Tosin tässähän on yhteensä neljä wanhaa puutaloa, jotka rajaavat keskelleen kohtuullisen suljetun pihapiirin. Näistä naapuritalojen naapureistakin saattaa olla vielä sananen tai pari kerrottavana.
Jatketaan nyt sananen muista naapureistani!
Vastapäisessä naapuriasunnossa - tosin toisessa taloyhtiössä - asui vielä vuosi sitten eräs aivan tajuttoman hyvännäköinen ~30v brunette - *suomalainen etunimi* *ruotsalainen sukunimi*. Jopa oma tyttöystäväni on käyttänyt hänestä sanontaa "really attractive" sekä ainakin ulkopuolisen silmin nauttinut hänen kanssaan juttelusta ja seurustelusta. Poikaystäviäkin hänellä pyöri kuvioissa, mutta eräänä viikonloppuna hän päätti - huomaamattaan - kuitenkin järjestää mulle parikin "näytöstä".
Yhtenä perjantaina olin jo alkuiltapäivästä tarttunut haravaan ja hoidin taloyhtiömme pihamaata. Jonkin aikaa työskenneltyäni yhteiseksi hyväksi huomasin hänen tulevan kotiin pikku-pikkuautollaan. Auto oli Ford Ka tms. Hän ajoi autonsa normaalisti pihan perälle ja kiiruhti asuntoonsa. Tällä kertaa hän ei vain tullutkaan normaalisti, vaan sipsutti pienin, kiireisin askelin ohitseni ihmeellisessä etukenossa kuin varoen liukastumista liukkaalla jäällä.
Huikkasin aidan takaa hänelle "Moi!" ilman vastausta. Tytsy paineli vain kotiinsa suoraan ohitseni syksyisen tyylikkäänä - todella tyylikkäänä kuten aina. Päällään hällä oli tummat, tiukahkot farkut, tyylikäs kauluspaita ja vaalea 3/4 pitkä takki - sekä mukanaan iso (ruoka-) ostoskassi. Pari-kolme minuuttia tästä ja hän tuli takaisin pihalle tismalleen samoissa vaatteissa ottaakseen postin laatikosta ja vaihtaakseen pari sanaa mun kanssani. Normaalisti hän otti aina postin laatikosta kotiin saapuessaan ja oli aina valmiina vaihtamaan muutaman sanan - ei väliä oliko ostoksissa kesähelteilläkään jotain pikaista kylmää vaativia pakasteita tai ei. Eli ei, hän
EI OLLUT kuolemassa siihen kusihätään! Ehkä reilu vartti tästä, ja hän tuli takaisin pihalle toisissa vaatteissa osallistuakseen taloyhtiömme pihatalkoisiin. Sinä iltapäivänä meillä oli flirttiä keskenämme ehkä enemmän kuin koskaan: kuin vinkatakseen: "
Älä saatana mainitse siitä koskaan kenellekään!".
Pari-kolme päivää tästä (en muista oliko se lauantai- vai sunnuntai-ilta) tulin kotiin vanhempieni luota puolen yön pintaan. Samaisen tytsyn keittiössä oli valot päällä, ja näin "poikaystävän" istuvan keittiön pöydän ääressä juomassa kaljaa. Astelin pihaan ja ajattelin polttaa yhden savukkeen, vaikka en normaalisti poltakaan. Jostain syystä taloyhtiömme liiketunnistimella varustettu pihavalo ei kuitenkaan syttynyt, joten jäin seisoskelemaan säkkipimeään.
Yht'äkkiä naapuritytsyni ilmestyi keittiön pöydän ääreen mustissa alusvaatteissaan. Hänellä oli selvästi jotain painavaa sanottavaa tälle "poikaystävälleen". Jostain syystä näky miellytti minua "kohtuullisen" paljon, ja jäin tarkkailemaan tilannetta varjoissa - liikahtamatta - kuin paraskin Asko Vilenius. Meni hetki, ja tytsy kävi riisumassa rintsikkansa ilmeisesti keittiön viereisessä pesuhuoneessa. Mä en ensin uskonut sitä näkyä todeksi, mutta siinä hän seisoi tissit paljaana motkottaen "poikaystävälleen". Edelleen CAPS LOCK päällä - pelkissä mustissa pitsipikkareissaan - hän kertoi jotain painavaa tarinaa tälle kaljaa kiskovalle kaiffarilleen ennen kuin meni sänkyynsä (?). Mä seisoin silmät ymmyrkäisinä autotallin nurkalla katsellen ja ihastellen kyseistä näkyä. Tämä ei tosin kestänyt kauaakaan, mutta ko. kaiffari tuli kaljapulloineen tupakalle hetken päästä. Kun ihmettelin pihapiirin uutta kasvoa, niin kertoi vain olevansa kaverin luona yökylässä...
Naapuritalon toisessa asunnossa on tapana pitää jotain "ratsastuskoulua". Sälekaihtimet kyllä laitetaan lähes kiinni, mutta olohuoneessa on valot päällä. Ei ole kerran eikä kaksi kun olen huomannut kotiintullessani eräänlaisen rodeon käynnissä. Todennäköisesti kyse on siitä, että he eivät itse näe ulos mitään - joten he myös olettavat, että ulkoa ei näy sisälle mitään. Kohtuullisen härskiltä tuo kuitenkin näyttää, kun säleverhot ovat lähes kiinni, mutta kattolamppu luo hyvän varjon...
Kolmas tapaus, johon olen kiinnittänyt huomioni nyt tänä syksynä, on eräs vanhempi (~60-65) herrasmies. En tiedä katsooko hän yksin vai rouvansa kanssa, mutta suosikkileffoihin kuuluu kuitenkin "The Best of Sarah Young" ja "The Great Ron Jeremy". Nyt tänä syksynä on tullut lähdettyä iltalenkille kohtuullisen säännöllisesti. Ei ole kerta eikä kaksi, kun lähtövenyttelyjä tehtäessä tämän äijän olohuoneen ikkunasta on heijastunut jotain epämääräistä. Olohuoneesta on ikkunat kolmeen suuntaan: kadulle, pihakäytävälle ja pihaan. Jos sälekaihtimet kadulle ovat kiinni, niin se ei paljoa auta, kun television tarjonta heijastuu pihaikkunasta käytäväikkunaan ja siitä kadulle...