Lätkämanageri: Jatkoaika 2-liigan keskustelu

  • 567 797
  • 9 693

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Katselin syksyisen draftimme tuloksia ja ajattelin listata jokaisen varauskierroksn parhaan ja huonoimman valinnan pelaajan suoritusten perusteella.

1. kierros
Paras: Sidney Crosby, Animaaliset
Huonoin: Peter Forsberg, Blue Devils

2. kierros
Paras: Vincent Lecavalier, Lords Of The Rink
Huonoin: Jose Theodore, HC Turhat

3. kierros
Paras: Teemu Selänne, penkinlämmittäjät
Huonoin: Wade Redden, HC Pisteautomaatti

4. kierros
Paras: Evgeni Malkin, Caipirinha Overdose
Huonoin: Mark Bell, HC Pisteautomaatti

5. kierros
Paras: Alexander Frolov, Caipirinha Overdose
Huonoin: Mike Richards, HC Pisteautomaatti

6. kierros
Paras: Maxim Afinogenov, Mirasanen Koalat
Huonoin: Shawn Horcoff, HC Pisteautomaatti

7. kierros
Paras: Justin Williams, HC Turhat
Huonoin: Anson Carter, Sega Mahlajook

8. kierros
Paras: Dan Boyle, HC Andersen
Huonoin: Niklas Kronwall, Kullaa Kings

9. kierros
Paras: Ray Whitney, Mirasanen Koalat
Huonoin: Kyle Calder, Paavolan Sisu

10. kierros
Paras: Sergei Fedorov, HC Turhat
Huonoin: Dan Hamhuis, HC Tiki10

11. kierros
Paras: Jason Blake, Lords of the Rink
Huonoin: Derian Hatcher, Animaaliset

12. kierros
Paras: Nathan Horton, HC Tiki10
Huonoin: Tim Connolly, NasPel

13. kierros
Paras: Jason Pominville, HC Pisteautomaatti
Huonoin: Alexander Mogilny, HC Tiki10

14. kierros
Paras: Sheldon Souray, HC Andersen (hitto, olin varma, että mun Semin olisi tämän kierroksen paras)
Huonoin: Nikos Dimitrakos, HC Tiki10

15. kierros
Paras: Ryan Getzlaf, Kullaa Kings
Huonoin: Jordan Leopold, Mirasanen Koalat

16. kierros
Paras: Gary Roberts, TeamKoivu
Huonoin: Nolan Baumgartner, Park City Buccaneers

17. kierros
Paras: Filip Kuba, Caipirinha Overdose
Huonoin: Jonathan Hedström, Hassut Lapset

18. kierros
Paras: Scott Walker, HC Andersen
Huonoin: Darcy Hordichuk, Animaaliset

19. kierros
Paras: Jozef Stumpel, Lords of the Rink
Huonoin: Jeff Jillson, HC Pisteautomaatti

20. kierros
Paras: Lee Stempniak, TeamKoivu
Huonoin: Marc Staal, HC Pisteautomaatti

21. kierros
Paras: Antoine Vermette: NasPel
Huonoin: Janne Niinimaa, TeamKoivu

22. kierros
Paras: Peter Budaj, Park City Buccaneers
Huonoin: Sean Burke, Sega Mahlajook

23. kierros
Paras: Derek Armstrong, Hassut Lapset
Huonoin: Jason LaBarbera, HC Turhat

Tuo viimeisen kierroksen Derek Armstrong on ollut aika kova kaappaus, sillä kaveri on kuitenkin tehnyt jo 29 pistettä, kun muut samalla kierroksella varatut ovat nakuttaneet n. 5-10 pistettä toistaiseksi.

Muita varausvuoroonsa nähden poikkeuksellisen kovia kaappauksia olivat Sheldon Souray ja Alex Semin, jotka molemmat ovat tehneet jo 34 pistettä, joista ison osan ylivoimalla. Tuo kaksikko siis varattiin kierroksella 14.
Viimeiset kaksi mainitsemisen arvoista ovat oma kultakimpaleeni Ray Whitney (45 pistettä, 9. kierroksen varaus) ja Jason Blake (40. pistettä, 11. kierroksen varaus).

