Minun kuplassani on ollut erittäin vähän lääppimistä. Kevyehköjä rivouksia saattoi tulla tytöille huudeltua, ja joskus tuli samalla mitalla takaisinkin. Poikalyseossa oli kaksi tyttöä, kumpaakaan ei lääpitty, mutta toinen änkesi jumppatunnin jälkeen poikien suihkuun. Pojat pelkäsivät kuollakseen jäykistyvänsä kauhusta. Kadun vieläkin, että letkautin kerran baarin terassilta Vicky Rostille jotain mukahauskaa. Pyytäisin anteeksi jos Vickyn kohtaisin. Opiskeluaikana ei lääpitty, vaan mentiin suoraan asiaan tyttöjen/naisten kanssa yhteisymmärryksessä. Nuoruusvuosinani en mielestäni koskaan nähnyt vihamielistä tai ahdistavaa naisten lääppimistä. Vaimonhakkaajia sentään tiesin muutamia, ei heitä minään kingeinä pidetty vaan säälittävinä idiootteina.
Pitkähkön työurani aikana naistyökaverit ovat lääppineet minua puolen tusinaa kertaa. En ole ahdistunut enkä pitänyt sellaisesta. Miesten tekeminä olen työpaikalla todistanut yhtä naisen takapuoleen tarttumista ja jonkin verran olkapäähän tai selkään taputtelua. Rintoja en ikinä ole nähnyt kourittavan, vaikka yksi valokuvaaja kuulemma harrasti arveluttavaa kuvausasentoon ohjaamista. Hänestä ei kuitenkaan naisille olisi ollut vastusta, oli hintelä, pelokas ja säälittävä.
Läksiäisissä ja jälleennäkemisissä tapahtuneita halauksia eivät kai naisetkaan pidä lääppimisenä. He ovat niissäkin enimmäkseen aloitteentekijöitä.
Hectorin Ake, Make, Pera ja mä on varsin osuva kuvaus nuoruuteni tapahtumista näissä asioissa. Aikuisena ollut sitten rauhallisempaa.
Pitkähkön työurani aikana naistyökaverit ovat lääppineet minua puolen tusinaa kertaa. En ole ahdistunut enkä pitänyt sellaisesta. Miesten tekeminä olen työpaikalla todistanut yhtä naisen takapuoleen tarttumista ja jonkin verran olkapäähän tai selkään taputtelua. Rintoja en ikinä ole nähnyt kourittavan, vaikka yksi valokuvaaja kuulemma harrasti arveluttavaa kuvausasentoon ohjaamista. Hänestä ei kuitenkaan naisille olisi ollut vastusta, oli hintelä, pelokas ja säälittävä.
Läksiäisissä ja jälleennäkemisissä tapahtuneita halauksia eivät kai naisetkaan pidä lääppimisenä. He ovat niissäkin enimmäkseen aloitteentekijöitä.
Hectorin Ake, Make, Pera ja mä on varsin osuva kuvaus nuoruuteni tapahtumista näissä asioissa. Aikuisena ollut sitten rauhallisempaa.