Kysymys Moderaattoreille?

  • 4 706
  • 51

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Miten tuo "IFK:n upea fanikatsomo" -ketjun luonne muuttui tänään verrattuna eiliseen? Jos se eilinen pääasiassa muutaman IFK-fanin harrastama Jokerifanien tyhmiksi apinoiksi haukkuminen ei ollut vielä riittävää sulkemaan ketjua niin kuinka se yhtäkkiä tänään muuttui sellaiseksi?
:eek:

Ja miten niin se loanheitto oli muka molemminpuoleista, jos muutama IFK:n kannattaja haukkui meitä kaikkia Jokerifaneja apinoiksi ja meidän Jokerifanien kommentit, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, koski noita meidän tietyille pelaajille kohdistettuja huutoja?
:confused:
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Flintstone...sanot itse, että muutama HIFK:n kannattaja ja Jokeri-kannatajista muutama poikkeusta. Eikös tuo silloin ole molemminpuolista. Eihän siellä kaikki HIFK-fanit ole ketään haukkunut apinoiksi. Vai mitä??
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Siis omasta mielestäni

Se muutaman teidän IFK-kannattajan harrastama haukkuminen kohdistui meihin Jokerifaneihin ja meidän Jokerifanien kirjoittelu oli teidän pelaajia (tai oikeastaan vain Zidlickyä) ja meidän käyttämiä huutoja koskevaa. Jossa ainakin omasta mielestäni on selvä ero, huomaatko mikä?

Edit: unohtu vastata itse kysymykseen, eli ei kummastakaan ryhmästä kaikki syyllistyneet epäasiallisuuksiin, ette te emmekä me.
 
Viimeksi muokattu:
K

kangaroo

Ottamatta kantaa tuohon viestiketjuun olisi valaisevaa, jos moderaattorit aina ketjua suljettaessa laittaisivat näkyviin syyn sulkemiseen. Ei siksi, että heillä olisi jokin erityinen perusteluvelvollisuus vaan lähinnä siksi, että tällä voisi olla "hyvään kirjoitustapaan" ohjaavaa vaikutusta. Siis kirjoittajille konkretisoituisi vähän paremmin, mitä moderaattorien mielestä pidetään epäasiallisena ja missä rajat ovat.

Itse olen ollut moderaattorien linjaan tyytyväinen. Jos ei mihinkään puututtaisi, niin paskanheitto luultavasti yleistyisi kuin huomaamatta.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kohta saadaan tästäkin aikaiseksi kunnon väittely.
 

ribis

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues
Viestin lähetti Metukka
Kohta saadaan tästäkin aikaiseksi kunnon väittely.
jep, alku on hyvä kunnon väittelylle.
Ylläpito, eikö täällä saa keskustella faniryhmien toiminnasta?
Eihän tossa minkä joku ***ootti moderaattori löi kiinni ollu mitään muuta kun todellisuutta mitä matseissa tapahtuu.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Siinä oikeastaan loppujen lopuksi vain jauhettiin samaa paskaa viestistä toiseen, joten oli ihan viisasta laittaa piste väittelylle.
 

exhuippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
ifk:ssa kuohuu ja sen valitettavasti saa tuta kaikki asiaankuulumattomatkin. sääliä ei silti tunneta, koska ifk on huipulla ollessankin ollut kaikin puolin rasite suomen jääkiekkoilulle.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
No helposti sitä aletaan yleistämään, kun oli kerran narrifanin toimesta laitettu oikein kuva siitä Jokeripäähineisestä murjaaniapinasta, jolla oli se KOFF-paitainen pikkumies sylissä. :D
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti exhuippu
ifk:ssa kuohuu ja sen valitettavasti saa tuta kaikki asiaankuulumattomatkin. sääliä ei silti tunneta, koska ifk on huipulla ollessankin ollut kaikin puolin rasite suomen jääkiekkoilulle.

Ehkä siihen, että sen joku saa tuta, on sen jonkun oma ongelma, kun rupeaa provosoimaan ketjua, jossa vain kehutaan omaa faniryhmää. Sillä, että IFK:ssa kuohuu ei ole mitään tekemistä tuon kanssa.

Se on toki ongelma, että meillä ei ole omaa keskustelupaikkaa, jossa voisimme kirjoittaa oman mielipiteemme. Esim. se, että voitaisiin sulkea luku ja kirjoitusoikeudet täysin IFK:ta koskevaan ketjuun, olisi suurta edistystä, jolloin ne, joita kiinnostaa provosoida, voisivat sitä tehdä omia joukkueitaan koskevissa ketjuissa.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Viestin lähetti exhuippu
ifk:ssa kuohuu ja sen valitettavasti saa tuta kaikki asiaankuulumattomatkin. sääliä ei silti tunneta, koska ifk on huipulla ollessankin ollut kaikin puolin rasite suomen jääkiekkoilulle.

BINGO!
Kahvipaketin voi noutaa IFK:n toimistolta:p
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Nostin tämän käyttämällä hakutoimintoa.

Voisiko modet selittää tämän päivän tapahtumia? pelikieltoa,varoituksia,sulkemisia...mitä täällä tapahtuu? Siis jos olette muuttaneet suhtautumistanne chättäämiseen tai vastaavaan, niin voisitteko kertoa siitä myös meille? Ei muuta mutta tänään on kyllä tapahtunut kaiken-näköistä ja jos on tullut uusia sääntöjä tai joitain muuta vastaavaa niin voisitteko informoida?

Tämähän rupee näyttämään pian Salmisen tuomarilinjalta...

Iloista kevättä kaikille Jatkoaikalaisille!
 
Eilen taisi vain useammalla moderaattorilla olla aikaa pitää teitä kädestä. Suhtautumista esimerkiksi tsättäämiseen ei ole muutettu sen kummemmin. Tsättääminen on edelleen periaatteessa kiellettyä, mutta jonkun verran "tsättikiintiötä" kertyy käyttäjälle kirjoittamalla hyviä, kunnollisia kirjoituksia eli pieni läpänheittäminen harvakseltaan sallitaan. Tai pikemminkin pientä tsättäämistä katsotaan silloin helpommin sormien välistä.

Mitä taas tuohon linjan johdonmukaisuuteen tulee, niin kerrataan taas muutama realiteetti: Jatkoajalla on monta moderaattoria ja kaikki hoitelevat hommaa omien kykyjensä ja omantuntonsa mukaan. Pelikiellot, varoitukset ja sen sellaiset usein palaveerataan parin/muutaman moden voimin, jotta vältytään henkilökohtaisuuksiin menemiseltä. Kuitenkin varmaa on, että usein asiat lipsahtavat läpi koska moderaattori A) ei ole huomannut, B) oli hyvällä tuulella eikä jaksanut ryhtyä kurittamaan, C) oli pahalla tuulella/ laiska/ tympääntynyt ainaiseen tsättäämiseen, eikä jaksanut ryhtyä työhön, D) Ja niin edelleen.

Kovin linjakkaan johdonmukaisuuden vaatiminen näissä olosuhteissa on kohtuutonta. Meillä on muutakin tekemistä kuin palaveerata Jatkoajan ketjuista. Asiat päätetään kun ne vastaan tulevat ja toivotaan, että käyttäjät omalta osaltaan edes yrittäisivät pelata samaa peliä sen sijaan, että käyttäisivät tilannetta hyväkseen - ääirtapauksessa kuvittelisivat, että se mitä moderaattori ei näe on sallittua ja hyvä.

Heitän pohdittavaksi ajatuksen: Mitä valittamista siinä on, että säännöissä kiellettyyn tsättäämiseen puututaan silloin tällöin? Vaikka moderaattorit eivät ehdi tai huomaa puuttua siihen joka kerta, niin ei se tarkoita sitä, että se olisi yhtään sallitumpaa. Tsättääminen on silti kiellettyä ja tsättäämällä ottaa vain riskin moderaattorin silmätikuksi joutumisesta. Turha siitä on nurista, jos riski sitten joskus realisoituu. Ja turha on myöskään tulla selittämään, että luulee tsättäämisen olevan sallittua, sillä niin usein tätä samaa ympyrää täällä kierretään.

Tsättäämiseen tullaan lähiaikoina puuttumaan Lehkosta mukaillen *ttu ja lujaa! Keinoista, mittareista ja rajoista keskustellaan parhaillaan. Siinä vaiheessa tullee useitakin käyttäjiä lentämään palstalta. Korrrostan, että moderaattorien ajan vähyys ei ole sama kuin sääntöjen höllentäminen tsättäämisen osalta. Säännöt ovat aivan selvät ja tulkintakin alkaa pikkuhiljaa muodostua. Tsätätä saa pikkuriikkisen, mutta siihen vähäänkin pitää ansaita oikeus tuomalla oman panoksensa keskusteluun myös hyvinä ja aiheessa pysyvinä kirjoituksina. Pelkkää tsättäämistä varten on parempia paikkoja.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Niin. Totean tähän vielä että olen tuolla Soccernetin puolella häslännyt ja totean vain että siellä on vielä paljon tekemistä, jotta siitä saataisiin samantasoinen paikka kuin mitä tämä on. Ehkä siellä se koneistokin rupeaa vanhenemaan, mutta sehän on muutamassa ketjussa todellinen chätti.

Ainakin minä henkilökohtaisesti olen tyytyväinen tämän foorumin mahdollisuuksiin. Niinkuin olette varmasti huomanneet, jatkoaika on yhä suurempi "vaikuttaja" ja tämä homma ei ole enää lastenkengissä kuten aiemmin saattoi olla.
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vai pitäisikö tämä laittaa webmasterille

Minusta on hyvä kun tuohon tyhjänpäiväiseen chattailyyn on alettu kiinniittää huomiota. Erityisesti ärsyttää viestit missä sanotaan että: tämä nyt menee chattailyksi mutta... ja en minä enää. hoh hoijaa.

Tuossa Jagr takaisin ketjussa Korkki esitti hyvän idean , jota itse ehdotin moderaattoreille vai oliko se nyt webmasterille noin 2-3 kuukautta sitten. Asetukset kohdan vasemmalle puolelle voisi laittaa oman"napin" säännöille. Säännöt löytyvät nyt tuolta rekisteröidy osion takaa. Aloin itse niitä joskus taannoin hakemaan ja en meinannut löytää. Jos säännöillä olisi oma buttoni ja vaikka erilainen ja eri kokoinen niin se toimisi niinkuin eräänlaisena psykologisena keinona.
 

JanJ

Jäsen
Periaattessahan jokainen on rekisteröityessään lukenut säännöt, eikös vain? Vai ollaanko sitä vaan painetty hyväksy-nappia lukematta riviäkään.... :)
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tarkoitin lähinnä sitä että missään ei lue säännöt. Asetykset rekisteröidy kalenteri käyttäjä FAQ haku etusivu. Asetuksia olen joskus muutellut. hakua käytän harvoin. Rekisteröintiä olen painanut 19.3.2001 (kun itse rekisteröidyin) ja silloin kun hain kissojen ja koirien kanssa sääntöjä. En muuten ainakaan minä niitä aikasemmin lukenut muuten kuin silloin kun viimeksi oli puhetta noista lainatuista teksteistä.
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Haluaisin kysyä Moderaattoreilta miksi minun pelikieltoani pidennettiin päivällä. Ei sillä että se olisi niin kauheasti haitannut mutta kun sille ei ole ainakaan vielä mitään syytä annettu niin päätin kysyä asiasta näin.
 

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti JanJ
Periaattessahan jokainen on rekisteröityessään lukenut säännöt, eikös vain? Vai ollaanko sitä vaan painetty hyväksy-nappia lukematta riviäkään.... :)

Varmaan aniharvat lukevat säännöt kokonaan läpi. Sama pätee muihin nettipalveluihin, kuten sähköpostiin, Liigapörssiin tms., sillä eihän niihin tarvitse laittaa edes omaa nimeä. Muistaakseni itse aikoinaan rekisteröityessäni luin säännöt todella nopeasti läpi.

Jokin aika sitten Purinton kirjoitti jotain mitä lie törkeyksiä täällä ja moderaattorit joutuivat latelemaan pitkät selitykset, sillä palstahan on vastuussa teksteistä. Käsittääkseni joku voisi viedä vaikka yhtiön oikeuteen pahojen tekstien takia. Senkin vuoksi kova kurinpito on tärkeää, enkä minä pitäisi sitä mahdottomana, että tänne pitäisi rekisteröityä omalla nimellä (tietenkin henkilöllisyys jäisi moderaattoreiden salaisiin kansioihin) ja antaa jotenkin vakuudet henkilöllisyydestä.

Hyvä osoitus suoraselkäisyydestä oli pelikiellon asettaminen itse moderaattori tsei_tseille. En edes tiedä, mitä hän oli kirjoitellut pelikiellon eteen, mutta yllätyin todella ilmoituksesta. Ainakin tähän asti olen ollut erittäin tyytyväinen moderaattorien toimintaan. Silloin tällöin olen minäkin vain lyhyitä viestejä naputellut, joten pelikiellon sattuessa tuskin olisin katkera. Viime aikaiset useammat pelikiellot ovat ehkä saaneet tsättäilyä kuriin, yritän itsekin välttää sitä.

Ja vielä muutama kysymys. Onko kaikilla moderaattoreilla oikeus kirjoittaa tunnuksella Moderaattorit? Nimi on monikollinen, mutta viestit kirjoitetaan yleensä yksikössä. Onko nimi vain suurempi pelote käyttäjille, vaikka sen takana onkin vain yksi henkilö?
 
Liverpool:

Oli epähuomiossa jäänyt parin muunkin kaverin pannat pidemmiksi mitä suunniteltiin. Pahoittelemme. Näitä sattuu ja tulee vielä suurella todennäköisyydellä tapahtumaan myöhemminkin sattuneesta syystä, joten arvostaisimme mikäli lähettäisitte sitten vaikkapa meiliä tuonne meidän palauteboksiin ellei muuten muisteta ottaa kieltoa pois.

Miquel:

Kyllä, kaikilla modeilla on oikeudet kirjoittaa tällä nimimerkillä. Virallisemmat asiat hoidetaan yleensä tällä nimimerkillä ja sitten mikäli henkilökohtaisempia asioita ilmoitellaan kuten tuossa Jagr68-ketjussa, kirjoitellaan omilla nimimerkeillä.

Ystävällisin terveisin,
Moderaattorit
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Viestin lähetti Moderaattorit
Liverpool:

Oli epähuomiossa jäänyt parin muunkin kaverin pannat pidemmiksi mitä suunniteltiin. Pahoittelemme. Näitä sattuu ja tulee vielä suurella todennäköisyydellä tapahtumaan myöhemminkin sattuneesta syystä, joten arvostaisimme mikäli lähettäisitte sitten vaikkapa meiliä tuonne meidän palauteboksiin ellei muuten muisteta ottaa kieltoa pois.



Ystävällisin terveisin,
Moderaattorit

Höm, kyllähän täältä palautetta tuli sinne palaute boxiiin...
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vielä yksi

Bongasin menneellä viikolla Stadissa Jaguaarin (Auton) jonka rekkari oli JA-1 ja ajattelin kysyä kuka arvon modeista ajelee kyseisellä menopelillä??
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Re: Vielä yksi

Viestin lähetti Mad E
Bongasin menneellä viikolla Stadissa Jaguaarin (Auton) jonka rekkari oli JA-1 ja ajattelin kysyä kuka arvon modeista ajelee kyseisellä menopelillä??

Jumalauta!

Joku on varastanu Jatkoajan henkilökunnan virkistysauton. Milläs Floppa nyt menee pottuja viljeleen? ;)

Älkää sitten yhtään ihmetelkö, kun ens viikolla postiluukusta kolahtaa 100€:n viikkomaksu.. Tietysti sitä saldoa on alettu keräämään jo siitä lähtien kun olette rekisteröityneet, eli joillakuilla on korot mukaan luettuna iso lasku tiedossa. :D

Kyllä henkilökunta on sitten laiskaa.. Tosin onhan Jatkoajan ylläpitäminen suuria henkisiä ja fyysisiä ponnistuksia vaativaa työtä.

Onneksi JA:ssa on paljon pitkäaikaisia kirjoittajia, niin seuraava virkistysauto on sitten Bentley.
 

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti Moderaattorit
Miquel:

Kyllä, kaikilla modeilla on oikeudet kirjoittaa tällä nimimerkillä. Virallisemmat asiat hoidetaan yleensä tällä nimimerkillä ja sitten mikäli henkilökohtaisempia asioita ilmoitellaan kuten tuossa Jagr68-ketjussa, kirjoitellaan omilla nimimerkeillä.

Ystävällisin terveisin,
Moderaattorit

Palaan elämän suurimman peruskysymyksen eteen: Miksi minun nimimerkkini on niin vaikea kirjoittaa oikein? Se on MIGUEL. Olisi varmaan pitänyt pistää Caps lock-pohjaan rekisteröityessä, niin epäselvyyksiltä olisi vältytty. Välillä olen itsekin nähnyt nimimerkkini viestin vieressä tuossa muodossa (Miquel), kun netti ei ole täysin toiminut, mutta ei kai sitä nyt näin usein satu?! Tämä ei todellakaan ole ensimmäinen kerta.

Älkääkä väittäkö viestiä asiattomaksi, viesti vastaa täysin otsikkoa. :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös