Jere, Yin ja Yang
Itselleni Jeren poistuminen punapaidoista ei ole mikään evvk-juttu, vaan se herättää Yin/Yang-sielussani paljon tunteita.
Nainen sisälläni (Yin) sanoo, että on vaan hyvä kun päästiin siitä joukkuehengen tuhoajasta, laivasta myöhästyjästä, pronssipelit väliin jättäjästä, omien polkujen tallaajasta, ja hieman veltohkosta ja pulskahkosta Jerguksesta eroon. Ja plussaa on tietysti myös se, että Baxter + hallitus osoitti vihdoinkin yksittäiselle pelaajalle kaapin paikan- asia, joka olisi pitänyt tehdä paljon aiemmin.
Sisäinen Äijä (Yang) taas itkee Jeren jättämää aukkoa IFK:n imagoon ja Prändiin. Totta vie, Jere on monina vuosina yksin vastannut omalla persoonallaan IFK:n imagosta: Iso, ruma, vahva, taitava, värikäs, omien polkujen tallaaja - adjektiivit /ylisanat jotka kaikki voidaan mieltää IFK:n imgoon tiiviisti. Tuskin kukaan yksittäinen pelaaja tulee IFK:ssa ikinä paikkaamaan Jeren jättämää aukkoa tällä sektorilla. Ja Jeren taidoista: Jere ei ole enää huippuvuosien kunnossaan, mutta menee esim. viimevuotisessa kunnossa heittämällä minkä tahansa SM-liigajoukkueen kakkospakkipariin- olisi tehnyt näin myös IFK:ssa. Naureskellen olen (tai Äijä sisälläni) lukenut esim. blyyseri- ja narrifanien kirjoituksia tyyliin" ei mahtuisi meidän puolustukseen" tjsp.
Sum summarum: Olisin mielelläni nähnyt Jeren pelaavan mestaruuskauden IFK:ssa , minkä jälkeen hänen paitansa olisi voitu hilata hallin kattoon. Lähiaikoina ei IFK:ssa tule esiintymään toista pelaajaa, jonka paitaa voisi edes puolileikillään ajatella jäädytettävän- ellei sitten Hjallis osta IFK:ta. Toisaalta kunnioitan hallituksen ja Baxterin päätöstä- Jeren fudujen ja hallituksen uusimisen myötä eräs aikakausi IFK:ssa loppui viime kauteen (Tosin, jotta tuon aikakauden lopetus olisi täydellinen, täytyisi Pentin vielä nousta Savon eikun PohjoisKarjalan junaan) - toivotaan että tämä uusi aikakausi tuo niitä mestaruuksia , mutta myös IFK:n näköistä peliä.
Ja vielä tarkennus tuosta Yinistä ja Yangista: Olen kuullut ja lukenut, että jokaisessa ihmisessä asuu nuo kaksi puolta, korostan että minulla ei ole varmuutta tai faktaa asiasta- en nimittäin tunne Yiniä enkä Yangia.