Tämä vertailu puoltaa Lords of the Rinkin kärkipaikkaa liigassamme, sillä hän oli peräti kolmella kierroksella onnistunut poimimaan koko kierroksen parhaan pickin. Yhtä hyvää suoritukseen ylsivät vain Caipirinha Overdose ja HC Andersen. Huonoiten drafti meni tämän mukaan HC Pisteautomaatilla, joka sai kierroksen huonoimman pickin peräti 6:lla kierroksella ja onnistui vain kerran varaamaan koko kierroksen parhaan pelurin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
mirasane kirjoitti:
Katselin syksyisen draftimme tuloksia ja ajattelin listata jokaisen varauskierroksn parhaan ja huonoimman valinnan pelaajan suoritusten perusteella.

Kiitoksia, tämä oli varsin mielenkiintoinen kooste draftin sadosta. Tosin sitä olisi vielä voinut tilastomielessä tarkentaa kertomalla monesko varausvuoro ko kierroksella tuo paras ja huonoin varaus oli.

Itse en näy päässeen listalle kummaskaan kategoriassa vaikka olisin voinut olettaa joukkueeni sijoituksen perusteella että olisin sijoittunut varsin hyvin huonoimpien varauksien listalla.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
flintstone kirjoitti:
Kiitoksia, tämä oli varsin mielenkiintoinen kooste draftin sadosta. Tosin sitä olisi vielä voinut tilastomielessä tarkentaa kertomalla monesko varausvuoro ko kierroksella tuo paras ja huonoin varaus oli.

Itse en näy päässeen listalle kummaskaan kategoriassa vaikka olisin voinut olettaa joukkueeni sijoituksen perusteella että olisin sijoittunut varsin hyvin huonoimpien varauksien listalla.

Aluksi meinasin tehdä listasta sellaisen, että olisin laittanut pelaajista näkyviin tarkat tiedot, eli monesko varaus kyseisellä kierroksella ja mitkä ovat kyseisen pelaajan tehot tällä kaudella. Laiskuus kuitenkin iski ja tyydyin tuollaiseen pelkisetympään listaan.

Omista varaukistasi Pavel Kubina oli lähellä 13:n kierroksen huonoimman varauksen titteliä, mutta ei voittanut sitä, koska samalla kierroksella varattiin Bryan Berard ja Tim Connolly, jotka kumpikin ovat olleet loukkaantuneina koko kauden. Varaamasi Ethan Moreau oli taas 16:n kierroksen toiseksi huonoin poiminta heti nollatehoisen Dimitrakosin jälkeen.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
mirasane kirjoitti:
Omista varaukistasi Pavel Kubina oli lähellä 13:n kierroksen huonoimman varauksen titteliä, mutta ei voittanut sitä, koska samalla kierroksella varattiin Bryan Berard ja Tim Connolly, jotka kumpikin ovat olleet loukkaantuneina koko kauden. Varaamasi Ethan Moreau oli taas 16:n kierroksen toiseksi huonoin poiminta heti nollatehoisen Dimitrakosin jälkeen.

Kiitos näistä tiedoista, arvelinkin että kyllä mä siellä lähellä kunniamainintaa olen. Tosin jos hieman puolustelua sallitaan niin tuossa vaiheessa draftia mä jouduin jo alkaa vetämään aikalailla mutupohjalla kun suunnilleen kaikki omilla ennakkolistoilla olleet kiinnostavat pelaajat alkoi olemaan viety.
 

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
Tattis tilastotiedoista. Oli varmasti kovan työn takana. Anyways meitsi arvostaa. Kärkipäässä olisin varmasti myös suurin putoaja-kilpailussa. Tukevasta kakkostilasta pikkuhiljaa sijalle 16..I mean WTF??? No, selityskin löytyy; parhaimmillaan kierroksen aikana 8 loukkaantuneena, näistä 6 IR 2 pitkään DTD. Ja paperilla rosteri näytti helvetin hyvältä ja näyttää edelleen kun nimiä katsoo mutta kun kaikki on kuolleena. Nyttenkin 5 kaveria loukkaantuneena: Rucchin, Modano, Gaborik, Nummelin, Richards.
Sentteriosastoni tällä hetkellä on voittamaton: Gaustad(pelaa laidalla), Filppula,Kelly, Potulny....OK, nyt alkaa näyttää taas paremmalta kun porukkaa alkaa tippumaan pois lasaretista, mutta tuskaa tekee vielä pleijareihin ehtiminen.
Ps. Pakko itkeä vielä..RW/LW-lista...
Marian Hossa
Martin Havlat
Ryan Smyth
Tomas Vanek
Slava Kozlov
Marian Gaborik
Shane Doan
Radim Vrbata

Ja vittu jumbosijoilla!!!!!!
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Kiitos täältäkin Mirasanelle tilastoista. Paska juttun, etten itse ole nauttimassa Temen huikeasta kaudesta tällä hetkellä. Siis prkl, viikon odottaminen olisi riittänyt.
Itsekin odottelin, että minulla olisi noita huonoimpia varauksia listassa useampia, mutta eipä sitten tällä kertaa. Lähelle titteliä päässeitä on varmasti useita. Sen verta erikoisia äijiä tuli lopussa otettua.
 

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Kiitos Insanelle tilastoista...

repe_joke kirjoitti:
Itsekin odottelin, että minulla olisi noita huonoimpia varauksia listassa useampia, mutta eipä sitten tällä kertaa.
Samoin täällä. Mulla meni lähes koko drafti ihan penkin alle. Syy löytyy ihan itsestään, edelliskauden loputtua en seurannut uutisia yhtään enkä tiennyt mistään juuri mitään...sen huomaa jengissä. Gerber kierroksella 3, huh. No, mistä sitä tosin voi olla varma että mies ei pelaakaan enää hyvin uudessa seurassa.

Seuraavaks sitten joku tekee semmoisen tilaston missä näkee kuka on vienyt parhaat pelaajat vapailta markkinoilta. Välillä sieltä saa/tekee ihan hyviä löytöjä, kuten Radulov, Pohl yms.

Harmi vaan että tällä kaudella lähes kaikki äijät on senttereitä vaikka oikeasti eivät ole. Left wingereistä todellinen pula...
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Joko Lords of the Rinkin housuissa tutisee? Vielä kuukausi sitten ylivoimaiselta vaikuttanut johtoasema on kutistunut viikko viikolta ja nyt jo Koalat hengittävät niskaan. Tätä menoa kärkipaikka vaihtuu 2-3 viikon kuluessa. ;)
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
mirasane kirjoitti:
Joko Lords of the Rinkin housuissa tutisee? Vielä kuukausi sitten ylivoimaiselta vaikuttanut johtoasema on kutistunut viikko viikolta ja nyt jo Koalat hengittävät niskaan. Tätä menoa kärkipaikka vaihtuu 2-3 viikon kuluessa. ;)

Kyllä, täytyy myöntää. Lordit eivät ole viime aikoina pelanneet kovin korkealla tasolla ja alkavaan viikkoon lähdetään siipirikkona kun Carle on farmissa ja Zubov sekä Erat DTD, mutta ei tässä silti aiota kärkipaikasta luopua missään vaiheessa. Yhtään ykkösmaalivahtia ei ole ollut sitten syyskuun mutta ei se mitään. Millerin ja Denisin loukkaantumista odotellessa :)

EDIT: Lords of the Rink johtaa myös Jatkoajan "Lämäri"-nimistä liigaa. Muissa liigoissa en ole mukana. Siellä ero takanatuleviin on melkoinen. Näyttää olevan joitain samoja managereita siellä kuin Jatkoaika2:ssa.
 
Viimeksi muokattu:

SammyD

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuli sitten vihdoin vahvistettua maalivahtiaosastoa, kun ei A. Niittymäki pystynyt sitä yksin hoitamaan. Apua haetaan A. Raycroftista. Kauppa meni kokonaisuudessa seuraavasti:

Animalsille
A. Raycroft
R. Lang
M. Bell

HC Pisteautomaatille
M. Dunham
P. Bergeron
F. Pisani
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tuli tehtyä treidi pitkästä aikaa. Pakkikalustoon alkaa olla tungosta kun Sergei Zubov palaa heti All-Star -tauon jälkeen ja Bryan Berard näillä näkymin 30.1.

Niinpä Pavel Kubina ja Rostislav Klesla matkaavat Animaalisten kokoonpanoon.

Vaihdossa tuli pahasti flopannut Mark Bell jolta varmaan odotettiin paljon San Josessa. 42 ottelussa kuitenkin vain 9 pistettä. Omalta puoleltani kauppa perustui kahteen asiaan:

- Kubina ja Klesla eivät enää mahtuisi kivikovaan pakistooni, eikä ole kannattavaa pitää 8-9 pakkia kokoonpanossa. (Gonchar, Zubov, Öhlund, Berard, Poti, Carle)
- Uskon että Bell treidataan muualle ennen siirtoajan umpeutumista jossa voi jatkaa siitä mihin Chicagossa jäi: paljon maaleja, pisteitä ja jäähyjä.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
mirasane kirjoitti:
Joko Lords of the Rinkin housuissa tutisee? Vielä kuukausi sitten ylivoimaiselta vaikuttanut johtoasema on kutistunut viikko viikolta ja nyt jo Koalat hengittävät niskaan. Tätä menoa kärkipaikka vaihtuu 2-3 viikon kuluessa. ;)

Ei tutise enää ;)

13-1 ja 12-0 voitot ja Koalat on taas kaukana perässä...
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
En sano muuta kuin sen, että lupaavan syyskauden pelannut ryhmäni lakkasi vuodenvaihteen jälkeen tyystin pelaamasta ja tuntuu edelleen olevan täysin koomassa. Näillä kuitenkin mennään kausi katkeraan loppuun asti...
 

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
nousu

TeamKoivu on saanut uuden nosteen kun kaverit ovat jälleen terveenä; play-off paikka on jo hilkulla. Harmi vaan että Gaustadin kausi on ohi, sillä kaveri oli ihan ok fantasypelaaja. Haussa olisi kovan luokan pakki ja sentteri. vaihdossa saa takaisin sentterin ja/tai kovan luokan wingerin joukosta Havlat, Doan, Kozlov esim.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ihan kiva kun laitatte niitä treidi-ehdotuksia välillä, mutta jättäkää ne loukkaantuneet pelaajat ehdotusten ulkopuolelle. Tai älkää ainakaan tarjotko loukkaantunutta pelaaja yksi yhteen terveeseen pelaajaan.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Hirmuiskussa oleva Vincent Lecavalier vaihdetaan ykkösmaalivahtiin.

-HC Pisteautomaatti
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Aika mielenkiintoista kun jotkut johtaa 15-0, vaikka tilastot kertoo jotain muuta. Yahoo sekoilee....
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Katkeraa, niin katkeraa...

Neljän pisteen päähän sitten jäätiin playoffs-paikasta. Perkele. Kaipa se pitää nuo säälipleijaritkin jaksaa pelata läpi kunnialla. Onneksi olkoon vaan top-6:lle, olette paikkanne ansainneet.

terveisin, satusetä H.C Andersen
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Sarjataulukon (tai nyt playoff-kaavion) yläpuolelta löytyy mielenkiintoiset tilastot "Head-to-Head Stats" jotka itse löysin vasta viikko sitten, muilla varmaan ollutkin jo tiedossa koko ajan. Sieltä näkee aika hyvin että mikä onnistui ja mikä meni pieleen, kategoriavoitoista kun taisteltiin. Kategorioita voi sorttailla niin kenttäpelaajien kuin maalivahtien osalta, joko pisteinä tai voittoina. Esim. itse tein 386 yv-pistettä kun taas Sega Mahlajook jäi 158 yv-pisteeseen. Penkinlämmittäjät teki vasta 10. eniten pisteitä mutta oli silti runkosarjan viides. Kullaa Kingsin pelaajilla oli tehotilastossa huikeat +111 kun taas HC Andersenilla vastaava luku oli -111 jne.

Maalivahtipuolella Cheap Shooters otti 59 voittoa (2. eniten) ja Kullaa Kings 58 voittoa (3. eniten) mutta sarjataulukosta joukkueet löytyvät vasta sijoilta 16. ja 17.

Runkosarjan ylivoimaisena voittajana huilaillaan tämä viikko ja ensi viikolla vastaan asettuu voittaja otteluparista Caipirinha Overdose-penkinlämmittäjät. Molemmille hävisin runkosarjassa joten helppoa ei tule olemaan, tosin runkosarjan päätöskierroksen 14-0 voitto nosti pelaajieni motivaatiota.
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
InSideHockey kirjoitti:
Sarjataulukon (tai nyt playoff-kaavion) yläpuolelta löytyy mielenkiintoiset tilastot "Head-to-Head Stats" jotka itse löysin vasta viikko sitten, muilla varmaan ollutkin jo tiedossa koko ajan.

Kiitoksia tuo oli mielenkiintoinen, joskin murheellinen tilasto katsoa. Mun joukkue teki siis koko liigan vähiten maaleja (alle 200) ja syöttöjäkin kertyi liigan häntäpäähän oikeuttava määrä. Itseasiassa lähes kaikissa tilastoissa olen liigan häntäpäässä ja edes maalivahtini (joiden luulin olevan edes lähelle huippua) ei yltäneet mihinkään huippusuorituksiin.

No eipä tuon jälkeen ainakaan tarvitse ihmetellä miksi olen sillä sijalla millä olen. Ensi kerralla pitää yrittää löytää ainakin huomattavasti parempia maalintekijöitä. No tästä ei oikein voi kuin parantaa paljoa huonommin ei olisi voinut mennä.
 
Viimeksi muokattu:

Gaff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NHL, Philadelphia Eagles
Eihän tuo Kingsien kausi ollut mikään loistelias ollut. Viimeinen kuukausi meni paremmin ja nostatti sarjasijoitusta muutaman pykälän. Tilastoja katsellessa joukkue oli monessa kategoriassa 10+ sijoilla. +/- -tilaston voitto ja maalivahtipeli onnistuivat parhaiten. Kun taas tappiota tuli jäähyissä, yv syötöissä ja aloitusvoitot.

Paljon tuli oppia ensi kauden draftia varten. Nyt itse epäonnistuin 4. ensimmäisellä kierroksella pahasti. Ainoastaan Lidstrom oli onnistunut hankinta, kun taas Gagne, Zubov ja Bryzgalov olivat pettymyksiä. Tosin Zubov paransi otteitaan loppukaudella kuten myös kauden alussa kauppaamani Kristian Huselius.
 

SammyD

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
InSideHockey kirjoitti:
Maalivahtipuolella Cheap Shooters otti 59 voittoa (2. eniten) ja Kullaa Kings 58 voittoa (3. eniten) mutta sarjataulukosta joukkueet löytyvät vasta sijoilta 16. ja 17.

Mulla taasen näyttää olleen sarjan toiseksi huonoimmat maalivahdit, mutta silti sitä onnistui juuri ja juuri kipuamaan kuudenneksi. Pudotuspeleissä tuli sit vastaan kaiketi omalta kohdalta pahin mahdollinen vastustaja eli TeamKoivu, jolle tuli runkosarjassa kärsittyä suurin tappio.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Minulla oli näköjään keskiarvosijoitus 7.9 noissa taulukoissa(tämä siis voitto/tappio peleissä). Vähän yläkanttiin joukkue siis pelasi, mutta eipä minua haittaa.
Manageri tosin teki kauden alussa kaikkensa, ettei joukkue pärjäisi, mutta pelaajat olivat erimieltä.

Ja ehkä sitä voi vähän ottaa kunniaan Lordien menestyksestä, kun peruin erään Joseph kaupan.

Livedraftia lukuunottamatta aikasta tylsä kausi kuitenkin. Tarvitsee miettiä kesän aikana viitsiikö tähän lähteä enää tulevalla kaudella.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Voihan perse. Simon Gagne (37+19=56) ja Martin Erat (16+41=57) loukkaantuivat juuri pahimpaan aikaan kaudesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös