Lähikuvassa-Jere Karalahti

  • 1 517 004
  • 4 353

Wesku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös se ollut perna, joka Fopalla oli saanut vaurioita ja poistettiin ?

Haima taitaa olla aika välttämätön elin, jota ei voida poistaa..luulisin.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Forsbergilta on poistettu perna, ei haima. Ilman haimaa ei pysty ihminen elämään, joten se siitä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinäänsä jos kyseessä on haima (ja miksei maksakin) niin silloinhan se tarkoittaa sitä, ettei Jere saa juoda enään tippaakaan tai henki lähtee. Se ei vielä tarkoita sitä että Jere lopettais juomisen, mutta ainakin on todella painava syy :). Sitä en tiedä, miten tuollaisen sairauden kanssa urheilla pystyy, mutta olis tolla hyvätkin puolensa vaikka erittäin vakava sairaus onkin.

Haimatulehdus, niin vakava sairaus kuin onkin, ei automaattisesti merkitse sitä, että juomisen on terveydellisistä syistä lopetettava. Valitettavasti. Akuutti haimatulehdus voi johtaa jopa kuolemaan, mutta tässäkin asiassa jokainen ihminen on yksilö ja aikakin parantaa. Lääkärit usein sanovat, että alkoholinkäytön on loputtava, koska eivät voi antaa takeita siitä, että haima todella kestää. Lisäksi, kun ottaa huomioon millaiset elintavat alkoholisteilla on, moni heistä jatkaisi entiseen malliin heti sairaalasta ulos päästyään, jos lääkärit eivät pelaisi ns. kovilla. Ja kyllähän moni jatkaakin entisiä kuvioitaan, huonoin tuloksin. Mikäli haima saa aikaa toipua ja elintavat parantuvat, ei ole mitenkään erikoista, että kyllä se joskus tulevaisuudessa voi kestää kovankin pämppäyksen.

Mitä Jeren terveydentilaan tulee, niin itse näkisin hyvin mahdollisena, jollei todennäköisimpänäkin vaihtoehtona vatsahaavan. Pikkasen on stressiä pukannut Jerguksella viime aikoina, joten sitäkään vaihtoehtoa en sulkisi pois. Se ei vielä välttämättä tarkoita mitään todella kuolemanvakavaa tautia, että ihminen on Meikkuun kärrätty. Ja se, että lehdet sanoo Jeren olevan vakavasti sairas, ei välttämättä tarkoita sen kummempaa kuin, että esim. flunssasta ei ole kysymys. Mutta totuuttahan ei taida moni tietää, joten pelkkää spekulaatiota tämäkin.
 

scholl

Jäsen
Mitä Jeren terveydentilaan tulee, niin itse näkisin hyvin mahdollisena, jollei todennäköisimpänäkin vaihtoehtona vatsahaavan. Pikkasen on stressiä pukannut Jerguksella viime aikoina, joten sitäkään vaihtoehtoa en sulkisi pois.

Tai pelkkä stressikin voi riittää. Ne oireet voivat olla hyvin samankaltaisia ja sitten kun tehdään vatsatähystykset ja muut niin saadaan selville se. Saattaa olla tosi paljon happoa, vaikkei vatsa olisikaan niin pahassa tilassa, että olisi vatsahaava. Närästyslääkkeillä, ruokavaliolla jne. plus sitten relaamisella homma lähtee paranemaan.

Helicobakteerin aiheuttama vatsahaava ei vielä ole kovin yleinen Jeren ikäisillä miehillä.

Toivon paranemisia. Tuonikäinen mies ei sairaalaan kuulu.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, mutta tuossa jutussahan mainitaan "vakava sairaus", joten tuskin siitä umpisuolesta on kyse kuitenkaan. Kyllä pahoin pelkään, että jotain huomattavasti pahempaa....

Tsemppiä Jere!

Iltapäivälehtien mukaan umpisuolen tulehdus on vakava sairaus.
 

Morgoth

Jäsen
Mitä Jeren terveydentilaan tulee, niin itse näkisin hyvin mahdollisena, jollei todennäköisimpänäkin vaihtoehtona vatsahaavan.

Miten näitä eri vaihtoehtoja voi oikeasti arvioida ja sanoa mikä on todennäköisempää ilman sisäpiirin tietoa? Lähinnä todennäköisyys riippuu sitä mihin vaihtoehtoon haluaa itse uskoa.
 
Viimeksi muokattu:

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Kiukuttelematta tai vinoilematta tuli mieleen antabus-reaktio.
Eli maistunut on mutta varoaika ei ole ollut riittävä.
Silloin oikeasti mennään lujaa koska sydän ja maksa ovat kovan rasituksen alla.

Tämä ei kulu jääkiekkokeskusteluun, pahoittelen.
 

Pasi77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK.
Jaa kaitpa siinä kuvassa sittenkin on ollut pesuainepulveria ja nyt tuo älykääpiö on alkanut sitten syomään pulveria, sairaalahan siitä pidemmän päälle joutuu.

Ei itseltäni irtoa parane pian Jere juttuja, ei tuo Jerekään kovin empaattiselta hepulta ole vaikuttanut. Tuskinpa on kovasti huumekauppoja rahoittaessaan ajatelut uhreja ja kuinka moni hänen huumeidensa vuoksi kärsii, joutuu vankilaan jne.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mitä Jeren terveydentilaan tulee, niin itse näkisin hyvin mahdollisena, jollei todennäköisimpänäkin vaihtoehtona vatsahaavan. Pikkasen on stressiä pukannut Jerguksella viime aikoina, joten sitäkään vaihtoehtoa en sulkisi pois.

Vatsahaavaa enteilee usein melko pahasti muutkin vastaavankaltaiset oireeet. Itse lyön roponi likoon ylirasittuneen maksan puolesta, joka oireilee kovana vatskipuna. Muutama kuukausi ilman viinaa ja taas voi jatkaa pämppäilyä. Maksa korjaa itsensä melko hyvin.
 

Shamaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, now and forever!!!
Jaa kaitpa siinä kuvassa sittenkin on ollut pesuainepulveria ja nyt tuo älykääpiö on alkanut sitten syomään pulveria, sairaalahan siitä pidemmän päälle joutuu.

Ei itseltäni irtoa parane pian Jere juttuja, ei tuo Jerekään kovin empaattiselta hepulta ole vaikuttanut. Tuskinpa on kovasti huumekauppoja rahoittaessaan ajatelut uhreja ja kuinka moni hänen huumeidensa vuoksi kärsii, joutuu vankilaan jne.

Tsemppiä ja pikaisia paranemisia Jerelle! Varmaan vituttaa katsella loppuotteluita ku tietää, että vois itsekin olla siellä ilman erästä Erkki syyttäjää. Ja Pasi77 varmaan tuntee Jeren aika hyvin kun kerran osaa empaattisuuden arvioida. Veikkaan (ja tiedän tasan tarkkaan), että Jere on yksi empaattisimmista ihmisistä ja esimerkiksi puolustaa monta kertaa tyyppejä, joita muu jengi "kiusaa". Toivottavasti "J" nähdään vielä joskus HIFK paidassa kaikkien Carloksien ja muiden kiusaksi voittamassa nakkikattilaa himaan!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vatsahaavaa enteilee usein melko pahasti muutkin vastaavankaltaiset oireeet. Itse lyön roponi likoon ylirasittuneen maksan puolesta, joka oireilee kovana vatskipuna. Muutama kuukausi ilman viinaa ja taas voi jatkaa pämppäilyä. Maksa korjaa itsensä melko hyvin.

Ei välttämättä. Tai voi oireita ollakin, mutta ihminen ei välttämättä osaa yhdistää niitä vatsahaavaan, koska vaivat voivat olla sen verran pieniä tai niiden kanssa pystyy elelemään suht helpostikin. Esim. mun faija sairasti tietämättään vatsahaavan joskus männä vuosina ja se paljastui vasta vuosia myöhemmin.

En kuulu mihinkään sisäpiiriin, joten en voi kuin spekuloida asialla. Se, miksi en ensimmäisenä epäilisi maksaa tai haimaa, johtuu yksinkertaisesti siitä, että Jere on käsittääkseni elellyt ihan rauhassa jo pidemmän aikaa. Ja jos sisuskalut kestää "Vapusta Juhannukseen", uskoisin, että pidemmän täysin raittiin kauden jälkeen ne kestäisi kyllä vaikkapa sellaisen parin viikon tehokkaan kittaamisen. Ja pari viikkoahan siitä vasta on, kun Jerelle tuomio luettiin. Toleranssi Jerellä lienee hyvä. Tokikaan muista päihteistä en osaa sanoa mitään ja niiden mahdollisesta vaikutuksesta ko. sairauteen.

Eikä mulla todellakaan ole mitään tarvetta uskoa, etteikö Jerellä voisi sisuskalut sanoa poks. En vaan sitä ihan ensimmäiseksi epäillyt, koska olosuhteet ovat olleet Jerellä muutenkin aika rankkoja. Toivon kuitenkin, että kaikki kääntyy Jeren elämässä parhain päin, vaikka en suurta osaa hänen teoistaan hyväksykään.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Varmaan vituttaa katsella loppuotteluita ku tietää, että vois itsekin olla siellä ilman erästä Erkki syyttäjää.

Eikös Jere kuitenkin tuomittu? Pitäisikö oikeudenkin edessä rikollisiksi julistetut ihmiset asettaa syytesuojaan vain sillä perusteella, että näillä on mahdollisuus pelata SM-liigan loppuoppeluissa? Kyllä Jere on itse hommannut itsensä katsomoon.
 

Pasi77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK.
Tsemppiä ja pikaisia paranemisia Jerelle! Varmaan vituttaa katsella loppuotteluita ku tietää, että vois itsekin olla siellä ilman erästä Erkki syyttäjää. Ja Pasi77 varmaan tuntee Jeren aika hyvin kun kerran osaa empaattisuuden arvioida. Veikkaan (ja tiedän tasan tarkkaan), että Jere on yksi empaattisimmista ihmisistä ja esimerkiksi puolustaa monta kertaa tyyppejä, joita muu jengi "kiusaa". Toivottavasti "J" nähdään vielä joskus HIFK paidassa kaikkien Carloksien ja muiden kiusaksi voittamassa nakkikattilaa himaan!

Sen tiedän että Karalahti on tuomittu huumediileri, joka on oman ahneutensa ja rahanhimonsa vuoksi valmis myrkyttämään rahoittamallaan paskalla lukemattomien ihmisten elämän, välittämättä lainkaan siitä paljonko ihmillistä kärsimystä nämä hänen rahoittamansa aineet luovat. Karalahti: Empaattinen, ei. Persoonallisuushäiriöinen, kyllä.
 

Carlos

Jäsen
Tsemppiä ja pikaisia paranemisia Jerelle! Varmaan vituttaa katsella loppuotteluita ku tietää, että vois itsekin olla siellä ilman erästä Erkki syyttäjää. Ja Pasi77 varmaan tuntee Jeren aika hyvin kun kerran osaa empaattisuuden arvioida. Veikkaan (ja tiedän tasan tarkkaan), että Jere on yksi empaattisimmista ihmisistä ja esimerkiksi puolustaa monta kertaa tyyppejä, joita muu jengi "kiusaa". Toivottavasti "J" nähdään vielä joskus HIFK paidassa kaikkien Carloksien ja muiden kiusaksi voittamassa nakkikattilaa himaan!

On se perkele ikävä ihminen tuo Erkki syyttäjä, kun näin ystävällisen, empaattisen, taitavan, ja muuten vaan mahtavan äijän uran meni pilaamaan. Tosi kurjaa. Ajojahti mikä ajojahti.

Tuo viimeinen lause on onneksi todennäköisyydeltään samaa luokkaa kuin Matti Nykäsen olympiakulta 10km juoksussa. Eli teoriassa mahdollinen, käytännössä ei.

Voisko joku muuten avata nettiadressin missä vaaditaan että Jere on taas äijä? Tai soittakaa vaikka Seiskaan. Niitä kiinnostaa muutkin yhtä *khym* .. kiinnostavat persoonat.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Jere Karalahti on IFK:lta näyttävä pelaaja joka kiteytyy siitä pelaajasta mikä IFK:n pelaaja on joskus ollut (esim.frank willson) on joskus ollut. JERE ON IFK ja aina on se pelaaja minulle mikä tekee ifk:n mentaliteetin. Valittettavasti siviili asiat ei ehkä menny niinkuin piti mutta silti jere on mulle yhtä kuin IFK... JEREN PAITA KATTOON.. Ja saken ja köllin paidat hevon kuusen..
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
JERE ON IFK ja aina on se pelaaja minulle mikä tekee ifk:n mentaliteetin. Valittettavasti siviili asiat ei ehkä menny niinkuin piti mutta silti jere on mulle yhtä kuin IFK... JEREN PAITA KATTOON.. Ja saken ja köllin paidat hevon kuusen..

Kyllä! Jeren paita kattoon! Siinä olis tyyliä.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
jph27 kirjoitti:
JERE ON IFK ja aina on se pelaaja minulle mikä tekee ifk:n mentaliteetin. Valittettavasti siviili asiat ei ehkä menny niinkuin piti mutta silti jere on mulle yhtä kuin IFK... JEREN PAITA KATTOON.. Ja saken ja köllin paidat hevon kuusen..

Vieläkö näitä "Jere on kingi" äijiä yhä löytyy? Ei uskoisi. Kaveri näyttänyt seuralleen niin monta kertaa persettä ja vielä jengi jaksaa kaveria hehkuttaa. Saken ja Köllin paidat kuuluvat kyllä kattoon, Jeren ei ikinä, ei sen jälkeen mitä mies on hölmöillyt.
 

TeeJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vatsahaavaa enteilee usein melko pahasti muutkin vastaavankaltaiset oireeet. Itse lyön roponi likoon ylirasittuneen maksan puolesta, joka oireilee kovana vatskipuna. Muutama kuukausi ilman viinaa ja taas voi jatkaa pämppäilyä. Maksa korjaa itsensä melko hyvin.

Kerrottakoon sen verran, kyseessä ei ole maksa, vaan se toinen varsin lähellä oleva sisäelin ja sen tulehdus.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Jos on haimatulehdus niin paha juttu => eiku paranemisia Jerelle !!

Eli siis osu ja upposi... Yks tuttu (urheileva nuori mies, ei mikään doku) kävi käytännössä kuoleman porteilla saman vaivan takia!

Haimatulehduksesta täydellisen toipumisen jälkeenhän homma menee niin, että haima voi kestää vaikka tankkiautollisen bisseä, mutta voipi olla ettei kestä yhtä tuopillistakaan => Jere on nyt tuon tissuttelun / tinttaamisen kanssa ns. viimeisellä rannalla!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös