Eli Jere on siis jonkun salaliittoteorian uhri ja Pentti Matikainen on tehnyt kaikkensa, jotta IFK ei menesty ja Jereä vituttaa? Jereä vituttaa kaikenmaailman laakkoset ja kovaset niin paljon, että hänellä on aivan täysi oikeus toimia kuten olemme saaneet huomata. Ja Hirsokin vielä. Jos Hirso pelaisi IFK:ssa Jere treenaisi nyt sata lasissa? Ja jos Shedden olisi koutsina, Jere ei katoaisi ikinä kauden aikana, koska Doug on niin hyvä koutsi ja hyvä sälli. Jos Pena ei olisi IFK:n tj, Jere vasta hyvässä kunnossa olisikin...
Just. Kukin voi toki uskoa, mihin haluaa, mutta ei tälle sekoilulle ole olemassa mitään järjellistä selitystä. En osaa sanoa juuta enkä jaata Jeren alkoholismista, vaikka kokemusta yleisesti ottaen holisteista on enemmän kuin tarpeeksi. Sen tiedän, että rapajuoppo ei pysty liigassa pelaamaan. Toisaalta, Jeren esitykset suuresta peliajasta ja muutamasta loppukauden hienosta maalista huolimatta ovat olleet sen verran heikkoja potentiaaliin nähden, että saattaa olla, että pitkäksi venynyt ilta/ viikko näkyvät otteissa yhä enenevissä määrin. Ja Jere on huomannut ehkä tämän itsekin? Kuka tietää. Syitä ja selityksiä löytyy aina.
Joskus tulee raja vastaan, nyt se taitaa olla jo näkyvissä. Ihan turha tässä on syytellä IFK:n organisaatiota, ainakaan Karalahden. Jos Pena on mulkku, on se sitä aikana Jeren jälkeenkin. Miksi näyttää persettä muulle jengille? On siellä näiden laakkosten ja kovasten jälkeen jäljellä sellaisiakin kavereita kuin esim. Lennu ja Kibe. Penan toiminta vituttaa itse kutakin, mutta mikä oikeuttaa sahaamaan oksaa pelaajilta? Jos ei viihdy IFK:ssa asiat voidaan hoitaa fiksumminkin. Jos Jere ei saa tahtoaan läpi, pitää muistaa, että itsepä on nimensä paperiin aikoinaan kirjoittanut. Ei IFK:n pitäisi olla mikään lastentarha, missä Pentti ja kaverit opettaa pojille syitä ja seurauksia. Kyllä ne on pitänyt oppia jo ajat sitten. Elämä on ajoittain epäreilua, kun ei saa tahtoaan läpi ja Karalahti voisikin hyvin miettiä, kuinka paljon asioita tässä maailmassa ja IFK:ssa on tehty niin, että ne ovat Jerelle edullisia ja hyödyksi.
Ja mitä tulee siihen, miten Jere vapaa-aikansa viettää, niin mulle on henk.koht. se ja sama kupitteleeko vai ei, kunhan hoitaa duuninsa. Ja siihen duuniin kuuluu olla kunnossa ja treenata myös oma-aloitteisesti. Kännissä voi sattua ja tapahtua ja mustelmiakin voi tulla. Kerran voi jopa olla lähellä menettää näkönsä, mutta ei enempää. Nyt vaan näyttää siltä, että harrastustoiminta haittaa niin vahvasti työntekoa, ettei Jere sen takia kykene saamaan itsestään parasta mahdollista irti pelikaudella. Ja tässä vaiheessa mua alkaakin jo vähän kiinnostaa, miksi. Minä näet maksan siitä, että näen pelaajien edes yrittävän parastaan kentällä. Lopputuloksellakaan ei ole aina niin väliä, kunhan taisteltu on viimeiseen asti. Näyttää siltä, että Jereä ei taisteleminen (IFK:ssa ainakaan) kiinnosta. Sääli. Tilaa nimittäin olisi paremmin kuin hyvin ja omalla panoksellaan voisi yrittää parantaa IFK:n mahdollisuuksia saavuttaa jotain hienoa. Asian voisi ajatella myös näin. Mutta Penallehan tätä peliä pelataan, joten näytetään sitten persettä ja kunnolla.