Mainos

Lätkämanageri: Jatkoaika 2-liigan keskustelu

• 584 404
  • 9 788

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Re: Re: Niukka tappio

Viestin lähetti mirasane
Minä lupaan parhaani mukaan pitää huolta siitä, että Tiki jää tällä viikolla ilman pisteitä. :)

Ensimmäinen yö menty, ja johto 7-2! No, sulla ei ollut pelaajia tulessa yhtä monta kun mulla, mutta yritetään nyt joku piste napata...

Ps. Yzerman on vihdoin back, joten helpottaa hieman tilannetta. Vapise Mirasane...

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Re: Re: Re: Niukka tappio

Viestin lähetti tiki10
Ensimmäinen yö menty, ja johto 7-2! No, sulla ei ollut pelaajia tulessa yhtä monta kun mulla, mutta yritetään nyt joku piste napata...

Jep, en tosiaan ole huolissani sen takia, että mulla oli viime yönä tulessa vain muutama kenttäpelaaja ja niistäkin vain Lang oli ainoa, jolta tehoja odotin (kaksi muuta olivat huonoimmat pakkini). Lang antoikin yhden maalisyötön. Tärkeintä kuitenkin oli Roberto Luongon suht. hyvä peli. Voitto olisi ollut arvokas, mutta hyvä näinkin. Sekä torjuntaprosentti, että GAA näyttää ihan hyvältä tässä vaiheessa.

Ensi yön jälkeen tavoitteena onkin jo olla vähintään tasatilanteessa, elleivät maalivahtisi ala esittämään ihmetekoja.

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Toivoin maalivahtiesi floppausta. Salo vastasikin huutoon, mutta Vokoun oli itse piru ja pelasi nollapelin.

Enpä voi sanoa, että olisin muutenkaan tyytyväinen. Atlantan ja Columbuksen pojat jäivät sitten kokonaan ilman tehopisteitä, eikä muutkaan pelaajat intoutuneet mihinkään juhliin. Onneksi Bertuzzi oli piristävä poikkeus ja piti huolta, ettette päässeet liian kauaksi maali- ja syöttöpörsseissä.

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Ikävä play-offeja, alkaispa ne jo, tylsää pelata mulle mitään merkityksettömiä otteluita, koska sarjavoitto taitaa olla jo varma. Ainut ilo on ollut seurata muiden tiimien taistelua jatkopaikasta...ihan oikeesti. En halua kuulostaa ylimieliseltä, mutta niin se vain on.

Kakkospaikan varmistuminen jää varmaankin ensi viikon otteluihin jossa Nizorals kohtaa HC Kortepohjan ja Mirasanen Hiiret saa vastaansa Sega mahlajookin.

Oliko se muuten niin, että play-offseissa saa peluuttaa joukkuettaan ihan miten lystää? Saa vaikka laittaa kaikki penkille istumaan jos niin haluaa? Haluaisin vaan varmistaa ettei sitten joku sano jälkeenpäin että voitin (jos niin käy) vääryydellä.

Ciao,
Tommi

nro.44

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, VG-62
älä sinä Vieri valita, toista se on täällä toisessa päässä listaa, tulee lähes Ilvesmäinen olo.. (anteeksi kaikki Ilves fanit)

Niin ja toinen tälläinen sääntöperiaatteellinen juttu, eihän kukaan ala tehdä mitään sellaista että myy nyt jonkun huipun halvalla, ja saa lupauksen yhtä hyvästä kaupasta ensikauden alkuun..

aika kaukaa haettua, mutta kävi itsellänikin mielessä (olen erityisen kiero ihminen) joten, ajattelin ottaa asian esille..

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML
Re: Hc Kiisa

Viestin lähetti beerhunter
Hc Kissa olis kyllä vähän voinu jotain aktiivisuutta esittää..kele heitin monta kauppaehdotusta alkuvuonna todeten ettei kaveri käy edes kattelemassa paljoonkaan tuloksia...no Dunham olis tuonu aika monta voittoa ja nollapeliä hänelle

Melkein joka päivä käyn katsomassa miten homma edistyy. Melkein tulee siitä, että minulla on myös elämä internetin ulkopuolella.

Toisekseen missään ei kai ole määrätty, että minun tulisi hyväksyä tarjottuja vaihtoja? Vai olenko nyt jossain kohtaa ymmärtänyt säännöt väärin?

Muistaakseni olen hyväksynyt kaikista useista tarjotuista vaihdoista vain yhden.

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Viestin lähetti vieri
Oliko se muuten niin, että play-offseissa saa peluuttaa joukkuettaan ihan miten lystää? Saa vaikka laittaa kaikki penkille istumaan jos niin haluaa? Haluaisin vaan varmistaa ettei sitten joku sano jälkeenpäin että voitin (jos niin käy) vääryydellä.
Tämä koskee ilmeisesti lähinnä maalivahtien peluutusta? Mielestäni kaikki taktikointi pitäisi olla sallittua koko kauden ajan.

Maalivahtitaktikointia voi kyllä rajoittaa divisioonan säännöillä. Veskareille voidaan asettaa vähimmäispelimäärä, jonka jälkeen pisteitä alkaa vasta kertyä. Kahdenkymmenen joukkueen divisioonassa tämä saattaa kyllä aiheuttaa uuden ongelman, koska draftissa kaikille ei välttämättä riitä maalivahteja, jotka pelaisivat tarpeeksi säännöllisesti ja paljon.

Ehdotan sääntömuutosta ensi kaudelle. Pelaajien määrää voisi mielestäni supistaa. Palaava kokoonpano voisi olla sama kuin tällä kaudella, mutta penkillä istuvien määrän voisi vähentää yhteen tai kahteen. Uskoisin tämän tasoittavan sarjaa, koska vapailla markkinoilla olisi enemmän käyttökelpoisia pelaajia.

Edellisestä käy varmaan ilmi, että haluan olla mukana ensi kaudellakin.

- Geezer -

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Viestin lähetti Geezer

Ehdotan sääntömuutosta ensi kaudelle. Pelaajien määrää voisi mielestäni supistaa. Palaava kokoonpano voisi olla sama kuin tällä kaudella, mutta penkillä istuvien määrän voisi vähentää yhteen tai kahteen. Uskoisin tämän tasoittavan sarjaa, koska vapailla markkinoilla olisi enemmän käyttökelpoisia pelaajia.

Kannatetaan.
Ehkä pelaavaa kokoonpanoakin voisi hieman supistaa?

Ensi vuonna pitää keskittyä tosissaan jo siihen draftiin, hävettää oikein kun muistelee mitä siiinäkin listassa oli...

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti vieri
No niin, barrikadeilla taas. Kuinka hyvältä tuollainen voitto maistuu? Ihan tosi, rehellinen vastaus.

Eihän oikeastikaan voi voittaa jos on kahden erän jälkeen johdossa eikä tule enää kolmanteen erään kentälle ettei tulos vaan muuttuisi. Pelaajiensa kanssa pitäisi mennä niin myötä kuin vastoinkäymisessäkin.

Jos pelottaa liikaa että heikompi molari pilaa maalivahtitilastot niin ei kun reilusti vaan ukko waiveriin ja tilalle joku joka ei varmasti pääse edes luukkua aukomaan.

Kaikki ovat varmaan huomanneet että olen ollut kaikenlaista kikkailua vastaan koko ajan. Ihan rehellisesti sanottuna mua vituttaisi vallan suunnattomasti jos kaiken tämän ajan ja vaivan jälkeen mitä tähän mennessä olen peliin käyttänyt, joku pudottaisi Nizoralsin jatkosta ns. "kepulikonstein". Vituttaisi varsinkin sen vuoksi että itse en suostu kikkailemaan vaikka tilaisuus olisi. En varmasti. Sotii niin kovasti reilun pelin henkeä vastaan.

Ottakaa kantaa, minäkin otin.

GM Plankton, Nizorals

Viimeksi muokattu:

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
Re: Re: Hc Kiisa

Viestin lähetti Kiisa
Melkein joka päivä käyn katsomassa miten homma edistyy. Melkein tulee siitä, että minulla on myös elämä internetin ulkopuolella.

Toisekseen missään ei kai ole määrätty, että minun tulisi hyväksyä tarjottuja vaihtoja? Vai olenko nyt jossain kohtaa ymmärtänyt säännöt väärin?

Muistaakseni olen hyväksynyt kaikista useista tarjotuista vaihdoista vain yhden.

Hyvä kommentti....ymmärsit säännöt oikein hyvin

Ja olet tehnyt tehnyt myös mullistavat 3 joukkueeseen liittyvää siirtoa
Joo.. Kyllä uskon että minulla ja muilla on elämää internetin ulkopuolella. Sinänsä en ymmärrä mitä tarkotit tolla kommentilla, mutta jotenkin sieltä minun kyynisiin silmiin paistoi jokin vittuilu, jota en itse omassa kommentissani todellakaan hakenut.

Sanoin vain sitä että et ollut aivan aktiivisimmasta päästä vaihtojen tekemisessä tai muissa joukkueen vaihtuvuuteen liittyvissä toiminnoissa. Ja ei kaikkiin treidiehdotuksiin todellakaan tarvi suostua..Kivaahan olisi, jos treideihin vastaisi jotenkin muulla tavalla kuin pelkästään hylkäämällä esim.perusteluilla niin kuin usea manageri meidän liigassa on tehnyt;oli ehdotus aivan aunuksesta tai ei.
No ei tässä mitään..Sinulla oli vain muutama pelaaja jota tosiaan himoitsin omaan tiimiini ja ehdottelin vaikka mitä kauppoja, mutta ei niin ei
Peace

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Plankton
No niin, barrikadeilla taas. Kuinka hyvältä tuollainen voitto maistuu? Ihan tosi, rehellinen vastaus.

Ei maistu ei. Minäkään en oikein ymmärrä halua erilaiseen kikkailuun. Hienot on fiilikset lähteä pelaamaan viikkoa loppuun, kun kaverilla on ensimmäisen yön jälkeen GAA 0.98, prosentti 97 ja kolme maalivahti penkillä.

edit: Niin joo, kyllähän mä jämäpleijareihin vielä kurkotan...

Viimeksi muokattu:

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuli vaan tästä taktikointikeskustelusta mieleen uusi muutosehdotus ensi kauden sääntöihin:

Tällä kaudellahan maalivahdit ovat saaneet pisteitä sekä torjuntaprosentin, että päästettyjen maalien keskiarvon mukaan. Jos toinen näistä toisiaan läheisesti seuraavista poistetaan, luulisi taktikointihalujen vähenevän. Veskarien peluutuksella kikkuilu loppuisi todennäköisesti kokonaan, jos toinen edellisistä korvattaisiin ottelun aloittamisesta saatavalla pisteellä.

- Geezer -

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Viestin lähetti Geezer
Veskarien peluutuksella kikkuilu loppuisi todennäköisesti kokonaan, jos toinen edellisistä korvattaisiin ottelun aloittamisesta saatavalla pisteellä.

- Geezer -

Hyvä idea!
Tosin olen ollut kyllä Aebischerin peleihin tyytyväinen.
Pelaa harvoin mutta lähes aina hyvin,
tämähän ei noilla säännöillä kannattaisi.

Ei ole paljon tietoa muista pelitavoista mutta
eiköhän me jatketa tällä head-to-head systeemillä.
Uhoaminen on kivaa, vai mitä Vieri? :)

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Helinkopteri
Ei ole paljon tietoa muista pelitavoista mutta
eiköhän me jatketa tällä head-to-head systeemillä.

Muutakin on tullut kokeilua, mutta tämä head-to-head on ehdottomasti paras ja mielenkiintoisin.

Viikko on niin lyhyt aika, että siinä saattaa päästä yllättämään ennakolta selvästi paremman joukkueen vaikka koko kauden kestävässä pisteiden keruussa ei olisikaan mitään mahdollisuuksia pärjätä.

- Geezer -

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Plankton
Rehellinen vastaus on että en tiedä koska en ole kokeillut. Otin asian puheeksi koska muistan että jossain vaiheessa oli puhetta että pleijareissa saa tehdä ihan mitä itse haluaa ja otaksuin silloin että lähes kaikki olivat asiasta samaa mieltä. Mutta jos sovitaan että kaikki peluuttavat kaikkia mahdollisia pelaajia kaikissa playoff peleissä niin tottahan se minulle sopii. Parempi niin.
Viestin lähetti Helinkopteri
Uhoaminen on kivaa, vai mitä Vieri? :)
Kyllä. :)

Ciao,
Tommi

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti vieri
Rehellinen vastaus on että en tiedä koska en ole kokeillut. Otin asian puheeksi koska muistan että jossain vaiheessa oli puhetta että pleijareissa saa tehdä ihan mitä itse haluaa ja otaksuin silloin että lähes kaikki olivat asiasta samaa mieltä. Mutta jos sovitaan että kaikki peluuttavat kaikkia mahdollisia pelaajia kaikissa playoff peleissä niin tottahan se minulle sopii. Parempi niin.

Kannatetaan.

Peluutetaan mahdollisuuksien mukaan niin täyttä rosteria kuin pystytään, eikä pistetä huonompia pelaajia sivuun ihan vain varmuudeksi. Ja kuten tuolla aikasemmin on todettu niin jos jonkun pelaajan peluuttaminen hirvittää niin ei muuta kuin kaveri waiveriin ja sieltä tilalle sellainen jonka pelaamis todennäköisyys on selvästi pienempi tai peluutus hirvittää vähemmän.

Myös tuo idea siitä että maalivahtien pisteytyksestä joko GAA tai SV% poistettaisiin voisi selkeästi vähentää kikkailu halua. Ja esimekrkiksi juuri tuo aloittamisesta tuleva piste olisi yksi hyvä tapa vaikeuttaa maalivahtien valintaa, paljon pelaavien huippujen kohdalla ei tietenkään olisi mitään ongelmia mutta paljon mutta vähän heikommin pelaavien ja vähän mutta hyvin luvuin pelaavien maalivahtien välillä joutuisi jo puntaroimaan kumpi kannattaisi valita.

Kannatan myös tuota kokoonpanon pienentämistä ja penkillä istuvien pelaajien määrän supistamista esim. 1-2.

Viimeksi muokattu:

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Täälläkin kannatetaan rosterin pienentämistä ensi kaudelle jotta free agents -markkinat tulisivat mielenkiintoisemmiksi.

IR-paikkojakaan ei tarvitsisi olla kuin yksi tai kaksi ettei pelaajia saa varastoitua parempia aikoja odottelemaan.

Pitäiskö maalivahtien määrä rajoittaa kahteen per joukkue? Muuten ei hyviä paljon pelaavia maalivahteja riitä millään kaikille.

Mitä mieltä ootte aloitusvoittojen ottamisesta mukaan pisteytykseen. Tuolla jatkoaika 4:ssä muistaakseni näin on ja hyvin&paljon aloittavien pelaajien hankkiminen tuo ihan uutta ulottuvuutta kaupantekoon. Pisteiden valossa tusinasentteritkin voivat olla näin tärkeä osa jengiä mikäli aloitukset sujuvat kuin unelma.

GM Plankton, Nizorals

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Viestin lähetti Plankton

Mitä mieltä ootte aloitusvoittojen ottamisesta mukaan pisteytykseen.

Saako pisteytyksiä muokata miten tykkää?
Ehdottomasti aloitusvoitot mukaan,
jonkuntyypinen penaltykilling pisteytyskin nostaisi varmasti ns. työmyyrien osakkeita.

Vielä kun saisi Yahoon käyttöliittymän palaajanäkymän ketjumuotoon eikä tylysti allekkain,
tulisi vähän enemmän "managerifiilistä"...
Tuo nyt ei mikään tärkeä juttu ole,
tulipahan vaan mieleen.

Sorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Jokerit, LepRa (R.I.P.)
Viestin lähetti Plankton
Mitä mieltä ootte aloitusvoittojen ottamisesta mukaan pisteytykseen. Tuolla jatkoaika 4:ssä muistaakseni näin on ja hyvin&paljon aloittavien pelaajien hankkiminen tuo ihan uutta ulottuvuutta kaupantekoon. Pisteiden valossa tusinasentteritkin voivat olla näin tärkeä osa jengiä mikäli aloitukset sujuvat kuin unelma.

Mielestäni aloitusvoitot olisi erittäin hyvä lisä. Pelailen tämän meidän liigan lisäksi juuri tuolla Jatkoaika4:ssa ja homma on toiminut oikein hyvin. Esimerkiksi Montrealin Perraultin ja vaikka Buffalon Brownin arvo pelaajana nousee huomattavasti, kun kaverit voittavat aloituksia ihan hyviä määriä.

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Treidi

Jääkoneelle:

Kyle Calder
Scott Walker

Nizoralsille:

Bill Guerin
Marcel Hossa

Erityismaininta ja papukaijamerkki sopulille tyylikkäästä tavasta hoitaa tämä kauppa; Tarjouksen heitettyäni Stars raportoi Guerinin puujalasta. Sopuli arvasi etten vammasta tiennyt ja heitti vastaukseksi rejectiä ja heti perään saman tarjouksen takaisin loukkaantumisinfolla varustettuna. Respect.

GM Plankton, Nizorals

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mielestäni ois ihan hyvä jos otettais ens vuodeksi käytöön tämä Powerplay Points ja jätettäis Powerplay Goals ja Powerplay Assists pois. Saman vois tehdä alivoima-tilastoissa. Mitä mieltä tästä?

Ja sitten lisättäis tämä Faceoffs Won sinne mukaan, Faceoffs Lost on vissiin vähän turha?

Maalivahtien tilastot on mielestäni nyt jo mallillaan...muutoksia ei tarvita, koska jo nyt maalivahti voi voittaa neljä kategoriaa mikä on mielestäni ihan jees.

Jos porukat haluaa vähemmän jengiä omaan joukkueeseensa ens kaudeks niin pitäiskös ottaa nämä W ja F lisähyökkääjät + 1/2 pakkia pois? Ja bench pelaajia vois olla vaikka kaksi, kuin myös IR-pelaajia.

Miltäs kuulostaa?

Ciao,
Tommi

Ps: Tein just treidin HeliNkopterin kanssa...mulle tuli Tanguay + Hossa + L.Richardson ja toiseen suuntaan meni Friesen + Kovalev + Hal Gill. (hehehe...ei vainneskaan...haluaisin tosin) Homma jäi L.Richardsonista kiinni joka ei edes pelaa. :D

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Treidi

Viestin lähetti Plankton
Erityismaininta ja papukaijamerkki sopulille tyylikkäästä tavasta hoitaa tämä kauppa; Tarjouksen heitettyäni Stars raportoi Guerinin puujalasta. Sopuli arvasi etten vammasta tiennyt ja heitti vastaukseksi rejectiä ja heti perään saman tarjouksen takaisin loukkaantumisinfolla varustettuna. Respect.
Ja erityismaininta vielä vuoden tyhmin manageri -tittelistä kaksin käsin kiinni pitävälle GM Planktonille, joka ei vaivautunut kaikesta huolimatta odottamaan lopullista diagnoosia Guerinin puujalasta vaan luotti yleiseen arvioon 1-2 pelin sairaslomasta, joka lääkäreiden tutkimuksissa osoittautui lopulta kuukauden pituiseksi.

Joskus vituttaa rankasti. Viime aikoina vähän turhan useasti.

GM Plankton, Nizorals

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Selkeä voitto numeroin 10-3

Harmi vain että kaikki nuo takaa-ajamani joukkueet voittivat pelinsä varsin selkein luvuin joten sijoituksenani säilyi tuo 9. Kaiken kaikkiaa runkosarjan viimeiselle viikolle lähdetään tuossa viivataistelussa seuraavista asemista:

6 Karsimon Solu 126-109-80 .527 332
7 HC Tiki10 134-121-60 .521 328
8 HC Kortepohja 130-121-64 .514 324
9 HC Flintstone 129-120-66 .514 324

Eli eroa viivaan edelleen 8 pistettä joten nouseminen tuonne viivan päälle on lähes mahdotonta. Näissä seuraavissa ottelupareissa ratkaistaan siis tuo viimeinen jatkopaikka:

(9.sija) HC Flintstone - (10.sija) Animaaliset
16.sija) HC N@statPoj@t - (6.sija) Karsimon Solu
(2.sija) Nizorals - (8.sija) HC Kortepohja
(7.sija) HC Tiki10 - (20.sija) Team Fight Club

Karsimon Solu vaikuttaisi olevan vahvoilla mutta HC Tiki10:llä on vielä hyvät mahdollisuudet nousuunkin, HC Flintstonella ja HC Kortepohjalla tuskin on enää tässä taistossa muuta kuin kiusaajan ja kirittäjän rooli.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy