone kaatuu 14-(-3)
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti nro.44
...iloinen Czehrehscjsndvdsacwski, jonka nimeä ketään joukkueesta ei osaa sanoa, saatika kirjoittaa.

Meillä se kirjoitettiin Czhrkwski ja oli kuulemma tosi lähellä oikeaa.

Viestin lähetti nro.44
no ehkä tuossa oli taas liikaa höpinää, mutta ei se mitään Jääkone kaatuu 14-(-3)

Tän pitäis olla selvää pässinlihaa. Mä oikein testasin että pystyykö Jääkone voittamaan ottelun jos kaikki mun starat ovat loppuviikon pisteidentekokiellossa. Ei pystynyt.

Viestin lähetti sopuli
Ensi kerralla tulee turpaan ja lujaa, niin ei tarvitse jännätä.

Tämä osui nappiin. Löytyyhän sitä realismia sopuliltakin tarpeen vaatiessa. Voin kertoa jo lopputuloksenkin: 12-1 Nizoralsille.
 

SammyD

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viime yönä Animaaliset tekivät kaupan HC Kortepohjan kanssa. Alexei Kovalev jätti seuran ja tilalle tuli Owen Nolan. Kovalev ei tuntenut oloaan viihtyisäksi Animaalisten riveissä ja kiitokseksi siirrosta takoi viimeisessä pelissä syksyn parhaat tehonsa 1+2. Kovalev siis seurannee otteissaan Alex Tanguayta ja Andrew Casselssia, joiden tehot ovat löytyneet muualla kuin Animaalisten paita yllään...
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Nizoral
Tän pitäis olla selvää pässinlihaa. Mä oikein testasin että pystyykö Jääkone voittamaan ottelun jos kaikki mun starat ovat loppuviikon pisteidentekokiellossa. Ei pystynyt.

Arvasin siis oikein sen vitutusosion..? Jos Allison kohta tekee paluun, niin sitten vasta vituttaakin.
 
Viimeksi muokattu:

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Viestin lähetti sopuli
Jos Allison kohta tekee paluun, niin sitten vasta vituttaakin.
Otan osaa mahdolliseen vitutukseesi, mutta sanon vain ettet ole missään nimessä yksin vitutuksinesi. :)

Allisonista luin just tänään tämmöstä: He may be able to play sometime in January, but he could just as easily miss the entire season.

Suht äkillisen sairastumisen johdosta allekirjoittanut lataa akkujaan tämän viikon ja antaa teille muille kenties hieman tasoitusta. Toivotaan kuitenkin että pidän sarjakakkosen aisoissa...rökäle voitto saattaisi piristää kummasti. :)
 
Viimeksi muokattu:

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti vieri
...rökäle voitto saattaisi piristää kummasti. :)

Ehdottomasti samaa mieltä. Tosin näkökulma lienee eri... Joko olet laskenut kuinka suuren tappion pystyt kestämään niin ettei ykköspaikka vaihdu? Joka tapauksessa pikaisia toipumisia (myös tulevasta tappiosta).
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti vieri
Otan osaa mahdolliseen vitutukseesi, mutta sanon vain ettet ole missään nimessä yksin vitutuksinesi. :)

Vitutusta lievensi se tosiasia, että Daze oli ilmeisesti käynyt luistelemassa. Aiemmin kuitenkin povattiin, että mies missaisi koko kauden.

t: neljä miestä sairastuvalla...
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Hyvin tuntuisi kulkevan

Eli nyt HC Turhat on saanut huomata HC Flintstonesin kovuuden ja taidon, peli siis tällä hetkellä selkeästi (mutta pienin marginaalein) mun 8-3 johdossa. Joten pienet loukkaantumiset tai joidenkin (suuten odotusten) pelaajien alavireisyys ei ole näkynyt joukkueen kokonais suorituksessa vaan vähän nimettömämmät pelaajat ovat paikanneet hyvin niitä.

Eli aikas hyvin tuntuisi kulkevan, mutta kuten tiedetään niin kausi on pitkä ja tän hetken tavoite onkin vain säilyttää hyvät iskuasemat pleijareihin mennessä ja siellä sitten joukkueen pitää olla täydessä iskussa.
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
apinaa huijataan, apinaa koijataan...

Tai no, tässä tapauksessa apinaa ei (ilmeisesti) huijattu ja saatiin kuuden pelaajan kauppa teamRAIMON kanssa kasaan:

Troopersille:

Kyle Calder
Keith Primeau
Alyn McCauley

RAIMOlle

Peter Cajanek
MArtin Lapointe
Gary Roberts

Että semmosta. Nyt on itselläni aloitusosasto kunnossa. Kumpa vain ykkösveskani DumbHam viitsisi alkaa pelaamaan, niin olisi jotain jakoja tällä viikolla. Täältä tähän.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Re: apinaa huijataan, apinaa koijataan...

Viestin lähetti #97
Kumpa vain ykkösveskani DumbHam viitsisi alkaa pelaamaan, niin olisi jotain jakoja tällä viikolla. Täältä tähän.

Eihän tuo Dumbo pääse edes harjotuksissa tulevaisuudessa kentälle, jos Markkanen jatkaa samanlaisia otteita.
Minä ennustin kauden alussa, että Markkanen on ykkösmaalivahti nykissä ennen joulua. No näihän siinä on käynyt. Tosin Dumpo on loukkaantumisen takia sivussa, mutta kuka niitä tyylipisteitä laskee ;)
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti nro.44
no ehkä tuossa oli taas liikaa höpinää, mutta ei se mitään Jääkone kaatuu 14-(-3)

Aahhh.. Kevin Weekes! Nollapeli. Jääkoneen nousua sarjataulukossa ei voi estää. Varsinkin, kun kuolleista palannut ruma ja tyhmä Scott Walker heilutti verkkoa yli- ja alivoimalla!
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Re: apinaa huijataan, apinaa koijataan...

Viestin lähetti #97
Tai no, tässä tapauksessa apinaa ei (ilmeisesti) huijattu ja saatiin kuuden pelaajan kauppa teamRAIMON kanssa kasaan:

Tai sitten kaksi apinaa koijasi toisiaan tietämättään.

Aloituksia lähti mutta kovuutta ja kokemusta tuli.
Primadonna ja Calder ovat joukkueellemme selkeitä menetyksiä, toki FAana napattu hyvää kautta pelaava Alynia tulee ikävä.

Tulijat kuitenkin ovat juuri sitä mitä manageri halusi.
Roberts on ollut kiikarissa jo pitempään,
Lapointe pelaa hyvää kautta ja tulee haastamaan Scott "pussy" Parkerin joukkueemme gooniosastolla.
Cajanek tasoittaa menetettyjä aloitusvoittoja vaikka hieman "villikortti" onkin.

Noh, nyt kun saadaan Weight jostain naarattua niin St.Louisin sentteriosasto olisi hyvin hallussa:)
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Älä syö keltaista lunta...

...äläkä pure kiekkoa. Palffy (aka. Z-Pal) yritti sitten terveytensäkin uhalla pitää Laperrieren lämäämän purkukiekon pelissä ja vaihtopenkiltä käsin yritti vaivihkaa ohjata kiekon takaisin kentälle poskellansa. Sehän meni tietenkin ihan poskelleen ja Z-Pal etsiskelee pudonneita hampaitaan IR:ssä loppuviikon. Olis Zigmundille ollut käyttöä sarjakärkeäkin vastaan...

Z-Palin stuntiksi joukkueeseen ilmestyi Mikko "Clint" Itämetsä, joka on luvannut voittaa enemmän aloituksia kuin Z-Pal.

Myös sikapakki Todd Simpson on päättänyt katsella pelejä pressikatsomosta jotta viikon ottelussa säilyisi edes jonkinlainen jännitys voittajasta.

Nämä takaiskut eivät kuitenkaan hetkauta joukkueen manageria. Katkeruutta ja hampaidenkiristelyä aiheuttaa lähinnä se että kaikista mahdollisista joukkueista olen jäähytilastossa tappiolla legendaarista neitikiekkojoukkuetta, FSK Avalanchea, vastaan! Huoltaja saa rasvata pelaajien hanskat sisäpuolelta, ...kele.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös