Lääppiminen ja ahdistelu, itse nähtyä, tehtyä ja koettua

  • 6 960
  • 31

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Millä lailla sinä sen keskustelun aloitat? "Haiseeko tämä rätti teistäkin kloroformilta?"

Ei nimittäin pidä paikkaansa, että vastakkaisen sukupuolen kanssa ei voisi mennä jutustelemaan ilman pelkoa ahdistelusyytteistä. Aika moni osaa varmaan jo arkijärjellä miettiä, minkätyyppistä asiaa tuntemattomalle on kenties soveliasta ensiksi sanoa ja mitä ei ("Moro!" vs. "Haluisitsä imeä munaa?") Melkein yhtä moni osaa myös lukea toisen kehonkielestä, milloin lähestymisyritys on vähemmän haluttu ja ymmärtää lähteä.

Jos osaa nämä kaksi asiaa, vastakkaista sukupuolta voi lähestyä aivan turvallisin mielin.

Hahaha! Kloroformin jälkeen ne on jotenkin paljon mukavempia ja helpompia.

Joo vähän kärjistäen sen kirjoitin kun, viime aikoina on ollut paljon juttua tuosta ahdistelusta. Varsinkin näissä työpaikka tapauksissa tulee vastaan ilmiö missä huomaa että toisella osapuolella on ollut kiinnostusta ja toisella sitten ei, siitä sitten ahdistuttu niin että asia laitettu eteenpäin.
Se pitänee vielä sanoa että, on sielä myös ihan ahdistelun merkit täyttäviä suorituksia.

Eipä siinä, lähden kokeilemaan antaamaasi vinkkiä, jospa tuolla tärppäisi. Hymiö
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Ainakin naiset ovat vuosien varrella muuttuneet paljon suoraviivaisemmiksi. Sillon kun oli vielä nuori ja komea (nyt enää nuori...henkisesti) niin sitä olisi jopa toivonut, että joku kaunis likka olisi puristanut takapuolesta... ei vaan koskaan tapahtunut. Nyt olen sanotaanko viimeisen 5 vuoden aikana kokenut tuon useammankin kerran jossain baarin tungoksessa. Hiukan kyllä hämmentävä, jopa ristiriitainen, tunne. Kyllä siinä tietty totuus on, että kokeeko sen ahdisteluksi/lääppimiseksi, riippuu hyvin paljon siitä kuka teon suorittaa, heh

Omalta kohdaltani en kyllä muista, että olisin koskaan ketään ahdistellut tai lääppinyt. Mutta vaikea se tietenkin on varmuudella sanoa, kun ihmiset kokevat samat tilanteet niin eri tavalla. Toiselle kevyt pyllylle läpsäyttäminen (sillee italialaisittain..) ei merkitse mitään.. tai ainakaan negatiivista, kun toiset kokevat ahdisteluna jo sen, että ylipäätään fyysisesti kosketaan, vaikkei varmasti mitään seksuaalista tianteeseen liity. Senpä vuoksi en kyllä koske henkilöön, jos en häntä etukäteen tunne ja tiedä reaktiota tai ellei merkit ole hyvin selvät vastapuolelta.

Vähän aiheen huti, mutta suomalaiset ylipäätään kokevat henkilökohtaisen tilan "alueloukkauksen" paljon herkemmin kuin sellaisen maan kansalaiset, jossa populaa riittää enemmänkin ja jossa sitä omaa tilaa ei yksinkertaisesti ole niin paljoa. Itselläni tämä etäisyys menee noin 35 senttimetrissä kasvojen läheisyyden osalta, mutta yleisesti ottaen suomalaisilla se taitaa olla reilustikin yli 50 cm, jos en väärin muista miltei metrin. Tällaisiakin asioita on tutkittu, mutta en jaksa alkaa etsimään linkkejä, varsinkin kun ei ihan otsikon mukainen aihe enää ole... Tällehän on oma nimityksensäkin (olisiko ollut coctail-waltz.._), jossa joku enemmän läheisyyttä hakeva ottaa askeleen eteenpäin tullakseen paremmin jutteluetäisyydelle ja vastapuoli puolestaan askeleen taaksepäin pitääkseen etäisyyden siedettävänä. Sinä sitten kierretään sali ympäri lasi kädessä, jos keskustelu tarpeeksi pitkään jatkuu.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
VAR
Ite olen luonteeltani sen verran ujo ettei minusta ole ketään ahdistelemaan. Konkreettisin itseeni kohdistunut ahdistelukokemus sattui kerran opiskeluaikoina kun oltiin porukalla ryyppäämässä ja sitten nukuttiin yhden kaverin luona niin eräs nuori mies alkoi yöllä hyväillä ja suoraan myöskin runkata minua. Yritin silloin vain olla nukkuvinani ja odottaa että kaveri kyllästyy ja lopettaa mikä tapahtuikin. Ei puhuttu aamulla eikä olla puhuttu sen koommin muulloinkaan tapauksesta.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
En nyt syvästi ole ahdistunut, kun joskus baarissa on joku omin lupineen käynyt rintaan tai persiisiin kiinni, tosin äkäisenä akkana saattanut sanoa jotain rumaa. Huonot vitsitkin ovat huonoja vitsejä ja niille voi pyöritellä silmiä. Mutta kun on kaksistaan työkaverin kanssa rakennuksessa, työkaveri on paljon isompi ja vahvempi, käy halailemaan/yrittää suudella, ja "lopeta" ei mene heti perille, niin ei ole kiva fiilis. Ei ole myöskään kiva yrittää sen jälkeen tehdä töitään niin, että ikinä ei jäätäisi kahdestaan tai jos tietää, että ollaan kahdestaan rakennuksessa, niin yrittää välttää kohtaamasta.

Ja sekin tyyppi varmaan ajattelee, että yritti vain iskeä.

Homma menee ahdistavaksi siinä kohtaa, kun lääppijällä on fyysinen ylivoima (ja lähellä ei ole ketään, joka tarvittaessa auttaisi) tai on muussa valta-asemassa.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Kerran on varsin jurrinen keski-ikäinen naiskollega toiselta osastolta tehnyt varsin selväksi sen, että korttia voisi sovitella maksupäätteeseen. Tuolloin ei tosin oikein inspiroinut vaikka fyysistäkin kontakia tuo tarjoili. En traumatisoitunut enkä ole katunut sitä, että tuolloin tuli kieltäydyttyä vaakamambosta ja hoidettua myöhemmin hommat oman käden kautta samana iltana. Tosin jos fyysisesti tulisi tehtyä hommia samoissa tiloissa tai edes rakennuksessa, niin tuskin tuollainen episodi ainakaan parantaisi ilmapiiriä. Kiinnostusta saa toki esittää, mutta ehkä sen voisi tehdä toisin ja alle kolmen promillen jurrin turvin.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Ei ole tullut laapittya naisia, ainakaan niin etta kukaan olisi huomauttanut asiasta. Aikas hissukka ja "ujo" siina mielessa, etta moni koskettelun paikkakin on jaanyt kayttamatta, kun ei ole uskaltanut/osannut lukea naisten viestittelya oikein. Tama siis monta vuotta sitten sinkkuajoilta, jos nyt kypsemmassa iassa olisin sinkku, niin varmasti olisin vahemman ujo ja suorasukaisempi, mutta en usko etta tulisi laapittya toista siten etta toinen tuntisi ahdistusta siita.

Itsea on laapitty jonkun verran. Kun olin parikymppinen niin kaverin aiti kannissa alkoi avautumaan seksielamastaan sun muusta. Sitten se yhtakkia meni siihen etta alkoi ehdottelu ja pieni koskettelu. Siihen aikaan kokemattomana iski pelko persiiseen, mutta nykyinen mina kylla olisi nylkeny tuon MILFin. Ei se tuntunut ahdistelulta silti, mutta en vain ollut henkisesti valmis, kun ehdotus tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. Toisen kerran oltiin kaverin kanssa pubissa kaymassa pelaamassa biljardia ja juomassa yhdet. Sitten kun lahdettiin niin sielta poydalta iski yksi MILF kaverinsa kanssa kaverin autolle ja kysyi kyytia toiseen baariin, koska oli kova pakkanen. Heitettiin ne sitten ja se alkoi tivaamaan pusua. Annoin pusun ja se sitten sytytti sen liekkeihin ja alkoi kiimassa nuoleen kaulaa ja kaden pisti housujen sisaan sun muuta. Itse olin juuri 20-vuotias ja nainen jotain 35-vuotias. Mutta sekin oli sita aikaa etta ei osannut mitaan naisille tehda ja tuli vedettya homma puihin. Viekin vituttaa nuo, mutta mikas siina. Laivalla sitten pubiruusu kavi haaroihin kiinni tupakkapaikalla ja se pisti vituttamaan. En tuntenut ahdistusta, mutta se helvetin arsyttava akka kavi jo muutenkin hermoille kun siina kerkesin pari minuuttia sita ennen kuunnalla sen juttuja. Sitten viela haaran tarraus ja kokeilli nuolla poskea. Hyi vittu, silloin tuli moyskaytettya.
 

Baldrick

Jäsen
Ainiin, olenhan minä nykypäivän mittareilla ahdistellutkin muutama vuosi takaperin. Kävelin Jyväskylän keskustassa baarista jossain 2-3 aikaan yöllä kaverin luokse, jonne tuo mokoma oli mennyt jo ennen minua. Siinä kadulla metrin tai kahden päässä edessäni käveli joku mimmi, jolle sitten aloin juttelemaan. Vaikutti jotenkin kauhean vaisulta sen pienen hetken, kun kysyin vain, että miten oli iltamat mennyt jne. ja sanoin, että olen menossa tuohon muutaman korttelin päähän ja sosiaalisena ihmisenä halusin heittää vain nopeat läpät. No sitten se mimmi yhtäkkiä kääntyi sivutielle ja jos oikein kuulin, niin taisi pillahtaa pieneen itkuun. Minä siinä sitten mietin, että mitähän vittua, oliko hänelle tai läheisilleen sattunut jotain ikävää tjsp., että olisi vain surullinen. Myöhemmin hiffasin, että kai minä sitten vähän sitä mimmiä pelotin, kun se yhtäkkiä kääntyi sivukujalle oli erittäin varautuneen oloinen sen kaikki 20 sekuntia, mitä aikaa kerkesi tilanteessa kulumaan. Kai minä olen sitten kauhistuttava ahdistelija, kun itse olin oikein iloisella fiiliksellä ja ajattelin vain heittää pienet small talkit ilman minkään sortin yrittämisiä tai ehdotteluja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös