HABS #11 kirjoitti:
Perättömien väitteiden jälkeen ei edes pyrkisi keskusteluun vaan vaihtaisi puheenaihetta ja välttelisi kirjoittajalle ns. "hankalia kysymyksiä".
Olisiko tämän tyylisellä kirjoittajalla tulevaisuutta jatkoajan vahvuudessa?
Tuntuu siltä, että Jatkoajan kirjoittajien joukossa kyllä tyyli kulminoituu joihinkin tiettyihin pääpiirteisiin. Esimerkiksi se voisi olla tämän tapaista. 1) Pyrkimys ns. provosoivaan, mukamas hauskaan, suorasukaiseen tyyliin, 2) Kirjoittaa ns. asiallisesti ilman ns. suoraa henkilöihin kohdistuvia panetteluja, tarkoituksena kuitenkin suoraan ärsyttää muita, 3) suoraa vastakirjoittajien panettelua kylvävä tyyli, joka on hieman kuin ns. hihansa polttanut suora vastaus jollekin vastakirjoittajalle, 4) sarkastinen tyyli, 5) kirjoittaa ajatuksia, jotka ovat käänteisiä omista todellisista ajatuksista ja sekö ärsyttää joitakin, 6) huomion kerääminen hieman ns. irstailla sanamuodoilla.
Tuntuu kyllä siltä toisinaan väsymyksen puuskissa, että Jatkoajassa yhä vähenevässä määrin ns. "oikea" asiakirjoittaja saa ääntään kuuluviin. Joskus kai olisi itse kunkin huomattava, että me kirjoittajat kirjoitamme tänne nimimerkkimme takana. Tuskinpa itsekään oikealla nimelläni paljon yli 10 viestiä olisin pöytään naputtanut vuosien kuluessa. Nimimerkin takana on vain helpompi piilotella itseään... Kai se on hieman vastakirjoittajissakin vikaa, jos provosoituvat helposti :D ja alkavat suoraan ivaamaan vastakirjoittajaa persoonana vain, koska aatemaailma, maailmankäsitys on erilainen. Mielestäni nämä provosoituneet kirjoittajat ovat pahempia :D. Provosoituneita ivallisia samanlaisia viestejä saattaa tulla sarjassa kymmeniä ketjuun. Tästä on tietysti paha päästä eroon kokonaan.
Näin aihepiirin alueelta itse tuumisin. Tietyllä tavalla itse ajattelisin palstasta tulleen viimeisien parin vuoden aikana enemmän monille harrastus, jossa kulutetaan tyhjää aikaa pois ja passiivisuutensa ja lamaannuksensa keskellä kirjoittaja riitelee tietokoneensa kanssa tuijotettuaan kuvaruutuun koko vuorokauden tai viikon yhtä soittoa. Niin tai näin, onneksi on elämä!