HIFK antoi Jerelle riittävän monta mahdollisuutta, mutta Jerelle se ei riittänyt. Mene tiki10 muualle provoamaan ja hanki elämä.
Et tainnut ihan ymmärtää tikin sarkasmia...
Mun tietääkseni vain moderaattorit lyövät näitä ketjuja lukkoon. Yleensä kai siitä syystä, että ketjun topic karkaa käsistä. Jerestähän täällä on puhuttu ja paikoitellen mielipiteiden vaihto on ollut ihan intresanttiakin.
Jere palaa aikanaan IFK:hon, se on päivänselvä asia. Mutta milloin tuo tapahtuu, se on asia erikseen. Totuus kuitenkin on, että tämän liiton katkeamisessa lähes kaikki voittivat. Jere sai mahdollisuuden pelastaa uransa (ja myös loppuelämänsä), Kärpät sai huippupuolustajan ja IFK pääsi eroon vuosikausia ongelmia aiheuttaneesta ja seuralle painolastiksi käyneestä Jerestä.
Seuraava kohtaus näytellään sitten, kun Baxter saa kenkää IFK:n peräsimestä. Ja tällä hetkellä se ei ole kovinkaan kaukana. Silloin Jere nauraa lyhentyneeseen partaansa ja nauttii voitostaan.
Minä taas olen vahvasti sitä mieltä että heti kun Baxter saa kenkää HIFK:sta niin Jere palaa takaisin punanuttuihin. Ennen joulua vielä. Metallikaupunki, tuulinen sää tai "kärpän muotoinen sydän" eivät oikeasti merkitse mitään.
Riittääkö perusteluiksi, miksi näin ei tapahdu, mahdollisuus SM-kultaan, Euroopan mestaruuteen ja maajoukkuepaikkaan ? Näitä IFK:ssa ei ole tarjolla.
Jos nuo ei riitä, niin sanotaan nyt vaikka sitten niin, että Jere tietää itsekin, että liian nopea paluu Nordikselle romuttaa kaiken tähän mennessä tehdyn työn. Samat kaverit, samat baarit, sama Tapulikaupunki. Sama karuselli.
Ja tietysti kannattaa muistaa se, että Arposen Seppo ei päästä Karalahtea minnekään kesken sopimuskauden. Istuttaa vaikka mieluummin Jumprussa A-olutta nauttimassa kuin päästää takaisin IFK:hon.
Miten tapaus Karalahti oikein pitäisi nähdä noin niinkuin kokonaisuuden kannalta? Viime kausi oli mieheltä melkoinen pohjakosketus ainakin pelillisesti.
Tänäänhän Hesarissa Kärpät-HIFK jutussa Karalahti sanoi, että HIFK oli hänelle vain joukkue muiden joukossa. Varmaan nämä ikuiset "Kyllä Karalahti faneistaan välitti" -tyypitkin alkavat nähdä miten asia oli. Karalahti saa sanojensa mukaan taas kiksejä jääkiekosta ja sehän on koko SM-liigalle hyvä asia -> taso nousee.
Taisi olla Jeren Oulun reissu sitten siinä. Kaksi kuukauttahan tuota kestikin jo.
Miksi ihmeessä olisi? Jerehän ei ole tietääkseni tehnyt mitään rikosta sen jälkeen kun allekirjoitti sopimuksen Kärppiin.
Eiköhän Jere sakoilla selviä.
Toivotaan todella, että Jere on jutussa jonkinlainen todistaja tai silminnäkijä. Todella kummalliselta kuulostaisi, jos Jere tosiaan olisi taas jotenkin itse sotkeutunut huumeisiin ja sitä kautta rikoksiin. Faktaa odotellessa...