Tässä otsikossa seurataan maantiepyöräilyn ihmeellistä maailmaa

  • 3 834
  • 29

Siirappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampabay Lightning, Kotiteollisuus
Elikkäs tässä ketjussa olisi tarkoitus viritellä keskustelua jo tulevista kilpailuista ja talli vaihdoksista. Kuten jo varmasti kaikki tiedämmekin niin ensikaudella alkavalla ProTourilla näemme kokonaista kolme suomalaista ajajaa.

Jussi Veikkanen joka on ajanut tämän kauden Ranskalaisessa kenties mailman kovimmassa amatööri tallissa VC Roubaixissa siirtyy ensikaudeksi Ranskalaiseen FDJeux.comiin.

Kjell Carlström on 28 vuotiaana nyt saanut sen mitä hän on jo pitkään hakenut eli ammattilaisuutta. Nyt se on vihdoin toteutunut kun hänet ensikaudeksi perustettavaan uuteen Liquigas talliin kiinnitettiin ensimmäisten joukkossa.

Jukka Vastaranta on todellinen klassikkoajojen superlupauksien superlupaus 20 vuotias tamperelainen joka ajaa tällä hetkellä Rabobankin 3 divisioonan tallissa. Hän nousee arvoasteikolla Rabobankin ykköstalliin ja näin saamme nähdä häntäkin jo ensikaudella. Mahdollisesti heti kauden alkupuolella kun ajetaan ensimmäinen mc osakilpailu Milano - SanRemo. Jukasta on puhuttu jo muutaman vuoden aikana ja hänet on rankattu todella korkealle tulevaisuuden lupauksien joukossa.

Ensikaudeksi jo varmistuneita siirtoja ovat ainakin

Jussi Veikkanen --> FDJeux.com
Jukka Vastaranta --> Rabobank
Kjell Carlström --> Liquigas

Jaroslav Popovych, Paolo Savoldelli --> Discovery Channel
Levi Leipheimer --> Gerolsteiner
Gerben Löwik --> Rabobank
Stephane Auge, Herve Duclos-Lassale --> Cofidis
Michael Albasini --> Liquigas
 
Siirappi, kun näytät selvästikin tietävän aiheesta jotain niin olisi pari kysymystä.

Tiedän Rabobankin tallin maineen. Eikä FDJeux'kaan mikään turha talli taida olla.

Eli mitä tarkoittaa tämä ProTour? Tarkoittaako se oikeutta kaikkiin MC-kisoihin ja suurimpiin ympäriajoihin? Jos, niin tarkoittaako tämä, että näemme suomalaisajajia esim. Tour de Francella ensimmäisen kerran siiten Joona Laukan?

Tattista jo etukäteen. Pyöräily on mielenkiintoinen laji, mutta vähemmän seurattu kuitenkin täällä Suomessa.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
En ole Siirappi, mutta vastailenpa jotain, mitä osaan. En tarkasti tiedä, mutta ProTour on kuitenkin ensi kaudeksi mukaan tuleva systeemi. Kyseessä on juuri sellainen kiertua joka kattoo kaikki merkittävimmät kisat. Eli siis nämä tärkeimmät&suurimmat klassikot, MC-kisat ja juuri Tourin, Vueltan, Giron, jne. En tiedä miten sitten ulkopuoliset tallit pääsevät näihin kisoihin, mutta ProTourin sisällä päästään näihin kai automaattisesti. Paremmin tietävät valistakoot paremmin.

Sitten kysymykseen nähdäänkö suomalaisia Tourilla, niin itse en usko että ensi kaudella vielä välttämättä kukaan suomalainen pääsisi Tourille. Kuitenkin talleissa on yli 20 ajajaa(suuret talllit saavat rekisteröidä 24 kuskia muistaakseni kaudelle), joten kova kilpailu käy paikoista. Mutta jos ei vielä ensi vuonna, niin toivottavasti muutaman vuoden sisällä.

T-Mobile tuntuu(tämän hetken tietojen valossa) heikentyvän ensi kaudeksi, muut suurimmat tallit taas tuntuvat vahvistuvan entisestään tai pysyvän ainakin nykyisissä asemissa. Phonak saa kovan tallin kasaan kun saavat Boteron, Landisin ja Penan, sekä muutamia muitakin hyviä kuskeja(mm. Hunter). Mutta en tiedä onko sieltä sitten lähdössä ketä.
 

Siirappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampabay Lightning, Kotiteollisuus
Kuten Eagle jo vastasikin niin tämä ensikaudella ajettava Protour kattaa kaikki kovimmat kilpailut. Eli kaikki kolme pitkää etappi kilpailua ja tämän lisäksi kaikki mc-kisat ja sitten vielä joitain kovia kilpailuja joita näissä suurimmissa maissa ajetaan kuten Dauphine Libre, Tour of Romandy ja tälläiset vähän pienemmät kilpailut. ProTourille pitäisi alku kaavailujen mukaan valita 18 tallia joista 17 on jo selvillä. Nämä 18 tallia on samalla pakotettu osallistumaan kaikkiin ProTourin kilpailuihin joten Girostakin saadaan taas kunnon kilpailu muiden joukkoon. Toki näihin kilpailuihin sitten jaetaan noita villejäkorttejakin joten vaikka ei ProTourin joukkue olisikaan voi päästä näihin ympäriajoihin mukaan.

ProTourille osallistuvilla talleilla tuo ajaja määräksi on määrätty korkeintaa 28 ajajaa nykyisen 25 sijaan.

Rabobank on mitä ilmeisemmin hankkinut Menchovin korvaamaan Leipheimerin jättämät saappaat ja lisäksi Brad McGee on siirtymässä Rabobankiin. Valverdea havittelivat myös, mutta raha ei kuulemma riittänyt. Thor Hushovd siirtymässä myös Rabobankiin.

Quickstep ilmeisesti haluaa Valverden ja hänen lisäkseen talliin on siirtymässä Sylvain Chavanel täyttämään Richard Virenquen suuret saappaat.

Liberty Seguros puolestaan saa ainakin Portugalilais kaksikon Nuno Ribeiro ja Sergio Paulinho ensikaudeksi. Ribeiro on hirmuinen mäkimies ja Paulinhossa on potentiaalia hyväksi pitkienkilpailujen ajajaksi.

Liquigas puolestaan havittelee hirmuisen kovaa vuorijoukkuetta ensikaudeksi kun talliin ovat siirtymässä Pavel Tonkov, Stefano Garzelli, Franco Pelizotti ja mahdollisesti myös Leonardo Piepoli myös Vini Caldirolan kiritykki Marco Zanotti siirtynee Liquigasiin. Magnus Bäckstedtiä myös huhutaan vahvasti tähän joukkueeseen. Joukkue on näemmä tehnyt sopimuksen myös Danilo Di Lucan kanssa.

enemmän jatkossa kunhan saan muistiini/löydän juttua. Nyt pitää valmistautua lätkään.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Näin ne tilanteet muuttuvat nopeasti. Klödenin jatkettua soppariaan T-Mobilen kanssa ja Sevillan lähdettyä Phonakilta Phonakin hankinnat eivät olekkaan enään niin kovia, varsinkin jos Hamilton saa kunnon bannin nyt doping-touhuistaan. Ensi kaudella siis Phonakilla kärjessä ajelisi Botero, Perez(?) ja Landis. Aika paljon heikompaa kuin, Hamilton, Perez/Landis & Sevilla olisi ollut, Landiksen/Perezin säestäessä. Mielenkiintoisia aikoja eletään, varsinkin kun postipojat ovat värväneet taas huimaa tallia(vaikka Pena&Landis lähtevätkin, niin ainakin potentiaaliltaan korvaajat ovat jopa parempia).

T-Mobile vs Discover ensi kaudella Tourilla taas? Ja muut statisteina.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti eagle


T-Mobile tuntuu(tämän hetken tietojen valossa) heikentyvän ensi kaudeksi, muut suurimmat tallit taas tuntuvat vahvistuvan entisestään tai pysyvän ainakin nykyisissä asemissa. Phonak saa kovan tallin kasaan kun saavat Boteron, Landisin ja Penan, sekä muutamia muitakin hyviä kuskeja(mm. Hunter). Mutta en tiedä onko sieltä sitten lähdössä ketä.

T-Mobile:
- pois:
Savoldelli, Evans, Botero, Aerts
-sisään:
Oscar Sevilla, Olaf Pollack
Päivän suurin uutinen on kuitenkin se, että mahdollisesti vaihtohaluinen Andreas Klöden kuitenkin jatkoi sopimustaan ja ajaa jatkossakin magentassa. En tiedä onko T-Mobile heikentynyt, koska Savoldelli oli koko 2v loukkaantuneena, eikä pystynyt näyttämään parastaan. Potentiaalia hänessä toki on. Ja Evans oli myöskin pettymys. Pollack tuo sprinttiosastolle säpinää, kun taas vuorilla Ullrich saa Klödenin lisäksi tukea Sevillalta ja Vinokurovilta. Ei se huono ryhmä ole.
 

Siirappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampabay Lightning, Kotiteollisuus
Ympäriajojen organisaatiot ovat ilmoittaneet, että eivät halua olla osa tätä ProTouria. Tämä olisi kyllä kova kolaus koko ProTourille.

Sitten hieman lisää tallin vaihtajia

Fassa on vahvistanut kirivahvaa joukkuettaan entisestään sillä ryhmään liittyvät ainakin seuraavat herrat: Paolo Bossoni, Fabio Baldato ja Andrus Aug. Fassa saa myös Italialaisen Vicenzo Nibalin riveihinsä joka otti eilen nuorten pronssia aika-ajossa jonka Janez Brajkovic voitti.

Rabobank saa lisää kovia aika-ajajia riveihinsä kun Janez Brajkovic liittyy tallin vahvuuteen ensikaudella. McGee puolestaan ei saavu Rabobankiin sillä hän on jatkanut sopimustaan FDJeux.comin kanssa ja jatkaa näin Jussi Veikkasen tallikaverina.

Phonak puolestaan saa joukkoihinsa ensikaudelle kovan potentiaalin omaavan Tomaz Nozen jonka odotetaan nousevan tälläisen isojen ympäriajojen voittajaksi uransa aikana sillä potentiaalia kyllä riittää. Phonak on myös pitämässä Santi Perezin joukkueessan ja näiden lisäksi hankkimassa nuorta Espanjalaista kovan potentiaalin omaavaa kaveria joukkoihinsa. Aika näyttää kenestä on kysymys, mutta pieniä arveluita tietysti ilmassa on ketä tuo saattaisi olla.

T-Mobile puolestaan on ilmeisimminkin hankkinut riveihinsä 4 ajajaa Marcos Serrano, Fransisco Lara, Luis Perez ja nuoren venäläisen Maxim Iglinskyn. Joten ei tuo nyt kovin heikolta näytä:
Kessler, Vino, Ullrich, Sevilla, Klöden, Serrano, Lara, Perez onhan tuossa kova porukka.
 

scholl

Jäsen
Phonak suljettiin ProTourilta.
Aiemmin sveitsiläiset yrittivät rakentaa kovaa jengiä, mutta ahneuksissaan taisivat ottaa lähinnä vain dopingmiehiä. Jännä nähdä, miten tämä vaikuttaa yleisemmin tourille, koska joka tapauksessa jonkinlaisen signaalin se antaa siitä, että jos tekee vilppiä, käy huonosti.
 

Siirappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampabay Lightning, Kotiteollisuus
Nyt on jo korkea aika nostaa vanha ketju ylös ja kaivaa pyörä tallista ja ruveta kunnostamaan sitä. Pyöräilyvuosi 2005 on jo kovassa vauhdissa ja Robbie McEwen on aloittanut kauden vauhdikkaasti ottamalla jo 3 etappivoittoa ja Aussien mestarin paidankin Robbie kävi hakemassa.

Eurosportilla kausi alkaa perjantaina kun Malesiassa ajettava Tour de Langkawi starttaa. Mukana kilpailussa ei nyt sentään aivan kaikki kovimmat tallit ole, mutta onhan tuolla koviakin talleja mukana mm. Discovery Channel, Domina Vacanze, Acqua Sappone, Liberty Seguros, Credit Agricole, Colombia-Selle Italia, Ceramiche Panaria - Navigare.

Kovista ajajista mukana on Joseba Beloki, Jose Azavedo, Jörg Jaksche, Julio Alberto Perez Cuapio. Saas nähdä millaiseen vireeseen Beloki on kerennyt jo tähän mennessä, toki hänen tavoitteensa on varmasti heinäkuussa.

Suosittelen myös seuraamaan Maxim Iglinskyn otteita. Sillä jätkällä on tulevaisuutta aivan huipulla. Häntä huhuiltiin vahvasti myös T-Mobilen ryhmään, mutta lopulta tie vei kuitenkin Italiaan ja Domina Vacanzeen.
 

Siirappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampabay Lightning, Kotiteollisuus
Noniin nyt on sitten jo ensimmäiset Pro Tourin kilpailut käynnissä. Paris - Nice Ranskassa ja Tirreno Adriatico Italiassa. Suomalaisista Kjell Carlström on Liguigas joukkueessa Paris-nicessä, mutta Veikkanen eikä Vastaranta ole vielä Pro Tourin kisoihin joukkueisiinsa mahtuneet.

Paris - Nice päättyy tänään ja sitä johtaa ameriikkalainen CSC:n Bobby Julich. Mutta tänään ajetaan kova etappi joten mahdollisuuksia on pudottaa Julich johtopaikalta ja ainaki Alejandro Valverdella ja Jörg Jakcshella on mahdollisuudet nousta kokonais voittoon.

Tirreno Adriatico puolestaan päättyy vasta tiistaina ja siellä johtaa mailmanmestari Oscar Freire. Kilpailu on vielä sen verran kesken, että vielä ei voi puhua voitosta, mutta 3 etappia putkeen on Rabobankkilainen ottanut jo.
 

scholl

Jäsen
Kyllä tuli hyvät fiilikset kun näki kevätkelissä ajettua etappeja nyt viikonloppuna Rivieralta. Pyöräilykausi todellakin on nyt hyvässä vauhdissa.
Se, mikä jäi kyllä ihmetyttämään, että Vinokurov tsiigaili vain taakse ja löysäili ja tuli ylösajetuksi 100m ennen maalia.
 

scholl

Jäsen
Sprintteri Danilo Hondo kärähtänyt Murcian ympäriajossa dopingista.
Pienelle Gerolsteiner tallille melkoinen isku.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Italian ympäriajo on ollut vauhdissa jo toista viikkoa. Tänään on vuorossa ensimmäinen todellinen mäkietappi.

Muutamia hienoja etappeja on mahtunut jo mukaan. Kilpailua johtaa Danilo di Luca, mutta viime vuoden Tourin kolmonen Ivan Basso on vain yhdeksän sekunnin päässä. Basso on parantanut aika-ajoaan selvästi.

Siinä top 10 tällä hetkellä:
1 Danilo Di Luca (Ita) Liquigas-Bianchi 44.51.40
2 Ivan Basso (Ita) Team CSC 0.09
3 Paolo Savoldelli (Ita) Discovery Channel-Pro Cycling Team 0.35
4 Damiano Cunego (Ita) Lampre-Caffita 1.15
5 Dario David Cioni (Ita) Liquigas-Bianchi 1.27
6 Stefano Garzelli (Ita) Liquigas-Bianchi 1.35
7 Marzio Bruseghin (Ita) Fassa Bortolo 1.38
8 Serguei Gonchar (Ukr) Domina Vacanze 1.39
9 Markus Fothen (Ger) Gerolsteiner 2.10
10 Gilberto Simoni (Ita) Lampre-Caffita 2.11

Pistekilpailua johtaa Robbie McEwen kymmenen pisteen erolla Paolo Bettiniin.

Samaan aikaan ajetaan myös Katalonian ympäriajoa. Tilanne on aika pitkälti joukkueaika-ajon mukainen: Phonakin miehet kärkipäässä. Jukka Vastaranta on sijalla 56 ja Jussi Veikkanen sijalla 148.

Aikaisemmat kilpailujen voittajat ovat:
Pariisi-Nizza: Bobby Julich
Tirreno-Adriatico: Oscar Freire
Vuelta Ciclista al pais Vasco (Baskimaan ympäriajo): Danilo di Luca
Tour de Romandie: Santiago Botero

Milano-San Remo: Alessando Petacchi
Ronde van Vlaanderen: Tom Boonen
Gent-Wevelgem: Nico Mattan
Paris-Roubaix: Tom Boonen
Amstel Gold Race: Danilo di Luca
La Flèche Wallone: Danilo di Luca
Liège-Bastogne-Liège: Aleksander Vinokourov

Kahden nyt menossa olevan jälkeen on vuorossa pari lyhyempää etappikilpailua eli Dauphiné Liberé ja Sveitsin ympäriajo sekä Eindhovenissa ajettava ProTourin joukkueaika-ajo.

Ranskan ympäriajo alkaa 2. heinäkuuta
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Tässä vaiheessa alkaa selvitä muutama siirto jo ensi kaudeksi.

Merkittävimpänä voi ehdottomasti pitää Alexandre Vinokourovin siirtymistä Liberty Seguros-talliin. Siellä hän pystyy olemaan ykkösajaja Ranskan ympäriajossa, vaikka muita kovia nimiäkin (Beloki ja Heras) tallista löytyy ainakin toistaiseksi. Kyseessä on pitkään mukana ollut talli, joka aikaisemmin tunnettiin nimellä ONCE.

Fassa Bortolo lopettaa ammattipyöräilyn sponsoroinnin, eikä tallipäällikkö Ferretti ole löytänyt uutta tukijaa. Näin ollen useat ajajat ovat jo tehneet sopimuksia muualle. Kirimies Alessandro Petacchi siirtyy apuajajineen Domina Vacanzen riveihin. Kova aika-ajaja Fabien Cancellara vaihtaa CSC:hen ja Juan Antonio Flecha Rabobankiin.
 

scholl

Jäsen
Katsoiko kukaan viime sunnuntaina Pohjoisen helvettiä?
Oli aivan uskomatonta se, että aivan kilpailun lopussa juna tuli yht'äkkiä ja kärkipyöräilijää takaa-ajavien kolmen ajajan piti pysähtyä n. arviolta minuutiksi. Sen jälkeen peli oli viimeistään pelattu, eikä lihaksetkaan varmasti tykkää tollaisesta stopista. Uskomatonta, että tuollaista tapahtuu noin tärkeässä kilpailussa. Entä jos juna olisi tullut 30s aikaisemmin. Silloin irti ollut pyöräilijä olisi myöskin joutunut pysähtymään ja näinollen menettänyt etunsa täysin.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
scholl kirjoitti:
Katsoiko kukaan viime sunnuntaina Pohjoisen helvettiä?
Oli aivan uskomatonta se, että aivan kilpailun lopussa juna tuli yht'äkkiä ja kärkipyöräilijää takaa-ajavien kolmen ajajan piti pysähtyä n. arviolta minuutiksi. Sen jälkeen peli oli viimeistään pelattu, eikä lihaksetkaan varmasti tykkää tollaisesta stopista. Uskomatonta, että tuollaista tapahtuu noin tärkeässä kilpailussa. Entä jos juna olisi tullut 30s aikaisemmin. Silloin irti ollut pyöräilijä olisi myöskin joutunut pysähtymään ja näinollen menettänyt etunsa täysin.

Itse katsoin kisaa ja oli kyllä uskomaton tapahtuma.. Nämä kärkipyöräilijäthän menivät radan yli vaikkakin puomi oli jo alhaalla ja saivat näin todella ison hyödyn tästä.. Mahtoi takaa-ajajia "hieman" vituttaa..
 

Klassikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssikerho
Ihan normaali tapaus, noita junaepisodeja sattuu aina silloin tällöin, kuuluu lajiin... toisaalta järjestäjien soisi näissä huomattavissa kisoissa löytävän reittivaihtoehdon, jossa ratoja ei ylitetä tasoristeyksien kautta.

Järjestäjät olivat varmaankin laskeneet sen varaan, että porukka ajaa reitin hitaammin ja juna ehtii alta pois, sillä selostaja Selin taisi mainita, että oltiin edellä nopeimmastakin ennakkoaikataulusta - en sitten tiedä, oliko Cancellaralla ehkä juna-aikataulut tiedossa? =)

Ja niitä puomin välistä puikkineitahan hylättiin kilpailun johdon pysähtymiskehoitusten noudattamatta jättämisestä. Säännöissä mahdollistetaan noiden erojen järjestely takaisin päin, jos jotkut hyötyvät liikaa.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Italian ympäriajo on taas vauhdissa. Basso otti kärkipaikan tänään ja aika reilustikin. Kukaan kärkinimistä ei ole vielä romahtanut täydellisesti, joten siinä mielessä tilanne on toki hyvä.

Basso tavoittelee tosissaan voittoa sekä Girossa että Tourissa ja kyllä hänellä on aineksia onnistuakin siinä. Viime vuonna Giro meni pilalle sairastelun takia ja Tourissa voittomahdollisuudet pilasi eräs amerikkalaispyöräilijä. Tämänhetkisistä kärkinimistä myös Cunego on osallistumassa Ranskan ympäriajoon.

Mukana on myös yksi suomalainen eli Jussi Veikkanen, joka on selvinynt vuoristossakin ihan kelvollisesti. Alkupäivinä hän roikkui kokonaiskilpailussa 30 paikkeilla.

Alkuetapeiltakin yksi mielenkiinnon kohde katosi heti toisella kunnon etapilla, kun Petacchi kaatui ja loukkasi polvensa, joutuen keskeyttämään. McEwen on sen jälkeen ottanut massakirivoitot täydellisesti. Todennäköisesti hän ei kuitenkaan aja kilpailua maaliin, joten pistekilpailun voitto jäisi jollekin muulle.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.

scholl

Jäsen
No niin moneen vuoteen ei sitten tarvitse seurata kauden tärkeintä kilpailua lainkaan. Tuo kisa latistui kuin pannukakku. Tosin Vinokourovin talli pääsi takaoven kautta tänään vielä kuitenkin mukaan, kun Kazakstanin presidentti oli urputtanut asiasta presidentti Jacques Chiracille.

Ulle ulkona ja muut nyt sitten ajavat. Olisivat nyt sitten peruneet koko kisan.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
How low can you go...

Ylen txt-tv kertoo, että myös Ivan Basso olisi suljettu kisasta...
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Hoh hoijaa, että Ullrich ja vielä Bassokin pois kisasta. Schollin kanssa samoilla linjoilla että melkoinen pannukakku saattaa kisasta tulla.
 

Kyylä

Jäsen
Kukapa edes uskoi puhtaaseen pyöräilyyn?

Pyöräily on hieno laji ja Tour on ollut jo monena vuotena minulle kesän huippukohtia. Irtiottoja, kiinni ajamisia, kaatumisia, uskomattomia sippaamisia vuoristoetapeilla, viimeisen etapin kuoharit ja aina Lance Armstrongin juhlaa. Olen sulkenut jotenkin pois mielestäni koko doping-asian. Tottakai he käyttävät. Aina kun heinäkuussa avaa Eurosportin, niin jätkät polkee. Kuka tavallinen ihminen oikeasti pystyisi siihen?

UCI on rohkea jos uskaltaa lähteä aitoon taisteluun dopingia vastaan. Tähän astihan tallit ja ajajat ovat sanelleet ehdot, mutta nyt voi olla uusi aika edessä. Voi olla että isku dopingia vastaan näivettää tämän vuoden Tourin ja ehkä koko lajinkin pariksi vuodeksi, mutta sitten voisi lähteä kokonaan "puhtaalta" pöydältä. Ainakaan ei enää tule sallia sitä, että pyöräilijät joka kerta boikotoivat kisoja, kun vähänkin ryhdytään puhumaan dopingista.
 

Tietsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK(NP#33), NYR, Everton, Azzurri, NuPS
Joo-o, kyllä vituttaa. Olis antanu miesten ajaa kun ovat vasta epäilyksen alaisina ja hyllyttäny vasta kun on faktat pöydässä... Mutta eiköhän touria tule seurattua viimeistään sitten kun pahimmat nousut ovat edessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös