tiki10 kirjoitti:
Minä sain:
Doug Weight
Paul Kariya
Dany Heatley
Eric Cairns
Sami Salo
Repe sai:
Petr Cajanek
Brian Campbell
Bryan Berard
Rick Nash
Maxim Afinogenov
Eihän tässä treidissä ole mitään järkeä. Ei millään pahalla. Berard vielä loukkaantunut, joten jokin tässä ei oikein toimi....
Jos Berard on pitkään poissa kääntyy tuo kauppa selvästi minulle, mutta ei se muuten niin epätasainen ole.
- Nashin pitäisi tehdä saman verran maaleja kuin Heatley. Viime kaudella teki yli 30 maalia, vaikka pelasi vain osan kaudesta, ja nyt vielä Columbuksen hyökkäys on vahvistunut, eli Nashin pitäisi saada paremmat ketjukaverit. Parempien kavereiden rinnalla Nash saattaa saada myös enemmän syöttöpisteitä.
- Afinogenov pelasi viime kaudella kakkos- ja kolmosketjussa ja teki silti yli 70 pinnaa. Hän osoitti sopivansa ominaisuuksiltaan erinomaisesti uuteen nollatoleranssiliigaan. Nyt pelipaikka on ykkösketjussa Brieren rinnalla ja vastuuta vielä paljon enemmän kuin viime kaudella, joten on perusteltua odottaa vähintään yhtä hyvää kautta kuin viimeksi.
- Cajanek pelasi loistavat harkkapelit. Hän pelasi 3-5 ottelua (en muista tarkkaa määrää) ja oli joukkueensa tehokkain hyökkääjä tehden 7 tehopistettä. Weight on palaamassa kaukaloon loukkaantumisen jälkeen ja on jo sen verran vanha, että Cajanek saattaa haastaa Weightin ihan tosissaan.
- Campbell oli viime kaudella Buffalon tehokkain puolustaja. Buffalo on yksi mestarisuosikeista ja Campbell tulee tekemään hyvät tehot joukkueen yv:ssä.
- Berard terveenä pelaa Columbuksen ykkösylivoimassa ja tekee siellä kovat tehot. Viime kaudesta hän pelasi vain puolet, mutta rikkoi silti Columbuksen pakkien seuraennätykset (en muista mitkä kaikki ennätykset, maalit ja pisteet, tai ylivoimamaalit ja yv-pisteet).
- Sami Salo on loukkaantumisherkkä. Jovanovskin lähtö lisää Salon vastuuta, mutta Öhlund on silti Canucksin ykköspakki ja Salo vasta kakkonen.
Itse ajattelin tuon kaupan pelaajapareina.
Heatley vs. Nash (Heatley niukasti parempi)
Kariya vs. Afinogenov (Kariya niukasti parempi)
Weight vs. Cajanek (tasan)
Salo vs. Campbell (aika tasan)
Berard vs. Cairns (Berard paljon parempi)
Viimeisessä parissa ero Berardin hyväksi on niin suuri, että se kompensoi sen, mitä Repe kahdessa ensimmäisessä parissa hävisi. Berardilla on käsittääkseni NHL:n toiseksi paras pisteitä per ottelu -keskiarvo kahdelta viime kaudelta (vain Goncharilla on parempi). Tämänkin muistan lukeneeni jossain, mutta en nyt löydä lähdettä. Joku voisi äkkiä laskea onko jollain Lidströmillä parempi.
Täytyy muistaa, että tämän kaupan yksi funktio oli se, että Repellä oli pula pisteitä tekevästä RW:stä, mutta LW-tontille ylitarjontaa. Tässä minun suuntaani tuli kaksi LW:tä, mutta takaisin matkusti yksi LW ja yksi RW, eli tuokin ongelma hoitui samalla.