Lätkämanageri: Jatkiksen Parhaat

• 10 479
  • 203

Voittaja

Jäsen
Komissaari Voittaja on ilmaissut huolensa koskien joukkueensa molareita ja hyökkääjiä(oikea laita eritoten), ja odottaa, että liigassa peliluvan saaneet alkaisivat hetimiten ehdotella kauppoja, Voittajan kannalta hyviä sellaisia;)

Ettei tarvitse ruveta hankalaksi:P

tonttu83

Jäsen
Komissaari Voittaja yritti käyttää tulokasta hyväkseen ja ehdotti vaihtoa Orszagh+Rathje <-> Hlavac+Fischer. Ilmoitan julkisesti, että en vaihda heikon puolustukseni parhaimmistoa pois.

Maalivahtia haluaville tiedoksi: Team Jeh on valmis vaihtamaan Fred Brathwaiten kohtuullisen hyvään puolustajaan.

Voittaja

Jäsen
Viestin lähetti tonttu83
Komissaari Voittaja yritti käyttää tulokasta hyväkseen ja ehdotti vaihtoa Orszagh+Rathje <-> Hlavac+Fischer. Ilmoitan julkisesti, että en vaihda heikon puolustukseni parhaimmistoa pois.

Maalivahtia haluaville tiedoksi: Team Jeh on valmis vaihtamaan Fred Brathwaiten kohtuullisen hyvään puolustajaan.

Tonttu, joka kerta kun minä ehdotan treidiä, missä luovun jostain Detroitin miehestä, se on luottamuksen osoitus toista kohtaan. Mutta toi Orszagh kiinnostais, eli jos olet valmis luopumaan siitä, niin pistä ehdotusta kehiin..

Suosikkijoukkue
Blues ja NY Rangers
Viestin lähetti The Rock
Katsellessani liigan sääntöjä ja pistekategorioita kävi silmääni SHOOTING PERCENTAGE -osio. Onko tämä osio aivan välttämätön?
Tilalle voisi minun mielestäni pistää nämä alivoimapisteet erikseen. Eli alivoima-maalit ja alivoima-syötöt, ne jos mitkä ovat arvokkaita ja voivat monessa tapauksessa ratkaista viikon voittajan. Muutenkin enemmän voisi antaa arvoa nimenomaan duunaripelaajille, jotka tätä arvokasta alivoimatyötä tekevät.

Tästä aivan samaa mieltä, eli shooting-% pois ja tilalle tosiaan av-pisteet erikseen.

Viestin lähetti The Rock
EDIT: lisäksi maalivahdeilta voisi minunmielestäni ottaa yhden kategorian kokonaan pois, eli joko GOAL AGAINST AVERAGE tai SAVE PERCENTAGE. Toinen niistä on aika turha...

Tästä eri mieltä. Maalivahdeilla kuitenkin niin vähän kategorioita joten turha niitä on ennestään vähentää. Save-% ja GAA ovat molemmat oleellisia kategorioita.

#lätkämanageri
Tämä on ihan hyvä idea, vaikka useimmilla ei varmaankaan ole aina aikaa roikkua kanavalla treidejä kyttäämässä. Mutta ei siitä haittaakaan ole jos on yksi tapa lisää neuvotella kaupoista.

Voittaja

Jäsen
Mielestäni toi shooting % on tarkoitettu lähinnä pakkeja silmällä pitäen. Koska noi pisteet ovat kuitenkin lähinnä hyökkääjien taistelutannerta. Mutta voidaanhan me lisätä sinne noi AV pisteet erikseen, ja ottaa AV:n yhteispisteet pois.

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Minun mielestäni voitaisiin vain poistaa SH%. Eli siis vähentää kategorioita yhdellä. Alivoimapisteet ovat kuitenkin sen verran harvinaisempia, että mielestäni yksi tilasto niistä riittää. Jos lisätä halutaan, niin mieluummin jos jotain muuta vaihtoehtoa löytyy. Ovatko esimerkiksi taklaukset mahdollisia saada mukaan?

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Laitetaan kaikki äijät vapaiksi. Tarjouksia otetaan vastaan. Tarjolla on Teukkaa, Timosta, Rafalskia, Lindrosia...

Pelimies kaipaa peliin vähän sykettä.

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ghostbusters on ollut ahkera Free Agent ja Waiver-markkinoilla. Vahvistusta on tullut sekä puolustukseen, että hyökkäykseen.

Maalivahtiosastolle joukkue hankki Vesa Toskalan ottamaan Mathieu Chouinardin paikan. "Joukkue uskoo vahvasti Toskalan ottavan askeleen eteenpäin urallaan tulevalla kaudella ja näin vahvistavan joukkuettamme" kerrotaan joukkueen lehdistötiedoitteessa.

Puolustusosastoa joukkue vahvisti Jiri Slegrillä ja Drake Berehovskyllä. "Berehovskyltä odotamme etenkin ylivoimapisteitä Mario Lemieux'n pyörittämän ylivoiman viivamiehenä. Slegrillä uskomme olevan potentiaalia lähes 25 tehopisteeseen. Saadaksemme tämän kaksikon luovuimme Jason Smithistä, sekä liigan jättävästä Oleg Tverdovskystä. Vähimmäisvaatimus Slegriltä on Smithin korvaaminen."

Viimeinen joukkueen hankinta on Scott Nichol. Nicholilta joukkue odottaa vahvaa taistelua pelipaikasta, sekä joukkueen tähtien suojelua.

Joukkue on edelleen kiinnostunut 40 pistettä kaudessa tekevästä pakista: "Sentteriosastollamme on tungosta, joten ennen kauden alkua saattaa joku kolmikosta Keith Primeau, Jeff Halpern, Curtis Brown olla lähdössä. Näistä Primeau ja Halpern ovat kuitenkin äärimmäisen hyviä aloittajia, joten alihintaan joukkueella ei heistä ole tarvetta luopua."

Ghostbustersin kokoonpano tällä hetkellä:

Keskushyökkääjät:

Mario Lemieux
Joe Sakic
Keith Primeau
Scott Nichol
Jeff Halpern
Curtis Brown

Vasemmat laitahyökkääjät:

Alex Tanguay
Tomas Holmström
Erik Cole
Brad Isbister

Oikeat laitahyökkääjät:

Aleksei Kovalev
Jamie Langenbrunner
Scott Young
David Vyborny
Trevor Linden

Puolustajat:

Adam Foote
Sean O'Donnell
Dale Purinton
Brad Ference
Jiri Slegr
Drake Berehovsky

Maalivahdit:

Roman Turek
Jamie Storr
Vesa Toskala

Voittaja

Jäsen
Miten se taas tuntuu, että nimenomaan noita vasempia laitureita on paljon enemmän kuin oikeita laitureita, näin oli muistaakseni myös viime kaudella. Ja molareitahan ei taas ole tarpeeksi, edes yhtä hyvää joka joukkueeseen:(

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Palasin takaisin reissusta ja täytyykin nyt lukea tämä ketju kokonaan läpi. En ole oikein varma miten tässä nyt pitäisi edetä, niin josko joku voisi vähän kertoa miten Waiverit sun muut hoituu. Pakko kysyä myös, että eihän kukaan ole voinut ryövätä minun pelaajia, koska en ole lukinnut vielä tiimiäni? Vai tarviiko sitä edes mitenkään lukita?

Edit: Älkääkä hätäilkö jos en ole vielä vastannut tarjouksiinne. Aion kyllä vastata kunhan saan ensin vähän katseltua ketä minun tiimissä on.

Edit2: Mistä löydän ne pelaajat jotka eivät ole vielä tossa minun tiimissä vai löydänkö mistään?

Viimeksi muokattu:

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Waiverit: Kun pelaaja tiputetaan pois joukkueesta hän on kaksi päivää (?) waiverseissa. Sieltä hänet voi ottaa kuka vain, mutta jos useampi hänet haluaa, saa pelaajan se, jonka Waiver priority on korkein. Oman sijoituksen tuossa listassa löytää Team & Manager lististä. Kun waivereista saa pelaajan, tippuu sijoitus listan viimeiseksi ja takana olleet nousevat yhdellä sijalla.

Vapaa agentti -hankinnoissa numeroilla ei tietenkään ole väliä. Niissä ratkaisee vain nopeus.

Pelaajia ei ole voinut ryövätä. Pelaajat lähtevät joukkueesta vain kauppojen tai tiputtamisen myötä.

Voittaja

Jäsen
Kiitokset Ghostille nopeasta toiminnasta. Tämän perusteella nimeän Ghostin Liigan Viralliseksi Informaatioministeriksi, eli LVI:ksi.

Sorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Jokerit, LepRa (R.I.P.)
Viestin lähetti Wares
Orastavaa paniikkia maalivahtiosastolla saatiin paikattua Downfield Goonsin kanssa tehdyssä kaupassa (kiitokset hyvästä ja pitkällisestä kaupanhieronnasta, opin juuri lukemaan myös kommentit, joten jatkossa kaupanteon ei tarvitse olla niin mykkää :)).

Aina voi oppia uutta. :-) Mielestäni noiden kommenttien lukeminen & kirjoittaminen on suhteellisen tärkeää, jotta tietää vähän enemmän toisen aivoituksista. Osaa sitten paremmin tarjota jotain oikeasti houkuttelevaa. Kiitokset vain koko kaupasta sinnepäin. Hyvinhän me lopulta saatiin homma hoidettua, vaikka pitkään hierottiinkin. Molemmat osapuolet olivat ihailtavan kärsivällisiä, kiitokset myös siitä.

Wareksenpojista maailmalle lennähtivät Martin St.Louis, Martin Gerber ja Darryl Sydor. Uuden pesän taas löysivät lujasti luottoa saava Olaf Kölzig sekä vasemman laidan polkija Mark Bell ja samaa paikkaa tahkoava minuuttimagneetti Ian Laperriere.

Vasempia laitoja olikin liikaa ja näin Bell ja Laperriere pääsivät uusiin ympyröihin. Kölzigistä oli kyllä vaikea luopua, mutta joukkueemme luottaa Lalimen tasoon. Toiveissa on myös Rick DiPietron nousu mahdollisesti jopa Islandersien ykköseksi. Sydor tuo voimaa siniviivalle ja St. Louis taas tehoja oikealle laidalle.

Kiitokset myös HC Puck Nakedille, jonka kanssa saimme myöskin tehdä kauppaa varsin tuloksekkaasti. Uskomme Lindrosin terveyteen ja hankimme hänet vaihdossa Ericin vanhaan seuratoveriin Mike Yorkiin ja Devilsin nuoreen Sergei Bryliniin. Ennen kauppoja heikoimmat osamme, oikea laita ja puolustus, paranivat oikein mukavasti.

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitos Ghost näistä tiedoista. Minulla oli nimittäin pieni huoli siitä, että joku on voinut ryövätä minun pelaajia. Onneksi näin ei ole. Seuraavaksi esittelyssä minun joukkue:

Nahkasämpylät

C Jokinen, Olli (C-Fla)
C Spezza, Jason (C-Ott)
C Peca, Michael (C-NYI)
C Bouchard, Pierre-Marc (C-Min)
C Cajanek, Petr (C-StL)

LW Kariya, Paul (LW-Col)
LW Kovalchuk, Ilya (LW-Atl)
LW Straka, Martin (LW-Pit)
LW Abid, Ramzi (LW-Pit)
LW Sejna, Peter (LW-StL)
LW Rita, Jani (LW-Edm)

RW Heatley, Dany (RW-Atl)
RW Hemsky, Ales (RW-Edm)
RW Bure, Valeri (RW-Fla)
RW Weinhandl, Mattias (RW-NYI)

D Aucoin, Adrian (D-NYI)
D Tarnstrom, Dick (D-Pit)
D Zhitnik, Alexei (D-Buf)
D Khavanov, Alexander (D-StL)
D Skoula, Martin (D-Col)
D Malakhov, Vladimir (D-NYR)
D Semenov, Alexei (D-Edm)

G Luongo, Roberto (G-Fla)
G Hackett, Jeff (G-Phi)

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Elikkäs miten sinne Irciin pääsee kun ainakaan minulla se ei toiminut?

Pelaajia joita ei kannata yrittää minulta hommata ellei ole tosissaan tarjoamassa jotain todella hyvää pelaajaa:

Martin Straka
Ilya Kovalchuk
Dany Heatley
Paul Kariya
Roberto Luongo

Otan kuitenkin vastaan tarjouksia kaikista pelaajista, mutta haluan muistuttaa etten välttämättä helpolla luovu pelaajistani.

Oli aika mielenkiintoinen Drafti. Minä olen ainakin erittäin tyytyväinen joukkueeseeni ja sain juuri semmmoisia pelaajia kuin halusinkin. Ainut mikä pisti itselleni silmään on joukkueen ikä, joka on todella alhainen. Tämä ei kuitenkaan minua häiritse, vaan uskon tällä joukkueella olevan erittäin hyvät mahdollisuudet mestaruuteen.

The Rock

Jäsen
Viestin lähetti Ck
Elikkäs miten sinne Irciin pääsee kun ainakaan minulla se ei toiminut?

On ilmennyt ongelmia tuossa netti-ircci hommelissa joten laitanpa toisenkin sivun josta sinne pääsee jos pääsee.

Eli http://www.ircnet.com/ ja tuolta web chat

The Rock

Jäsen
Just Bring It!

Viime päivät on Paine-Pressuren GM The Rock paiskonut hiki hatussa hommia jotta hänen joukkueensa olisi mahdollisimman iskukykyinen kun kiekko tippuu jäähän 8.10.2003!

Pelaajien kauppaus aloitettiin hankkimalla Glenn Murray, Claude Lemieux, Tony Hrkac & Marc Denis Team Diskoksesta. Toiseen suuntaan matkasivat John LeClair, Shawn McEachern, Tim Connolly & Brian Boucher.

GM The Rockin komentti kaupasta:

Tarkoitus vahvistaa heikkoa oikeata laitaa ja tässä onnistuttiin, kiitos Glenn Murrayn. Myös maalivahtiosasto sai paljon pelaavan kassarin Marc Denis'tä

Seuraavaksi oli vuorossa Tony Hrkac'n pudottaminen pois joukkueesta. Vastapainoksi signattiin voimalaituri Jamal Mayers, tulevaisuuden sentteri Krys Kolanos ja Pantterien kovanyrkki Darcy Hordichuk.

GM The Rockin komentti:

Joukkueeseen tarvittiin kovuutta, niinpä hankin Mayersin ja Hordichukin. Myös sentterilupaus Kolanos tarttui täkyymme, tästä seurasi luonnollisesti Hrkac'n sopimuksen irtisanominen.

Tämän jälkeen The Rock lähti jälleen haistelemaan siirtomarkkinoita ja nyt joukkueeseen tarttui Petr Nedved, Wade Redden ja kovanyrkki Matt Johnson Team CCR:stä jonne puolestaan matkasivat Gary Roberts, Arron Asham, Claude Lemieux ja Karel Rachunek.

Nyt päätin pistää vasemman laidan kuntoon ja hakea pakistoon käsiä joten hankin Petr Nedvedin ja Wade Reddenin.

Seuraavana vuorossa oli Dallasin powerforward Bill Guerinin ostaminen Khamal Khanilta. Toiseen suuntaan matkasivat Kris Draper ja Andy Delmore.

Hieman yllättäen tarjoutui tilaisuus ostaa Bill Guerin ja olisin ollut hullu jos olisin kieltäytynyt mahdollisuudesta. Jouduin maksamaan kovan hinnan, mutta toivottavasti Wild-Bill vastaa odotuksiini.

Tämän jälkeen seuraa saivat vaihtaa todellisessa Blockbuster Tradessa Steve Rucchin, Trent Klatt, Bryan Marchment & Matt Johnson. Miesten uudeksi osoitteeksi tuli HC PRC. Paine-Pressuren rosteriin puolestaan matkasivat Saku Koivu, Phil Housley ja Andreas Lilja.

Joukkue tarvitsi liiderin ja ykkössentterin joten kuka olisi hommaan parempi kuin Saku Koivu? Annan tässä tiedotustilaisuudessa samalla miehelle C-kirjaimen rintaan. Kaupan tärkein mies oli Saku, muut tulijat olivat lähinnä taustatukea pakistoon.

Yhteenveto:

Joukkue on nyt hyvässä kuosissa kauppojen jälkeen.

Sentterit:
- Koivu, Holik, Madden & Kolanos

Vasemmat laidat:
- Gagne, Nedved, Maltby, Oliwa & Hordichuk

Oikeat laidat:
- Bertuzzi, Murray, Guerin & Mayers

Pakit:
- Pronger, Boyle, Redden, Malik, Housley, Lilja & Cairns

Maalivahdit:
- Cloutier & Denis

Enempää kauppoja ei tarvitse oikeastaan edes tehdä, mutta ainahan minulle niitä saa ehdotella (olen aina silmät ja korvat auki).

Viimeksi muokattu:

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minulla on pari kysymystä johon toivottavasti joku osaa vastata. Tuleeko tänä kesänä sopimuksen tehneiden pelaajien (esim. Ruutu, Zidlicky) Waiver listauksesta joku ilmoitus tuonne Yahoon sivuille jonnekkin vai pitääkö niitä itse penkoa sieltä? Saako niitä poimia sieltä kuka kerkeää menetelmällä vai joutuuko odottamaan sen pari päivää ja se saa kuka on korkeimmalla Waiver hankinta listalla?

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudet pelaajat menevät free agenteiksi sen jälkeen kun ovat ensimmäisen pelinsä ylhäällä pelanneet ja sieltä saa vapaasti ottaa kuka ehtii. Ainakin mikäli säännöt ovat samat kuin viime vuonna. Tämä on tietenkin totaalisen perseestä, koska kaikkien koneenkäyttömahdollisuudet eivät ole identtiset. Tietenkin joku jolla on englanninkielen taitoa riittävästi voisi ottaa yhteyttä Yahooseen ja kysyä onnistuisiko uusien pelaajien laitto waivereiden kautta. Silloin olisi reilumpaa.

Tai sitten tietenkin voidaan liigan kesken sopia herrasmiessääntö jota kaikki noudattavat. Muuten joku on kuitenkin koneella ja hamstraa itselleen Hasekin, Ruudun ja kourallisen muita.

Voittaja

Jäsen
Mun mielestä homma pitäisi tehdä niin, että se joka ensimmäisenä ehtii, saa ottaa yhden pelaajan, eli herrasmies säännöt. Toinen sitten myös yhden pelaajan jne. Tämmöinen on komissaarin näkemys asiaan, ja näin tulemme toimimaan. Jos on jotain valittamista asian tiimoilta, niin sanokaa heti!

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Voittaja
Mun mielestä homma pitäisi tehdä niin, että se joka ensimmäisenä ehtii, saa ottaa yhden pelaajan, eli herrasmies säännöt. Toinen sitten myös yhden pelaajan jne. Tämmöinen on komissaarin näkemys asiaan, ja näin tulemme toimimaan. Jos on jotain valittamista asian tiimoilta, niin sanokaa heti!

Tuo kuulostaa hyvältä. Se on todellakin älytön homma jos joku hamstraa kauhean kasan niitä pelaajia vaikka uskon että itsellänikin siihen olisi mahdollisuus, koska olen koneella niin usein. Tietysti, niinkuin Ghost tuossa ehdotti, että jos joku voisi kysyä tuota asiaa Yahoolta ja saisimme ne pelaajat menemään Waiverin kautta.

Edit: Yksi kysymys vielä. Onko 24 pelaajaa se maximi mitä yhdessä joukkueessa voi olla?

Voittaja

Jäsen
Miksei kukaan tuo opettajalle omenaa....eikun tarjoa komissaarille molaria? Ei kai se nyt niin paljon haittaa vaikkei meillä;) olekkaan antaa kovin kummoisia äijiä tilalle, mutta kun saisi edes jonkun näköisen imurin, joka pelaa pelejä.

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Voittaja
Miksei kukaan tuo opettajalle omenaa....eikun tarjoa komissaarille molaria? Ei kai se nyt niin paljon haittaa vaikkei meillä;) olekkaan antaa kovin kummoisia äijiä tilalle, mutta kun saisi edes jonkun näköisen imurin, joka pelaa pelejä.

Jos vaihdat mulle Markkasen ja annat jonkun pelaajista Hatcher, Lidstöm tai Bouwmeester, niin saat vaihdossa Hacketin.

Voittaja

Jäsen
Viestin lähetti Ck
Jos vaihdat mulle Markkasen ja annat jonkun pelaajista Hatcher, Lidstöm tai Bouwmeester, niin saat vaihdossa Hacketin.

Laita ehdotuksia kehiin tonne Yahooseen, niin katellaan mitä keksitään;)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy