Kun ajatellaan noita viimeaikaisia Bandidos-uutisiakin niin en itse ainakaan halua tälläistä pelaajaa joka viettää vapaa aikaansa näiden tyyppien kanssa. Mielestäni tämä ei ole mitään moralisointia vaan johonkin on raja vedettävä.
Saatat itsekin jossain merkeissä pyöriä tietämättäsi jonkun moottoripyöräjengiläisen kanssa. Sieltä löytyy myös ihan normaaleja ihmisiä, jotka harrastaa moottoripyöriä. Tosin aktiivisin osa noista porukoista on rikollisia. Olinpa kerran yhden ison yrityksen järjestämässä juhlatilaisuudessa ja tämän yrityksen johtohenkilöstöstä kaksi kuului erääseen moottoripyöräkerhoon ja häpeilemättä sitä olivat liivit päällä tuolla juhlissa.
Saatat itsekin jossain merkeissä pyöriä tietämättäsi jonkun moottoripyöräjengiläisen kanssa. Sieltä löytyy myös ihan normaaleja ihmisiä, jotka harrastaa moottoripyöriä. Tosin aktiivisin osa noista porukoista on rikollisia. Olinpa kerran yhden ison yrityksen järjestämässä juhlatilaisuudessa ja tämän yrityksen johtohenkilöstöstä kaksi kuului erääseen moottoripyöräkerhoon ja häpeilemättä sitä olivat liivit päällä tuolla juhlissa.
Baxter ei halunnut Jereä, päätöstä kunnioitettiin. Jos Jalonen haluaa Jeren, päätöstä pitää kunnioittaa myöskin.
Ongelmanahan asiassa on se, että moni tulkitsee hallituksen sanoneen Tuohimaan suulla, että IFK:n ja Jeren tiet ovat lopullisesti eronneet. Tällöinhän Karalahtea ei voitaisi tietenkään ottaa IFK:hon, koska sanottu mikä sanottu ja tietysti eletään sen mukaan mitä sanotaan.Baxter ei halunnut Jereä, päätöstä kunnioitettiin. Jos Jalonen haluaa Jeren, päätöstä pitää kunnioittaa myöskin.
Tämä koskee koko henkilökuntaa: Jokainen tehköön vapaa-ajallaan mitä huvittaa, kaukalossa ollaan töissä ja siellä homman pitää toimia.
Minä kylläkin henkilökohtaisesti muistelen Tuohimaan sanoneen, että IFK:n ja Karalahden tiet ovat eronneet, siis ilman tuota lopullisesti-sanaa.
Tuokaan ei vielä tarkoittaisi oven pysymistä lopullisesti kiinni. Kyllähän ovi IFK:hon on jo nyt pysynyt Jerelle jonkin aikaa kiinni. Olen itsekin joskus unohtanut avaimet himaan ja kokeillut josko ovi aukeaisi kahvasta kääntämällä, ei auennut vaan pysyi kiinni. Siitä huolimatta ovi kyllä aukesi kun hain naapurista avaimen, eli vaikka ovi pysyikin jonkin aikaa kiinni, se ei pysynyt maailman loppuun asti kiinni.Edit vielä: IS:n jutussa toki hieman hämäävästi sanotaan, että "Päätöksen mukaan ovi HIFK:hon pysyy kiinni", mutta se taitaa olla IS:n toimituksen kynästä, kun on haluttu luoda raflaava ingressi. Muu on copypastea tiedotteesta.
Eli mitä vaan voi tehdä vapaa-aikana kunhan kaukalossa homma toimii? Taitaa tämä Itävallan insesti äijä olla liian vanha liigaan. Mieshän on muuten ihan ok mitä nyt vapaa aikanansa tekee lapsia tyrmässä olevalle tyttärelleen. Mutta eihän sen ole väliä sillä vapaa-aikana saa tehdä mitä vaan. Onneksi PJ on antanut sanansa asiassa ja hänen ylitse ei yksi valmentaja voi kävellä.
Tietysti jos halvalla saa... Itse olen sitä mieltä, ettei tähän kaveriin kannata rahojaan laittaa, ainakaan jos etsii pisteitä tekevää pelin rakentajaa.
Herran statsit 3 viimeiseltä: ott. maal. syött. pist. jääh.
2005-06 HIFK 20 4 11 15 43
2006-07 HIFK 51 5 9 14 132
2007-08 Kärpät 15 2 4 6 43
Provoon vastaan provolla: Kato mixu hei, sähän voisit protestoida jättämällä matsit ja vaikka jatkoaikakirjoittelun väliin sen ajaksi, kun Jere tai joku muu kenestä sä et tykkää on liian lähellä Nordista.
Vertauksesi oli aika yliampuva, se lienee fakta. Minun mielestäni ehdollinen tuomio ei riitä lopulliseen hyllyttämiseen, tosin haluan uskoa Jeren fyrkkakuvioiden olleen vähän niin kuin känniputkessa sattuneita vahinkoja.
En ole niin puritaaninen, että pelaajan vapaa-ajan vietto tai tässä tapauksessa ehdollinen vankeustuomio vaikuttaisi siihen, saako pelata IFK:ssa. Jos tuomio olisi ollut ehdotonta ja sekaantuminen huumekauppoihin vahvasti tuottamuksellista, pistäisin porttikiellon joukkueeseen. Myös muiltakin, kuin Jere Karalahdelta.
Pasi77 kirjoitti:
Kieroutunut täytyy olla henkilöllä moraali jos huumekaupoista juuri tuomitun henkilön ottaisi ilosta kiljuen suosikkijoukkueseensa. Kyllähän nämä huumediilerit ovat pedofiileihin verrattavaa paskasakkia. Homma olisi jotenkin ymmärettävissä jos henkilö olisi tuomionsa lusinut ja olisi pidempiaikaista näyttöä tapojen muutoksesta. No turhaa lätiinähän tämä on, pulverimies ei HIFK:ssa pelaa 100% varmuudella seuraavalla eikä sitä seuraavallakaan kaudella, eikä koskaan. Hyvinkin todennäköistä saattaa olla että pulverimies "pelailee" seuraavaksi useamman vuoden sopimuksella HC Jokelassa.
Herran statsit 3 viimeiseltä: ott. maal. syött. pist. jääh.
2005-06 HIFK 20 4 11 15 43
2006-07 HIFK 51 5 9 14 132
2007-08 Kärpät 15 2 4 6 43
Viherpuiston Ruoska kirjoitti:
Sheddenin kaudellahan Jere oli huimassa iskussa, kunnes loukkaantui Isveztijassa. Francisin kausi oli melkoista perseilyä, mutta viime kaudella oli taas kovassa tikissä, kunnes KRP:n pojat tulivat seuraamaan Kärppien harjoituksia.
Kyllähän nämä huumediilerit ovat pedofiileihin verrattavaa paskasakkia.
Azul:
Eikö tuo diilaamisesta lässyttäminen ala jo riittää? Jereä ei ole missään vaiheessa edes syytetty - saati tuomittu - diilaamisesta eli huumausaineiden välittämisestä.
Kyllä huumekaupan rahoitus on sama asia kuin diilaaminenkin ainakin minun logiikallani.
Tuolla sinun ajattelullasi palkkamurhan tilaajaa ei tulisi tuomita, kun ei itse paina liipasimesta.
. Mutta ajatelkaa myös Jereä, parhaat pelivuodet meni kun Pena sähelsi joukkueiden kanssaan. Silloin kun oli kova nälkäinen Shedden tai Ara niin Jere laittoi itsensä kuntoon.
Ei Pena Nhl:ssä ollut möhlimässä. Tuo on niin tyypillistä alkoholistien puolustelua että aina jossakin muualla on syy kun minä möhlin. Kuka muu ei alkoholia tai aineita ole Jereen laittanut kuin hän itse. Jere teki aina päätöksen ja tämä on hyvä muistaa silloin kun etsitään syyllisiä.
Siis tarkoitin, vain että Jeren motivaatio IFK:ssa on ollut kateissa, kun seura on tunaroinut kerta toisensa jälkeen esim valmentaja- ja maalivahtirintamalla. NHL-tason jätkällä voi tulla silloin motivaatio-ongelmaa jos penkin päässä on joku viskiä nappaileva äijä jolla ei ole minkäänlaista tuntumaa joukkueeseen.