Lätkäkortit

  • 95 633
  • 290

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Hahaa, lätkäkortteja tuli joskus tosi innolla kerättyä. Meinasin jopa alkaa kannattamaan pikkupoikana HIFK:tä ensimmäisen korttipakkani saatuani, koska niillä oli "niin hienot paidat". Onneksi isoveikka tuli sitten neuvomaan että "se on ihan paska jengi, Jokerit on paljon parempia" :)

Paikallisen S-Marketin peliautomaattien vieressä oli upea korttiautomaatti. Sinne kun tunki vitosen niin sai valita että ottiko 3 maalivahti/erikoiskorttia tai 5 tavallista pelaajakorttia. Voitte uskoa että siihen masiinaan upposi pikkupoikien kaikki tasku- ja viikkorahat.

Eniten tuli kerättyä vuosituhannenvaihteen aikaisia NHL kortteja, joista ei taida löytyä mitään arvokasta... muutamaa Shane Doan korttia lukuunottamatta :)

Pitäisi joku päivä kaivaa kansio vintiltä ja verestellä vähän muistoja. Ties vaikka sieltä löytyisi joku keräilyharvinaisuus...?

Olen myös ajatellut että joskus voisin jopa ostaa joltain Shane Doan kortteja, varsinkin tulokaskaudelta Winnipeg Jetsien paidassa... löytyyköhän keltään? ;)
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Puuttuvia kortteja etsivien ja muuten asiasta kiinnostuneiden kannattaa kääntyä korttifriikkien puoleen
http://www.korttifriikit.com/Keskustelu

Itsellä on Saku & Mikko Koivun korttien keräilyssä ollut reilun vuoden tauko... Täytyy joskus taas katsella jos homma alkaisi kiinnostaa...
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
HABS #11 kirjoitti:
Puuttuvia kortteja etsivien ja muuten asiasta kiinnostuneiden kannattaa kääntyä korttifriikkien puoleen
http://www.korttifriikit.com/Keskustelu
Myös huuto.netissä on hirvittävät määrät jääkiekkokortteja myytävänä. Kannattaa tsekkailla!

----------------------------

Itsellä on takana huvittava tarina jääkiekkokorteista. Joskus muinoin niitä tuli keräiltyä kun korttivillitys oli "pahimmillaan", mutta tämä oli ehkä ykkösluokalla. Mutta olen kuitenkin aika nuori ja myöhemmin kouluiässä tuli Pokemon-kortit muotiin, ja niitä oli jokaisella koulukaverilla. Minua ja kaverianiahan se ärsytti suunnattomasti ja sitten otettiin jäkiskortteja mukaan kouluun. Siinä sitten pikkuhiljaa kyseisessä koulussa alettiin sanoa kavereille ja kavereiden kavereille, että hekin hommaisivat paljon coolimpia jääkiekkokortteja. Ja kohta koko koulu vaihteli kortteja keskenään ja Pokemon-kortit olivat unohtuneet kaikkien mielistä. Saatiin siis aikaan uusi buumi kiekkokorteissa ja sehän kiekkofaneille maistui!

Missähän lie nämä kortit nykyään, toivottavasti jostakin niitä löytäisi!
 
Viimeksi muokattu:

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Itselläni on täydellinen, itse kerätty sarja (160 kpl) Hellas Jääkiekko-kortteja vuodelta 1965.

europeansportscards näkyy myyvän sarjan yksittäisiäkin kortteja ihan hyvään hintaan (7-26 € kpl) joten lienee ihan arvokas setti!
 
Viimeksi muokattu:

Kipelov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiovan fasistijuntta
Itselläni on täydellinen, itse kerätty sarja (160 kpl) Hellas Jääkiekko-kortteja vuodelta 1965.

Oheisen linkin perusteella näyttää olevan jopa ihan arvokas setti!

http://europeansportscards.com/sarjat/hellas_1965/hellas_1965_fin.html#

Jep, näiden sankareiden hintapyyntöihin ei valitettavasti vain ole luottamista. Yhtään liioittelematta nämä ottavat tyypillisistä peruskorteista yli kymmenkertaisen hinnan ns. rehellisiin myyjiin verrattuna. Vaikkeivat hinnat noissa sfääreissä liikukaan, vanha Hellas on oikein hyvä setti etenkin, jos laput ovat hyvässä kunnossa. Kannattaa pitää tallessa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsellä on noin 4 isoa kansiota sekä yksi pieni korillinen erilaisia lätkäkortteja. Arvioituna kortteja on noin 1500 kpl. Että eiköhän siellä varmasti ole harvinaisempiakin kortteja ja sen sellaista. Jos joku etsii jotain tiettyä korttia, niin voisin etsiä josko löytäsin.
 

-REDS-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K, ULUVFC #54
Lennu?

Olisiko kenelläkään ylimääräistä korttia Lennart Petrellistä? Pitäisi tehdä eräs pieni fani onnelliseksi kortilla nimmarin kanssa (sen nimmarin saan siihen kyllä itse), mutta eihän minulla ole kortin korttia. Jos löytyy niin yhteyttä voi ottaa vaikkapa yyvee:llä. Maksan tietysti mahdollisesta kortista käyvän hinnan, mutta mitään harvinaisuuksia ei kannata tarjota. Useampiakin (Lennu) kortteja kannattaa tyrkyttää.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Itse tuli joskus 14-15 vuotta sitten noita keräiltyä ja taitaa sitä pari ihan hyvääkin korttia olla muoveissa, vaikka noiden RC-korttien hinnat nyt ei taida mihinkään käsiin räjähtää nyt ainakaan seuraavan 30 vuoden aikana. Löytyy Jaromir Jagrin, Peter Forsbergin, Mats Sundinin, Martin Brodeurin, Paul Kariyan jne. + luonnollisesti koviempien suomalaisstarojen RC:t. Arvokkain taitaa olla yksi Kariyan alkuvuosien erikoiskortti.

Sitä tässä nyt lähinnä pohdin, että olisiko alan tietäjien mielestä hyvä ostos hankkia Sidney Crosbyn RC? Reilu 30 dollaria joutuisi pulittamaan.
 
Olisiko kenelläkään ylimääräistä korttia Lennart Petrellistä? Pitäisi tehdä eräs pieni fani onnelliseksi kortilla nimmarin kanssa (sen nimmarin saan siihen kyllä itse), mutta eihän minulla ole kortin korttia. Jos löytyy niin yhteyttä voi ottaa vaikkapa yyvee:llä. Maksan tietysti mahdollisesta kortista käyvän hinnan, mutta mitään harvinaisuuksia ei kannata tarjota. Useampiakin (Lennu) kortteja kannattaa tyrkyttää.

Muistetaanpa, että tässä ketjussa ei harrasteta kaupankäyntiä, vaan keskustelua korteista. Osto- ja myyntitoiveet tulee laittaa tänne:

http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=14363

Moderaattorit
 

juhate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves,Colorado Avalanche,Minnesota North Stars
Itse tuli joskus 14-15 vuotta sitten noita keräiltyä ja taitaa sitä pari ihan hyvääkin korttia olla muoveissa, vaikka noiden RC-korttien hinnat nyt ei taida mihinkään käsiin räjähtää nyt ainakaan seuraavan 30 vuoden aikana. Löytyy Jaromir Jagrin, Peter Forsbergin, Mats Sundinin, Martin Brodeurin, Paul Kariyan jne. + luonnollisesti koviempien suomalaisstarojen RC:t. Arvokkain taitaa olla yksi Kariyan alkuvuosien erikoiskortti.

Sitä tässä nyt lähinnä pohdin, että olisiko alan tietäjien mielestä hyvä ostos hankkia Sidney Crosbyn RC? Reilu 30 dollaria joutuisi pulittamaan.

Kaikkihan toki riippuu siittä että mikä Crosbyn kortti on kyseessä, vaikka kyllä niillä kaikilla ihan hyvät arvot on ja luultavasti nousevat vielä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Itselläni on täydellinen, itse kerätty sarja (160 kpl) Hellas Jääkiekko-kortteja vuodelta 1965.

europeansportscards näkyy myyvän sarjan yksittäisiäkin kortteja ihan hyvään hintaan (7-26 € kpl) joten lienee ihan arvokas setti!
Oikeat korttimyyjät taas myyvät noita kortteja noin 3-5 Euron hintaan, tai ainakin itse olen niistä sellaisia hintoja maksanut. Championin sarjat ovat jonkin verran harvinaisempia ja siksi noin tuplasti arvokkaampia. Kunto kuitenkin merkitsee molemissa eli todelliset huippukuntoiset ovat arvokkaampia.

European sportscards on oikeiden keräilijöiden keskuudessa lähes vitsi. Yhdessä vaiheessa äijä myi jäähalleissa kortteja kiskurihinnalla lapsille. Yksi juttu on myös se että äijä oli julkaisemassa jotain suomalaisten korttien listausta kirjana. Rahat muisti ennakkoon pyytää mutta mitään kirjaa ei ikinä tullut.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Mullakin pitäs olla jossain 2 kansiollista lätkäkortteja.. Voi kun löytäis ne vielä. :)
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lätkäkortteja tuli kerättyä ahkerasti joskus sillon 90-luvun alusta vuosikymmenen puoliväliin asti. Se oli 10-15v Thorntonille kova juttu, johon kului paljon aikaa ja paljon rahaa. Hyviä kavereitakin sitä kautta löytyi, kun Itäkeskuksessa sijainneessa korttikaupassa (nimeltään muuten Jatkoaika) tuli vietettyä aikaa välillä todella paljonkin. Tulihan siellä joskus muutaman kerran tuurattuakin myyjiä tiskin takana kun kävivät asioillansa yms. Keräilykohteiksi muotoutuivat jo harrastuksen alussa suosikkojoukkueen Ray Bourque ja Cam Neely ja sitten hieman myöhemmin myös Martin Brodeur. Jos en ihan väärin muista, niin Bourque'n kortteja ehti kertymään vajaat 900 erilaista, Neely n. 400 ja Brodeur'in ehkäpä joku n. 500. Varsinkin Bourque-kokoelma oli aikalailla kattavaa tasoa. Kortit ovat toki vielä tallessa äitini kotona vanhan huoneeni kaapissa, eikä niistä ole mitään tarkoitusta luopuakaan. Täytyykin jollain vierailulla avata kansiot ja tutkia noita teini-iän aarteita, edellisestä selailusta taitaakin olla jo vuosia aikaa.
 

KJ hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
90-luvun puolessa välissä oli kova kiinnostus kortteihin. Joka jätkällä oli yleensä yksi pelaaja/mv, jota keräiltiin. Itsellä oli Patrick Roy, alun perin oli yksi toinen mainitsematon maalivahti, jonka keräilemisen lopetin yhden tapauksen johdosta.

Noin 100 erilaista tuli muistaakseni keräiltyä, harmikseni myin koko läjän myöhemmin. Noihin aikoihin sain myös jostain random paketista Lemiux:n erikoiskortin, arvo oli tyyliin $150. Divarin herra vaihtoi sen kalleimpaan Royn korttiin sekä pisti vielä tälläisen kunnon "korttisuojuksen" siihen. Minähän tuossa kaupassa hävisin, mutta Roy oli kova sana tuolloin.

Leaf:n sm-liiga 94-95(?) oli myös keräilyn kohde. Tuo sarja sisälsi muistaakseni upeita valkeita/valkoisia erikoiskortteja, taisin saada kaikki paitsi yhden haalittua.

Tämän jälkeen on huuto.net:stä haalittua muutaman yksittäisen kortin, lähinnä Selänteen RC:n ja muutaman numeroidun kortin.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Kokoelmasta löytyy noin 5000 korttia, jos ei enemmänkin. Muutama helmikin minulla on: Brenden Morrown aito nimmarikortti kauden 2000-01 MVP:n ProSign-sarjasta ($25.00), Tom Potin aito nimmarikortti kauden 1999-00 MVP ProSign ($8,00) 1994-95 Donruss Dominators Gretzky-Roenick-Fedorov (niinikään $25.00) ja sitten 1993-94 Score Franchise Steve Yzerman ($15,00). RC-puolelta löytyy mm. Jari Kurri, Jaromir Jagr, Mats Sundin, Owen Nolan, Ed Belfour, Daniel Alfredsson, Kimmo Timonen, Sergei Gonchar, Sergei Zubov, Wade Redden (1994-95 Pinnacle Artist's Proof).

Nyt on tullut vanhaa harrastusta hieman heräteltyä henkiin.
 
Viimeksi muokattu:

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
90-luvun korttibuumista jäi parhaiten käteen se, että 10-vuotiaalla veijarillakin saattoi olla taskussaan tuhansien markkojen kokoelma, josta kolmikymppinen korttikaupan pitäjä vaihtoi tyyliin "Saat 10 vapaavalintaista Floridan pelaajaa tuosta kortista". 10 rivikorttia ei välttämättä olleet kauppatavarana ihan saman vertaisia sen Beckett-lehden 200mk hintaiseksi kertoneen erikoiskortin kanssa..
Nimimerkillä "jos ois edes sen 10 pakettia Scoreja saanut".
 

Animal

Jäsen
Joku 250 Gretzkya löytyy arkistoista, Kurreja joku sata ja eri tappelijoiden kortteja taitaa löytyä semmoiset 500-1000. Pelkästään McSorleyn kortteja taitaa löytyä semmoiset viisikymmentä.

Pitäisipä kaivaa joskus arkistot esille ja tsiigata mihin niitä vähiä rahoja pentuna tuli työnnettyä.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
90-luvun korttibuumista jäi parhaiten käteen se, että 10-vuotiaalla veijarillakin saattoi olla taskussaan tuhansien markkojen kokoelma, josta kolmikymppinen korttikaupan pitäjä vaihtoi tyyliin "Saat 10 vapaavalintaista Floridan pelaajaa tuosta kortista". 10 rivikorttia ei välttämättä olleet kauppatavarana ihan saman vertaisia sen Beckett-lehden 200mk hintaiseksi kertoneen erikoiskortin kanssa..
Nimimerkillä "jos ois edes sen 10 pakettia Scoreja saanut".

Ai puhutko musta? Nimim. joskus vuonna 95 tai 96 korttikaupassa jonkun erikoiskortin 10 pussiin kortteja vaihtanut ipana. No mutta niitä pussejahan oli kiva availla, sehän tossa hauskinta on. Lisäksi ne kortit tuoksui hyvälle. Mm..

Itse kaivoin kortit vähän aikaa sit kotitalon uumenista, kenkälaatikollinen niitä on. Ei mitään erikoiskortteja liiemmin, Patrick Roytä olin joskus aloittanut keräileen mutta ei niitäkään hurjasti ollut. Miettinyt kaiken roskan myymistä ja aloittaa harrastus tyhjältä alustalta uudelleen. Tekisi mieli saada käsiin avaamattomia vanhoja paketteja, esim. 90-luvun boxeja. Sitten vain availla niitä rauhassa, aah...
 

Teloch

Jäsen
Itse päädyin aikanaan keräämään Luc Robitaillen pahveja ja niitä on edelleen aika läjä. Määrää en muista, mutta kuitenkin paljon. Suunnilleen kerran vuodessa on tullut huutonetistä kaapaistua parit puuttuvat rivikortit, ihan kuin muistutuksena tuosta harrastuksesta. Pitäisi taas vähitellen kaivaa kansio kaapin uumenista ja tutkia jos saisi hieman täydennystä.
Muuten kortteja lojunee parisen tuhatta kappaletta, arvokkaimpana ehkä Gretzkyn 94-95 (?) Donruss press print. Väinö Bluesin paidassa, olisiko ollut 500 vai 1000 kappaleen painos tuota korttia. Tietääkö joku paljonko tuolla on nykyään arvoa M-kuntoisena? Joskus muinoin liikkui muistaakseni tuossa $100 korvilla. Tuon lisäksi on enempivähempi ties mitä lippua ja lappua lähinnä juuri tuosta 94-99 väliltä. Pitäisi kai oikein ajan kanssa katsella, tiedä vaikka löytyisi jollekin aktiivisemmalle kerääjälle jotain.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Onhan sitä tullut keräiltyä kortteja tuossa hulluina vuosina 1990-1995 välillä. Scoren 93-94 sarja peruskorttien osalta täydellinen, mutta harmillisesti kaikkia erikoiskortteja en tuosta onnistunut haalimaan. Olen huuto.netistä yrittänyt haeskella noita nyt ihan viime vuosina ja täydennellyt kokoelmaa. Gretzkyjä löytyy myös aikamoinen läjä ja sitten tuo Upper Deckin futiskorttisarja (en nyt saa nimeä päähäni) löytyy pariinkin kertaan täydellisenä erikoiskortteineen kaikkineen.

Suomalaisista sarjoista löytyy useamman vuoden täydelliset sarjat. Koivun Super Chase -kortti löytyi aikoinaan ensimmäisestä ostamastani kyseisen sarjan korttipussista.

Pitäisikin taas kaivaa kortit kätköistä ja katsella mitä sitä onkaan kertynyt. Useampi tuhat noita kortteja parhaimmillaan oli, mutta nyt olen aika lailla luopunut ihan noista rivikorteista.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ostin vuonna 1993 kasan erilaisia lätkäkorttipakkoja ja ne ovat vieläkin korkkaamattomia. Eipä tiedä mitä sisällä on mutta sen sitten perilliset joskus näkevät.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Kyllähän noita on! Parkuhurst 1995 löytyy täydellisenä settinä ja kaapit muutenkin pursuavat niitä.

Oma suosikkini on Theo Fleury kokoelma, jossa on ehkä n. 150 kpl (?) kortteja. Tämän lisäksi muovitettuina löytyy joitain muka erikoisuuksia. Kovin kortti minkä sain pakasta oli Michael Renbergin nimmari jonka vaihdoin koko laatikkoon 95 Parkhurstia + kymmeneen Fleuryn korttiin. Sen lisäksi tuli pienimuotoisesti keräiltyä Kurrin ja Danton Colen (heeh) kortteja.

Innostus loppui kuin seinään, mutta onneksi säilytin kuitenkin kortit.
 
Onhan noita tullut keräiltyä, ei mitenkään julmetusti, tosin. 92-93 Scoreja on vähän vajaa koko setti, Fleuryja joku vajaa 50 muistaakseni.. Sitten on randomkamaa vähän. Ja Atlantan jalitsukisojen kortteja jokunen.
On tullut mietittyä josko noista jonkun euron jostain saisi. Mutta paljonko ja mistä, on sitten eri asia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös