Lätkäkortit

• 99 241
  • 307

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Minulla on tasan yksi lätkäkortti: Manon Rheaume ilman pelikamppeita.. siis vaatteet päällä.

Kertoo varmaankin harrastukseni "tosikkomaisuudesta".

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ketjun palattua ylös innostuin minäkin penkomaan hieman arkistojani, sillä noita kortteja on vielä tallessa pari kansiollista. Tuolloin hillittömänä maalivahtifriikkinä keräsin toki maalivahtikortteja, suosikkinani Tampa Bay Lightningin vahti Daren Puppa.

Keräilykortit olivat melkoinen villitys. Ala-asteella ei näkynyt juuri ketään, kuka kortteja ei olisi haalinut. Kauhulla voi nyt heittää arvioita, kuinka paljon lama-aikana noihinkin sai rahaa uppoamaan. Buumi kesti sen pari-kolme vuotta, minä aikana Mikkeliinkin ehti ilmestyä kaksi keräilykorttien erikoisliikettä. Toinen niistä taisi sinnitellä hengissä vielä 90-luvun lopulle saakka, mutta lopulta kai aika ajoi lopullisesti ohi siitäkin firmasta.

Varsinaisten keräilykorttien lisäksi kokoelmiini on eksynyt puhelinkortti, josta ainakin joskus kuulin Kanadassa maksetun 420 paikallista dollaria. Kyseinen kortti on osa ilmeisesti jonkinlaista TPS-pelaajista tehtyä puhelinkorttisarjaa kaudella 1994-95. Kortissa on Saku Koivu, ja mikäli oikein muistan, kyseisiä kortteja on liikkeellä yhteensä 3000 kpl.

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
JENKKI-lätkäkortit

Vanha kotitalomme tuli myytyä taannoin ja pitihän sitten kaikki viimeisetkin muistot kaivella kellarin/varaston uumenista esille. Tähän viestiketjuun liittyen, ainakin jossain määrin, löytyi jotain.

70-luvulla oli Jenkki-purukumeissa mitä erilaisempia teemoja. Yhtenä niistä oli MM-jääkiekko -kortit. Olen näköjään onnistunut olemaan hukkaamatta noin 70 korttia. Ajankohdasta en ole täysin varma, mutta esim. muutama pelaaja mainitakseni korteista löytyi Tamin iäksi 23v, Murto oli 24v, Rocky oli 19v. Jorma Valtonen oli 26v, Marjamäki oli 26v, Timo Nummelin oli 24v. Osa on ilmeisesti eri kausilta tai eri sarjaa, sillä toisissa kuvissa pelaajien asu oli valkopohjainen ja toisissa sinipohjainen maajoukkuepaita. Ulkomaisia pelaajia löytyi myös... tsekkoslovakialaisia, neuvostoliittolaisia, ruotsalaisia... noin niin kuin huippumaita mainitakseni. Ajankohdasta johtuen kuvina löytyi myös DDR:läisiä ja puolalaisia pelaajia.

Mahtaneeko noilla korteilla olla minkäänlaista arvoa tätä nykyä? Eipä sillä, ettäkö haluaisin niitä edes myydä, mutta olisi kiva tietää, että onko niillä juurikaan muuta kuin keräily/muistoarvo.

Olipa noiden korttien seassa myös ihan nimenomaan keräilysarjaan kuuluva kortti kaudelta 70-71. Se oli korttinakin huomattavasti pienempi kuin nuo aiemmin mainitut. Kuvassa oleva pelaaja oli ilmeisesti erittäin lupaava junnu, sillä sen verran nuorelta näytti. Vesseli siinä kuvassa on Arto Javanainen.

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Nostetaampa aihe ylös, kun tuli tuossa eilen selailtua vanhaa korttikansiota. Korttimerkkejä löytyy lähes kaikkia mahdollisia. Peruskortit ole hävittänyt/vaihtanut/antanut pois aikoja sitten ja olen ainoastaan arvokortit säilyttänyt. Yllätyin kyllä, kun tuota Beckettin sivua selasin, että vuoden 95 Jarome Iginlan prospect kortin hinnaksi näytettiin 25$. Kaippa näittenkin säilyttämisestä on siis jotain hyötyä ollut :).

Muita kokoelmieni helmiä ovat mm. Edellämainittu Iginlan prospect kortti leikatuilla reunoilla (25$), Bowman's Best: Leetch - Tverdovsky (15$), 94/95 Sisu Guest specials Teemu Selänne (25$) ja Sisu Saku Koivu Fire on Ice [15$).

EDIT: Meinasi melkein unohtua rahassa mittaamattoman arvokas Tero lehterän Sisu NHL Draft kortti jossa Tertsi istuu adoniskroppansa ylävartalo paljastettuna pukukopissa. Tämä siis aidolla nimikirjoituksella varustettuna :)

Marcelo Nyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Calgary
1993 Score Kortit

Voisikohan joku kertoa minulle miltä sivuilta löytäisin TÄYDET listat vuoden 1993 Score jääkiekkokorteista. Siis sellaiset jossa olisi kaikki kortit mitä siihen sarjaan kuuluu.

KIITOS JO ETUKÄTEEN!

Kipelov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiovan fasistijuntta
Kas, tällainenkin ketju. Itse keräsin jokusen vuoden kortteihin nimmareita, ja laskin taannoin, että niitä on yhteensä n. 7000. Pitää jossain välissä skannata koko paska ja tuikata nettiin. Hommaa tuossa toki riittää.

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kortteja on minulla ehkä puolisen tuhatta, monet melko arvottomia. Yksi kortti, jonka omistamisesta olen ylpeä on Ultimate Memorabilia 4th Edition -sarjan Martin St-Louis, jossa on aito St-Louisin nimmari. Kortteja on maailmassa vain 135.

Gascoigne

Jäsen
Suosikkijoukkue
16.3.2014 Jokerit -> HPK
Voi pojat, itse keräsin noita kortteja innolla yläaste ajan. Oli hienoa ottaa vaihtarit mukaan ja polkea kylälle katselemaan mitä uusia kortteja on liikkeellä, samalla piti olla selvillä siitä että mitä kukin kerää ja mitä niiltä puuttuu. Osasin 90-95 vuosien becket arvot suunnilleen ulkoa ja tällä tietokannalla kävin sitten kauppaa muiden kanssa. Vähän tuon jälkeen uusia sarjoja tulikin niin paljon että oli mahdotonta saada täydellistä kokoelmaa edes yhdestä nimimieshestä.

Näin jälkeenpäin ajateltuna olisi ollut parempi jos olisi tehty vain topps ja OPC sarjoja, ainakin harrastuksen hinta olisi pysynyt kohtuullisena. Rahaa meni varmaan joku vähän vajaa 10,000 mk, mutta pidän tuota hintaa pienenä siihen nähden että opin miten markkinatalous toimii.

Itse kokoelmani olen pistänyt "jäihin" ja jos kaikki menee niinkuin pitää niin hypistelen noita vanhana pappana ja annan nuo jollekkin joka niitä osaa arvostaa.

Ja mitä minulta löytyy? Varsinsekalainen kokoelma nimimiehiä pakattuna tiiviisti pariin kenkälaatikkoon. Löytyy pari vanhaa RC korttia, Brett Hull, Cam Neely ja kaikki 90-95 nimekkäät tulokkaat ja lukuisia erikoiskortteja ja loput n.70% on tavallisia nimimiesten kortteja. Jo pelkkä tuon kenkälaatikon avaaminen tuo mieleen mukavia muistoja, tulee mieleen kaikki kaverit joiden kanssa tein kauppaa ja vanhat kokoonpanot. Mukavia muistoja ajalta jolloin lätkä merkitsi todella paljon.

http://oldrodsportscards.com/ <- Onpa tyylikkäitä vanhoja kortteja verrattuna näihin uusiin yököttävän muovisiin.

Playa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, San Jose Sharks
tällaisia helmiä löytyy vielä!

joskus aikoinaan 90 luvun alussa tuli kerättyä kortteja! ja sieltä ajoilta onkin muutama helmi jäänyt kokoelmiin!

Wayne Gretzky toisen kauden kortti http://www.beckett.com/item/42024550/
(n. 125$)

Brett Hull Rookie kortti http://www.beckett.com/item/46477543/ (n. 50$)

sitten on iso läjä erikois kortteja ja täysiä sarjoja ! voisi tehdä inventaarion joskus jos joku olis kiinnostunut ostaa kaikki veks. Ne "pölyttyy" kaapissa ilman mitään virkaa tai iloa itselle enää. Yhteyksiä privana jos kiinnostusta...

Immortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen ja Robbien jengit
Jepjep kaksoisbroidin kanssa aikanaan kerättiin kortteja rehellisen innostuneena ja nyt kun pöyhin 'jäämistöjä', niin melkoinen läjä Bobby Holikin,Pat LaFontainen, Doug Gilmourin,Zigmund Palffyn, Peter Bondran ja Paul Kariyan kortteja löytyy muunmuassa.

Becket hinnoilla korteilla on arvoa yhteensä ~10000 taalaa.
Kivaa oli kyllä aikanaan moisia keräillä ja rahaa harrastukseen änkeä.

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Jees, lätkäkortit ovat kivoja. Ostan edelleen silloin tällöin latvialaispelaajien kortteja lähinnä eBay:stä ja Beckettistä. Jos teillä on latvialaispelaajien kortteja, varsinkin kaikki muu kuin Ozolinsh ja Irbe kiinnostavat - niin mulle voi lähettää infoa privana. Helmut Balderis (CCCP ja Minnesota North Stars) kiinnostaa todella paljon.

Tietääkö joku, mistä voi ostaa yksittäisiä muovitaskuja kortilleen? En löydä mistään Tampereelta. Olen kysellyt lähinnä kirjakaupoista, mutta ei löydy...

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tämäkin ketju kun on näköjään noussut ylemmäs niin laitetaan itekin. Viime aikoina on tullut ostettua muutama kortti. Viime syksynä ostin Ärrä-cupista Sami Heleniuksen kortin Ilves-paidassa, samana päivänä sain pyydettyä nimmarin samaiseen korttiin joten todella hieno näky tämäkin kortti. Semir Ben-Amorilta löytyy samantyylinen kortti paitsi, että Ässä-paidassa. Nimmarin sain pyydettyä pari viikkoa sitten.

Muita vasta ostettuja on edesmenneen John Kordicin kortti ja myöskin hänen veljensä Dan Kordicin. Myös Derek Boogaardin ja Ken Belangerin kortti on tullut hommattua.

juhate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves,Colorado Avalanche,Minnesota North Stars
Korttimessut Nakkilassa

Lisätiedot lähettäjältä.

Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Älä älä hommaa penaltia kun aihe on kiinnostava mutta siitä rokotetaan kun esität sen näin?

Miten kaukana Nakkila on awelaistuneesta Stadista? Tulen ostamaan loput puuttuvat Bourquet, Lidströmit, Sakicit, Ranfordit, Beaupret ja Messierit pois kuleksimasta. Kyllä, olen kerännyt mm. noita pelaajia ja paljon.

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Mikä tossa viestissä on väärin. Kun en tiedä miten olis voinut esittää.

Kävi kyllä sama mielessä kun viestin laitoit tänne ketjuun. Eli moderaattorit poistavat sen kohta. Mutta jos tuosta tulee penaltia niin voi hyvää päivää.

juhate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poistin sen alkuperäisen viestin jo. En taas tajunnut ettei tota olis saanut lähettää. Poistakoon tän ketjun kokonaan jos haluavat.

tutzba

Jäsen
Jahas, jahas, että kortteja ollaan myymässä. Millaisenkas summan saisi SM-liigan kauden 99-00 korttisarjasta, josta ei yksikään paperiläpyskä puutu? Kenties olisin voinut lähteä katsomaan, jos ei olisi jo muuta tälle päivälle keksittynä.

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Poistin sen alkuperäisen viestin jo. En taas tajunnut ettei tota olis saanut lähettää. Poistakoon tän ketjun kokonaan jos haluavat.

Minusta ketju on ihan aiheellinen, mutta tuo alkuperäinen avausviesti näytti vain suoraan copy/pastetulta joltain muulta sivulta.. Eli vähän jos sitä olisi muuttanut, niin tuskin mitään ongelmaa olisi.

Itse tuohon aiheeseen, itseäni vituttaa vieläkin se että hävitin suurimman osan korteistani n.8 vuotta sitten. Niitä oli kuitenkin useita tuhansia, no onneksi jätin sentään CuJon-, Neelyn- ja "erikois-kortit" talteen. Olisi vain ollut mukava vielä selailla joskus noita.. Onneksi on vielä se Ray Bourquen kortti mikä on "käyristetty", taisi olla sellainen kullanhohtoinen hologrammi, kova sana joskus ala-aste aikoina..

juhate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Korttimessujen päivämääriä

2-3.2.2008 Nakkila työväentalo
8.3.2008 Helsinki Hertsikka
22.3.2008 Forssa Urheiluhalli Feeniks
12.4.2008 Tampere Karosen Koulu

Lisätietoja saa kysyä

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Olisiko jollain Daiglen tulokaskortti Score-sarjaan vuodelle 93-94? Eli juuri tälläinen olisi hakusessa.

Viime vuosina on kyllä jäänyt keräilypuuhat vähiin. Muutamia yksittäisiä tässä on metsästelty eikä enää sitä junnuvuosien "kaikki kerätään" -meininkiä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy